Zijn paardenmensen hard voor zichzelf?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:45

Denk inderdaad niet dat het te maken heeft met wel of niet een paardenmens zijn als je hard bent voor jezelf.
Denk dat dat meer in je opvoeding en genen te maken heeft.
Vaak zie je dat als ouders snel "miepen "de kinderen dat ook eerder doen.
En inderdaad wat is je passie en hoeveel heb jij er voor over om daar in te gaan??

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:46

Ik mocht na mijn herniaoperatie 3 maanden NIKS doen.
Niet tillen,niet bukken niet stofzuigen,niks.
Heb ik ook niet gedaan terwijl ik het wel kon.
De arts zei dat als ik wel dingen ging doen dat er dan op de plek van de wond littekenweefsel zou komen en dat dat dan niet te verhelpen was,maar dat het dan wel dezelfde pijn als de hernia zou kunnen opleveren.
Ik heb dus braaf geluisterd.
Paard had rust op de wei.
Huishouden werd door mijn schoonmoeder en man gedaan.
Na 6 maanden mocht ik weer paardrijden, en dat heb ik toen ook gedaan.
Noem me maar een watje,ik noem het gewoon respect voor je lichaam.
Beter 6 maanden niet rijden dan de rest van mijn leven met een verotte rug leven.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:47

Ik ben eind augustus met paard en al over de kop geslagen. Hierbij heb ik mijn ribben gekneusd (waar ik 3 dagen later achterkwam toen ik voor controle naar de dokter ging en ik zei dat ik ook wel wat pijn had) en ik had een gat in mijn hand. Mijn reactie toen ik het zag na de val was ''goh ik bloed ook''. Hier natuurlijk niet meteen mee naar de dokter gegaan onder het mom van ik ga morgen wel als ik het niet vertrouw. Hand zelf in gepakt met verband en de volgende dag toch naar de dokter die zei dat ik meteen had moeten komen omdat het gehecht had moeten worden. Nu heb ik er een lelijk lidteken zitten. Ik eigenlijk meteen heen moeten gaan maar ik dacht dat het wel mee viel.

Maar er zijn ook wel paardenmeisjes die gaan zitten zielig doen om de kleinste dingen... Denk niet dat je het niet ligt aan of je een paardenmens bent of niet. Ligt er aan hoe hard je voor je zelf bent en hoe je bent opgevoed. Mijn ouders (zeker mijn vader) waren er niet zo van om direct naar een dokter te gaan. Daar door heb ik nu zelf ook sneller 'ach het geneest vanzelf wel'

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:49

Ik denk dat je wel wat harder bent voor jezelf, voor een paard zorgen kan lichamelijk zwaar zijn en pijntjes opleveren, maar dat is met elke sport wel. Ik denk ook dat het gaat om het verantwoordelijkheidsgevoel dat je hebt voor je paard. Maar ik weet niet of dat ligt aan een verschil tussen paardenmensen en niet-paardenmensen of in doorzettingsvermogen.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:52

Ik denk wel degelijk. Maar ik ken ook zat niet paardenmensen, die ik soms wel naar huis wil schoppen omdat ze volledig over hun grenzen toch aan het werk zijn. Dus die kom je overal tegen.
Ik ben ook iemand die het liefst altijd doorloopt, koorts? We gaan pas plat als de wereld echt om me heen draait óf als ik mijn eten niet meer binnen kan houden.
Maar ik heb wel geleerd dat helemaal niet erg is om je wat eerder ziek te melden en iemand anders voor je paard te vragen. Je knapt zoveel sneller op als je er toch even aan toegeeft.

Maar ach, zo heb ik vorig jaar met kerst gewerkt met een enorm blauw oog(kopstoot van 1 vd paarden met de ijzeren neusriem van de kaptoom), maar zo kreeg ik afgelopen zomer op het werk een dienblad heel hard vlak onder mn oog(ongelukje, kon niemand iets aan doen) en heb ik ook doorgewerkt, terwijl ik toen echt bijna vriendjes was met de wc omdat het echt wel heel erg pijn deed.
Of dat te maken heeft met mijn paard of met mijn extreme verantwoordelijkheidsgevoel? Ik weet het niet. Verstandig is het imo niet.
Of inderdaad als er een paard op je voet springt, niet meer op sokken willen lopen. Omdat je bang bent dat je voet enorm gaat opzwellen als je schoen uitdoet en ze dan niet meer aan kunt en dus niet kunt gaan werken..

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:53

tja.. opvoeding?
Het ligt ook wel echt aan karakter.. Mijn zusjes zijn allebei van die jankers. Mijn oudste zus rent voor elk moedervlekje naar de dokter met de angst dat het kwaadaardig is. en mijn andere zusje jankt al als je bah zegt. Terwijl we toch echt dezelfde opvoeding hebben gehad en mijn zusje ook altijd een paardenmeisje was.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:54

je kunt wel alles negeren wat je lijf aangeeft, maar dan ben je met 40 al kapot lijkt me zo. Ik mag nu ook een jaar niet paardrijden na een paardrijongeval, so be it. Dan krijgen ze allebei rijvakantie, en doen we wat vaker grondwerk. Het is nu eenmaal zo, liever even een jaar niets, dan vanaf je 30e nooit meer. :(

Ik ken trouwens ook genoeg mensen die hard zijn en niets met paarden hebben.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:56

Ik denk paardenmensen wel. Mensen met paard niet.
Paard zal verzorgt moeten worden en dat gaat niet vanuit je bed. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:57

Tja, ik zie ook genoeg collega's die ook naar het werk gaan terwijl ze beter thuis kunnen blijven. Een bikkel vind ik niet gelijk verstandig. Daarnaast heb je ook de hele andere kant die al als ze 1 keer niezen thuis blijven. T is niet echt afhankelijk van paard of niet, meer van type mens.

Ik meiden met een gebroken been op een paard stappen en dan denk ik wel; waar ben je in vredesnaam mee bezig? altijd maar doorgaan is niet altijd even slim en kan het herstel alleen maar langer laten duren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:59

bruintje123 schreef:
Ik denk paardenmensen wel. Mensen met paard niet.
Paard zal verzorgt moeten worden en dat gaat niet vanuit je bed. :)

Ik ben toch heel blij dat ik een mens met een paard ben ipv een paardenmens :j Ik ga iig niet hinnikend door het leven heen en ga niet alles onder zeiken als ik vruchtbaar ben :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:02

Dat je die zeer algemeen bekende term niet kent zegt waarschijnlijk ook genoeg ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:03

Sorry, heb mijn geitenwollensokken net weggedaan ;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:06

Wat heeft dat er nu weer mee te maken?
Wat een raar antwoord.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:08

bruintje123 schreef:
Dat je die zeer algemeen bekende term niet kent zegt waarschijnlijk ook genoeg ;)

Het zegt meer over de mensen die deze term gebruiken.
En dan nog onderscheid maken ook; de ene groep is hard voor zichzelf en de andere stelt zich aan.

Bijna een hilarische uitspraak.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:09

Ik denk echt dat het aan je karakter ligt.

Ik ga gerust met 40 graden koorts op wedstrijd en toen ik mijn teen gestoten had waarvan we dachten dat die gebroken was, ben ik ook gewoon op meerdaags concours gegaan terwijl ik amper kon lopen met die voet.
Oké, konden ook niet naar de dokter omdat mijn moeder 's avonds laat pas thuis kwam en ik persé heen wou! ( Achteraf bleek de teen uit de kom te zijn want toen mijn moeder mij optilde om op paard te stappen, schoot ie terug en had ik nergens meer last van. :P )

Ik heb het voordeel dat als ik écht ziek ben mijn zusje en mijn moeder dan wat meer doen, maar ik ben een controlfreak dus houd alles graag in de hand.

Maar ik zie ook zoveel mensen die voor elk wissewasje naar de dokter gaan en half dood liggen te gaan op de bank.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:12

Net zo raar als het onderscheid tussen mensen met paarden en paardenmensen; alsof je opeens beter bent als je een paardenmens bent en verheven boven 'de rest'. Want paardenmensen zijn bikkels :j :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 06-01-15 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:13

Ik ben weleens ontiegelijk hard van een paard gevallen: Vier dagen aan geheugen kwijt, hersenschudding van hier tot Tokio, opengescheurde wang, overal schaafwonden, blauwe plekken sneeën, gescheurde spier. Maar door de hersenschudding (ik was erg ver heen de dagen erna) was het enige waar ik aan kon denken: "ik moet weer op dat paard, anders word ik bang" zo gezegd zo gedaan volgende dag zat ik weer op het paard...

Ik heb er nu enorm veel spijt van en moet niet denken aan wat er wel niet had kunnen gebeuren. Hoewel het echt door de hersenschudding kwam dat ik er weer op wou, vind ik het ontzettend dom van mezelf en wou dat iemand me tegengehouden had.

Veel paardenmensen hebben een betere weerstand (door weer en wind buiten zijn :P )en zijn gewend dat stoppen soms geen optie is, daarom zijn ze vaak wat harder voor zichzelf denk ik. Mensen die het zich kunnen permitteren om zomaar een dagje thuis te blijven, zullen dat vast ook eerder doen dan iemand die een paard te verzorgen heeft. Maar ik ken ook veel enorm harde niet paardenmensen en enorme watjes met een paard :+

En ik moet heel eerlijk zeggen, als ik 38 koorts heb en snotterig ben, werk ik liever een dat op stal in de frisse lucht met wat prettige beweging, dan dat ik de hele dag maar een beetje op bed lig te niksen. Natuurlijk blijf ik wel thuis als ik echt ziek ben.
Laatst bijgewerkt door Solmyrkvi op 06-01-15 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:16

Kun he hilarisch vinden goof maar zo is het gewoon.
Van die paarden miepjes die meteen alles voelen en hun paard laten staan.
Of mensen die eerst hun paard verzorgen en dan pas weer in bed duiken.

Wat je natuurlijk ook hebt met fanatiek honden begeleiders als voorbeeld.
Een dier kan nu eenmaal niet voor zichzelf zorgen. En dan haal je de echte honden/paarden mensen er direct uit.
Of de mensen die maar een dier hebben.

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:17

SaskiaKa schreef:
Ik ken "jankerds" met paarden en "bikkels" zonder. imo is er geen verschil

Mee eens , het is in mijn ogen karakter gebonden :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:19

Dat heeft niets met verheven te maken.
Maar met de gestelde vraag.

Ik zal niet zeggen dat mensen die direct het zelf niet doen minder zijn.
Misschien zelfs veel wijzer.
Het negatieve maken jullie er zelf van.
Maar ik vind het wel het antwoord op de vraag of paarden mensen harder zijn.
Dan heb je 2 groepen en daar sloeg mijn antwoord op.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:20

bruintje123 schreef:
Kun he hilarisch vinden goof maar zo is het gewoon.
Van die paarden miepjes die meteen alles voelen en hun paard laten staan.
Of mensen die eerst hun paard verzorgen en dan pas weer in bed duiken.

Wat je natuurlijk ook hebt met fanatiek honden begeleiders als voorbeeld.
Een dier kan nu eenmaal niet voor zichzelf zorgen. En dan haal je de echte honden/paarden mensen er direct uit.
Of de mensen die maar een dier hebben.

Ziek is ziek, dan bel je een verzorger voor je paard. Hij overleeft het wel zonder je en je bent niet de enige die het buiten kan zetten en er voer in kan mikken.
Als je op je gemak naar stal kunt kun je ook werken en als je vindt van niet, dan ben je pas een aansteller.

chimello

Re: Zijn paardenmensen hard voor zichzelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:21

Normaal doe ik de paarden hoe dan ook maar pas was ik zo beroerd dat ik heb overgeslagen en m'n moeder is gegaan en heb ik de dag erna gedaan. Als ik alleen was had ik pech gehad en had ik wel moeten gaan, zit niets anders op. Het gaat ook over dat je dier afhankelijk van je is, anders kun je ook sneller vrij pakken maar van je dier kun je geen vrij nemen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:22

Maar is harder altijd verstandig? Ik stoor mij zelf wel aan collega's die roepen 'ik liep hier ook hoor met een zware bronchitis!' Joh, applaus... Lekker iedereen besmetten en op halve kracht werken omdat je te ziek bent en uiteindelijk door de baas naar huis moet worden gestuurd én alsnog thuis moet uitzieken.
Nu is het voor paarden niet erg dat je daar ziek naast staat uiteraard, maar ik zie zeker wel situaties waarvan het verstandiger is de cavalerie erbij te halen. Als ik zelf écht ziek ben, stuur ik liever iemand anders naar de paarden. T zal de paarden een zorg zijn wie hun eten bezorgd en ik ziek liever uit dan zodat ik weer sneller helemaal beter ben ipv lang half blijf doorsukkelen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 06-01-15 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:23

Niet iedereen staat op pension goof.

En ja in veel gevallen zouden mensen ook kunnen werken. Maar soms ook niet. Dan is verzorging noodzakelijk en meer kan dan niet.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 15:24

ik denk zeker dat er wel een kern van waarheid in zit, maar er zijn ook genoeg mensen zonder paard die dit doen!