Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pattypaard schreef:Heel simpel, niet leuk. Gewoon langer niet je haren wassen. Op het begin worden ze dan inderdaad wat vet maar dit wordt gauw genoeg minder.
Juist door regelmatig te wassen zorg je dat je haren sneller vet worden.
Daphneeeej schreef:Cas123 schreef:Ik heb altijd elvive gehad. Ben nu met gewone schampoo aam het wassen al een tijd merk geen verschil.
Ik heb ook allerlij verschillende merken gehad die niks goeds deden zoals elvive, nivea, syos, andrelon en nog meer.
Maar die ik nu gebruik gaf echt na een aantal keer er mee gewassen te hebben super goed resultaat. Mogelijk doordat er geen/weinig 'gemische stoffen' in zitten.
Elinex304 schreef:Hoe vaker je het wast, hoe sneller het weer vet wordt. Een vriendin van mij douchet wel elke dag maar wast het maar een keer per week. Is echt niet te zien want haar haar is elke dag zacht en niet vet.
Ik was het om de dag of eens in de drie dagen en bij mij is het wel snel vet.
Dus je kan het ook minder gaan wassen. In het begin heb je er nog wel last van dat het na twee dagen al vet is maar na een tijdje wordt het minder snel vet.
Cas123 schreef:Elinex304 schreef:Hoe vaker je het wast, hoe sneller het weer vet wordt. Een vriendin van mij douchet wel elke dag maar wast het maar een keer per week. Is echt niet te zien want haar haar is elke dag zacht en niet vet.
Dus je kan het ook minder gaan wassen. In het begin heb je er nog wel last van dat het na twee dagen al vet is maar na een tijdje wordt het minder snel vet.
Ik wil het graag gaan uitstellen maar hoe moet ik mijn haar dan dragen zodat het niet te erg opvalt?
Nassie schreef:Ik ben nu al een jaar bezig met mijn haar minder vet te krijgen. Ik gebruik shampoo van derlon 0,99cent in de supermarkt. Zit als enige een stofje niet in wat aanzet tot eczeem. Ben even de naam kwijt van dat stofje.
Ik wasde het eerst elke dag, daarna om de dag en nu probeer ik het om de twee dagen te wassen. Maar met eczeem is het niet te doen, gaat onwijs jeuken als het haar vet is.
Een week niet wassen heb ik ook al meerdere malen geprobeerd, maar na wassen gewoon weer terug bij af.
. Cas123 schreef:Elinex304 schreef:Hoe vaker je het wast, hoe sneller het weer vet wordt. Een vriendin van mij douchet wel elke dag maar wast het maar een keer per week. Is echt niet te zien want haar haar is elke dag zacht en niet vet.
Ik wil het graag gaan uitstellen maar hoe moet ik mijn haar dan dragen zodat het niet te erg opvalt?
badeendje schreef:Cas123 schreef:
Als je het de eerste dag gewoon los draagt en de tweede dag in een knot, dan zie je het al minder. Om je haar te leren wennen aan het minder vaak wassen kun je droogshampoo kopen, zo kunnen mensen niet zien dat je haar vet is maar kan het wel nog een dagje mee. Ik was mijn haar ook maar eens in de 3 a 4 dagen, doe het 1 a 2 dagen los en daarna nog een knotje of met droogshampoo (batiste is trouwens heel fijn!). Ook ideaal om de 3e/4e dag in het weekend te laten vallen, dan heb je toch vaak wat minder verplichtingen.
Cas123 schreef:badeendje schreef:
Als je het de eerste dag gewoon los draagt en de tweede dag in een knot, dan zie je het al minder. Om je haar te leren wennen aan het minder vaak wassen kun je droogshampoo kopen, zo kunnen mensen niet zien dat je haar vet is maar kan het wel nog een dagje mee. Ik was mijn haar ook maar eens in de 3 a 4 dagen, doe het 1 a 2 dagen los en daarna nog een knotje of met droogshampoo (batiste is trouwens heel fijn!). Ook ideaal om de 3e/4e dag in het weekend te laten vallen, dan heb je toch vaak wat minder verplichtingen.
Droogshampoo werkt niet helaas.
, het ontvet en geeft volume.
.
muntdrop schreef:Even nog over sulfaten.
Ik heb soms last van een soort eczeem op mijn hoofd (gelukkig geen roos of losse schilfers maar wel jeuk). Ik was dus gestopt met sls en sles. Heb een shampoo geprobeerd met ammonium lauryl sulfate en sodium coco sulfate. Nou klinkt allemaal leuk en aardig maar deze stoffen zijn dus bijna net zo agressief als sls en sles.
Geen probleem als je er prima tegen kan hoor. Maar sommige producten maken heel mooi reclame dat er geen sls in zit, maar vervolgens zit er wel een ander sulfaat in met een vergelijkbaar effect