Vet haar wat te doen??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:03

Andrelon langer fris! Shampoo met groene opdruk dus pas op met de andrelon dagelijks, die zien er hetzelfde uit.

R12312

Re: Vet haar wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:06

Alle shampoos die jullie noemen zit onwijs veel troep en siliconen in. Of een duurdere shampo via je kapper of gewoon de shampo van de hema.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:07

Pattypaard schreef:
Heel simpel, niet leuk. Gewoon langer niet je haren wassen. Op het begin worden ze dan inderdaad wat vet maar dit wordt gauw genoeg minder.
Juist door regelmatig te wassen zorg je dat je haren sneller vet worden.

Klopt :j
Haarvet is gewoon een natuurlijke manier om je haar waterdicht te maken, net zoals alle andere dieren dat ook hebben. Ga je die vetlaag weg wassen dan gaat je hoofdhuid meteen weer nieuw haarvet aanmaken. Als je minder wast dan gaan de talgkliertjes zich daar op aanpassen en minder hard werken en minder vet aanmaken :)
Ik kan een week lang zonder mijn haren te wassen, en uiteindelijk wordt alleen mijn pony wat vettig omdat ik die steeds met mijn handen opzij veeg.. Nu heb ik wel kort haar, dat scheelt ook, maar ook toen ik nog langer haar had kon ik met gemak een aantal dagen zonder te wassen, zonder dat het vet werd. Tijdens het paardrijden een knotje maken, en het stinkt ook niet als je niet gezweet hebt.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:11

Ik ben nu al een jaar bezig met mijn haar minder vet te krijgen. Ik gebruik shampoo van derlon 0,99cent in de supermarkt. Zit als enige een stofje niet in wat aanzet tot eczeem. Ben even de naam kwijt van dat stofje.
Ik wasde het eerst elke dag, daarna om de dag en nu probeer ik het om de twee dagen te wassen. Maar met eczeem is het niet te doen, gaat onwijs jeuken als het haar vet is.
Een week niet wassen heb ik ook al meerdere malen geprobeerd, maar na wassen gewoon weer terug bij af.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:16

Wat is er mis met dagelijks je haar wassen? Kleine moeite als je douched toch? Of is dagelijks douchen wat je wilt vermijden? Want dan gaat dat niet op natuurlijk :-)

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:19

Hoe vaker je het wast, hoe sneller het weer vet wordt. Een vriendin van mij douchet wel elke dag maar wast het maar een keer per week. Is echt niet te zien want haar haar is elke dag zacht en niet vet.
Ik was het om de dag of eens in de drie dagen en bij mij is het wel snel vet.
Dus je kan het ook minder gaan wassen. In het begin heb je er nog wel last van dat het na twee dagen al vet is maar na een tijdje wordt het minder snel vet.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:21

Siliconen maken mijn haar baggervet, en sulfaten, SLS of SLES zijn bekende sulfaten. Die zitten in elke shampoo die je noemt, dit ontvet enorm! Goede shampoo van say yes to bij de tuinen, of een andere zonder siliconen of sulfaten. In neutral zitten ook sulfaten, zo huidvriendelijk is het dus niet.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 23:25

Daphneeeej schreef:
Cas123 schreef:
Ik heb altijd elvive gehad. Ben nu met gewone schampoo aam het wassen al een tijd merk geen verschil. :)

Ik heb ook allerlij verschillende merken gehad die niks goeds deden zoals elvive, nivea, syos, andrelon en nog meer.
Maar die ik nu gebruik gaf echt na een aantal keer er mee gewassen te hebben super goed resultaat. Mogelijk doordat er geen/weinig 'gemische stoffen' in zitten.

Welke is dat? En is die duur?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 23:27

Elinex304 schreef:
Hoe vaker je het wast, hoe sneller het weer vet wordt. Een vriendin van mij douchet wel elke dag maar wast het maar een keer per week. Is echt niet te zien want haar haar is elke dag zacht en niet vet.
Dus je kan het ook minder gaan wassen. In het begin heb je er nog wel last van dat het na twee dagen al vet is maar na een tijdje wordt het minder snel vet.

Ik wil het graag gaan uitstellen maar hoe moet ik mijn haar dan dragen zodat het niet te erg opvalt?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:30

Cas123 schreef:
Elinex304 schreef:

Ik wil het graag gaan uitstellen maar hoe moet ik mijn haar dan dragen zodat het niet te erg opvalt?

Als je het de eerste dag gewoon los draagt en de tweede dag in een knot, dan zie je het al minder. Om je haar te leren wennen aan het minder vaak wassen kun je droogshampoo kopen, zo kunnen mensen niet zien dat je haar vet is maar kan het wel nog een dagje mee. Ik was mijn haar ook maar eens in de 3 a 4 dagen, doe het 1 a 2 dagen los en daarna nog een knotje of met droogshampoo (batiste is trouwens heel fijn!). Ook ideaal om de 3e/4e dag in het weekend te laten vallen, dan heb je toch vaak wat minder verplichtingen.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:32

Normaal moet ik mijn haar ook om de dag wassen. Nu gebruik ik een shampoo van Garnier zonder siliconen en parabenen. Hiermee houd ik het 2,5/3 dagen uit. Ik heb ook nog een shampoo van Yves Rocher staan zonder siliconen enzo in. Deze heb ik nog niet geprobeerd.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:34

Nassie schreef:
Ik ben nu al een jaar bezig met mijn haar minder vet te krijgen. Ik gebruik shampoo van derlon 0,99cent in de supermarkt. Zit als enige een stofje niet in wat aanzet tot eczeem. Ben even de naam kwijt van dat stofje.
Ik wasde het eerst elke dag, daarna om de dag en nu probeer ik het om de twee dagen te wassen. Maar met eczeem is het niet te doen, gaat onwijs jeuken als het haar vet is.
Een week niet wassen heb ik ook al meerdere malen geprobeerd, maar na wassen gewoon weer terug bij af.

Sodium Laureth Sulfate bedoel je denk ik? Ik heb de hema natural shampoo, daar zit het ook niet in. Die is heel fijn! En verder een cremespoeling/conditioner van andrelon, zonder siliconen & parabenen. Moest m'n haar ff aan wennen, maar nu is het heel fijn :).

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:34

Cas123 schreef:
Elinex304 schreef:

Als je het bijvoorbeeld op donderdagochtend wast en in het weekend nergens heen hoeft en het op zondagavond weer wast zit daar toch 3,4 dag tussen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 23:37

badeendje schreef:
Cas123 schreef:

Als je het de eerste dag gewoon los draagt en de tweede dag in een knot, dan zie je het al minder. Om je haar te leren wennen aan het minder vaak wassen kun je droogshampoo kopen, zo kunnen mensen niet zien dat je haar vet is maar kan het wel nog een dagje mee. Ik was mijn haar ook maar eens in de 3 a 4 dagen, doe het 1 a 2 dagen los en daarna nog een knotje of met droogshampoo (batiste is trouwens heel fijn!). Ook ideaal om de 3e/4e dag in het weekend te laten vallen, dan heb je toch vaak wat minder verplichtingen.

Droogshampoo werkt niet helaas. :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:39

Cas123 schreef:
badeendje schreef:

Droogshampoo werkt niet helaas. :)

Niet? Heb je die van batiste al geprobeerd dan? Die werkt echt als een tierelier! :P

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:43

Je moet je haar 'wassen' met havermout :), het ontvet en geeft volume.
In de douchebak, boven de wasbak of buiten. Handje havermout, op de kop hangen met je hoofd en van boven naar onder het havermout in je droge haar smeren/kneden. Vervolgens de achtergebleven stukjes havermout er uit en klaar.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:45

Ik was mn haar tegenwoordig met Matrix shampoo. Sindsdien veel minder snel vet en geen jeukende hoofdhuid meer. Andrelon was bij mij een ramp.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:47

Ze zeggen dat het ook werkt om er rauw ei in te smeren. Wel geklopt. En goed uitspoelen en niet nawassen met shampoo dacht ik. Ik weet niet of het werkt, nog nooit geprobeerd maar aangezien een er een kip in kan leven kan je haar er vast ook wel tegen :+.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:57

Hier een trouwe gebruiker van de Aussie lijn. Met name de colour mate. Heel fijn.

Wassen doe ik niet in een vast schema, soms met douchen draai ik het in een knot een was ik het de volgende keer wel

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:01

Even nog over sulfaten.

Ik heb soms last van een soort eczeem op mijn hoofd (gelukkig geen roos of losse schilfers maar wel jeuk). Ik was dus gestopt met sls en sles. Heb een shampoo geprobeerd met ammonium lauryl sulfate en sodium coco sulfate. Nou klinkt allemaal leuk en aardig maar deze stoffen zijn dus bijna net zo agressief als sls en sles.

Geen probleem als je er prima tegen kan hoor. Maar sommige producten maken heel mooi reclame dat er geen sls in zit, maar vervolgens zit er wel een ander sulfaat in met een vergelijkbaar effect :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:12

muntdrop schreef:
Even nog over sulfaten.

Ik heb soms last van een soort eczeem op mijn hoofd (gelukkig geen roos of losse schilfers maar wel jeuk). Ik was dus gestopt met sls en sles. Heb een shampoo geprobeerd met ammonium lauryl sulfate en sodium coco sulfate. Nou klinkt allemaal leuk en aardig maar deze stoffen zijn dus bijna net zo agressief als sls en sles.

Geen probleem als je er prima tegen kan hoor. Maar sommige producten maken heel mooi reclame dat er geen sls in zit, maar vervolgens zit er wel een ander sulfaat in met een vergelijkbaar effect :')

Huhu, Andrelon natuurlijk puur heeft SLES, dat is net zoiets inderdaad alleen ietsjes milder. :+
Neutral vind ik ook zo stupide, adverteren met zonder parabenen en siliconen en er dan SLS in stoppen. Dan denk je dus iets te kopen wat mild is voor je huid, wat gewoon niet zo is.
Kneipp doet dat ook en Treets ook iets soortgelijks, dat laatste is een soort wannabe Rituals.
Nu adverteren zij ook met zonder parabenen en siliconen maar weer SLS of SLES.
Dan heb ik echt zoiets van loop niet te pronken met dat het huidvriendelijk is, het is echt een kriem om douchegel zonder rommel te vinden in nederland op Say yes to en ik gok Weleda en dat soort reform merken na.

Ik heb hetzelfde als jij met vlagen, door behandelen van Lyme soms een hele droge huid en jeuk.
Als ik dan iets met sulfaten gebruik heb ik echt feest, zowel op mijn hoofd als op mijn lichaam.
Dan krijg ik echt enorme jeuk, een keer ben ik midden in de nacht onder de douche gestapt om de boel maar in te smeren met cremespoeling, met als gevolg een baggervette kop de dag erop. :')
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 04-01-15 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:14

Hier ook iemand met erg vet haar. Gebruik geen conditioner ondanks mijn lange haar, 1 x per week doe ik er na het wassen met shampoo een haamasker in. Verder alle mogelijke shampoo's als geprobeerd. Het gaat het beste met een huismerk shampoo voor vet haar van een duitse drogist. Het is bij mij een periode minder geweest en later kwam het terug.
Het kwam volgens meerdere kapper omdat ik in die periode mijn haar had geverfd dus het uitgedroogd/beschadigd was. Ik was bezig met mijn haarverf er uit te laten groeien daar ben ik dus mee gestopt nu verf ik 1 x per 1,5 á 2 maand de uitgroei en gaat het redelijk.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:21

Wat super dat ik dit lees! Heb ook last van een aantal dingen: vettige en/of jeukende hoofdhuid, was met verschillende shampoos. Altijd in meer of mindere mate rode plekjes op mijn gezicht, droge /schilferige plekjes.. 1 kind heeft al jaren exceemplekken, ben ermee naar de huisarts geweest maar die gaf me een hormoonzalf.. Nu heeft mijn andere zoon ook ineens van die exceemplekjes..

Nu lees ik hier over Sodium Lauryl/Laureth Sulphate, en wat herkenbaar! Ben meteen gaan kijken op de verpakkingen, want ik keek dus wel naar een paar dingen, maar niet het goede.. (parabenen, minerale olie, parfum..) En jahoor: de producten waar ik toch mijn twijfels over had, bevatten het allemaal! Douchegel van Rituals, heerlijk spul, maar daarna altijd een trekkerig gevoel.. Sanex was het ook niet (bevat het dus ook..) maar helaas de verzorgende shampoo waar ik nog wel tevreden over was, bevat het ook... De gezichtreiniger ook (ook te verwachten: weer hetzelfde trekkerige gevoel..)

Dus bedankt voor de tip, kan gelijk weer een hoop aan de kant zetten wat we moeten vermijden..

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:26

Voortaan misschien even de zoekfunctie gebruiken? Hier zijn al heel veel topics over, ook een recente. [MWS] Het leed dat shampoo heet: Jeuk of vet...
Een shampoo zonder SLS/Parabenen etc heeft vaak het beste effect op langer schoon haar. Ik ga binnenkort beginnen met mijn haar wassen met Baking Soda, hier zit helemaal geen rotzooi in. Ik heb het over SLS etc allemaal uitgelegd in bovenstaand topic, dus misschien dat even doorlezen.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:30

ik had een keer dat mn haar zo vet was dat het niet meer weg wou. heb het 1x met dreft afwasmiddel gewassen en kon om de 3/4 dagen pas weer haar wassen! (nouja kon, was nodig)
natuurlijk niet als ik naar stal was geweest o.i.d.

je haar vaak wassen is slecht. em.dat er allemaal in die shampoo zit tegenwoordig.. niet best