Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
different1 schreef:Ik troost haar op zo'n moment, neem haar op schoot en houd haar in m'n armen.
Als ze dan wat gekalmeert is, vraag ik waarom ze huilt...
Maar dan begint het huilen weer.
Ik wil haar helpen op zulke momenten, maar als ik niks weet wat er in haar koppie omgaat op zo'n moment, hoe kan ik haar dan helpen?
Ik ben zelf vrij gesloten, ik verwerk dingen vnl. in stilte .
Ik vertel haar elke dag dat ij van haar houd, en dat ze altijd alles tegen me kan zeggen.
Ik ga aan de slag met de huizen tekenen, ik denk dat me dat veel inzicht geeft.
different1 schreef:@janneke
Wat betreft de regels, dat is meer een punt in de familie dan met de mensen van nieuwjaarsdag.
Citaat:En wat betreft het psychische deel, ja, er word me regelmatig gezegd "ow, dat herken ik zo van mezelf" of "ze zal toch niet hetzelfde hebben als ik, omdat ze zo ... doet" (op de puntjes invullen wat op dat moment gaande is, ze kan erg pietje precies zijn, of een huilbui, of wat paniekerig als ze ergens mee bezig is en ik zeg dat we zo gaan, of als ze iets kwijt is).
Joolien schreef:different1 schreef:Ik troost haar op zo'n moment, neem haar op schoot en houd haar in m'n armen.
Als ze dan wat gekalmeert is, vraag ik waarom ze huilt...
Maar dan begint het huilen weer.
Ik wil haar helpen op zulke momenten, maar als ik niks weet wat er in haar koppie omgaat op zo'n moment, hoe kan ik haar dan helpen?
Ik ben zelf vrij gesloten, ik verwerk dingen vnl. in stilte .
Ik vertel haar elke dag dat ij van haar houd, en dat ze altijd alles tegen me kan zeggen.
Ik ga aan de slag met de huizen tekenen, ik denk dat me dat veel inzicht geeft.
Il reageer morgen uitgebreid maar geef haar eens een zorgenvriendje. Google maar
zonnebloem18 schreef:Je zegt dat je zelf gesloten bent, ook in jou leven is er veel gebeurd, heb je daar open en eerlijk met je dochter over gepraat? Over dat je verdrietig bent dat opa er niet meer is en dat alles zo is veranderd.
Ze leert van jou hoe ze met haar emoties om moet gaan en als jij opkropt zal zij dat nadoen omdat ze denkt dat het zo hoort.
Citaat:Ze had "iets" in haar hoofd en dat moest ze er eerst uit hebben, dat kon alleen buiten.
Ben ik de enige hier die dat vind?