afvallen met Sonja wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_

Re: afvallen met Sonja wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:51

Zonder Sonja kun je ook prima afvallen. 2,5 jaar geleden gestopt met het eten van suiker, de rest volkoren en veel groente. Vaak kleinere porties en genoeg drinken. Na 4 maanden op mijn huidige gewicht. Het is een kwestie van volhouden. Heb je een keer een moeilijk moment, zoek afleiding en eet een handje ongebrande en ongezouten noten en een appel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:54

Ik ga dit topic ook volgen.. Ben inderdaad ook benieuwd wat een diëtist ongeveer kost.
Ik heb echt al van alles geprobeerd, maar mijn zelfdiscipline laat me telkens weer in de steek. Ben 173 cm, ik weeg - schrik niet - 90 kg, ben 23 jaar.. Ik krijg het er maar niet af. Woog in de zomer 95 kilo, dus er zijn er al vijf af, maar dat is vooral gekomen doordat ik het eerst wel geprobeerd heb met Sonja. Na een poosje ga ik dan steeds meer snoepen en dan gaat het van kwaad tot erger.
Doel is dus -20 kg, maar alles wat er al af gaat daar ben ik blij mee.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:57

Feit is wel dat je het zelf echt moet willen. Het half willen gaat gewoon niet werken. Kijk eens de documentaire food inc, sick fat and nearly dead en forks over knifes, daar haalde ik een heleboel inspiratie uit!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:58

denice schreef:
Feit is wel dat je het zelf echt moet willen. Het half willen gaat gewoon niet werken. Kijk eens de documentaire food inc, sick fat and nearly dead en forks over knifes, daar haalde ik een heleboel inspiratie uit!!

Dank voor de tip, ik ga eens kijken! :o

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:00

Bonnyyyyyy schreef:
Geen dietist.
Weet zelf genoeg van voeding door mijn opleiding. Moet voor me zelf alleen wel echt een houvast hebben. Denk dat sonja voor mij het beste werkt.
Zonder doel vind jk echt knap!
Zal ik zeker niet kunnen.

Als je genoeg van voeding zou weten had je niet voor Sonja gekozen :D ;)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:01

R12312 schreef:
Bonnyyyyyy schreef:
Geen dietist.
Weet zelf genoeg van voeding door mijn opleiding. Moet voor me zelf alleen wel echt een houvast hebben. Denk dat sonja voor mij het beste werkt.
Zonder doel vind jk echt knap!
Zal ik zeker niet kunnen.

Als je genoeg van voeding zou weten had je niet voor Sonja gekozen :D ;)

Ha, mijn gedachte. Ga naar eens de bovengenoemde docus kijken, daar leer je pas van! Ik ben nog nooit zo gemotiveerd geweest om mijn leven om te gooien!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:04

Hmm ik vraag me af en toe ook af of bodieboost wel zo gezond is. Iemand die hier meer vanaf weet :)) ?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:23

Wat is Body boost?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:28

BodieBoost doet niet aan punten of calorieën tellen en ingewikkelde dieetregels. BodieBoost werkt met 5 productgroepen: koolhydraten, groenten, eiwitten, zuivel en fruit. Van elke productgroep (familie) mag je 2 porties per dag eten. Alles is gewoon verkrijgbaar in de supermarkt. Daarnaast zijn er 12 simpele regels één daarvan is dat snoepen en alcohol drinken (elke week) mogen om het leven leuk te maken en het dieet vol te houden. You only live once!

Veel mensen gingen je voor, ze vielen succesvol af en dat terwijl ze patat en chocola mochten blijven eten. Calorieën bijhouden is verleden tijd met BodieBoost, echt een hele opluchting. Met dit lifestyle dieet kun je uit eten blijven gaan, een terrasje pakken en op vakantie gaan. Alles blijven eten en drinken inclusief snoep (verplicht), alcohol & fastfood. Dit mag zolang je het in de juiste verhouding doet volgens de BodieBoost formule.

De basis van BodieBoost ligt in het feit dat je uit iedere voedingsgroep (familie) per dag 2 porties consumeert. In het boek word je de eerste weken aan de hand genomen door vaste weekmenu’s waarin ontbijt, lunch en tussendoortjes staan en je mag kiezen uit 7 recepten voor het avondeten. Na 10 weken heb je de BodieBoost-methode onder de knie en kun je je eigen dag- en weekmenu’s samenstellen uit de families. Je krijgt de volledige vrijheid om de voedingsproducten voor jouw ontbijt, lunch en avondeten te kiezen.

Voedingsproducten die bij dezelfde familie (voedingsgroep) horen, kun je flexibel met elkaar wisselen. Voorbeeld: vind je een banaan niet lekker, dan kun je deze wisselen voor een appel. Vind je melk niet lekker, dan kun je dit wisselen voor yoghurt. Jij beslist en zo voel je je niet beperkt.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 23:31

Ja hier! 3 jaar geleden dus 18 kilo afgevallen met Sonja! Ik heb geen dag honger gehad, geen hoofdpijn en geen rare dingen. Het beviel mij erg goed, en voor de lekkere trek komkommer of paprika als tussendoor, mijn witte wijntjes op vrijdag miste ik het meeste. Maar nu ik mijn rijbewijs heb drink ik bijna nooit meer. Dus dat zal ook wel loslopen!

Goed toen woog ik netjes 65 kilo. Sonja lekker volgehouden en dan wat minder streng. Toen ging mijn lichaam kwakkelen (deed het toen al hoor) en prednison gekregen, na nog een heleboel ellende 22 kilo eraan. Mede dankzij de medicijnen. Gelukkig alternatieven gevonden, en nu wil ik komende week weer beginnen met Sonja! Dus gewoon 22 kilo eraf. Ik irriteer me aan mezelf op foto's, en als ik die vergelijk met drie jaar terug word ik echt verdrietig ervan. Leuk om elkaar een beetje te steunen toch?! Ik doe in elk geval mee!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:47

Ik heb alleen een slechte gewoonte ik ontbijt nooit.
Voor 10 uur krijg ik echt niks weg en ik moet eerst een paar ur wakker zijn voor ik uberhaupt wat kan eten.
Yoghurt of drinkspul niks lukt.
Ik ga half 7 uit bed en ben half 9 op school en eet dan wat in de eerste pauze van 10 uur.
Dan heb ik wel trek maar eerder lukt niet.

En in het weekend heb ij geen zin om er eerder uit te gaan o te moeten ontbijten.

Op vakantie ging ik er zonder probleem 9 uur uit en ontbeet ik in het hotel geen enkel probleem XD

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:04

Ik meld me ook. Ben 1.70 en 76 kilo, wil er minimaal 10 af. Ben op 1 januari gestart.
Body boost werkt prima. Je bent je meer bewust van je eten en mag tenminste nog wat, daarom is het goed vol te houden.
sonja vind ik echt 10x niks. Om te beginnen veel te weinig eten, je mag niks dus slecht vol te houden. Plus ene dag dit andere dag dat, het is een weggooi dieet. Als je 1 dag 1 plekje kaas mag en de rest van de week niet, wat moet je dan met de rest van de kaas.

ik ga het nu doen door gewoon beter op te letten, kleinere porties opscheppen (en maar 1x) en minder snoepen op het werk. Moet dan toch een eind goedkomen denk ik.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 06:20

Wat een commentaar zeg.
Ik weet veel van voeding, heb helaas weinig zelf discipline en echt een lijst nodig. Met gewoon hoe het hier word gezegt minder suiker en blabla werkt BIJ MIJ niet.
Sonja lijkt nog aardig wat te zijn kwa eten geeft ook aan van wat je nog extra zal mogen, en zit rond de 1500 calorien wat dus wel goed is voor het afvallen.
Je mag niks is niet waar, je mag sommige dingen vervangen, ke mag ook nog japanse mix of rode wijn op bepaalde dagen.doordat je niet alleen gezonde dingen mag maar ook soms wat ongezonds, zie ik de kans op een terugval minder groot.
En ja het blijft waar dat als de kilos er af zijn je je patroon moet aanpassen, maar voor mij is het belangrijk me eerst prettig te voelen in minn lichaam. Anders krijg ik vreet buien en word ik boos om dat patroon.
Misschien door mijn lichte autisme vorm??

Over het vele weg gooien,
Dat kan ik nog niet zeggen.
Misschien dat je sommige dingen kan vervangen met de vervanginslijst?
Meer sporten is makkelijk gezegt. Ik sport 3/4 dagen pw meer gaat niet lukken. Met school (sport op leding) sport ik ook vrij veel.

Voor iedereen die mee ddoet Succes!!
Houd de vorderingen hier bij dan kunnen we elkaar motiveren!
Ik ben 1,67 en ben 76 kilo, 19 jaar

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 07:35

Udo2001 schreef:
Ik vind het nadeel van Sonja dat je gelijk zoveel spul in huis moet halen, het liefst van merk producten en dat ik het daarom een dure aangelegenheid vind. Ga het dus gewoon op mijn manier proberen.... Minder calorieën naar binnen werken, en een keer extra sporten!

Alles bij de Lidl vandaan dus niet duur.

Ik heb het nieuwste boek weer gekocht. Het bevalt mij best.
Ik draai op maandag de boodschappenlijst uit via de site en doe de boodschappen voor de hele week.
Het bevalt mij best omdat ik nu niet de hele dag met eten bezig ben want Sonja schrijft het gewoon voor.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 07:59

Ik ben met sonja een paar jaar terug 10 kilo afgevallen in 10 weken geloof ik.. Dit was er ook snel weer bij omdat je dan stopt met sonja en heel anders gaat eten

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 08:01

De nieuwe boeken zijn veel minder streng met erg lekkere recepten.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 08:50

Ik kom regelmatig bij mijn dieetiste, betaal 35 euro per consult. Een consult is meestal 15 tot 25 min

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 09:26

Hier bestaan al verschillende topics voor, o.a. het centrale dieettopic: [HK] Diëten en afvallen deel 5!

Maar ook verschillende topics in de HK en het 'motivatietopic voor gezond leven'. Om deze reden is dit een dubbeltopic; hier dus een slotje.