wat te doen tegen koortslip?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:21

Typisch niemand die x erpa sore lip stick kent. Ik zweer erbij heb er in iedere tas een zitten :). Voorheen gebruikte ik ab zalf. Was bij zon winkel waar ze deze verkochten, beste man beloofde mij als het niet werkt kreeg ik mn geld terug. Heb er nu vier hahaha.

mbl_x

Re: wat te doen tegen koortslip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 09:44

Wat doen die pleisters dan precies? en hoelang duurt dat dan? dat lijkt me namelijk wel wat! Tanden Pasta hielp ook gister die blaasjes van me koorts lip 10 min tanden Pasta op gehad en nu is het een kortsje wat moet je daar tegen doen? moet daar gewoon vaseline op?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 11:07

Die pleisters niet aan beginnen, onderdrukken hem op de ene plek en hij komt omhoog op een andere plek en je gaat heel je lip ermee stuk trekken,..

Korstje kun je niets aan doen, als hij heel groot wordt voorzichtig met warmwater weken en inderdaad soepel houden

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 11:14

De meeste zalfjes zijn geldverspilling. Ik heb inmiddels de 3e deze vakantie nadat ik er maanden geen last van heb gehad. Ik smeer er fenistil op en als je er dan op tijd bij bent wordt hij niet eens zichtbaar. Ik krijg ze als mn weerstand laag is of als ik niet gezond eet. Vooral vitamine C is belangrijk heb ik mij laten vertellen door een dermatoloog.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 11:31

Het enige wat bij mij helpt (en ik heb zeer ernstige koortslip)
L-lysine slikken, en zinkzalf smeren. That's it

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 11:39

vencedor schreef:
Die pleisters niet aan beginnen, onderdrukken hem op de ene plek en hij komt omhoog op een andere plek en je gaat heel je lip ermee stuk trekken,..

Dat is niet bij iedereen het geval...

Bij mij werkt het prima..
zodra ik mijn lip voel tintelen/trekken, dat gevoel herken ik perfect als opkomende koortslip, dan plak ik er zo'n pleister op en die onderdrukt de boel!
En nee, het komt niet op een andere plek op...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:01

Gebruik je die al lang? Bij mij was dat eerst ook niet. Laatste keren wel :). Zal persoon afhankelijk zijn misschien.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:07

Oh die L-lysine tabletten ga ik uit proberen! Ik heb ook vaak een koortslip. Weke geleden had ik er een en net voor het genezen was en het korstje er bijna af was, kwam de tweede. Nu zit er nog een korstje en voelt het alsof het weer elk moment door kan komen.
Zovirax patch en crème deden hier niets. Toen heb ik een ander soort crème gebruikt waar ik de naam van kwijt ben en die deed ook weinig. Tea tree druppels deden hier ook weinig.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:09

Ik gebruik ze al jaren...
Heb het virus helaas al mijn hele leven (ben er mee geboren)...

Toen ik jaren geleden een tijd in Hongarije verbleef kreeg ik ewn enorme koortslip..
zo erg had ik nog nooit gehad..
ik naar de apotheek, ze hadden niets zoals de creme of de pleisters..
Ze hadden alleen capsules, die heb ik toen een week geslikt en de pijn was weg en de koortslip ging geleidelijk aan weg...

Dat was echt wonderspul...
Ik had het doosje meegenomen en ben op zoek gegaan naar zoiets in NL..
Helaas was het hoofdbestanddeel toen niet leverbaar/legaal in NL.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:14

Hier werkt zynoleum heel erg goed :j

mbl_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 17:22

Heel erg bedankt allemaal die l-lysine pillen ga ik zeker eens proberen!

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:34

Die l-lysine pillen ga ik onthouden. Heb afgelopen jaar regelmatig een koortslip gehad, helaas waren ze iedere keer enorm. Het enige wat bij mij goed werkt wanneer ik de koortslip voel opkomen is zalf uit Oostenrijk. Het is een oranje goedje, prikt gigantisch als je het erop smeert maar wanneer ik er op tijd bij ben duurt het maar een dag of 4/5 voordat de koortslip weer weg is.