Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

CalipsoLover schreef:Ik ben nu bijna 16, en ik heb ook toch al een klein rugzakje ondanks mijn leeftijd. Ik heb nu bijna 6 maanden een lange afstandsrelatie. Hij heeft ook al een behoorlijke rugzak wat voor mij soms heel confronterend is. Maar wij waren hier behoorlijk snel mee, we vertelden elkaar toch al in het begin de basis. Omdat we beide nog vrij jong zijn ging dit bv. over 'de eerste liefde'. Jammer genoeg kom ik nu veel te weten over zijn ex vriendin dat mij enorm kwetst…

F_Orumster schreef:CalipsoLover schreef:Ik ben nu bijna 16, en ik heb ook toch al een klein rugzakje ondanks mijn leeftijd. Ik heb nu bijna 6 maanden een lange afstandsrelatie. Hij heeft ook al een behoorlijke rugzak wat voor mij soms heel confronterend is. Maar wij waren hier behoorlijk snel mee, we vertelden elkaar toch al in het begin de basis. Omdat we beide nog vrij jong zijn ging dit bv. over 'de eerste liefde'. Jammer genoeg kom ik nu veel te weten over zijn ex vriendin dat mij enorm kwetst…
Dat soort dingen zijn zo onnodig... moeten jullie jezelf niet aandoen. Houd ook in je achterhoofd dat hij de dingen wellicht ook mooier voordoet dan ze zijn.
Romyv schreef:F_Orumster schreef:Op bepaalde leeftijden, met name boven de 30 is een rugzak normaal en zou ik het naïef vinden als je daar geen rekening mee houdt als je iemand leert kennen. Dit hoor ik meer mensen zeggen overigens.
Mee eens.. Iemand die boven de 30 geen rugzakje heeft is pas alarmerend
) en daarmee zou ik niet al te lang wachten. Toen hubs en ik net samen waren had hij al een paar keer aangegeven dat hij ook een rugzak had, maar dat hij dat op een ander moment nog wel eens zou vertellen. Ik wist dus al dat er wat speelde, maar niet wat precies. Ik wist overigens wel welke richting ik in moest denken, het had iets te maken met zijn familie en specifieker, met zijn zus. Pas na een week of zes heeft hij toen alles verteld. En dat was toch ook best een heftig verhaal.
Aria_zz schreef:Zonnetje, hangt er maar vanaf, dingen uit het verleden kunnen erg lang blijven hangen door de zware impact die ze hebben. Jeugdtraumas kunnen ook boven komen juist omdat je een relatie aangaat.
Of je zegt "ik heb het niet altijd makkelijk gehad/wat mee gemaakt/ er zijn veel problemen met..." -familie, vertrouwen, trauma- "maar ik vind het moeilijk om alles meteen open en bloot te leggen... Kan je er mee leven als dat met tijd komt/wil je daar geduld voor hebben?"
) gezegd dat ik geen relatie materiaal was omwille van..... en in grote lijnen gezegd....

Aria_zz schreef:Ah zo ja. Maar omdat je een rugzak hebt ben je toch niet meteen raar? Er is toch niets mis met je dan?
Maar het is idd zo, de een reageert heel anders op de dingen en gaat daar anders mee om. Daarom is het ook nodig een partner te vinden die daar 'bij past'.
Zonnetje81 schreef:Aria_zz schreef:Ah zo ja. Maar omdat je een rugzak hebt ben je toch niet meteen raar? Er is toch niets mis met je dan?
Maar het is idd zo, de een reageert heel anders op de dingen en gaat daar anders mee om. Daarom is het ook nodig een partner te vinden die daar 'bij past'.
In die post staat dat het abnormaal is als je er GEEN hebt

CalipsoLover schreef:Goh ja, heb nu zoiets. De ex of wat het dan ook is van mijn vriend, valt hem nog vaak lastig. En hij doet met momenten alsof het hem niks kan schelen en ze gewoon een of andere *** is uit het verleden. Maar heb hier het 2 keer met hem eens over gehad waarbij hij echt gekwetst leek en hij er nog veel aan dacht. Het zit bij hem duidelijk in zijn rugzak maar dan weet ik ook niet wat ik daarvan moet denken.