Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sizzle schreef:Nog een toevoeging: Time-out was trouwens voor ons echt nutteloos.
Ik sloot me gewoon af en was vooral introvert beledigd dat ik gewoon niet begrepen werd en ging vervolgens gewoon wel wat anders doen, maar VOORAL NIET vertellen wat me dwars zat aangezien ik vond dat ik kinderachtig werd behandeld.
Mijn broer brak eerst de boel af en moest hij dan toch op de gang staan wilde uiteindelijk ook niet bijleggen, Die was dan zo beledigd dat hij gewoon niet meer beneden wilde spelen daarna en sloot zich op in zijn kamer.
Het heeft vooral bijgedragen dat wij ons juist afsloten van onze ouders.
Steek je hand op als je ècht denkt dat een kind in de hoek gaat nadenken over zijn zonden... Iris82 schreef:Sizzle wat een interessante reactie. Dit is dus waarom sticker systemen geen goed plan zijn.
Maar ik dacht er over na 
poetser schreef:@Chubby, ik heb inderdaad al een heleboel voor mijn kiezen gehad de laatste tijd en eigenlijk is mijn zoontje degene die mij rechtop houd, die mij overal doorheen trekt. Dit was bij de zwangerschap al zo.
Sizzle schreef:Iris82 schreef:Sizzle wat een interessante reactie. Dit is dus waarom sticker systemen geen goed plan zijn.
Interessant dat je dat zegt.
Bij mij had het als effect dat mij extra pijnlijk bewust werd dat ik bepaalde dingen gewoon niet kon (foutloos schrijven in groep 5 bijvoorbeeld) en daar juist onzeker over werd terwijl ik voor andere dingen altijd een sticker kreeg omdat ik die altijd foutloos deed en dat was dan weer nutteloos omdat het vanzelfsprekend was dat ik het goed deed.
De enkele dingen waar ik geen stempel voor kreeg zijn mij beter bijgebleven dan de dingen waar ik in vooruit liep, terwijl dat er veel meer waren. Ik kon bijvoorbeeld al heel vroeg heel goed lezen.
Echter schaamde ik mij als ik hoorde dat mijn moeder dat dan trots vertelde. Ik wilde niet bijzonder zijn want ik wist dat ik andere dingen niet goed kon en dan zouden mensen dadelijk te veel van mij verwachten en teleurgesteld zijn.
Zo redeneerde ik altants toen al op de basisschool. Ik weet het nu nog...
amandananana schreef:Is hij niet hoogbegaafd? Dat betekent vaak niet alleen dat ze heel slim zijn maar kan ook gepaard gaan met gedragsproblemen.
! poetser schreef:Natuurlijk mag hij gewoon kinderlijk stout zijn, daar heb ik geen problemen mee en het verschil is goed te merken.
Met andere woorden, mijn angst is realiteit en ik kan mijn kind niet aan? Moet ik hem uit handen gaan geven? (heb zelf helaas slechte herinneringen met jeugdzorg en alle instanties eromheen dus dat vertrouwen is ver weg e, echt een allerlaatste optie voor mij, maar dat doet niet ter zake nu)
Coby schreef:Volgens mijn eigen kennis is IQ-bepaling bij deze leeftijd nog niet mogelijk.
Ik ken hier in ieder geval geen voorbeelden van.
Met daarbij dat het resultaat van die score je niet echt verder zal helpen. Contact met maatschappelijk werk voor opvoedondersteuning lijkt mij meer verstandig. En.... Een kind van deze leeftijd mag ook wel eens dwars zijn.
Sizzle schreef:poetser schreef:@Chubby, ik heb inderdaad al een heleboel voor mijn kiezen gehad de laatste tijd en eigenlijk is mijn zoontje degene die mij rechtop houd, die mij overal doorheen trekt. Dit was bij de zwangerschap al zo.
Kan het zijn dat hij dat voelt en dat als een soort verantwoordelijkheid waarneemt?
Onderschat die kleintjes niet wat dat betreft.