Wat werkt goed bij kriebelhoest?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 00:20

purny schreef:
Geld die tip ook voor vastzittende hoest als er geen slijm los kan komen?

Nee, dan heb je echt iets nodig dat het slijm losmaakt.

sandyjorgen

Re: Wat werkt goed bij kriebelhoest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 22:09

als je door t hoesten niet in slaap kunt kunt komen/steeds moet hoesten als je in bed ligt.................
een extra kussen nemen zodat je wat hoger komt te liggen, dit onderdrukt de hoest reflex

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 22:28

sandyjorgen schreef:
als je door t hoesten niet in slaap kunt kunt komen/steeds moet hoesten als je in bed ligt.................
een extra kussen nemen zodat je wat hoger komt te liggen, dit onderdrukt de hoest reflex

ik heb dit, voordat ik iets van de dokter kreeg tegen de hoest, geprobeerd, maar toen kon ik weer niet slapen omdat ik niet lekker lag.... :') :z

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 22:49

Wat bij mij altijd goed werkt tegen kriebelhoest is echinaforce (10 druppels in een grote beker water en bij iedere kriebel een slokje).

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 22:57

Ik heb bijna al het bovenstaande ooit geprobeerd. Ik stik afentoe echt in de kriebelhoest en het hielp niet. Wat bij mij echt als enige werkt is Darolan: http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 4&rId=1191

Dit is echt het enige wat zorgde dat het weg was en bleef...heerlijk! Nu als ik maar denk dat ik weer naar stikkende kriebelhoest schiet neem ik dit in..heb nu altijd een doosje liggen...net zoiets als standaard koortslipcreme te hebben liggen.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 01:54

Van de week na een heel vragenvuur bij de apotheek een doosje daro kunnen kopen. Helpt wel iets, maar nog niet volledig. Hoop er van de week toch wel eens vanaf te zijn, ben al twee weken bezig. Maar goed er zijn altijd ergere dingen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 01:59

Bij mij werkt een laurierdropje heel goed. Beter dan codeine.
Belangrijk is dan om t dropje ergens in je mond te 'plakken' en ermee in slaap te vallen.
Zo'n bakje laurierdropjes ligt op de balie van de apotheek bijv.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 11:57

Mijn buurvrouw neemt een hap pindakaas, schijnt te helpen.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 12:02

Kriebelhoest komt vanuit je longen, de drang om iets op te hoesten. Een hap pindakaas doet daar natuurlijk niks aan af.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 12:05

Kriebelhoest komt veel vaker nog van een irritatie in de keel, dus alles wat je inslikt helpt.
Kriebelhoest uit de longen betekend veel vaker dat er daadwerkelijk slijm zit, wat meestal vast zit. En dan kan je beter geen dingen nemen om de kriebel te stoppen.

Als je al twee weken bezig bent TS, is het tijd om even een bezoekje aan je huisarts te brengen.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 16:49

Was inmiddels ook wel mijn idee lalidan, maar heb een hekel aan naar de huisarts gaan voor een verkoudheid ofzo. Maar ja de assistente bellen kan geen kwaad.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:27

Lalidan schreef:
Kriebelhoest komt veel vaker nog van een irritatie in de keel, dus alles wat je inslikt helpt.
Kriebelhoest uit de longen betekend veel vaker dat er daadwerkelijk slijm zit, wat meestal vast zit. En dan kan je beter geen dingen nemen om de kriebel te stoppen.

Als je al 2 weken hoest, is het geen irritatie van de keel. Daarnaast geeft ts aan dat ze ook vastzittend slijm heeft.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:31

Waarom is het na twee weken geen irritatie van de keel? Dat slijmvlies kan wel degelijk zo geïrriteerd zijn en door herhaaldelijk kuchen geïrriteerd blijven, dat het zo lang duurt. Maar mijn reactie sloeg eigenlijk specifiek op jouw reactie, dat kriebelhoest uit de longen kwam en pindakaas dus niet zou helpen. Het eerste deel van mijn reactie sloeg dus niet op de specifieke situatie van TS.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:33

Lalidan schreef:
Waarom is het na twee weken geen irritatie van de keel? Dat slijmvlies kan wel degelijk zo geïrriteerd zijn en door herhaaldelijk kuchen geïrriteerd blijven, dat het zo lang duurt. Maar mijn reactie sloeg eigenlijk specifiek op jouw reactie, dat kriebelhoest uit de longen kwam en pindakaas dus niet zou helpen. Het eerste deel van mijn reactie sloeg dus niet op de specifieke situatie van TS.

Lijkt me sterk dat het irritatie vanuit de keel is als ze ook vastzittend slijm heeft. :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:34

Klopt, maar nogmaals, dáár sloeg mijn reactie dan ook niet op. Mijn reactie sloeg op jouw reactie en in het algemeen.