Afvallen met een eiwitdieet in 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Afvallen met een eiwitdieet in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 22:35

Zo je bent al goed bezig!! Succes :D

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:56

Ik ben ook bezig, en ondanks de kerstdagen (waarbij ik normaal meegegeten heb).
Nu 15 kg kwijt.. Wil er 30 kwijt, misschien 35..
In september ga ik trouwen, dus heb een goed doel om me aan vast te houden.
Ik sport ook veel, loop veel hard, maar dan eet ik wel bij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:58

Ik ben ruim 100 kilo kwijt geraakt door gewoon gezond en regelmatig te eten en te sporten.
en het blijft er ook nog eens af! Daar heb je echt geen dieet voor nodig :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 17:11

Ik vind het zo apart waarom dat anderen je altijd willen vertellen wat je moet doen. Ik vertel een ander ook niet wat ze zouden moeten eten omdat ik dat graag eet of denk dat het goed is. Of welke auto ze moeten kopen. Laat aub iedereen in z'n waarde en doen wat ze zelf willen. We zijn oud en wijs genoeg met eigen beweegredenen waarom we het een wel of niet doen. Ik heb dat aangegeven in de beginpunt maar er staan al meer reacties van niet gebruikers.

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:15

Ieder z'n eigen toch..
Iedereen moet op z'n eigen manier doen waar ie zich goed bij voelt..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 17:20

Ja klopt maar ik heb speciaal bij de mods toestemming gevraagd voor dit topic. Je mag geen dieet topic aanmaken. Maar het gewone afvallen is niet in lijn met het eiwitdieet. Maar blijkbaar helpt het niet. Ik denk dan ga naar het gewone dieettopic, daar met medestanders kletsen ipv hier negatief reageren, alsof anderen dan accuut ermee stoppen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:33

Afbeelding

Zou dan eerder naar een diëtist gaan en vanuit daar een schema laten maken voor eiwit dieet dan via zo'n commerciële instantie me rommel aan laten smeren. Maar inderdaad ieder z'n ding.

Ben zeker niet anti eiwit dieet maar dan met goede begeleiding niet begeleiding van een verkoper / nep voedingsconsulent.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:43

listiglistje schreef:
Google maar eens op ketose ;) dat zorgt ervoor dat je snel afvalt (als de KH weg worden gelaten)

Dit klopt niet. Je raakt van een dergelijk extreem dieet inderdaad in een (zeer ongezonde) ketose toestand, maar dat is niet de reden dat je afvalt.
De reden dat je afvalt is (zoals altijd) het feit dat je minder brandstof tot je neemt dan je nodig hebt.
Door het sterk verzadigende effect van eiwitten (itt koolhydraten) gaat dit met geen/minder honger gevoel.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:46

Zonnetje81 schreef:
Ja klopt maar ik heb speciaal bij de mods toestemming gevraagd voor dit topic. Je mag geen dieet topic aanmaken. Maar het gewone afvallen is niet in lijn met het eiwitdieet.

Wat vaag , als dit geen dieettopic is, wat dan wel....

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:51

Moderatoropmerking:
ts heeft inderdaad toestemming gekregen om dit topic op te starten. dit hebben we bewust toegelaten zodat er in het centraal topic geen pagina's lang gediscussieerd wordt over het wel of niet gezond zijn van dit dieet. Dit topic is dus specifiek bedoeld om ervaringen met dit soort dieeten te bespreken en het op een zo verantwoord mogelijke wijze te gaan oppakken.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:03

Ook ik zou het eigenlijk wel fijn vinden als in dit topic enkel dingen besproken worden onder bokkers die daadwerkelijk aan een eiwit dieet doen. Het is fijn om zo dingen van elkaar op te steken. :)

Voor discussies die ts dus niet wil kan je beter een eigen topic over dat onderwerp openen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 22:04

Petrichor schreef:
Ook ik zou het eigenlijk wel fijn vinden als in dit topic enkel dingen besproken worden onder bokkers die daadwerkelijk aan een eiwit dieet doen. Het is fijn om zo dingen van elkaar op te steken. :)

Voor discussies die ts dus niet wil kan je beter een eigen topic over dat onderwerp openen.

Modifast heeft verschillende producten, welke gebruik jij? Ik vind het super knap van je! Ga je 2 januari weer aan de slag?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:08

Op het moment vind ik de Modifast pudding het lekkerste dus die gebruik ik nu ook, wanneer die mij de strot uit komt probeer ik weer wat anders. :)

Morgen ga ik alles eten waar ik zin in heb zoals oliebollen etc, 1 januari is het afgelopen en leef ik op 2 shakes een arme avond maaltijd en tussen door voldoende groente en fruit.

Je hebt ook nog van die dieetrepen van Modifast Weightcare etc maar daar kan je beter niet aan beginnen. Het zijn behoorlijke caloriebommen en ze zijn ook nog eens belachelijk duur. Dan kan je beter een stukje pure chocolade eten wanneer je echt zin hebt in iets lekkers.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:21

De repen van dr. Atkins bevatten vaak ook weinig koolhydraten :) En zijn regelmatig in de aanbieding bij de Tuinen en de Etos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:47

Je hoeft niet perse repen te kopen. Je kan zelf ook tussendoortjes op eiwitbasis bedenken (ei, kaas) of toegestane groenten zoals komkommer
Ik val af als ik minder suiker en koolhydraten eet in combi met wat meer eiwitten omdat ik dan minder honger heb. Heb veel behoefte aan suikers en kan daar ook echt naar van zijn (lage bloedsuikerspiegel)maar met bijv. een yogurt of kwarkontbijt red ik het wel de hele morgen, in tegenstelling tot een broodmaaltijd, dan heb ik na een uur weer trek.

Ik moet nog beginnen trouwens. Vanavond eerst hapjes, borrels, je kent dat wel.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 17:49

Hahah precies vanavond nog even volproppen met alles wat lekker is zodat we in 2015 nergens meer zin in hebben. _O-

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:12

Zouden mensen het leuk vinden om mij uit te leggen, waarom ze een soortgelijk dieet als dit willen doen en welke ideeën daarachter schuil gaan? Ik ben wel benieuwd naar de insteek van een dieet zoals dit. Mag eventueel via pb.

Ik ben verder zelf niet van plan om dit te gaan doen, maar misschien kan ik door jullie een goed beeld vormen over het dieet, wat ik ervan vind en hoe ik dat later ga zien in mijn beroep (Klassiek homeopaat/natuurgeneeskundige).

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:32

Mijn ervaring is dat je met dit dieet voller zit en zo minder snakt naar eten. :)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:40

En qua spiermassa?
Internet beloofde mij 10%, maar bij mij was dat zeker weten meer.
Terwijl ik toch echt die stinkadem had dat op de ketogene toestand duidt.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:49

Petrichor schreef:
Mijn ervaring is dat je met dit dieet voller zit en zo minder snakt naar eten. :)

Maar dat zou je ook met vetten kunnen doen. :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:44

kimberly1995 schreef:
Petrichor schreef:

Klopt, het resultaat is dan alleen beduidend minder. Je moet veel langer lijnen voor het zelfde resultaat. Daarnaast is het lijnen niet eens makkelijker vol te houden.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:58

Petrichor schreef:
kimberly1995 schreef:

Klopt, het resultaat is dan alleen beduidend minder. Je moet veel langer lijnen voor het zelfde resultaat. Daarnaast is het lijnen niet eens makkelijker vol te houden.

En hoe is de energie, activiteit?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 22:01

Je bent juist minder moe en minder opgeblazen door laag in de koolhydraten te zitten, je huid is zachter, dat was bij mij zo.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 22:08

Ik had juist meer energie. Eerst even afkicken van alle suikers maar daarna voel je je juist veel fitter. :)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 22:11

@kimberly1995; Ik heb twee jaar geleden het cambridge dieet gedaan en was 14 kg afgevallen. Ik voelde me echt fantastisch tijdens het dieet de periode erna. Ik heb 1 keer last van mn buik gehad en ben toen weer gaan opbouwen. Ik heb toen alleen te snel opgebouwd en kwam in mn oude voedingspatroon terecht. Nu ontbijt ik met een shake, van kruidvat eigen merk, lunch met fruit, neem rond vier uur een cracker of yoghurt en eet 's avonds normaal. Ik blijf zo op gewicht maar val niet af. Ik moet dus meer gaan bewegen en het eeuwige excuus ' geen tijd ' is bij mij van kracht nu het zo snel donker is. Ik wil nu een tweede maaltijdvervanger voor 's avonds maar twijfel of ik me er wel toe kan zetten. Het is echt mentaal en niet lichamelijk dat ik wil eten.