Erg droge gezichtshuid, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 20:08

Sem_ schreef:
Kyrseltje schreef:
Oeh dit zoek ik ook. Al is het bij mij alleen in deze koude gure periodes.

Sem_ smeer jij dat alleen op de droge plekken? En daarnaast een gewone dagcreme?

Alleen op de droge plekken, het is niet echt een dag/nachtcrème, maar meer voor alleen de droge
plekken. Daarnaast is het dus wel aan te raden een dagcrème te gebruiken (al deed ik dat zelf niet,
op zich werkte het product op zichzelf al voldoende). Nu gebruik ik een moisturizer van
The Beauty Bakery, die vind ik ook erg fijn werken en als het nodig is dan pak ik de Louis Widmer
crème erbij voor de hardnekkige plekken. :)

Ah kijk klinkt erg goed! En (even google gebruikt }:0 ) je kan het gewoon bij de DA halen? Ga ik maandag maar eens op zoek. Gebruik nu Vichy Aqualia Thermal en dan de rijke crème, maar kom daar de dag niet meer mee door..

Wat gebruik je dan verder qua reinigingsproducten? Want ben toen heel braaf alles gaan gebruiken van Vichy, maar aangezien het niet werkt zou ik best graag wat goedkopere reinigingspullen willen gebruiken in combi met een duurdere crème.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 20:13

Kyrseltje schreef:
Ah kijk klinkt erg goed! En (even google gebruikt }:0 ) je kan het gewoon bij de DA halen? Ga ik maandag maar eens op zoek. Gebruik nu Vichy Aqualia Thermal en dan de rijke crème, maar kom daar de dag niet meer mee door..

Wat gebruik je dan verder qua reinigingsproducten? Want ben toen heel braaf alles gaan gebruiken van Vichy, maar aangezien het niet werkt zou ik best graag wat goedkopere reinigingspullen willen gebruiken in combi met een duurdere crème.

Ja ik heb hem ook van de DA, de verkoopster daar raadde mij hem aan. :D

Ik ben vrij slecht op het gebied van reinigen.. Meestal haal ik gewoon mijn make up er af en plens wat
water in mijn gezicht. Ik heb verschillende reinigingsproducten geprobeerd, zowel van Louis Widmer
als van Philosophy en DA eigen merk, maar van veel krijg ik juist bultjes of drogen mijn huid juist uit.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 20:16

Sem_ schreef:
Kyrseltje schreef:

Ja ik heb hem ook van de DA, de verkoopster daar raadde mij hem aan. :D

Ik ben vrij slecht op het gebied van reinigen.. Meestal haal ik gewoon mijn make up er af en plens wat
water in mijn gezicht. Ik heb verschillende reinigingsproducten geprobeerd, zowel van Louis Widmer
als van Philosophy en DA eigen merk, maar van veel krijg ik juist bultjes of drogen mijn huid juist uit.

Oke nou dan ga ik maar eens puur op deze crèmes in combi met make-up doekjes werken. Zien wat er gebeurt ;). (Overigens had ik het fijner gevonden als je the beauty bakery hier buiten had gelaten, wát een heerlijke producten <3 )

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Erg droge gezichtshuid, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 20:28

Wat veel producten worden hier aangeraden zeg! Fijn dat jullie meedenken!
Ik heb wel een tijdje Nivea gebruikt, maar vond dat vooral lekker ruiken :') Verder legde het vooral een vettig laagje aan zodat je de droge huid niet zag, maar daarmee was het niet verholpen.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:04

Cayenne schreef:
Ik heb wel een tijdje Nivea gebruikt, maar vond dat vooral lekker ruiken :') Verder legde het vooral een vettig laagje aan zodat je de droge huid niet zag, maar daarmee was het niet verholpen.

Grappig, wou dat juist noemen. Smeer zelf niveau op droge plekken, dan wel de standaard donkerblauwe pot, werkt bij mij heel goed. Maar vind dat ook niet lekker ruiken, dus weet niet of je dezelfde hebt geprobeerd?

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 22:22

Als reiniging gebruik ik micellair water. O.a te verkrijgen van nivea en garnier. Ik merk dat dit bij mij lang zo agressief niet is als andere reinigings lotions e.d

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 22:31

Honingzalf werkt bij mij erg goed. Is toch een soort beschadigde huid, prikt niet, glimt niet. :j

Verder heb ik meestal Vaseline intensive rescue, is een bodylotion ,maar werkt goed op mijn gezicht.

Eczeemcreme van Bepanthen werkt niet, prikken als een gek... geen succes dus. -O-

En cetomacrogol of hoe je het schrijft werkt meestal ook, trekt alleen zo langzaam in en ruikt zo naar apotheek/huisarts :+

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 22:37

Ik heb tijden ontzettend last gehad van hele droge, geïrriteerde huid onder mijn ogen, tot kloven en korsten aan toe. Alle cremes en verschillende reinigingsmiddelen gebruikt. Sinds ik overgestapt ben op kokosolie (ja die je ook in de keuken gebruikt) is dit helemaal weggetrokken.
Als reiniging en masker gebruik ik dat nu, verder de extra rijke creme van dr Organics en gaat hartstikke goed. Een verademing na echt zo'n beetje alle cremes en reinigingsproducten van goedkoop tot duur te hebben geprobeerd!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 07:19

pinto_1 schreef:
Cayenne schreef:

Grappig, wou dat juist noemen. Smeer zelf niveau op droge plekken, dan wel de standaard donkerblauwe pot, werkt bij mij heel goed. Maar vind dat ook niet lekker ruiken, dus weet niet of je dezelfde hebt geprobeerd?

Nee, ik had/heb een tube. Deze:
http://s1078.photobucket.com/user/TheSp ... a.jpg.html

Bedankt voor alle tips tot nu toe! Ik ga van de week eens kijken wat het makkelijkste is om eerst te proberen.
Een gezichtsmasker lijkt me ook weleens fijn. Ik ga trouwens ook altijd graag in bad (omdat ik een koukleum ben) en ik douche vrij warm. Kan dat de huid ook uitdrogen?
(Maar dan zou het toch over je hele lijf droog moeten zijn denk ik?)

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 07:48

Dat kan zeker, Cayenne! :j Heb zelf in m'n ellebogen en knieholten last van eczeem en twee maanden geleden kreeg ik wat plekjes in mijn gezicht. Ik ben toen met kokosolie begonnen en na drie weken was het al zo goed als weg. ;) Is gewoon puur natuur en als je een pot haalt bij de toko (ipv reform of groene winkel) ben je nog goedkoop uit ook. ;)

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 07:53

Bio olie onder je dag- en nachtcreme is ook fijn

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 07:57

Jindai, de tip van kokosolie ken ik idd! Maar mijn vriend kan geen kokoslucht verdragen en om nou als een kokoswolk rond te huppelen is dan ook weer zoiets :')

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 08:06

Haha, daar hou ik zelf ook niet van hoor! :D Die van mij ruik je eigenlijk niet, alleen hèèl flauwtjes als je hem net op smeert, maar dan moet je ook wel echt goed je best doen om wat te ruiken. Ik gebruik een doorzichtige pot met witte deksel en een blauw etiket. :)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 09:13

Vervelend is dat... Hopelijk vind je iets dat werkt :)

Waar ik echt blij mee ben is de dag en nachtcrème met Teatree van de Kruidvat.
Had veel last van droge huid rondom ogen, op neusbrug; tot schifers aan toe. Het trok en irriteerde, totdat ik deze crème ging gebruiken. Inmiddels al en jaar of 4 en ik hoop dat ze nooit uit het assortiment zal gaan :)

Mirjam_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 09:16

Stop met reinigen met zeep en douchegel! Dit is funest voor je huid. Reinig je huid liever met een milde gezichtsreiniger (zoals van de Tuinen of Weleda). Als creme is Skin Food van Weleda erg fijn! Echt een wondermiddeltje. Het ruikt niet zo lekker maar die geur trekt weg.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 09:24

Cayenne schreef:
Jindai, de tip van kokosolie ken ik idd! Maar mijn vriend kan geen kokoslucht verdragen en om nou als een kokoswolk rond te huppelen is dan ook weer zoiets :')

Je hebt ook geurloze kokosolie!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 09:52

Fnanne schreef:
Vervelend is dat... Hopelijk vind je iets dat werkt :)

Waar ik echt blij mee ben is de dag en nachtcrème met Teatree van de Kruidvat.
Had veel last van droge huid rondom ogen, op neusbrug; tot schifers aan toe. Het trok en irriteerde, totdat ik deze crème ging gebruiken. Inmiddels al en jaar of 4 en ik hoop dat ze nooit uit het assortiment zal gaan :)

Dat vind ik wel bijzonder want teatree staat er juist om bekend dat het zuivert en dus uitdroogt :) Het wordt vaak aangeraden voor de vette huid

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 10:00

Mijn dochter werkte bij Douglas en raadde mij eerst ook Louis Widmer, als ik het goed schrijf, aan maar daar had ik geen baat bij. Die potjes van het Kruidvat zijn maar iets van drie euro dus daar val je je geen bult aan en ik sla ze echt in want geen droge schilferige plekken meer voor mij.

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 10:06

Ik gebruik de ouderwetse blauwe blikjes van nivea. Is wel even vet maar werkt voor mij perfect
Laatst bijgewerkt door schaapie18 op 28-12-14 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 10:08

Voor mij werkt Nivea goed, gewoon dat blauwe blikken potje.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 10:22

chanicha schreef:
Mijn dochter werkte bij Douglas en raadde mij eerst ook Louis Widmer, als ik het goed schrijf, aan maar daar had ik geen baat bij. Die potjes van het Kruidvat zijn maar iets van drie euro dus daar val je je geen bult aan en ik sla ze echt in want geen droge schilferige plekken meer voor mij.
Had je de zilvercreme? Want de andere producten van Louis Widmer doen ook niks voor mij.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 10:32

Ik slik magnesium daar voor.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 10:37

Dat weet ik niet meer Sem, ik had gewoon genomen wat zij aanraadde :o maar ik vond het ook mega-duur! Aangezien ik geen type ben die veel geduld heeft om allerlei wissewasjes te gebruiken hou ik me bij deze potjes.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-14 12:01

Ik zie hier dus toch wel vaak dat de blauwe blikken pot van Nivea opgenoemd word. Misschien daar dan eens mee beginnen.
Ja, het wassen met zeep en douchegel was blijkbaar idd geen goede zet! Daar ben ik mee gestopt (althans, voor in het gezicht dan :+ ).

Kokosolie zonder luchtje? Daar had ik ook nog niet eerder van gehoord!

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 12:05

Cayenne schreef:
Ik zie hier dus toch wel vaak dat de blauwe blikken pot van Nivea opgenoemd word. Misschien daar dan eens mee beginnen.
Ja, het wassen met zeep en douchegel was blijkbaar idd geen goede zet! Daar ben ik mee gestopt (althans, voor in het gezicht dan :+ ).

Kokosolie zonder luchtje? Daar had ik ook nog niet eerder van gehoord!

Is het proberen waard voor die €2 ;)