Dank je Monique, ik zal het eens lezen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MoniqueT schreef:Ik heb ook een tijd lezingen gegeven over hypo's. Te weinig suiker/teveel insuline, ziet er erg naar uit, maar is meestal ongevaarlijk. Is iemand niet bij te krijgen met snelle suikers (frisdrank, Dextro), bel dan 112. Die altijd Glucagon bij zich en zijn het echt gewend.
En ja, meegaan naar arts of verpleegkundige kan nooit kwaad, vroeger hadden wij veel partners mee op onze cursussen, maar die bestaan helaas niet meer.
bij ons komen de partners ook altijd 1 bijeenkomst mee, zeer nuttig. 
DatBenIkNou schreef:Te veel suikers is ook weer niet nodig hé Siggislief? Die neiging hebben Diabetespatienten vaak ook met een opkomende Hypo, de hersenen geven een seintje en vervolgens gaan ze schransen!
Naar mijn weten krijg je alleen een Insulinepomp als je moeilijk in te stellen bent. Heb je je bloedsuikers goed onder controle, dan zou ik er ook niet aan beginnen.

MoniqueT schreef:Niet iedereen weet hoe hij/zij moet meten, dat is vaak het probleem. In de voorlichtingen die wij vroeger gaven aan hulpverleners zoals EHBO-ers en brandweer, werd toch altijd gezegd om uit te gaan van een hypo. Komt iemand dan niet snel bij na het toedienen van koolhydraten (inderdaad liefst vloeibaar als iemand nog aanspreekbaar-bij is), dan moet toch 112 gebeld worden.
Iemand die al heel hoog zit, zal de koolhydraten toch niet meer opnemen en als die coma zo dicht bij is, maakt dat ook niet veel meer uit. Dan wordt het sowieso een ziekenhuisopname.
AmyII schreef:MoniqueT schreef:Niet iedereen weet hoe hij/zij moet meten, dat is vaak het probleem. In de voorlichtingen die wij vroeger gaven aan hulpverleners zoals EHBO-ers en brandweer, werd toch altijd gezegd om uit te gaan van een hypo. Komt iemand dan niet snel bij na het toedienen van koolhydraten (inderdaad liefst vloeibaar als iemand nog aanspreekbaar-bij is), dan moet toch 112 gebeld worden.
Iemand die al heel hoog zit, zal de koolhydraten toch niet meer opnemen en als die coma zo dicht bij is, maakt dat ook niet veel meer uit. Dan wordt het sowieso een ziekenhuisopname.
Ja. Mijn overburen was ook geleerd om dan toch de gok te wagen en wat koolhydraten toe te dienen. Resultaat; een dode dochter.
Altijd proberen de patiënt zelf te laten meten (mocht het een onbekende op straat zijn) anders ehbo bellen.
In het geval van familie/ relatie; toch maar leren meten dan. Het is de moeite niet en zo kun je nooit echt verkeerd kiezen.
AmyII schreef:Ik weet niet of er meer aan de hand is geweest, dat weten mijn overburen zelf ook niet, ondanks de sectie die gepleegd is.
Ik neem sindsdien gewoon geen enkel risico maar meer ook omdat ik kan meten en ik weet aan welke waarden iets gedaan moet worden.

luuntje schreef:Mijn nichtje van 7 jaar heeft sinds 2 jaar diabetes 1.
Laatst zat ze ineens erg laag. Oma is er gelijk dextro in gaan stoppen.
Coma en ziekenhuisopname zit niemand op te wachten.
Mijn zusje heeft ook een speciale pen die in geval van nood in mijn nichtje geprikt moet worden.
Overigens mijn nichtje heeft een pompje en is een drama met instellen.
Stokbrood en patatjes geven altijd problemen wanneer ze die eet.
Ga een keer mee met je vriend naar de verpleegkundige.
Er is ook een patientenvereniging. Wellicht is je vriend er lid van en kan je eens op hun site kijken.
MoniqueT schreef:Niet iedereen weet hoe hij/zij moet meten, dat is vaak het probleem. In de voorlichtingen die wij vroeger gaven aan hulpverleners zoals EHBO-ers en brandweer, werd toch altijd gezegd om uit te gaan van een hypo. Komt iemand dan niet snel bij na het toedienen van koolhydraten (inderdaad liefst vloeibaar als iemand nog aanspreekbaar-bij is), dan moet toch 112 gebeld worden.