Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Jolien87 schreef:Ik zag overigens dat je met het abonnement (24,50 p. Maand) ook mee kunt doen met de sportprogramma's: aquajoggen, aquaerobics en aqua-bootcamp. Dat lijkt me op den duur ook leuk om aan deel te nemen.
Lous schreef:Dat vervangt het niet zomaar. Ja je krijgt spieren, maar vetmassa moet je daarnaast op een andere manier kwijtraken.
Met alleen baantjeszwemmen word je er niet gespierd van. Je moet op den duur echt intensiever schema's gaan zwemmen in combinatie met krachttraining in het water.
Dan is het inderdaad handig om dat gaan te combineren met bijvoorbeeld dat aquabootcamp.
Jolien87 schreef:GrumpyCat: dat is inderdaad wat we willen doen, zodat we niet alleen vastzitten aan de tijden van het zwembad hier in Buiten. Daarnaast zag ik op de websites van de zwembaden dat het wedstrijdbad in Almere Stad een stuk ruimer is. Daartegenover staat dat de sportactiviteiten in Buiten worden gehouden dus al met al lijkt het zowel mijn vriend als mij het handigst om het abonnement te kiezen. Daarbij komt dat we het ook lekker om eens gewoon naar het zwembad te gaan om te relaxen.
Ga jij ook nog meedoen aan de sportactiviteiten of niet?
Lous schreef:Conditie krijg je zeker. Ik werd er alleen wel zwaarder van door spierontwikkeling ( vroeger aan wedstrijdzwemmen gedaan). Gelukkig heb ik steeds meegemaakt dat er een speciale baan aanwezig was voor hardzwemmers. Dus geen last van kletsende slomies.
elenaMM77 schreef:Lous schreef:Conditie krijg je zeker. Ik werd er alleen wel zwaarder van door spierontwikkeling ( vroeger aan wedstrijdzwemmen gedaan). Gelukkig heb ik steeds meegemaakt dat er een speciale baan aanwezig was voor hardzwemmers. Dus geen last van kletsende slomies.
idem hier..
ik was 12 toen ik stopte, uitgegroeid, 1.63m en 63kg zonder grammetje vet (ok, zonder ongezond vet).
spieropbouw met mate is leuk.. maar nog altijd zijn voor mij colbertjes en jasjes te klein in het rugpand.. waardoor ik een maat groter moet hebben waar mijn armen dan weer in verzuipen..
en ik raak het nooit meer kwijt, ze slinken soms wel wat in luie perioden.. maar een beetje training en arm, schouder en rugspieren zijn er weer..
en natuurlijk verbrand je ook gewoon vet bij het zwemmen, hoe intensiever hoe hoger de verbranding maar dat is natuurlijk normaal lol
krachttraining in het water heb ik nooit gedaan overigens.. 1x per maand deden we parcoursje (ieder onderdeel 30 seconden in tweetallen, ander had 30 sec. rust)... dat op 8 uur per week is dus niet echt noemenswaardig als krachttraining
elenaMM77 schreef:ohh maar dat noemde ik geen krachttraining lol..
peddels zijn vooral om je te dwingen je slag correct te maken, je kunt ze niet rechtdoor naar achteren trekken..
wij trainden ook nog met spijkerbroek en panties met sponzen erin (altijd leuk de heren in panties te zien rondlopen hehe). gemiddeld 1x per week een special.. zwemvliezen/pullboy/peddles/spijkerbroek/pantie.. brak ook de trainingssleur wat.. heb het nooit als krachtsport ervaren.. maar dat komt waarschijnlijk ook door de leeftijd.
maar dat vond ik niet zo zwaar als het maandelijks terugkerende circuitje, al was dat wel een van de leukste dingen om te doen.
meggiemeg schreef:Is dit niets voor je: http://www.fysiotherapiemovebetter.nl/sporten-in-almere
Ik doe dit ook elke week maar dan bij mij in de buurt. Werkt goed voor mij! Wellicht dat je dan daarna het zwemmen beter op kunt pakken na dit traject.
meggiemeg schreef:Ik train elke maandag bij een revalidatie groep mee, dit onder begeleiding van een Fysiotherapeute. Zij heeft mij toen begeleid bij de revalidatie net na mijn ongeluk dus kent mij (te) goed.
Er wordt gekeken naar wat je kan en wat je graag wilt bereiken, dan worden er naar de mogelijkheden gekeken wat zij voor je kunnen betekenen. Vervolgens ga je dus het trainingstraject in en kijken ze tijdens de trainingen hoe je het doet en wordt per keer gekeken hoe het was gegaan en of je toe bent om te verzwaren of dat een oefening toch niet geschikt voor je blijkt te zijn.
Ik vind juist de begeleiding van een fysio erg fijn omdat zij toch anders naar de dingen kijken dan een sportinstructeur. Ik betaal per 3 maanden 117,- euro , het is prijzig maar ik heb er erg veel baat bij! Zoveel zelfs dat ik sinds 3 weken weer aan het rijden ben
Lous schreef:Misschien een idee een pullboy aan te schaffen. Deze doe je tussen je benen als je alleen met je armen zwemt. Zo kun je je benen beter stilhouden.
http://www.sport81.eu/static/media/cach ... 43811e.jpg
En een gebruiksfilmpje erbij:
https://www.youtube.com/watch?v=dnYuUygWImU