Afvallen met van die 'zakjes'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gabyfedde

Re: Afvallen met van die 'zakjes'

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 12:34

Met yoghurt & tussendoortjes = geen Cambrige. Is inderdaad geen aanrader (net als alle andere crashdieëten).

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 12:36

purny schreef:
Wat wel goed schijnt te helpen is Weightwatchers, daar moet je ook voor betalen maar dan iets van 11 euro per keer. Of koolhydraatarm.

Weightwatchers is inderdaad goed. Dat is niet alleen diëten, dat is een verstandiger eetpatroon aanleren.

koolhydraat arm is ook onzin. Ja het helpt wel tijdelijk omdat je gewoon calorieën aan het schrappen bent.

Maar goede koolhydraten kunnen er juist voor zorgen dat je een gelijkmatig glucose profiel houdt in je bloed. En dus minder gaat snaaien.

Maar dan moet je wel de juiste voedingsmiddelen kiezen. Dus volkorenbrood, volkoren pasta, aardappels in de schil, groente en fruit. Voedingsmiddelen waar je lichaam lang over doet om af te breken. En natuurlijk niet teveel. Hou je aan het aantal geadviseerde opscheplepels.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 12:37

Heerlijk, weken, maanden op van die zakjes en daarna een normaal eetpatroon tot je nemen...... Jaaa jaa... Een jaar later staat de teller op +5 in plaats van -.....? Vul maar in...

Gewoon gezond eten en minder snoepen. Verbieden van dingen helpt toch niet. Ben zelf bijna 10 kilo kwijt en snoep nog gewoon. Alleen veel minder... :D

Las hier al dat Amber Alberda werd genoemd, ken ik zelf niet maar wel veel goede dingen van gehoord en het principe lijkt me gezond én lekker!
Ben zelf van Mieke Kosters, nooit gedacht dat ik het zou kunnen, maar eigenlijk is het heel erg simpel.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 14:17

Met zakjes afvallen is ook niet moeilijk. Kan iedereen. Het eraf houden is moeilijk. Met cambridge heb ik juist heeeeel veel begeleiding gekregen in het opbouwen en het krijgen van een goed eetpatroon . Niks jojo dus.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 14:18

Wanneer je voldoende beweegt, water drinkt en gezond en regelmatig en niet teveel eet, hoef je echt geen dieet te volgen om af te vallen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 14:20

Sjoos schreef:
Met zakjes afvallen is ook niet moeilijk. Kan iedereen. Het eraf houden is moeilijk. Met cambridge heb ik juist heeeeel veel begeleiding gekregen in het opbouwen en het krijgen van een goed eetpatroon . Niks jojo dus.

Ik heb wel van veel mensen gehoord die Cambridge hebben gedaan dat ze er lichamelijk niet beter op zijn geworden, het haar viel uit en kwam niet meer terug zoals het oorspronkelijk was. En zo hadden ze nog wel wat meer klachten als flauwvallen overdag etc.

Dan zou ik persoonlijk toch eerder een gewone diëtist aanraden. Want het gezette aantal kcal. per dag met Cambridge zorgt voor enorme afbraak aan je lichaam. Het is vér onder het gemiddelde minimale aantal kcal. dat je binnen moet krijgen om je lichaam aan de praat te houden onder normale omstandigheden.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 14:31

Cambridge heeft ook fases. De 500 kcal vind ik ook echt te weinig. Maar je hebt ze ook met meer calorieën en zelfs met tussendoortjes.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 14:31

Sjoos schreef:
Cambridge heeft ook fases. De 500 kcal vind ik ook echt te weinig. Maar je hebt ze ook met meer calorieën en zelfs met tussendoortjes.

Ik heb me er niet super in verdiept, maar ik dacht dat je 500 en 700 had?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 14:38

Ik vermoed een proteïne dieet zoals prodimed, of andere merken.

Je valt heel snel af, maar komt het net zo goed weer aan.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 14:40

Janine1990 schreef:
Sjoos schreef:

Ik heb me er niet super in verdiept, maar ik dacht dat je 500 en 700 had?

500 en 800.
Wat je op Internet leest is het standaard cambridge dieet. Echter als je bij een consulent loopt en je komt erachter dat je lichaam meer nodig heeft, omdat je dus meer klachten krijgt is er veel meer mogelijk mbt tussendoortjes. Daarbij is het ook nog zo dat je 3 weken de vervangers gebruikt en een week ook normale maaltijden (wel aan regels verbonden) eet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 14:44

Sjoos schreef:
500 en 800.
Wat je op Internet leest is het standaard cambridge dieet. Echter als je bij een consulent loopt en je komt erachter dat je lichaam meer nodig heeft, omdat je dus meer klachten krijgt is er veel meer mogelijk mbt tussendoortjes. Daarbij is het ook nog zo dat je 3 weken de vervangers gebruikt en een week ook normale maaltijden (wel aan regels verbonden) eet.

Elk lichaam heeft meer nodig dan 500 of 800, gemiddelde minimale behoefte is 1200 kcal per dag, om ervoor te zorgen dat je lichaam geen roofbouw op zichzelf gaat plegen.
Als ik van mezelf uit ga, 1.86m en redelijk actief kan ik al niet op 1200 kcal per dag leven.

Maargoed, sinds ik weet dat ik geen dieet nodig heb om af te vallen ben ik sowieso tegen alles dat zorgt voor te weinig inname of het wegvlakken van koolhydraten, eiwitten etc.

Weight Watchers ben ik overigens niet op tegen, vind ik juist een super systeem zoals ik het ken. Heb het zelf nooit gebruikt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 14:45

Janine1990 schreef:
Elk lichaam heeft meer nodig dan 500 of 800, gemiddelde minimale behoefte is 1200 kcal per dag, om ervoor te zorgen dat je lichaam geen roofbouw op zichzelf gaat plegen.
Als ik van mezelf uit ga, 1.86m en redelijk actief kan ik al niet op 1200 kcal per dag leven.

Maargoed, sinds ik weet dat ik geen dieet nodig heb om af te vallen ben ik sowieso tegen alles dat zorgt voor te weinig inname of het wegvlakken van koolhydraten, eiwitten etc.

Weight Watchers ben ik overigens niet op tegen, vind ik juist een super systeem zoals ik het ken. Heb het zelf nooit gebruikt.

En dan tel je er nog nieteens bij op dat je met gewoon alledaagse bewegingen ook nog calorieen verbrand.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 14:48

Cayenne schreef:
Janine1990 schreef:

En dan tel je er nog nieteens bij op dat je met gewoon alledaagse bewegingen ook nog calorieen verbrand.

Klopt inderdaad... :j Als je ziet wat je lichaam in absolute rust verbruikt, schrik je vaak nog...

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 14:51

ingvdh schreef:
Ik vermoed een proteïne dieet zoals prodimed, of andere merken.

Je valt heel snel af, maar komt het net zo goed weer aan.

Ik ben zelf meer dan 10 kg afgevallen met ProdiMed. Kreeg goede begeleiding met het weer opbouwen van het gewone eten, en daarbij ook je nieuwe patroon. Ik zit nog steeds netjes op gewicht, maar misschien is dat ook een kwestie van je eigen discipline.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 14:55

Ik ben meer dan 100 kilo afgevallen met voedingsbehoeften aanpassen aan het bewegen. Het kan echt :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 14:58

Mijn collega deed er ook aan, kom even niet op die naam... Maar die werd er niet gezelliger op, bij elke kilo minder zakte ook het humeur mee := en ze kreeg wel veel beweging, zonder sprintje was ze te laat bij de wc :')

Anyway... Kilo's die eraf zijn gegaan, zitten er uiteraard alweer aan toen ze de hoofdpijn, chagerijnigheid en de zoveelste wc gang zat was en weer normaal ging eten.

T is waar wat ze zeggen; alleen je portomonnee slankt er blijvend van af.

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 15:01

Prodimed, denk ik. Werkt wel, maar of het blijvend is, hangt toch - zoals altijd - af van je nieuwe eetgewoonten. Slank zijn is een levenstijl, geen dieet....

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 17:36

Volgens mij is het idd Cambridge. Maar ik weet bijna zeker dat zij 's morgens met yoghurt stond te mixen. Maar ik kan het mis hebben. Zij is er toen 30 kilo mee afgevallen en daarna langzaam weer normaal gaan eten en 2 jaar later was er nog steeds iets van 25 kilo af. Zij gaf toen aan "afgekickt" te zijn van alle slechte dingen (cola,chips,chocolade)

Ik begrijp dat je hele eetpatroon aanpassen het beste is. Maar mezelf op weg helpen met die zakjes klinkt ook wel erg goed in mijn oren. Zeker als ik daarna ook van mijn grote verslaving, cola, af ben.

In ieder geval bedankt voor t meedenken allemaal!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 08:57

Jillsil schreef:
Sonja bakker is voor mij geen optie daar ben ik een te grote slappeling voor. Als ik met een pakje sultana's van 3 zit en ik mag er maar 1 gaat het echt mis. Ik lus ook heel weinig fruit en daar zijn veel diëten toch op gebaseerd. Wie heeft de gouden tip? ( ja,minder snoepen en meer sporten wil ik in het nieuwe jaar sowieso gaan doem ;) )

Ga ik er even 'hard' op reageren.

A) Als jij wil afvallen maar aangeeft dat je voor sommige diëten een slappeling bent: Dan wil je niet graag genoeg afvallen. Als jij écht af wil vallen heb je daar meer voor over.
B) Waarom 'in het nieuwe jaar' en niet nu?
C) Zakjes e.d. heeft geen zin zolang jij je eetpatroon niet aanpast. En dat houd niet in dat je helemaal geen cola of snoepje mag. Dat snoepje of dat ene glaasje cola mag best 1 keer per week. Maar dan ook echt 1 keer per week. Laat jezelf niet in de verleiding komen om iets wel te nemen, dus geen snoepjes of cola in huis.

Het klinkt allemaal zo makkelijk 'ja met deze zakjes ben ik 20 kilo afgevallen, het werkt ECHT.' Wat echt werkt en gezonder is voor jouw lijf (Die moet nog zo'n 50 jaar in gezonde staat mee) is het eetpatroon aanpassen en meer gaan bewegen. Let op hetgene wat je binnenkrijgt, geen 'lege' calorieën bijvoorbeeld en kies voor producten waar je vezels en vitamines uit kan halen. Daarnaast: Het is niet de bedoeling dat je je voleet met fruit. Fruit zijn namelijk ook vooral veel suikers. Max 2 stuks per dag, dus het weinige fruit dat je wel lust: Eet dat dan ook! (en anders gewoon gaan proberen, neem een keer een mango mee bijvoorbeeld)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:03

Begin er alsjeblieft niet aan.. Je verziekt echt je lijf ermee!

Leer jezelf een gezond eetpatroon aan, wat mij betreft met de hulp van een dieetist of voedingsdeskundige en ga meer bewegen. Hier ben ik zelf 40 kilo door afgevallen en na 5 jaar is het er nog steeds af en heb ik een uitgebalanceerd en gezond voedingspatroon ontwikkelt die ik de rest van mijn leven vol kan houden. Genieten van eten, nooit honger en altijd netjes op gewicht..

Als je je levensstijl wilt veranderen moet je er wel 100% achterstaan en jezelf af en toe een schop onder je kont geven. Van te voren al aangeven dat je een slappeling bent, geeft mij het gevoel dat je het niet voor de volle 100 % wilt. Dat is echt het belangrijkste! Je kunt nog zoveel shakes, repen en soepen eten als je wilt, maar als je verstand er niet achter staat is het zonde van je geld, tijd en van je lijf die je tijden hebt ondervoed.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:17

Pronakal is hier bekent.
Persoon stond er ook wel achter, maar kon niet goed genoeg bewegen zonder daar elke keer blessures van te krijgen door het overgewicht. Dan heb je het cirkeltje: bewegen -> blessures -> niet meer bewegen tot genezen -> genezen -> bewegen en ga zo maar rond.
Met behulp van de zakjes werd er ook afgevallen met minder beweging en de blessures. Als de eerste kilo's er af zijn met behulp van zakjes en je daarna beter kan bewegen heb je een aanzet tot de "normale manier van afvallen".

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:18

Ik heb alleen maar ervaring met zakjes bij collega's en die komen altijd harder aan dan ze afvallen als ze stoppen met de zakjes.

Van alle dieetmethodes vind ik weightwatchers echt de enige goede, in combinatie met het opbouwen van kennis door het lezen van boeken zoals die van Amber Albarda of de voedselzandloper o.i.d. Dat laatste is vooral belangrijk omdat je van weightwatchers in principe zelf mag weten wat je eet. Je kunt je punten dus vullen met fruit, groenten, rijst, salade, yoghurt etc, maar je kan je dagpunten ook vullen met een twix en een hamburger... Dat laatste is natuurlijk niet erg gezond en hoewel je dan natuurlijk wel afvalt (als je je aan de punten houdt) is dat niet de manier.

Weightwatchers betaal je voor (tientje per maand of zoiets??) en daarvoor kan je gebruik maken van de app. Op die app kun je zien hoeveel punten een bepaald product is, hoeveel punten sporten oplevert en hoeveel punten je per dag/week mag. Dit is mijn inziens de enige manier om bewust te worden van hoe slecht sommige producten zijn en het enige dieet waarin je eigenlijk alles mag, hetzij met mate.

Je pleegt geen roofbouw op je lijf omdat je een minimum aantal punten per dag moet eten. Bovendien mag je ook gewoon een stukje chocola bijvoorbeeld. Veel mensen (incl mijzelf) kennen vast het gevoel dat als iets niet meer mag dat je er dan ineens heel veel zin in hebt. Dat had ik bij weightwatchers niet.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:21

miss_lizje schreef:
Persoon stond er ook wel achter, maar kon niet goed genoeg bewegen zonder daar elke keer blessures van te krijgen door het overgewicht. Dan heb je het cirkeltje: bewegen -> blessures -> niet meer bewegen tot genezen -> genezen -> bewegen en ga zo maar rond.

Bewegen als in sporten of bewegen in de vorm van wandelen etc?

Het is voor niemand goed om direct intensief te gaan sporten, dat moet rustig worden opgebouwd. TS kan bijvoorbeeld ook eerst een half uur per dag (stevig) wandelen, puur om de spieren aan beweging te laten wennen.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:25

En daarbij zullen mensen die (veel) te zwaar zijn na een verandering van voedingspatroon sowieso afvallen, ook zonder intensieve beweging.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:37

Beste TS.. maak jij jezelf echt wijs dat als je maar 'zakjes' hebt, je van je verslaving zoals cola afkomt?

De enige manier om van dat soort verslavingen af te komen ( idem voor chips, koekjes, snoep, vette hap etc.) is door het niet te kopen.

Probeer 's een simpele tip:
Alle 'zooi' het huis uit - krijg je trek in cola: neem een glaasje water. Trek in snoep: neem wat fruit, of een handje noten. Vette hap: neem een bruine boterham, boter erop en een plak kaas.

Als je dat een week kunt volhouden, dan kun je ook op eigen kracht door een gezonder eetpatroon en wat meer bewegen, afvallen. En heb je jezelf ook nog eens bewezen dat je geen slappeling bent :))