Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
purny schreef:Wat wel goed schijnt te helpen is Weightwatchers, daar moet je ook voor betalen maar dan iets van 11 euro per keer. Of koolhydraatarm.
Sjoos schreef:Met zakjes afvallen is ook niet moeilijk. Kan iedereen. Het eraf houden is moeilijk. Met cambridge heb ik juist heeeeel veel begeleiding gekregen in het opbouwen en het krijgen van een goed eetpatroon . Niks jojo dus.
Janine1990 schreef:Sjoos schreef:Cambridge heeft ook fases. De 500 kcal vind ik ook echt te weinig. Maar je hebt ze ook met meer calorieën en zelfs met tussendoortjes.
Ik heb me er niet super in verdiept, maar ik dacht dat je 500 en 700 had?
Sjoos schreef:500 en 800.
Wat je op Internet leest is het standaard cambridge dieet. Echter als je bij een consulent loopt en je komt erachter dat je lichaam meer nodig heeft, omdat je dus meer klachten krijgt is er veel meer mogelijk mbt tussendoortjes. Daarbij is het ook nog zo dat je 3 weken de vervangers gebruikt en een week ook normale maaltijden (wel aan regels verbonden) eet.
Janine1990 schreef:Elk lichaam heeft meer nodig dan 500 of 800, gemiddelde minimale behoefte is 1200 kcal per dag, om ervoor te zorgen dat je lichaam geen roofbouw op zichzelf gaat plegen.
Als ik van mezelf uit ga, 1.86m en redelijk actief kan ik al niet op 1200 kcal per dag leven.
Maargoed, sinds ik weet dat ik geen dieet nodig heb om af te vallen ben ik sowieso tegen alles dat zorgt voor te weinig inname of het wegvlakken van koolhydraten, eiwitten etc.
Weight Watchers ben ik overigens niet op tegen, vind ik juist een super systeem zoals ik het ken. Heb het zelf nooit gebruikt.
Cayenne schreef:Janine1990 schreef:Elk lichaam heeft meer nodig dan 500 of 800, gemiddelde minimale behoefte is 1200 kcal per dag, om ervoor te zorgen dat je lichaam geen roofbouw op zichzelf gaat plegen.
Als ik van mezelf uit ga, 1.86m en redelijk actief kan ik al niet op 1200 kcal per dag leven.
Maargoed, sinds ik weet dat ik geen dieet nodig heb om af te vallen ben ik sowieso tegen alles dat zorgt voor te weinig inname of het wegvlakken van koolhydraten, eiwitten etc.
Weight Watchers ben ik overigens niet op tegen, vind ik juist een super systeem zoals ik het ken. Heb het zelf nooit gebruikt.
En dan tel je er nog nieteens bij op dat je met gewoon alledaagse bewegingen ook nog calorieen verbrand.
Als je ziet wat je lichaam in absolute rust verbruikt, schrik je vaak nog... ingvdh schreef:Ik vermoed een proteïne dieet zoals prodimed, of andere merken.
Je valt heel snel af, maar komt het net zo goed weer aan.
en ze kreeg wel veel beweging, zonder sprintje was ze te laat bij de wc
Jillsil schreef:Sonja bakker is voor mij geen optie daar ben ik een te grote slappeling voor. Als ik met een pakje sultana's van 3 zit en ik mag er maar 1 gaat het echt mis. Ik lus ook heel weinig fruit en daar zijn veel diëten toch op gebaseerd. Wie heeft de gouden tip? ( ja,minder snoepen en meer sporten wil ik in het nieuwe jaar sowieso gaan doem)
miss_lizje schreef:Persoon stond er ook wel achter, maar kon niet goed genoeg bewegen zonder daar elke keer blessures van te krijgen door het overgewicht. Dan heb je het cirkeltje: bewegen -> blessures -> niet meer bewegen tot genezen -> genezen -> bewegen en ga zo maar rond.