Yvank_ schreef:Gemuteerde varianten voornamelijk afkomstig uit azie en amerika.
En wat is dan het verschil in die varianten? En in behandeling van die varianten?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

safina schreef:akishino schreef:Misschien toch even bloed laten prikken om zeker te zijn óf je wel kinkhoest hebt en welke variant. Dan kun je ook gericht behandelen.
Misschien is het wel een hardnekkige verkoudheid.
Wat bedoel je met varianten? En met gericht behandelen? Bij mijn weten is er maar een variant (infectie met de bordetella pertussis-bacterie) en zijn er op het moment dat het hoesten intreedt geen behandelmogelijkheden meer die écht invloed op de duur van het hoesten hebben.
Merk er ook nog steeds gevolgen van. Zo zijn mijn longen erg gevoelig en hoest ik werkelijk als een zeehond (typische kinkhoest hoestje zeg maar).
. Ik werd er echt belabberd van, naar de dokter geweest en die zei dat het waarschijnlijk kinkhoest was. Kon het laten testen, zodat ik het zeker wist, maar zou niks uitmaken voor de behandeling want je moest het gewoon ''uitzitten''. Bij mij was het echt niet na 2-3 weken over. Het begon bij mij voor de zomervakantie en met mijn eerste weken school hoestte ik nog steeds. Dus zeker wel drie maanden. Ik kreeg alleen codeïne tabletten voor het slapen. Dit hielp bij mij wel.MevrouwtJ schreef:Ik hoestte vorig jaar zomer als een of andere gemuteerde zeehond. Ik werd er echt belabberd van, naar de dokter geweest en die zei dat het waarschijnlijk kinkhoest was. Kon het laten testen, zodat ik het zeker wist, maar zou niks uitmaken voor de behandeling want je moest het gewoon ''uitzitten''. Bij mij was het echt niet na 2-3 weken over. Het begon bij mij voor de zomervakantie en met mijn eerste weken school hoestte ik nog steeds. Dus zeker wel drie maanden. Ik kreeg alleen codeïne tabletten voor het slapen. Dit hielp bij mij wel.
Beterschap TS!
Sanned schreef:Ik heb het waarschijnlijk ook gehad, toen ik 14 was. Ik ben wel ingeënt maar achteraf bleek de enting van dat jaar niet goed te zijn. Veel klasgenootjes kregen ook kinkhoest. Het zou ook kunnen dat het bij mij astmatische bronchitis was, maar ik ben ook niet getest omdat je er inderdaad toch niets aan kan doen. Uiteindelijk heb ik er beschadigde en overgevoelige longen aan overgehouden.
Beterschap ts!
Shirley schreef:Wat bij mij goed hielp tegen het hoesten, is de keelspray van A.Vogel, Eline!
Dan moet je Hoestspray nr. 1 pakken, voor droge en kriebelhoest.
Geneest uiteraard ook niks, maar geeft echt verlichting!
Nogmaals beterschap
pretty schreef:Shirley schreef:Wat bij mij goed hielp tegen het hoesten, is de keelspray van A.Vogel, Eline!
Dan moet je Hoestspray nr. 1 pakken, voor droge en kriebelhoest.
Geneest uiteraard ook niks, maar geeft echt verlichting!
Nogmaals beterschap
Ik heb die spray nu ook maar màn wat heeft dat een slechte smaak. Ik krijg het dus amper door mijn strot.