30 Day Yoga Challenge

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PureSG

Re: 30 Day Yoga Challenge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 21:32

De 20 minuten vlogen voorbij inderdaad, zo heb ik het ook ervaren muntdrop. :)
De enkel over knie lukt mij ook niet goed inderdaad, net zoals de rest van de oefeningen er vast iets minder flatteus uitzagen bij mij, maar ooit lukt het ons gewoon. :D

Leuk Saintelette! Ik ben benieuwd hoe je de challenge ervaart en of het iets voor je is. :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 21:42

Ook klaar! Die dag 1 is wel een goeie voor mij! Ik heb problemen met mijn heupen waarvoor ik bij verschillende therapeuten onder behandeling ben en dit sluit er goed op aan! :) Ben benieuwd naar morgen!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 22:04

Ik heb net dag 2 gedaan. Ik vond hem echt een stuk moeilijker! Down ward dog (?) lukt me niet goed, hopelijk komt daar met de tijd verbetering in, aangezien die volgens mij erg vaak terugkomt.

Niiennke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:51

Net les 1 gedaan, ik doe zelf al aan pilatus, dus lenig ben ik een beetje..vond het wel leuk om te doen, nou nog zien de 30 dagen vol te maken....

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:54

Wat leuk! Misschien ga ik ook eens een lesje proberen!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:01

heb me ook maar aangemeld. eens kijken of het wat voor me is. Eerst maar eens een action matje scoren.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:04

Leuk, ik heb me ook ingeschreven :) Iedere dag een mailtje is ook een goede motivatie :)

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 12:05

heb gemaild en ga vanavond maar eens kijken wat het is, heb geen matje dus maar eve wat handdoeken over elkaar leggen voor een beetje zachte ondergrond

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 14:26

Het dagelijks een mailtje krijgen draagt zeker bij aan de motivatie om het daadwerkelijk te doen. :j
Ik denk dat een stapeltje handdoeken wat te glad is butengeweun, maar het is wel prettig om een wat zachtere ondergrond te hebben inderdaad. :)

Leuk dat er meerdere bokkers zijn die zijn begonnen! Wie weet kunnen we ook wat voor elkaar betekenen qua motivatie. :)

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 18:22

Ik heb nog geen mailjte gehad vandaag... Denk niet dat het helemaal goed is doorgekomen. Even opnieuw proberen straks.

Mijn moeder heeft een yoga matje dus denk dat ik die maar eens even ga lenen :o

Ik ben wel redelijk flexibel hihi dus dan moet het zeker te doen zijn.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 18:29

Hij doet het! *\o/*
Net day 1 binnen.
Straks eens even proberen.
Zo leuk zeg dat al zo veel mensen zich hebbe pn aangemeld.

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 18:35

Wat leuk! ik ga ook mee doen! *\o/*

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 18:36

Leuk, had al interesse in yoga dus heb me aangemeld! Zo les 1 doen :j

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:01

And already done!
Was fijn, merk dat m'n heupen niet echt flexibel zijn bij de downwarddog, kan m'n benen ook lastig gestrekt houden.
Morgen dag 2 doen, ga dan denk ik lekker het licht uitdoen en kaarsje aan, lekker even alleen relaxen zonder geluiden, apparaten en kunstmatig licht.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:33

Ik vond dag 2 wa zwaarder omdat je de downward dog best lang vast moet houden, maar nog steeds heel leuk!

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:42

BelleTessa schreef:
And already done!
Was fijn, merk dat m'n heupen niet echt flexibel zijn bij de downwarddog, kan m'n benen ook lastig gestrekt houden.
Morgen dag 2 doen, ga dan denk ik lekker het licht uitdoen en kaarsje aan, lekker even alleen relaxen zonder geluiden, apparaten en kunstmatig licht.

Leuk idee!
Ik heb ook net dag 1 gedaan. Was goed te doen.
Op sommige plekken merk ik echt dat mijn spieren veel ontspannender zijn na de oefeningen.
Echt heel erg fijn :)
Nu nog kijken hoe lang ik het vol hou.
Mijn moeder zat me een beetje wazig aan te kijken toen ze me de oefeningen zag doen. :+

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:47

Ik ben al een tijdje met wat lenigheidsoefeningen bezig en ook wat yogaposes tussendoor, maar het werd niet echt een dagelijks ding. Omdat ik dit toch elke dag wil gaan doen is dit wel een fijne stok achter de deur! Straks dag 1 proberen :)

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:49

Unoo schreef:
Ik ben al een tijdje met wat lenigheidsoefeningen bezig en ook wat yogaposes tussendoor, maar het werd niet echt een dagelijks ding. Omdat ik dit toch elke dag wil gaan doen is dit wel een fijne stok achter de deur! Straks dag 1 proberen :)

Dat is ook het lastigste denk ik..
Nu zit ik aan het einde van de toetsweek en straks vakantie dus dan heb ik tijd zat.
Maar als ik weer in een drukke periode zit is 20 minuten per dag voor mij echt grof tijd..
Tijd die ik vaak liever aan andere dingen besteed. :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:55

Ik wil al langer eens met yoga beginnen en heb gisteren het eerste filmpje eens opgezocht. Ik snapte niet goed wat ze bedoelde met gewoon rechtop blijven zitten als je je benen niet goed gekruisd kan krijgen. Vanochtend eens geprobeerd en ik blijk in de categorie mensen te zitten die zo stijf is dat de benen niet goed gekruisd kunnen worden. En ik snapte ook meteen waarom recht blijven zitten dan effect heeft :+

Ik twijfel nog of ik me in ga schrijven. Ik weet niet of ik het voor elkaar krijg dagelijks de video te doen.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:56

Het is zeker lastig om zoiets als routine te krijgen, maar ik denk dat het juist belangrijk is in drukke periodes om zo'n stukje ontspanning in je dag in te plannen. Ik deze periode van school heel veel vrije uren, eigenlijk teveel, daarom wil ik het nu al proberen om elke dag vol te houden zodat het komende weken een standaard ding in mijn dag wordt!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 20:24

Wat leuk dat er zo veel bokkers enthousiast zijn zeg :)
Ik ben benieuwd hoe dag 3 is, ik vond gisteren al best wel zwaar, dus ik hoop niet dat het al te zwaar wordt of dat je erg lenig moet zijn. :+

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:47

Ik heb net dag 1 gedaan, 20 minuten vlogen voorbij! Ik vind haar manier van lesgeven heel fijn, niet teveel poespas, veel rust en ontspanning. Ik ga morgenochtend om 7 uur dag 2 doen, goed begin van de dag!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 20:48

Goed zeg Unoo! Ik ben het met je eens dat de manier van lesgeven met erg veel rust en ontspanning is. Dat werkt voor mij erg fijn!

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:18

Dorus schreef:
Ik wil al langer eens met yoga beginnen en heb gisteren het eerste filmpje eens opgezocht. Ik snapte niet goed wat ze bedoelde met gewoon rechtop blijven zitten als je je benen niet goed gekruisd kan krijgen. Vanochtend eens geprobeerd en ik blijk in de categorie mensen te zitten die zo stijf is dat de benen niet goed gekruisd kunnen worden. En ik snapte ook meteen waarom recht blijven zitten dan effect heeft :+

Ik twijfel nog of ik me in ga schrijven. Ik weet niet of ik het voor elkaar krijg dagelijks de video te doen.

Misschien dat je dan een dagje kan uitstellen?
Dan heb je bv het filmpje van dag 5 al binnen maar doe je gewoon dag 3?

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:22

Ik doe mee, althans probeer :Y) . Day 1 gedaan, spieren voelden naderhand wel mega ontspannen. Echter tijdens de oefening wat minder, en dacht nog wel vrij lenig te zijn :'). Merk wel dat ik in mijn heupen goed vast zit, bij een oefening waar de onderkant van je voeten elkaar moeten raken en je dan voorover moet buigen, nou enkel mijn schouders gingen mee, de rest niet. Morgen weer een dag, ben wel enthousiast :D