Heel emotioneel door bijna ongesteldheid, aargh

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 18:59

Zo herkenbaar. Sterkte de komende dagen!

Een paar dagen geleden ben ik ook echt onterecht nogal boos geweest op mijn vriend door m'n hormonen. Waarop hij zei: "Ik kom nu naar je toe, welke chocolade vind je het lekkerst?" :+: En vervolgens met 3 repen chocolade kwam aanzetten. <3

Gun jezelf wat rust en een extra keertje per maand chocolade moet kunnen toch? ;)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:58

Babeth schreef:
Ik ben volgens mij een van de weinige vrouwen die extra vrolijk is in e tijd van de maand. Ben dan echt zo vrolijk en blij, onvoorstelbaar. Vriend vindt het uiteraard heel fijn.
Als ik vrolijker ben dan normaal krijg ik altijd meteen de opmerking, je bent weer ongesteld zeker!

Tijdens mijn menstruatie voel ik me ook altijd heel vrolijk! Alleen de dag (of twee dagen) ervoor kan ik echt verdrietig worden om alles :=

marleen_88

Re: Heel emotioneel door bijna ongesteldheid, aargh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 10:46

Jeetje meiden wat een ellende in de rooie week.

Ik heb er, gelukkig, geen last van ook nooit gehad. Ik heb een fijne pil, vind ik zelf, en hierdoor ben ik gewoon mezelf.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 10:51

Heel herkenbaar, ik heb enorme moodswings als ik ongesteld ben :')
Het ene moment sta ik te janken uit frustratie en 5 minuten later lach ik om niks _O-

Ik heb ook nooit aan de pil of iets gezeten, daar reageerde mijn lichaam enorm slecht op. Dus misschien dat mijn hele hormoonhouding niet lekker in elkaar zit :')

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 10:52

Hahaha ow wauw heb hier gelukkig niet echt last van..

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 10:54

Heel herkenbaar. Ik vermoord iedereen in een straal van 1 meter. Het volgende moment wil ik wildvreemden knuffelen. Ik kan aan de grote schoonmaak beginnen en een uur later om mij heen kijken en een nog grotere zooi aantreffen als ervoor. Het ene moment vind ik mezelf heel mooi en daarna een dikke pad. Man , kind, honden en de katten blijven erg uit de buurt.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:48

Boheme schreef:
Heel herkenbaar. Ik vermoord iedereen in een straal van 1 meter. Het volgende moment wil ik wildvreemden knuffelen. Ik kan aan de grote schoonmaak beginnen en een uur later om mij heen kijken en een nog grotere zooi aantreffen als ervoor. Het ene moment vind ik mezelf heel mooi en daarna een dikke pad. Man , kind, honden en de katten blijven erg uit de buurt.

Dit dus ...... :')

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 13:09

Jaloers op degenen die er vrolijk van worden. Pfft, dat wil ik ook wel :P

Ondertussen is het rode monster gearriveerd... En heeft heeeeel veel krampen meegebracht. Lig nu zowat dubbel op de bank. Auw auw auw. Net een Feminax genomen en nu wachten tot dat werkt. Echt, dat is een wondermiddel. Daar kan ik niet meer zonder mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:15

Ook ik ben een kreng hoor als het weer zover is; niks is goed, alles is stom, iedereen is vervelend er lukt dan écht he-le-maal niks.

Wat dan helemaal erg is; ik voel mezelf dan echt een (koekjes)monster, om vervolgens weigeren getroost te worden :')

Lang leve vrouwenlogica :') Heb af en toe wel te doen met m'n vriend, die ondergaat altijd 3 dagen achter elkaar ditzelfde liedje;

Ik: Sorry dat ik een kreng ben
Hij; Je bent geen kreng ,je bent alleen erg lastig als je er zo last van hebt maar het.. (ik laat hem dus niet eens meer z'n zin afmaken :+ )
Ik; IK. ZEG. TOCH. SORRY. ik kan er niks aan doen dat jij/zij/het/die ene een paasei is.

Gelukkig is dat dus alleen de eerste 3 dagen, daarna ben ik weer lief _O-

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:18

Herkenbaar, inmiddels ben ik zwanger en nu heb ik dus gewoon 24/7 al 4,5 maand dit geintje aan de hand. Zelf vind ik het vreselijk, met dat weekje ongelofelijk onberekenbaar zijn en dingen zeggen en doen die ik helemaal niet zo bedoel kon ik aardig leven. Nu vlieg ik geregeld mensen naar de strot (figuurlijk) of barst ik in janken uit zonder dat er eigenlijk een reden toe is.

En dan krijg je van die mensen, wacht maar als het er straks uit is nou dan is het het allemaal waard. Die kunnen wat mij betreft op dat moment ook allemaal de hoek om. En mijn allerliefste vriendje die het dag in dag uit maar weer over zich heen krijgt zit op het moment in de acceptatiefase... Echt respect, ik snapte al niet hoe hij het uithield die 12x per jaar en nu gewoon dag in dag uit.

Hormonen, ik )*@*!& jullie {:)-:(

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:29

Heel herkenbaar. Nu ik een spiraal heb. Is het veel minder maar toen ik dr pil slikte of juist niet. Pff wat een ramp.

Zelf keer zo staan janken tijdens het rijden op m'n paard. Dat ik alleen was en nooit een vriend zou krijgen. ( heb nu wel Eem vriend). En dan na t rijden me hafje iets doet waardoor ik de slappe lach krijgt. En weer vrolijk was.

Nu als ik als ik zo bui heb, haalt me vriend chocola in huis haha ben ik weer ff rustig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:35

Elke keer weer... dan plof ik op de bank, vraagt vriendlief of ik wil eten... dan moet ik huilen en zeg ik "ja lekker, ik heb honger"... zegt hij weer wat we gaan eten, en dan word ik boos "nee ik wil .... eten!
" hij weer: maar dat is er niet, zal ik anders ... voor je maken? ik weer huilend: "ja dat is lief van je"..... dan vervolgens pakt hij het weer en ga ik weer "nee ik hoef niet" en 5 minuten later "ja toch wel"... 5 min later...etc (en dat kan best zo'n 2 uur doorgaan en dan blijft hij toch echt vaak heel rustig, tenzij het een uurtje of 10 wordt)...

dan ga ik heel hard huilen omdat ik niet weet wat ik wil, en wat ik met mijzelf aan moet....

pffff, ik weet wat je doormaakt, en dat is echt geen pretje... ik heb ook geen tips of iets dergelijks... je moet het gewoon doorstaan ben ik bang!

Succes!

xx

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:41

Ik kan er helaas over meepraten. Elke verdomde maand.

Mi_Amore schreef:
Ik ben dus aan het overwegen om mij te laten steriliseren :)

Stom maar waar: ik bén gesteriliseerd maar dat helpt daar helaas niet tegen. -O-

Wisten jullie dat op internet hele overlevingsstrategieen voor mannen bestaan om die periode heelhuids door te komen? :D

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:51

Ik ben héél erg gelukkig getrouwd. Behalve 3 dagen per maand, dan wil ik ineens scheiden. En hij mag de kinderen dan meenemen.
Zegt genoeg denk ik..

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:56

Stiekem moet ik wel een beetje lachen om hoe jullie het beschrijven hahah.

Zo te lezen ben ik heel blij dat ik geen last heb van die moodswings :) Ik ben alleen iets prikkelbaarder, dus mensen kunnen dan een k*t opmerking of een bijdehande opmerking verwachten :D

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:01

Sterrilisatie is alleen het doorsnijden/dichtbranden van de eileiders. Dat veranderd niks aan de menstruatie/moodswings etc.
Alleen het eitje kan nu niet meer naar beneden, dus je kunt niet zwanger worden.

Ik ben 2 dagen van te voren niet te genieten. En ik heb 2 x in de maand migraine. Tijdens de eisprong en tijdens de menstruatie. Ik ben ook gesterriliseerd.

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:05

Herkenbaar! Ik ben blij dat ik dit topic tegenkom want ik denk er nooit echt bij na dat het daardoor komt en voel me dan gewoon mega naar en ga me allemaal dingen in m'n hoofd halen. Maar ohja, maandag is het weer zo ver...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:16

Als ik dit lees ben ik toch blij dat ik misschien wat humeuriger en misschien iets sneller huilerig ben, maar dat absoluut niet hindert in het dagelijks leven en mijn omgeving daar geen last van heeft..
Sterkte iedereen...hormonen zijn soms echt krengen. :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:17

beetje zelfbeheersing zou sommigen hier niet misstaan. Heb je je excuses aangeboden aan die vriend voor je overdreven k*treactie?

Ik ben ook behoorlijk wisselvallig tijdens en vlak voor en tijdens maar dan kan je het nog steeds voor jezelf houden of op zijn minst even melden dat je onredelijk reageert en je excuses aanbieden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:18

Ik ben om die reden aan de pil gegaan en heb daar gelukkig nu al 10 jaar geen last van gehad behalve na mijn zwangerschap. Was ontzettend blij dat ik weer aan de pil mocht.
Zonder dat ding ben ik zo labiel als wat.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:22

Heel herkenbaar, maar ik heb het niet alleen wanneer ik ongesteld moet worden :+ Ik heb dan echt even 'alleen-momentjes' nodig en schiet ik om het minste en geringste zo uit mijn slof of moet ik janken om ieder dingetje en het volgende moment ben ik weer vrolijk. Het was erger toen ik aan de pil was en voelde me toen ook niet mezelf. Dus toen gestopt (er is nu ook geen reden om ermee door te gaan haha)

WTF-dagen noem ik het.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:25

Oh ik herken je probleem volledig....

Ik moet nu ook weer de periode ingaan, alleen ik ben al een paar dagen strond chagrijnig , en hartstikke emotioneel.

Ik zou bijv. vandaag naar de macdonalds gaan met mijn moeder, alleen ze kan niet, vervolgens moet ik huilen omdat ik zo veel zin had in macdonalds :') _O-

Gister was ik ook kwaad omdat mijn pony niet deed wat ik vroeg, we trainen voor het M en hij vind schouderbinnenwaarts lastig, dus normaal neem ik het hem helemaal niet kwalijk, gister werd ik er helemaal boos van, en ben daarom ook maar afgestapt omdat ik niks op hem wil afreageren.

Man o man, wat word ik soms gek van mezelf.....

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:27

Oh ja zeker houd ik me in. Ik weet dat het weer zo ver is en daar hoef ik een ander niet mee lastig te vallen. Gewoon lekker sjagerijnig een boek lezen. :D