Heb ik griep...wat is dit.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 07:05

PortRoyal schreef:
Nog steeds in en in ellendig. Ik kan geen eten zien, er komt met moeite een hap door mijn keel. Ben in 2 weken ruim 2 kilo afgevallen terwijl ik toch wel gegeten heb, ik dwing mezelf min of meer. Maar ik trek het niet meer, heb nu alleen een bouillon gehad en dat gaat al moeilijk. Ik kan amper nog eten bereiden of de broodtrommel van mijn man klaarmaken zonder walging.... dit heb ik nog nooit meegemaakt, vannacht amper geslapen, het zweet breekt me uit. En mijn hoofd voelt zo zwaar. Dit is geen griep meer, dat weet ik wel zeker nu. En dat bloedonderzoek...af en toe bloed en groen snot uit mijn neus dus er zal best wat ontstoken zijn. Waarom ze dat niet zien in het bloed weet ik ook niet.

Ik vraag mij af of ze een bijholte-ontsteking uit je bloedonderzoek kunnen halen. Als ik jou was zou ik weer terug gaan naar je huisarts. Hij/zij is degene die kan beoordelen of je een bijholte of voorhoofdsholte ontsteking hebt. Zo ja, dan zul je een antibioticakuurtje krijgen. Sterkte en beterschap toegewenst.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 07:16

Datgene waar ik het meeste ongerust over ben is mijn complete weerzin naar eten. Dat past echt totaal niet bij mij. En dat afvallen zint me ook niets. Ik heb in anderhalf week al 3 keer contact met de ha gehad waarvan een keer telefonisch. Ik wil eigenlijk wel weer heen maar iets in mij geeft me het gevoel een zeur te zijn. Maar ik ben echt een geestelijk en lichamelijk wrak momenteel. Terwijl ik bekend sta als de bikkel hier...verschrikkelijk gewoon. Kan wel janken...straks heb ik ook nog een f*cking burnout..alles gaat zo moeizaam nu. Zit er zelfs al aan te denken om mijn ponies te verkopen. Dit voelt als de druppel, mijn gezondheid laat me de laatste tijd wel vaker in de steek, en de combi werk en paardjes werkt ook niet echt mee.

Storm

Re: Heb ik griep...wat is dit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 07:14

Hoe is het nu? Al iets verbeterd?

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 10:16

Voel me nog akelig en angstig. Eet wel al weer wat beter. Maar heb letterlijk en figuurlijk een zwaar hoofd. Of mijn hoofd te zwaar is voor mijn nek. Sta niet meer op de weegschaal, want ben bang dat ik nog meer afval. Volgens de ha is mijn bloed heel uitgebreid onderzocht en heb ik geen enge ziekte. Ze denkt aan een burnout, maar ik vind mezelf daar echt niet het type voor. Wel valt me op dat mijn menstruatie de laatste paar maanden wat wisselt, zit soms 20 dagen tussen, dan weer bijna 30 dan weer 16 dagen....hmmm dus zal het de pre overgang kunnen zijn? Voel me nu echt oud! Moet toch een verklaring voor zijn..ik maak me veel te druk over echt alles,is niks voor mij. Net of mijn lichaam en geest niet meer van mij zijn. Je zoekt een verklaring. Ik sliep ook slecht, dus kreeg ik oxezapam voorgeschreven. Ik verneem niet veel van dit spul, is een slaapmiddel. Voel me zo'n slap mietje nu, ik ben altijd zo'n bikkel, maar nu...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:26

Niemand is het type voor een burn-out. En mijn ervaring is dat hoe harder mensen dat roepen, hoe gevoeliger ze er uiteindelijk voor zijn.

Je wilt je groot en sterk houden, je kan de hele wereld aan en gaat maar door en door... De druk wordt hoog, er gebeurt wat waardoor draaglast minder wordt en Voila, daar heb je het mogelijke begin van een burn-out.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 11:47

Burn-out kan inderdaad heel veel vreemde en onlogische klachten geven. Een jaar of 15 heb ik het ook gehad, totaal onverwachts. Ik kreeg aangezichtspijn, oogontstekingen en griep, wist ook niet wat het was tot ik bij mijn huisarts kwam alleen viel er bij mij toen wel een kwartje.
Veel beterschap!