Hartslag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Re: Hartslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:09

Een hartslagmeter + hartslaghorloge?

Kun je het heel de dag in de gaten houden en hoeft niet eens duur te zijn (voor 50,- bij de decathlon).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:23

iirrssjjee schreef:

Kun je het heel de dag in de gaten houden en hoeft niet eens duur te zijn (voor 50,- bij de decathlon).

Komt er nog een obsessie bij. Ts ik snap heel goed dat je ziek bent en dat het absoluut niet gemakkelijk is om hier uit te komen. Maar heel eerlijk?? Alle topics stralen maar één ding uit, je wilt niet. Elke keer excuses en elke keer uitvluchten, iemand die geholpen wil worden die krijgt die hulp maar jij zoekt overal een uitweg voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:25

bigone schreef:
iirrssjjee schreef:

Komt er nog een obsessie bij. Ts ik snap heel goed dat je ziek bent en dat het absoluut niet gemakkelijk is om hier uit te komen. Maar heel eerlijk?? Alle topics stralen maar één ding uit, je wilt niet. Elke keer excuses en elke keer uitvluchten, iemand die geholpen wil worden die krijgt die hulp maar jij zoekt overal een uitweg voor.

En ook dat is mijn idee inmiddels wel een beetje; alles is niet zo bedoeld, de artsen hebben het verkeerd, je bent niet 'ziek' genoeg om de kliniek in te gaan en als je dan wel in een kliniek zit, wil je weer naar huis. Dat is zo'n beetje wel de opsomming van het afgelopen jaar. Ik snap best dat je de kliniek op dit moment niet in kan of in mag. Waarom zouden ze; je wil er toch weer uit en niks werkt en je weet zelf prima dat je niet ziek bent en dan weer wel.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 14:33

Ik kan niet naar de kliniek omdat ik niet in het ziektebeeld pas, waarschijnlijk is heel de diagnostiek verkeerd gegaan en moet dat opnieuw gebeuren zodat ik wel de juiste hulp krijg. Vandaag krijgen we een belletje hoe en wat. En dan is het waarschijnlijk wachten tot januari ivm feestdagen.

En naar de kliniek was mijn eigen intiatief, ik kwam er zelf mee. Ik zie zelf ook in dat ik ziek ben, ik wou ook dat ik er nooit aan begonnen was -O-
Maar zoals je het opsomt klopt het wel, ik snap dat oogpunt ook, waarom zouden ze? Ze kunnen beter mensjes helpen waarbij kans op herstel veel groter is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:35

xEmily schreef:
Ik kan niet naar de kliniek omdat ik niet in het ziektebeeld pas, waarschijnlijk is heel de diagnostiek verkeerd gegaan en moet dat opnieuw gebeuren zodat ik wel de juiste hulp krijg. Vandaag krijgen we een belletje hoe en wat. En dan is het waarschijnlijk wachten tot januari ivm feestdagen.

En naar de kliniek was mijn eigen intiatief, ik kwam er zelf mee. Ik zie zelf ook in dat ik ziek ben, ik wou ook dat ik er nooit aan begonnen was -O-
Maar zoals je het opsomt klopt het wel, ik snap dat oogpunt ook, waarom zouden ze? Ze kunnen beter mensjes helpen waarbij kans op herstel veel groter is.

Niet zozeer de kans op herstel maar in ieder geval meiden of kerels die in ieder geval méé willen werken aan de onderzoeken. En nogmaals, zo'n hartslagmeter; niet doen. Echt niet. Je maakt jezelf onnodig gek. Been there, done that, got the T-shirt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:35

Waarom zou jij niet beter kunnen worden, Emily?
Wil je niet beter worden?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 15:57

Ik wil wel beter worden ... eerst absoluut niet maar nu wel. Dat is ook waarom ik, uit m'n eigen, om intensievere hulp vroeg ...
Ben ook veel opener bij de individuele gesprekken maar dat helpt gewoon niet.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 16:01

Hoezo helpt het niet?
Krijg je niet wat je verwacht of wil je misschien te snel resultaat?
Mag ook via pb, hoor, als je dat prettiger vindt...

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 16:01

je kan best zo'n meettoestel gaan halen :j
Ik ben ook teveel afgevallen waardoor mijn bloeddruk en hartslag nogal aardig gaan doen maar ook hier zijn de onderzoeken nog niet afgerond.
Heb je geen oefeningetjes meegekregen van de cardioloog?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 16:25

tessyke schreef:
je kan best zo'n meettoestel gaan halen :j
Ik ben ook teveel afgevallen waardoor mijn bloeddruk en hartslag nogal aardig gaan doen maar ook hier zijn de onderzoeken nog niet afgerond.
Heb je geen oefeningetjes meegekregen van de cardioloog?

TS is niet zomaar een beetje aan het afvallen.

TS bespreek het aub thuis! Je hebt maar 1 lijf!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 17:01

Hoeveel is ze afgevallen? :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 17:07

Het is heel simpel, als de arts vond dat jouw hartslag dusdanig in de gaten gehouden moest worden, had hij er voor gezorgd dat dat gebeurde. Ik heb een tijdje een los 'horloge' ding gehad, zodat ik op gezette tijden kon meten. Omdat het nodig was. Voorgeschreven door de arts, uitgelezen door de arts. Daarin zijn tal van mogelijkheden.
Als de arts dat niet nodig vind, doe het dan ook niet. Zeker niet als je mentaal kwetsbaar bent, wat ik begrijp uit bovenstaande berichtjes.

Uiteindelijk moet je het zelf doen en nu de keuze maken om dit niet te doen, is een stap in de goede richting. Nu de keuze maken hier wel mee bezig te blijven en zo'n ding te kopen, is een stap in de verkeerde richting. Aan jou de keuze, in afwachting van hulp. Maar ook met hulp moet je het zelf doen....

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 17:11

Maar een arts kan wel vragen om zo'n metertje te gaan halen en geregeld te controleren.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 17:12

Als de arts het nodig zou vinden kunnen ze je een holter mee geven vanuit het ZH , in dit geval is andere hulp beter op zijn plaats denk ik ( niet rottig bedoeld hoor ts)
Ik hoop dat je je snel weer wat beter zal gaan voelen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 17:46

tessyke schreef:

En dat vraag je met een smile!!!! Ben jij soms ook ongezond bezig dat je dit goed vind.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 17:47

Je hoeft niet zo uit te vallen!
Tess kent de hele situatie niet :n

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 17:48

Misschien heeft niet iedere bokker meteen door wat het problem is Bigone...

Ik had ook nog nooit een topic van TS voorbij zien komen, maar bij afvallen, bradycardie en tieners krijg ik altijd al wel een bepaald voorgevoel.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 17:59

bigone schreef:
tessyke schreef:

En dat vraag je met een smile!!!! Ben jij soms ook ongezond bezig dat je dit goed vind.

Ik ben blij dat mijn neus er nog aanhangt :')
Mijn gezichtje was meer om een vriendelijke ondertoon te houden, TS is er niets mee om een slecht gevoel over zichzelf te krijgen.

Ik ken enkel dit topic van de TS, ik heb intussen al Priveberichtjes gekregen.
Zoals ik al aangaf kan het veel afvallen wel degelijk voor problemen zorgen, het zou niet slim zijn om deze kwalen te negeren.

Heb je al een tilt test gehad TS?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:10

Waarom zou dat moeten dan?
De trage hartslag lijkt me hier een duidelijke oorzaak hebben...
Tilt-test is voor onbegrepen (bijna)-wegrakingen bedoeld :?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:20

Stom van me, ik bedoelde een holter 8)7
Zo'n dingetje dat je om je nek krijgt dat je hartslag netjes vastlegt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:34

Zou het niet verstandiger zijn om de oorzaak aan te pakken?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 18:40

De oorzaak is 1 ding om op te lossen maar als dat voor een nieuw probleem heeft gezorgd moet je dat nieuw probleem ook aanpakken.
Zeker als de hoofdzaak iets is dat je niet met een pilletje op 2 dagen oplost.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 19:15

Om het echte probleem aan te pakken heb je wel medewerking van de patiënt nodig...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:22

SAKKIA schreef:
Ik meet zelf ook altijd in mijn hals omdat ik die op mijn polsen nooit kan vinden :+

Doe maar niet in je hals.

Als je de slagader onder de ringvinger niet kunt vinden, doe dan de slagader onder de duim.
Kijk in je eigen handpalm en beweeg je duim een beetje, dan voel je de pees van de duim.
Aan de buitenkant van de pees (links voor als je naar je linkerhand kijkt, rechts voor wie naar de rechterhand kijkt) zit de slagader.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 22:34

Volgens mij is het zowiezo appels met peren vergelijken.

Je wilt je hartslag in t ziekenhuis gelijk hebben met je hartslag thuis. Dat zijn zowieoz al twee verschillende momenten, en dan wil je op hetzelfde uitkomen?