Stel ik mij aan..?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 16:01

Shirley schreef:
De meeste paarden eten netter dan de meeste mensen :=

Kan me je ergernis goed voorstellen, hoor Sindy, word al misselijk bij de gedachte alleen hoe dat eruit moet zien en aan moet horen :oo

Echt niet fijn dus :+
Op 1 of andere manier klinkt dat geluid van paarden veel minder erg dan van mensen :+

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 16:09

Ik erger me hier ook heel erg aan, als iemand smakt tijdens het eten of van die Vieze klok geluiden maakt tijdens het drinken van iets. Zó smerig, ik ben dan ook overgevoelig volgens bepaalde mensen. Het helpt bij mij om er een keer wat van te zeggen, dan ben ik dat in ieder geval kwijt. Erger ik me nog ga ik ergens anders zitten, no way dat ik dan aan tafel blijf zitten. bij mij thuis hebben ze dan ook liever dat ik ergens ander ga zitten om te eten dan dat ik de rest van de avond chagrijnig ben (Maar echt chagrijnig en prikkelig)

Heel vervelend dat ik me er aan erger, mijn moeder heeft het ook. Vroeger zij ze me wel 20 keer per dag, ´hou eens op te smakken´ ´niet zo klokken tijdens het slikken´ en nu heb ik er zelf een soort fobie van gemaakt.. |o

Succes ts! :(:)

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 16:24

Ik denk niet dat je je aanstelt hoor. Ieder mens is anders. Ik kan het me goed voorstellen dat je je hieraan gaat ergeren. Ik ken iemand die standaard met haar mond open eet en gaat praten als ze een hap half heeft doorgeslikt. Klinkt ook erg lekker, kan ik je zeggen :')

Ik zou je de tip geven om er op een positief moment over te beginnen. Dus sowieso niet onder het eten. Leg uit hoe het op jou overkomt, toon begrip voor haar situatie en probeer samen tot een oplossing te komen.
Bovendien zou je voor jezelf een manier kunnen bedenken om er minder op te gaan letten. Ik kan me namelijk voorstellen dat er onder het eten voor jou op een geveven moment niets anders meer bestaat dan de smakgeluiden van je zusje.
Lastig hoor! Succes d'r mee!

miszblueeyes

Re: Stel ik mij aan..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:03

zo herkenbaar zelf ben ik overgevoelig voor alle lichten geluiden ik kan er ook echt boos en gek van worden. ik zet meestal de muziek aan of eet mijn eten snel op en ga dan van tafel. wel probeer ik het altijd aan te geven

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:18

Ik kan daar ook slecht tegen. Vind niet dat je je aanstelt. Het is alleen wel vervelend voor jou, omdat je zegt al echt tegen die eetmomenten op te zien.
Wat ik me eigenlijk direct afvroeg: hoe is verder de band tussen jou en je zus?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 17:19

Mariettjj schreef:
Ik kan daar ook slecht tegen. Vind niet dat je je aanstelt. Het is alleen wel vervelend voor jou, omdat je zegt al echt tegen die eetmomenten op te zien.
Wat ik me eigenlijk direct afvroeg: hoe is verder de band tussen jou en je zus?

Verder is de band heel goed, we hebben nooit ruzie. Wel eens een meningsverschil maar knallende ruzie nooit

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:22

Deel je ook veel met haar? In de zin van over dingen praten? Of is het meer: we hebben nooit ruzie, maar we doen ook niet veel samen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 17:25

Mariettjj schreef:
Deel je ook veel met haar? In de zin van over dingen praten? Of is het meer: we hebben nooit ruzie, maar we doen ook niet veel samen.

We praten en doen wel leuke dingen, maar ze heeft niet veel tijd want ze is druk met studie dus de meeste tijd is ze nu druk aan het studeren

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:33

Hmm.. dan ligt het lijkt me niet daar aan. Ik dacht als je het nou niet goed kunt vinden met je zus, zul je je ook eerder ergeren.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:40

Oh nee je stelt je niet aan, ik herken dit echt zo enorm. Ik kan gewoon niet tegenover iemand zitten die van die gore stukjes eten aan zijn hoofd heeft, en smakt en brrr :r Heb je al eens geprobeerd om haar er gewoon elke keer op te wijzen dat er eten aan haar gezicht zit? Na een hele tijd gaat zij het dan misschien begrijpen dat ze wat voorzichtiger moet eten?

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 19:25

Heb je al eens oordopjes geprobeerd? Ik heb er zelf ook erg last van en oordopjes met eten in werkt wel.
Ik weet ook wat je doormaakt. Ik kan er ook niet tegen als mensen smakken of andere eetgeluiden maken. Ik heb het zo erg dat mn zusje en man niet met mij naar de biosscoop gaan als ik mijn oordoppen niet bij me heb :') :o
Drinkgeluiden heb ik dan weer minder last van.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-14 19:27

Oordopjes zal nooit mogen onder het eten hier :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 19:32

Neem haar gedrag op met je mobiel(stiekem ) en laat haar dit eens zien. Ik kan me goed voorstellen dat je je ergert maar ik vind het gedrag van je moeder nog erger. Je wil toch niet dat je kind als een neanderthaler word beschouwd als ze eens ergens anders gaat eten??

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 19:41

Komt me erg bekend voor. Ik heb dit ook heel vaak bij mijn broer en mijn vader. Mij vader schrokt ook alles naar binnen en maakt niet uit als het heet is. Mijn moeder vraagt ook altijd, heb je een strot van lood ofzo? :') maar als het heet is, dan maakt hij van die ja soort van irritante fluit geluid. En mijn broer kan vreselijk smakken, bij het vlees schraapt hij altijd de korst eraf en met brood eten neemt hij gigantische happen.

Ik ben echt wel eens van tafel gelopen en op mijn kamer gaan eten :'). Als ik ongesteld moet worden kan ik daar echt niet tegen. Ik raak er nu inmiddels aangewend.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 19:42

SindyKaya schreef:
Oordopjes zal nooit mogen onder het eten hier :+

Waarom niet? Niemand heeft er last van toch? Als dat de sfeer verbetert, wat is er dan mis mee?
En je hebt ook oordopjes die niet opvallen he? Of watjes in je oren doen.

Ik zet vaak de TV harder. Of doe inderdaad de koptelefoon op en ga Youtube filmpjes kijken.