Op basis van je username gok ik dat je zo'n 18 jaar oud bent -- op die leeftijd hoefde je echt niet te verwachten dat ik in de supermarkt aan iemand zou vragen waar de pindakaas staat.
Drie jaar heb ik het gepresteerd om "even" een hoogleraar Grieks in Oxford te bellen in verband met het lustrum van mijn vereniging. Trillend als een rietje weliswaar, maar ik had het wel mooi geflikt!Soms is het ook een kwestie van jezelf er doorheen bluffen, maar dat doen een hoop mensen die wél een grote mond hebben vaak ook; ze lijken zelfverzekerd, maar gaan eigenlijk gewoon anders om met onzekerheden dan jij. Waar jij dicht slaat, laten zij zich juist extreem hard horen.
Een hoop mensen zijn de mening toegedaan dat je alleen iets kunt als je een grote bek (pardon my French) hebt en ik ken mensen die er trots op zijn dat anderen "bang" voor ze zijn (i.e. liever gewoon niet met ze praten omdat ze geen zin hebben om op een agressieve manier benaderd te worden). Als ik dat zo bekijk, ben ik liever wat stiller en duurt het maar wat langer voordat mensen doorhebben dat ik ook best wat kan en moet ik er misschien wat harder voor werken. Zolang mijn Britse vrienden nog zeggen dat ze mij mee zouden nemen naar een awkward dinner omdat ik zo "polite" (en posh
) ben, is me dat tig keer meer waard dan het commentaar van mensen die het wel nodig vinden om mensen nodeloos te provoceren en de grond in te trappen om zelf beter te lijken. Bedenk je in dat soort situaties maar: blowing out someone else's candle won't make yours shine any brighter.