Ik ben meer voorstander van natuurlijke supplementen (al moet je wel opletten, St.Janskruid bijv., toch vaak gebruikt, kan de werking van de pil verminderen en dus voor ongewenste zwangerschap zorgen. Tenzij je te depressief bent om seks te hebben natuurlijk

Ik studeer voor apotheekassistente, volgend schooljaar komt dit onderwerp aan bod, dan zal ik meer weten over bijwerkingen en gevaren en zo, nu nog niet. Ben er zelf wel benieuwd naar.
Wel had ik vroeger een huisarts die alles op stress gooide, en mij magnesiumsupplementen voorschreef omdat ie me niet zover kreeg om AD te nemen (ooit wel es 3 maand geprobeerd, zowel natuurlijke als chemische, maar maakte geen verschil. Logisch ook, als je geen depressie hebt). Alle klachten waarvoor ik langs ging, werden afgedaan als stress, burn-out... Uiteindelijk veranderd van huisarts, en mijn pijnklachten waren wel degelijk puur fysiek.
Edit: wat betreft die vitamines: vitamine D-tekort kan ook depressies veroorzaken, en de meeste mensen hebben idd een tekort. Ik ben zo vaak buiten (bij de paarden), en ik schrok me dan ook rot toen ik een vit. D gehalte had van amper 7,5 (minimum norm is 20). Voor de zekerheid slik ik nog regelmatig een ampulle.