Het leed dat shampoo heet: Jeuk of vet...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:15

juniper schreef:
De dingen die jullie opnoemen maken haar soms alleen maar vetter. Zeep of shampoo zonder sls kan moeilijk uit te spoelen zijn, net als bv allepo zeep. Die exceem shampoo ook, die rose. Ook in Zarqa zit geloof ik nog sulfaat.

Wat mij eindelijk hielp is shampoo poeder uit India, Kesham genaamd. Te bestellen op newageonline.nl en ook dit moet je naspoelen met azijn. Het is bij mij het enigste wat echt werkt.

Alleppozeep moet je ook naspoelen met azijn :)

siepenteun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:15

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:21

Ik herken me totaal in je situatie.

Ik had ook verschrikkelijke jeuk, maar heb onwijs droog haar. Bijna elke shampoo geprobeerd: maar of m'n haar werd heel stug en onhandelbaar of m'n hoofdhuid jeukte als een gek.

Uiteindelijk ben ik via via uitgekomen bij Utrekram.

Een voor mij toen nog onbekend merk. Maar ik ben om. Ik gebruik het nu een half jaar en heb geen jeuk meer!! Alleen als ik m'n haar te lang niet was wil m'n hoofdhuid nog wel eens kriebelen, maar niet meer zo erg.

Het is o.a. bij Bol.com te verkrijgen. Ikzelf gebruik de zeewier of de tea tree versie omdat die speciaal is voor de droge huid, maar de aloe vera werkt ook erg goed

Zit ook geen troep in. Ingrediënten staan er ook bij geschreven.

Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

http://www.urtekram.com/products/body-c ... nic-250-ml
http://www.urtekram.com/products/body-c ... nic-250-ml

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:33

Negerzoen schreef:
Ik gebruik de shampoos van Yes to (en ik gebruik dan de Yes to Cucumbers) en ben daar heel erg over te spreken. Zonder siliconen en parabenen en mijn haar wordt veel minder snel vet. Voor mij niet meer anders! :)

In Yes to Cucumbers zitten idd geen siliconen & parabenen. In Yes to Carrots bijvoorbeeld weer wel.
Wel zit er in de cucumber versie fenoxyethanol. "Fenoxyethanol is irriterend voor de ogen, de huid en de luchtwegen. Het ontvet de huid en kan effecten hebben op het centraal zenuwstelsel, met als gevolg gestoorde werking."
En als je zo'n jeukende hoofdhuid hebt moet je niet een shampoo gebruiken die je huid ontvet, dat maakt het alleen maar erger. :j
Ik ben ook nog steeds opzoek naar de juiste shampoo.. Neutral deed het erg goed bij mij, maar was het nog niet helemaal.

purple

Re: Het leed dat shampoo heet: Jeuk of vet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 17:35

En dat goedje klinkt ook niet erg vriendelijk.. :+

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:36

Ik zou de Yes To lijn proberen van de Tuinen. Zonder chemische troep dus zacht voor je hoofdhuid.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:36

Negerzoen schreef:
purple schreef:
Maakt het nog uit wat voor soort het was? Het maakt me op dit moment niet echt uit wat iets kost, als het maar werkt...

De Yes To collectie bestaat uit Yes to Carrots (voor droog haar), Yes to Tomatoes (voor meer volume) en Yes to Cucumbers (voor geverfd haar). Ik heb Tomatoes en Cucumbers gebruikt en over beiden zeer te spreken. Ik was m'n haar maar 2 keer per week.

99.9% natuurlijk (in het geval van de cucumbers, staat op de verpakking) 'animal cruelty free' en best betaalbaar. 8 euro voor een fles van 500ml. Ter vergelijking: een normale fles shampoo is ongeveer 250ml

Ik gebruik ook de yes to carrots, had ook zo n sneeuwvalplekje op mn haarlijn, en jeuk, maar ik reageerde op alles van douchegel tot waspoeder. nu was ik alles met neutral (doe ik dat niet dan krab ik me weer kapot), yes to carrots shampoo en conditioner, bodyshop verzorgingsproducten verder.
Ik was mn haar ook maar 2-3x per week max, en dan is het nog niet eens heel vet. werkt prima

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:40

purple schreef:

Niet echt nee.. :+

Ik denk trouwens wel dat dit topic gesloten zal worden.. laatst werd een soort gelijk topic ook gesloten omdat we hier een centraal topic voor hebben. :')

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:41

purple schreef:
Ik heb mijn haar jarenlang met head and sholders gewassen, omdat dat de enige shampoo was, waarbij ik niet gillend gek werd van de jeuk. Maar omdat het merk slecht in het nieuws kwam (ontbossing, uitsterven van tijgers ed), ben ik gestopt met deze shampoo. Dráma… bij iedere andere shampoo had ik zulke erge jeuk, dat ik op een gegeven moment de neiging had om met een vork over mijn hoofdhuid te krabben (en hard ook). Ik kreeg ook last van haaruitval, zo erg dat ik dacht dat ik kaal zou worden.

Ik ben toen bij de huisarts geweest en die heeft me een chemisch shampootje gegeven tegen eczeem (verzamelnaam roos) geloof ik, het was roze, stonk en mijn haar werd er rete stug van :P

Toen ben ik begonnen met wassen met bakingsoda, alleen wanneer het écht (vies) vet werd en het zo steeds meer uitstellen. Mijn jeuk verdween met een paar dagen! Omdat mijn haar er wel stug van werd, gebruikte ik appelazijn als conditioner en dat werkte goed. Dit heb ik ruim een half jaar vol gehouden en hoefde het maar 1x per week te wassen, maar op een gegeven moment voelde mijn haar gewoon vet ook al waste ik het weer wat vaker (2 a 3x per week), het zag er wel goed uit en ik had ook geen jeuk meer gehad sinds ik begonnen was. Maar ik voelde me gewoon niet meer fris, het voelde echt vies vet (ook al zag je het niet) en ik had het idee dat het ook niet fris rook.

Vorige week heb ik zeeploze shampoo gekocht bij the bodyshop en je raadt het al, jeuk! Niet zo erg (nog), maar het is wel weer begonnen. Daarnaast heb ik nu aan de voorkant (tussen mijn kruin en haarlijn) een onwijs droog stuk huid, het lijkt soms net of het sneeuwt :+
Ook wordt het nu weer sneller vet, dan toen ik begon met de bakingsoda en het ziet er ook vetter uit. En daarbij komt ook nog eens dat ik weer méga haaruitval heb.

Ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen, dat klinkt heel dramatisch, ik raak echt gefrustreerd door de jeuk, maar ik vond het ook niet fijn om me niet fris te voelen…

Heeft iemand de gouden tip? Ohja en voor de duidelijkheid, ik begin dus niet meer met head and sholders ;)

Selsun is shampoo dat je bij de apotheek kunt kopen en is speciaal bedoeld voor waar gewone antiroos shampoo niet meer werkt. Werkt super kan ik je vertellen.

purple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 17:45

_Ekenna schreef:
purple schreef:

Niet echt nee.. :+

Ik denk trouwens wel dat dit topic gesloten zal worden.. laatst werd een soort gelijk topic ook gesloten omdat we hier een centraal topic voor hebben. :')

Ik hoop het niet, want ik raak het overzicht altijd kwijt in die grote topics :=

purple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 17:47

janderegelaa schreef:
purple schreef:
blabla

Selsun is shampoo dat je bij de apotheek kunt kopen en is speciaal bedoeld voor waar gewone antiroos shampoo niet meer werkt. Werkt super kan ik je vertellen.

Maar is dit niet ook gewoon chemisch dan?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 18:14

Dat verwacht ik wel. Het is natuurlijk nobel dat je op natuurbasis wilt werken maar als jouw eigen kwaliteit van leven omlaag gaat dan moet je toch iets anders ondernemen. Eet je gewoon een stukje vlees minder of pak wat vaker de fiets, dan compenseer je weer.

purple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 19:13

Ik ben al vegetariër :p

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:37

purple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 19:54

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:55

Hoe werkt bij jou een yoghurtmasker met honing?

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:57

Kijk anders eens op de blog van Teske de Schepper (teskuh.nl). Ik zag een tijdje terug toevallig een blogpost voorbij komen over shampoos, waar zij schrijft ook veel last van jeukende hoofdhuid te hebben.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:03

Vichy weleens gebruikt? Alleen bij de apotheek verkrijgbaar geloof ik, maar werkt bij mij als een tierelier! Nergens meer last van.

Ging laatst naar de ha voor een schimmel op m'n huid, die zei dat mijn hoofdhuid van hetzelfde last had. Shampootje meegekregen. Die werkte 1 maand en nu ben ik weer terug bij af. Ik ga weer Vichy halen dus..

Edit: ik gebruikte deze altijd: http://www.vichy.nl/haarverzorging/anti ... p1561.aspx maar ze hebben ook anti-roos voor droge hoofdhuid of gevoelige hoofdhuid.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:15

Urtekram, net als loisbr96!

Die koop ik bij de Bio-winkel en ik las dat loisbr96 hem op bol.com koopt.

Is dus helemaal eco en helpt goed. Ik heb ook een tijdje baking soda en appelazijn gebruikt, niet vanwege jeuk of andere problemen, maar vanwege het milieu. En nu wilde ik weer eens iets lekker geurends en heb Urtekram met Rozen, met Tea tree, met kamille voor blond haar en met kokos. Ze hebben ook conditioners, die heb ik pas gekocht omdat het weer vriesweer is, die moet ik nog proberen. Maar ben er erg tevreden over tot nu toe!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:18

janderegelaa schreef:
purple schreef:
Ik heb mijn haar jarenlang met head and sholders gewassen, omdat dat de enige shampoo was, waarbij ik niet gillend gek werd van de jeuk. Maar omdat het merk slecht in het nieuws kwam (ontbossing, uitsterven van tijgers ed), ben ik gestopt met deze shampoo. Dráma… bij iedere andere shampoo had ik zulke erge jeuk, dat ik op een gegeven moment de neiging had om met een vork over mijn hoofdhuid te krabben (en hard ook). Ik kreeg ook last van haaruitval, zo erg dat ik dacht dat ik kaal zou worden.

Ik ben toen bij de huisarts geweest en die heeft me een chemisch shampootje gegeven tegen eczeem (verzamelnaam roos) geloof ik, het was roze, stonk en mijn haar werd er rete stug van :P

Toen ben ik begonnen met wassen met bakingsoda, alleen wanneer het écht (vies) vet werd en het zo steeds meer uitstellen. Mijn jeuk verdween met een paar dagen! Omdat mijn haar er wel stug van werd, gebruikte ik appelazijn als conditioner en dat werkte goed. Dit heb ik ruim een half jaar vol gehouden en hoefde het maar 1x per week te wassen, maar op een gegeven moment voelde mijn haar gewoon vet ook al waste ik het weer wat vaker (2 a 3x per week), het zag er wel goed uit en ik had ook geen jeuk meer gehad sinds ik begonnen was. Maar ik voelde me gewoon niet meer fris, het voelde echt vies vet (ook al zag je het niet) en ik had het idee dat het ook niet fris rook.

Vorige week heb ik zeeploze shampoo gekocht bij the bodyshop en je raadt het al, jeuk! Niet zo erg (nog), maar het is wel weer begonnen. Daarnaast heb ik nu aan de voorkant (tussen mijn kruin en haarlijn) een onwijs droog stuk huid, het lijkt soms net of het sneeuwt :+
Ook wordt het nu weer sneller vet, dan toen ik begon met de bakingsoda en het ziet er ook vetter uit. En daarbij komt ook nog eens dat ik weer méga haaruitval heb.

Ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen, dat klinkt heel dramatisch, ik raak echt gefrustreerd door de jeuk, maar ik vond het ook niet fijn om me niet fris te voelen…

Heeft iemand de gouden tip? Ohja en voor de duidelijkheid, ik begin dus niet meer met head and sholders ;)

Inderdaad. Selsun shampoo zou wel eens de oplossing kunnen zijn voor je probleem.
http://www.drogisterij.net/gezondheid/g ... 2172862776

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:19

Ik kom ook eens meelezen :).
Kon het afgelopen zomer wel aardig rondkrijgen, maar nu.. pff :( .

Ze zouden eens proefsetjes moeten gaan maken van shampoos.. ik weet
na 1x wassen al wel of het werkt, werkt het niet zit je meteen weer met zo'n mega fles :+.
Zogauw ik weer eens iets van bol.com moet hebben ga ik denk ik ook eens de urtekram kopen :)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:25

Ja ik zou ook urtekram aanraden, of shampoos van de traay. Verkopen ze bij bio-winkels en die zijn ook helemaal natuurlijk en biologisch

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:32

Helemaal overheen gelezen, maar de shampoo die je in de beginpost noemt heb ik dus afgelopen maand gebruikt. Troep inderdaad!

purple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 21:40

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 21:44

Ik herken me helemaal in je verhaal, je moet een shampoo hebben waar zo min mogelijk geur aan zit (ivm parfum dat kan irriteren) en zo min mogelijk rare stofjes, dus een natuurlijke shampoo.

Ik heb hetzelfde probleem. Ik gebruikte altijd de shampoo van Ecover, maar die is niet meer verkrijgbaar. Nu ben ik overgestapt op Urtekram shampoo, dat is echt een aanrader... :)
Zodra ik een bekend merk als Loreal, nivea, Lush, Andrelon gebruik begint de jeuk weer :o