Ik heb mijn haar jarenlang met head and sholders gewassen, omdat dat de enige shampoo was, waarbij ik niet gillend gek werd van de jeuk. Maar omdat het merk slecht in het nieuws kwam (ontbossing, uitsterven van tijgers ed), ben ik gestopt met deze shampoo. Dráma… bij iedere andere shampoo had ik zulke erge jeuk, dat ik op een gegeven moment de neiging had om met een vork over mijn hoofdhuid te krabben (en hard ook). Ik kreeg ook last van haaruitval, zo erg dat ik dacht dat ik kaal zou worden.
Ik ben toen bij de huisarts geweest en die heeft me een chemisch shampootje gegeven tegen eczeem (verzamelnaam roos) geloof ik, het was roze, stonk en mijn haar werd er rete stug van

Toen ben ik begonnen met wassen met bakingsoda, alleen wanneer het écht (vies) vet werd en het zo steeds meer uitstellen. Mijn jeuk verdween met een paar dagen! Omdat mijn haar er wel stug van werd, gebruikte ik appelazijn als conditioner en dat werkte goed. Dit heb ik ruim een half jaar vol gehouden en hoefde het maar 1x per week te wassen, maar op een gegeven moment voelde mijn haar gewoon vet ook al waste ik het weer wat vaker (2 a 3x per week), het zag er wel goed uit en ik had ook geen jeuk meer gehad sinds ik begonnen was. Maar ik voelde me gewoon niet meer fris, het voelde echt vies vet (ook al zag je het niet) en ik had het idee dat het ook niet fris rook.
Vorige week heb ik zeeploze shampoo gekocht bij the bodyshop en je raadt het al, jeuk! Niet zo erg (nog), maar het is wel weer begonnen. Daarnaast heb ik nu aan de voorkant (tussen mijn kruin en haarlijn) een onwijs droog stuk huid, het lijkt soms net of het sneeuwt

Ook wordt het nu weer sneller vet, dan toen ik begon met de bakingsoda en het ziet er ook vetter uit. En daarbij komt ook nog eens dat ik weer méga haaruitval heb.
Ik weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen, dat klinkt heel dramatisch, ik raak echt gefrustreerd door de jeuk, maar ik vond het ook niet fijn om me niet fris te voelen…
Heeft iemand de gouden tip? Ohja en voor de duidelijkheid, ik begin dus niet meer met head and sholders