Op ieder potje past een deksel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:27

Ik denk absoluut wel dat er op ieder potje een deksel zou moeten passen, maar ik denk dat sommige mensen hun deksel wegjagen met bepaald gedrag of bepaalde eigenschappen. Klinkt misschien gek, maar stel jij ontmoet iemand waarmee het heel goed zou kunnen klikken maar jij hebt op dat moment zulke verschrikkelijke persoonlijke hygiene dat jouw deksel zo weer wegloopt. Die persoon is misschien wel 'de ware' voor jou, maar dat zal je nooit weten.

Ik denk niet dat er zoiets bestaat als de enige echte 'ware'. Ik denk dat mensen met heel veel mensen een echte klik zouden kunnen hebben, als je er maar voor openstaat. Het is imo iig niet zo dat er maar 1 persoon op de hele wereld rondloopt die goed is voor jou... Dat zou toch wat zijn :+

Daarbuiten vind ik het altijd een beetje onzin als mensen zeggen dat ze 'wachten' op de ware. Liefde en verliefd worden moet wel van twee kanten komen. Je moet er niet naar gaan zoeken, maar ik denk dat het wel belangrijk is dat je een bepaalde houding hebt naar anderen toe die het ook toelaat dat jij iemand ontmoet.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:27

Het heeft wel veel te maken met hoe je tegenover jezelf staat denk ik..
"wanneer je van jezelf houdt sta je ook open voor de liefde van een ander"
Niet teveel nadenken over alles, gewoon alles op je af laten komen!

En je loopt niet achter als je voor je 30e nog geen relatie heb, geniet gewoon van jezelf en je eigen leven, komt echt vanzelf wel iemand op je pad!

Zelf net voor mijn 31e helemaal ondersteboven geraakt voor het broertje van een vriendin... nu bijna 5 jaar later zijn we nog steeds gek op elkaar en hij accepteert me voor de volle 100%.
(en een jongere vriend heeft zo zijn voordelen... <<) )
Al kunnen we elkaar vast wel eens achter het behang plakken en vind ik het best wel weer even fijn om het huis voor mezelf te hebben (hij is voor zijn werk 4 maanden weg..) maar mis ik hem best wel :')

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:28

Of er voor iedereen 1 ware rond loopt durf ik niet te zeggen, maar ik geloof zeker wel in ware liefde. Als je dat eenmaal met iemand deelt, wil je elkaar gewoon niet meer kwijt. Wanneer je oprecht van elkaar houdt en er voor elkaar bent in goede én slechte tijden, kun je denk ik wel zeggen dat je je dekseltje gevonden hebt :j Misschien had je eenzelfde relatie kunnen hebben met nog 100 anderen, maar dat doet er niet toe, je hebt jouw man (of vrouw natuurlijk) gevonden en daar wil je bij horen :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:28

Dat dekseltje zal vast wel ergens rondlopen maar de kans is natuurlijk aanwezig dat je deze nooit tegenkomt.

Barbabientje

Re: Op ieder potje past een deksel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:30

Ik denk dat ik mijn dekseltje al gevonden heb :j Alleen zijn we nu tijdelijke even pot en dekseltjes loos :j

Het is wel zo dat je de ware tegen kan komen, maar de tijd moet dan ook nog maar zo zijn dat het op dat moment ook daadwerkelijk werkt. Bij ons was dat op dat moment niet het geval en dan doe je elkaar te kort door bij elkaar te blijven omdat je bij elkaar hoort... Mocht het dan echt de ware zijn, komt het uiteindelijk allemaal wel weer goed :j

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:37

Ik vind het vreemd dat er gezegd wordt dat men tegenwoordig te kieskeurig is. Waarom zou je moeten inleveren op liefde? Je kunt jezelf nu eenmaal niet verliefd maken. Gaan voor iemand die je niet leuk vind is voor mij echt heen optie. Dan nog maar even wat langer wachten op dat eerste vriendje ;)

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:40

Sunneva schreef:
Ik vind het vreemd dat er gezegd wordt dat men tegenwoordig te kieskeurig is. Waarom zou je moeten inleveren op liefde? Je kunt jezelf nu eenmaal niet verliefd maken. Gaan voor iemand die je niet leuk vind is voor mij echt heen optie. Dan nog maar even wat langer wachten op dat eerste vriendje ;)

Op liefde moet je ook zeker niks inleveren, maar je kunt je wel blind staren op allemaal eisen waardoor je 'de ware' niet meer ziet staan. En dat is zonde :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:44

Ik denk dat het idd meer een kwestie van overzien is dan een kwestie van moeten settelen voor de ware. Soms ligt er een heel leuk persoon recht onder je neus maar zie je diegene niet omdat je alleen maar aan het nadenken bent over alles wat diegene niet is. Te groot, te klein, heeft geen baard, zijn haar is te lang. Ik denk dat apps als Tinder absoluut bijdragen aan die kieskeurigheid... Ineens is alles wat niet binnen het profiel valt niet goed genoeg.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:45

Verliefd is verliefd toch? En liefde maakt blind. Ik begrijp eerlijk niet hoe je door teveel eisen niet verliefd kan worden. Het is toch een gevoel dat moet komen, en dat volgens mij vanzelf komt als er een klik is en als die persoon je goed doet voelen.
Correct me if i'm wrong, ik heb nog geen ervaring ;)

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:45

Zo hoor je vaak zo'n lijstje waar een ideaal aan moet voldoen...

Net zo met een paard kopen.. je gaat voor de 1 maar komt met een hele andere thuis... :D

Je hebt vrouwen die niet zonder relatie kunnen en dus iedereen die interesse heeft goed vinden, en dus vaak met de verkeerde thuis komen...
Maar ook vrouwen met teveel eisen... en alleen blijven of uiteindelijk niet uit liefde bij iemand zijn.

Laat gewoon je gevoel je gevoel zijn en als het klikt super toch!
En kijk daarna naar de rest!
Laatst bijgewerkt door Woestein op 03-12-14 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:46

Nou ik heb 'de hoop' zo een beetje opgegeven dat ik 'mijn dekseltje' nog ga vinden. Wie weet nog ooit wat afdekfolie :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:46

Sunneva schreef:
Verliefd is verliefd toch? En liefde maakt blind. Ik begrijp eerlijk niet hoe je door teveel eisen niet verliefd kan worden. Het is toch een gevoel dat moet komen, en dat volgens mij vanzelf komt als er een klik is en als die persoon je goed doet voelen.
Correct me if i'm wrong, ik heb nog geen ervaring ;)

Maar je bent toch niet de eerste keer dat je iemand ziet lopen verliefd op diegene? Ik ben er niet trots op, maar ik heb vaak genoeg jongens 'afgeschreven' door hun uiterlijk of om andere stomme dingen die achteraf misschien wel helemaal niet zo belangrijk waren geweest. Gewoon een kwestie van geen kans geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:48

Ik heb mijn ware liefde ook pas gevonden toen ik 27 was, :o begin dit jaar.
Helaas ben ik niet gezegend met een mooi uiterlijk of een ander uitzonderlijk talent om dat te compenseren ( :D), dus ik had ook de hoop opgegeven dat ik ooit een (gezonde) relatie zou krijgen.
Maar juist heel onverwachts is dat wel gebeurd.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 14:48

@emmaa True! Daar heb je een punt. Moraal van het verhaal is dus eigenlijk dat je mensen moet leren kennen ipv links laten liggen door bepaalde eisen.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:21

Sunneva schreef:
@emmaa True! Daar heb je een punt. Moraal van het verhaal is dus eigenlijk dat je mensen moet leren kennen ipv links laten liggen door bepaalde eisen.

Dat helpt zeker :)
En nooit vergeten dat er bij iedereen wel mankementjes zijn!
Ik denk ook niet dat iemand altijd bewust is van zijn eventueel kritische geest tov mogelijk partners

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:24

Mijn dekseltje was volgens mij niet vaatwasserproof en hij is er toch in beland ....

Heel lang bewust alleen geweest, iemand tegengekomen waar het volledig mee matchete ... "het is te makkelijk" ... Misschien pas ik alleen bij cillofaantjes.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:38

Ik sluit me heel erg aan bij de reactie van Joolien.

Naar mijn mening dien je vooral ook kritisch te kijken naar jezelf. Niemand is perfect, maar perfectie is wel iets waar je naartoe kan werken. Probeer altijd de beste versie van jezelf te zijn, wees jezelf bewust van je eigen tekortkomingen en slechte kantjes. En ga op zoek naar een partner die in jou het beste naar boven haalt, en vice versa. Denk bij mindere kantjes toch niet meteen: 'Oh die bonjour ik wel even de deur uit!'.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:40

Bhriseis schreef:

Naar mijn mening dien je vooral ook kritisch te kijken naar jezelf. Niemand is perfect, maar perfectie is wel iets waar je naartoe kan werken. Probeer altijd de beste versie van jezelf te zijn, wees jezelf bewust van je eigen tekortkomingen en slechte kantjes. En ga op zoek naar een partner die in jou het beste naar boven haalt, en vice versa. Denk bij mindere kantjes toch niet meteen: 'Oh die bonjour ik wel even de deur uit!'.

Helemaal mee eens! Je moet naar elkaar toe groeien en het beste in elkaar naar boven halen :)

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:43

Ik merk vooral heel erg dat jongens van mijn leeftijd (begin 20) nog geen trek hebben in een relatie. Ze willen eerst nog heel veel lol maken en (denk ik) met veel verschillende meiden dingen uitspoken. Daten en afspreken is leuk zolang het geen label hoeft te hebben. Vaak kom ik dan ook uit bij mannen van achterin de 20, maar daarvan zijn er veel al bezet. Maar dat is ook gewoon pech denk ik hoor, want er zitten hier alleen op bokt natuurlijk al heel veel meiden met een leuke vriend van rond begin/midden twintig, dus ze lopen er wel rond :Y) .

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:43

Ik denk ook dat er meerdere passende deksels en potjes rondlopen.
Ze tegenkomen zal niet altijd meevallen.

Mijn man was 27 toen ik een relatie met hem kreeg.
We nu nu bijna 18 kaar samen.

Een oom van mij vond op zijn 40ste pas geluk in de liefde.

Koudbloedkim heel veel geluk samen met je vriend.
Jullie komen lief over.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:55

Ik ben ook van mening dat er meerde 'deksels' zijn, en er geen '1 ware liefde' is. Het is namelijk gewoon scheikunde, dat wat we zo leuk altijd verliefdheid noemen. En het vrijkomen van deze stoffen kan zeker door meerdere personen worden veroorzaakt.

Hoe dat verklaart dat ik perpetually single ben.. tja :') De reden daarvoor zal ik toch bij mezelf moeten zoeken denk ik.

Verder van toepassing hier: "Wie zoekt, die vindt, maar niet altijd wat hij zoekt." Volgens mij mag men zich over het algemeen inderdaad meer open stellen voor mensen die niet helemaal aan het ideale lijstje voldoen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 15:57

Precies Dirndl. En aan elk karakter zitten toch bepaalde voordelen en nadelen verbonden. Huismusmannen hebben wellicht graag dat je 's avonds gezellig op de bank zit. Mannen met een actief sport/sociaal leven gunnen het je vast van harte dat je zelf ook je eigen ding doet.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:02

tja dat is echt zo...eigen ervaring *\o/*

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:04

Ik denk dat er meerdere dekseltjes zijn, dat je gewoon het "type" jongen of man moet tegen komen wat goed bij je past :) En daar zullen vast wel meerdere exemplaren van zijn :D Tenminste, dat is wat ik hoop :+

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:05

Paisano schreef:
Bhriseis schreef:

Helemaal mee eens! Je moet naar elkaar toe groeien en het beste in elkaar naar boven halen :)

nou als iets moet groeien pas dan maar op komt "het "dan ooit wel?

als de ware er is dan weet je het hoe? dat weet je gewoon dat voel je