Meer mensen met een ooievaarsbeet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:56

Zaai schreef:
Wat vervelend Animal. Zou me daar behoorlijk aan irriteren! Vind het ook vrij bijzonder! draag je je haar nog weleens los? Heb je ook al een kort haar gehad?

Ik draag het meestal in een losse staart. Als ik mijn haar helemaal los draag, zie je vaak een rare bobbel ter hoogte van de beet. Ik heb net even een foto gemaakt, maar het is heel lastig zichtbaar (zeker met dit licht, overdag zie je het kleurverschil heel goed, er komt dan een plukje donkerblond naar buiten zetten als ik het los heb). Ik heb het geprobeerd aan te duiden met pijltjes, maar het is lastig te zien op deze manier. Oranje is (ongeveer) de plek waar de beet zit, rood is waar mijn haar 'bol' gaat staan.

Afbeelding

Edit: Dit is gewoon geborsteld, geen klit dus.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:56

Ik heb hem in mn nek. Zit half in mn haar. Niet heel opvallend en geen last van. Nooit problemen mee gehad. Onze zoon heeft hem ook lichtjes. Mijn ouders hadden het niet, maar mn oma weer wel. Mn broer heeft het ook niet.
Ben nu zo een 40 jaar op deze wereld en hij zit er nog steeds zoals hij er altijd heeft gezeten.

Selina

Re: Meer mensen met een ooievaarsbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:00

Heb overigens ook een aardbeienvlek in m'n nek, maar die is verstopt.
Heb ook nog een andere huid-iets (naam vergeten) op m'n voeten en een andere vlek op m'n been.
Ik zit helemaal onder :P

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 07:58

Ja in m'n nek, maar net boven m'n haarlijn dus je ziet 'm niet :+

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 08:06

Ik heb ook iets dergelijks. Een hele rij (zeker 20 cm) vlekken met lichtbruin/rozige kleur op mn ribben. Ze lijken op moedervlekken maar een iets andere kleur. Ik heb er geen last van behalve dat ik er vroeger wel veel mee werd gepest. Ik heb nog nooit iemand anders gezien met zo'n ooievaarsbeet! Die van jullie zijn allemaal 1 grote(re) vlek of niet?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 08:40

Mijn jongste dochter heeft er 2, in haar nek en op haar onderrug. Die is destijds door de ooievaar bij kop en kont gepakt :D

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 08:52

Wat een leuk topic, ik dacht altijd dat ik zeldzaam was met een ooievaarsbeet maar gelukkig dus niet...

Ik heb een best middelgrote ''vlek'' op mijn bovenrug/nek...Als ik een knot in doe is dit zichtbaar maar ik heb er gewoon schijt aan.
Zo vaak dat mensen vragen wat heb jij voor rooie vlek in je nek, heb je zo erg lopen krabben..
Nee dit is een ooievaarsbeet.... En dan komen de meest rare gezichten tevoorschijn..
Ja ik heb het woord ook niet verzonnen, maar goed ik kan ook niet precies uitleggen wat het is.. Hou het er maar op dat ik tijdens me geboorte door een ooievaar gebeten ben :)

Zelf weet ik niet of die van mij van kleur veranderd, aangezien het op een best onzichtbare plek voor mij zit zo achter op m'n rug/nek

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 17:28

Dat er toch nog veel mensen met een ooievaarsbeet zijn! Ik heb de naam eigenlijk altijd vrij logisch gevonden! :)

Reusje0504 bij mij is het 1 grote vlek, maar door t kleurverschil lijkt het soms op meerdere vlekjes!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:40

Albert schreef:
Kun je het niet met lasertherapie laten verwijderen?

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:45

Het is toch ook bekend als aardbeienvlek? (even gegoogled)
Ik had een aardbeienvlek op mijn linker pols, maar sinds mijn derde/vierde levensjaar is die langzaam verdwenen en tot nu toe niet terug gekomen.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:50

Ik heb er ook 1. Boven mijn lip, van mijn cupidoboog tot mijn neusschot, daar gaat ie ook mijn neus in.
Vroeger ben ik er ontzettend mee gepest en daarom heb ik ook allerlei behandelingen(ook lasertherapie) ertegen gehad, maar niets heeft gewerkt. Nu ben ik 18 en heb ik het totaal geaccepteerd, het valt me nu niet eens meer op :j

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:22

Ik had er ook 1, op mijn rug. Ik heb hem helemaal laten weg laseren want ik stoorde me er erg aan. Nu zie je het niet meer. Waren wel erg veel behandelingen voor nodig en deed veel pijn. Maar ik vond het, het waard :) Overigens was dit met de diepste lasers, een nieuwe behandeling. Hiermee krijg je dus ook deze "beten" mee weg.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:25

Oh, behandeling hoeft van mij dan echt niet. Nog nooit een opmerking over gehad. Baal er van, maar niet zo erg dat ik er pijn voor wil lijden :P

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 20:03

Slina schreef:
Oh, behandeling hoeft van mij dan echt niet. Nog nooit een opmerking over gehad. Baal er van, maar niet zo erg dat ik er pijn voor wil lijden :P

Dit dus! Al ben ik er weleens onzeker over, eigenlijk maakt het me ook wel weer uniek ofzo... :')

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:48

Goh, ik had niet verwacht dat er 'zoveel' mensen zijn die ook een zichtbare ooiervaarsbeet hebben! De meeste mensen hebben er nog nooit van gehoord!

Ik heb er een op mn voorhoofd zitten, heel veel wat het lijkt alsof er ook een bult onder zit. Als ik boos ben of het warm heb of me druk maak oid word mijn beet ook roder. Sommige mensen zien de beet na een hele tijd pas en denken dat ik mijn hoofd heb gestoten.

Af en toe zou ik er best wel iets aan willen laten doen, en dan vooral die 'bult' die ook op die plek zit. Omdat mijn hoofd daar niet egaal is zie je op foto's altijd dat ik daar iets heb zitten. Ik erger me er alleen niet genoeg aan om ermee naar de dokter te gaan maar het maakt me soms wel onzeker.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 09:14

Ik heb er 2. 1 in mijn nek precies bij mijn haargrens en 1 die over mijn voorhoofd loopt richting mijn neus. Je ziet die op mijn voorhoofd vooral als ik mij niet lekker voel of als ik het koud heb.