Wie heeft ervaring met zorgverzekering FBTO of DSW?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 21:54

Ik zit enkele jaren bij fbto naar volle tevredenheid.
Ik heb veel en allerlei soorten zorgkosten gehad, nooit problemen. Zorg in het buitenland tijdens vakantie werd snel akkoord bevonden. Aan de telefoon vind ik ze uitzonderlijk goed. Per mail zoek ik nooit contact, bellen gaat sneller.
De modules zijn prettig. Vooral als je niet veel zorg verwacht nodig te hebben. Dan kun je echt besparen.

Ik kijk nu verder omdat ik zorgkosten blijf hebben en om die reden een zo goedkoop mogeljke zeer complete verzekering wens.

ivy_power89

Re: Wie heeft ervaring met zorgverzekering FBTO of DSW?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:33

Hier zowel ik zelf als mijn vriend al aantal jaar verzekerd bij FBTO.
Klantenservice is prima, declaraties heb ik met een week op mijn rekening staan en toen ik medisch advies nodig had hebben zij mij prima geholpen!
Ik maak helaas een paar duizend euro per jaar zorg kosten en ben meer dan tevreden over FBTO.
Uiteraard heb ik wel gekeken naar andere verzekeringen om misschien wat goedkoper uit te zijn, maar voor 10 euro per maand goedkoper ga ik niet overstappen.
Ik heb geen ervaring me mail contact bij FBTO omdat ik eigenlijk altijd bel, steeds doorverbinden herken ik niet.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 13:42

Dankjulliewel!

Ik had CZ, DSW en FBTO tegelijk gemaild en met hun belofte om binnen 10 werkdagen te antwoorden had ik van hen als eerste antwoord binnen 2 dagen. Ik denk dat ik FBTO gewoon een jaartje ga proberen, dat is gewoon de voordeligste optie voor mij. Ik wacht nog even het antwoord van CZ af ivm het schrappen van het contract waardoor ik op zoek moet naar iets anders en dan ga ik maar eens een poging wagen om als krakkemig geval bij FBTO binnen te komen. Mocht dit niet lukken of mocht het komend jaar niet bevallen ga ik het bij DSW proberen.

Heel erg bedankt allemaal voor jullie reacties tot nu toe. Fijn dat ik er nu uit ben gekomen. De definitieve stap is nog niet gezet dus ervaringen blijven welkom, wellicht ook voor andere gebruikers. +:)+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:12

Fijn dat je een beslissing hebt kunnen nemen Ts, ik hoop dat je helemaal tevreden gaat zijn :j

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:41

IZEP schreef:
Dankjulliewel!

Ik had CZ, DSW en FBTO tegelijk gemaild en met hun belofte om binnen 10 werkdagen te antwoorden had ik van hen als eerste antwoord binnen 2 dagen. Ik denk dat ik FBTO gewoon een jaartje ga proberen, dat is gewoon de voordeligste optie voor mij. Ik wacht nog even het antwoord van CZ af ivm het schrappen van het contract waardoor ik op zoek moet naar iets anders en dan ga ik maar eens een poging wagen om als krakkemig geval bij FBTO binnen te komen. Mocht dit niet lukken of mocht het komend jaar niet bevallen ga ik het bij DSW proberen.

Heel erg bedankt allemaal voor jullie reacties tot nu toe. Fijn dat ik er nu uit ben gekomen. De definitieve stap is nog niet gezet dus ervaringen blijven welkom, wellicht ook voor andere gebruikers. +:)+

Dat binnen komen gaat 100% lukken, want ze hebben nl geen medische acceptatie eisen ;)

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 12:17

Ik heb me aangemeld bij FBTO en ben inderdaad automatisch geaccepteerd. *\o/* Had al meteen een fout gemaakt met aanmelden maar telefonisch gelijk goed en heel vriendelijk geholpen. +:)+

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:18

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:42

Ben zojuist overgestapt naar DSW.
Had FBTO ook gebeld maar daar is gespreid betalen van het ER niet mogelijk, ook niet bij Agis waar ik sinds mensenheugenis zit. Ik betaalde dat dan van mijn vakantiegeld maar vind het ook fijn om dat eens gewoon over te houden. Ik vind het wel spannend want ben nog nooit overgestapt.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:16

He das vreemd??? Ik heb bij fbto wel altijd verspreid kunnen betalen!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:00

Ik kreeg te horen dat het wel kan als je een rekening krijgt van je ER, die kan je wel in termijnen betalen maar ik betaal nu 10x 37,50 want als je een rekening van ruim 300 krijgt in bv juni dan moet je dat toch in 5 of 6 x voldoen. Ik zit er met mijn medicijnen en onderzoeken snel aan en nu hou ik mijn vakantiegeld over voor, hoop ik, leuke dingen.

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 19:10

Ik heb nu ook een flinke rekening van mijn eigen risico gekregen. Ik kan zelf aangeven of ik in termijnen wil betalen en in hoeveel termijnen. Ik ben ook bij FBTO.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 20:50

Nou dat valt dan mee!

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 21:02

chanicha schreef:
Ben zojuist overgestapt naar DSW.
Had FBTO ook gebeld maar daar is gespreid betalen van het ER niet mogelijk, ook niet bij Agis waar ik sinds mensenheugenis zit. Ik betaalde dat dan van mijn vakantiegeld maar vind het ook fijn om dat eens gewoon over te houden. Ik vind het wel spannend want ben nog nooit overgestapt.

Ik heb ook contact gehad met FBTO. Je kunt idd niet van te voren regelen om gespreid te betalen. Wat je wel kunt is zo gauw je de rekening hebt ontvangen dan een betalingsregeling treffen. Dit kan al bij een rekening vanaf 50 euro.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:43

Ik vind het wel fijn zo, nu weet ik wat ik kwijt ben iedere maand. Vind het trouwens wel slecht van Agis/ ZK dat ze dat niet doen.