Veel uren slaap nodig in de nacht. Normaal of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:40

Ik heb het ook, uur of 9 of 10.
Soms heb ik dagen dat ik dat gewoon niet red, zoals afgelopen week dan heb ik indd ook nachten van "maar " 6 uur slaap en dan ben ik aan het einde van de week echt op.
Vanmorgen ook weer heel vroeg op en later op de dag gewoon in slaap gevallen.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:40

Ik heb ook veel slaap nodig. Negen uur doe ik het het beste op.
Ik ben ook echt geen ochtendmens. Als ik 's avonds om 21:00 naar bed ga en ik moet om 07:00 op, ben ik om 07:00 gewoon nog moe. Rond negen uur ga ik pas normaal functioneren. Licht en donker heeft ook veel invloed. Zomers word ik gewoon rond mijn wekkertijd wakker maar in de winter denk ik om half acht 's ochtends dat het nog midden in de nacht is omdat het dan nog donker is. Dan kan ik echt moeilijk uit bed komen. Het zal toch moeten ivm werk, maar irritant is het wel.

Reiniera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:43

Ook ik slaap veel. Ik moet echt minimaal 9 uur slaap hebben. Ik vind het ook niet vervelend om te slapen. Heerlijk zelfs. Ook heb ik pfeiffer gehad. Flink last van gehad.

Ik slaap echt binnen een poep en een scheet. 1 x in de nacht word ik standaard wakker om naar de wc te gaan.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:46

Ik heb ook vaak dat ik gewoon slecht wakker kan worden. Overdag slapen zorgt dus dat ik na ontwaken echt een uur nodig heb om op aarde terug te komen. Ben dan echt in de war, meer mensen die dat hebben? Ik ben nu met schildklier hormoon begonnen op de hoop dat dat wat gaat helpen.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:46

Ik heb het ook. Al flink wat jaren last van. Bloed laten prikken, maar kwam niks uit. Ben dus ook echt een zombie wanneer ik een nachtje minder slaap heb gehad.

sandra8

Re: Veel uren slaap nodig in de nacht. Normaal of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:51

Ja ik ken het helaas. Val meestal op de bank in slaap rond 9 a9.30 ga dan rond 12 uur met vriendlief mee naar boven.
Ik heb er wel minder moeite mee om op te staan.
Ook ik lag net te slapen op de bank terwijl de kids nog film aan het kijken waren.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:51

Hier nog iemand.
ik heb ook veel slaap nodig, anders ben ik niks waard.
ik heb hier last van sinds ik q koorts heb gehad, een paar jaar geleden.
Eerst kon ik prima een nacht doorhalen. Maar nu echt niet meer.
ik kom ook heel slecht uit bed.
Vroeger was ik echt een ochtend mens, maar nu niet meer.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 23:00

Een keer checken bij de dokter kan nooit geen kwaad denken ik. Er reageren veel mensen die hetzelfde hebben als jou maar ik heb het niet. Ik kan heel goed functioneren op 6 uur slaap. Liefst slaap ik 7 uur dan gaat alles gewoon prima. Ik ben nooit echt heel moe.

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 23:05

Wat eet en drink jij op een dag?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 23:08

Ik heb ook veel slaap en een vast ritme nodig. Ik slaap in het weekend meestal van 11 tot 9. Op maandag moet ik weer om kwart over 6 op en ben dan echt heel moe. Elke ochtend voel ik me dan ook vermoeider tot het weer weekend is. Ik ben 25 en voel me hierdoor soms net een oma. Dan hoor ik collega's over stappen en van het idee alleen al wordt ik moe.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 23:23

Ik heb het ook. Ik ben echt niks waard als ik te weinig slaap en ik word ook snel moe, ik kan bijvoorbeeld na het doen van boodschappen helemaal 'instorten' en dan moét ik gewoon even een dutje doen.

Ik heb volgens een bloedtest ook Pfeiffer gehad, maar ik weet niet wanneer en of ik daar dan wel iets van heb gemerkt. De test is gebeurd toen ik me al zo'n 4 maanden moe voelde, dus misschien tijdens die 4 maanden Pfeiffer gehad die tijdens de bloedtest alweer weg was?

Het valt me wel op dat veel mensen hier aangeven Pfeiffer gehad te hebben, ik had helemaal geen idee dat Pfeiffer ook nog effect kon hebben nadat het weg is. Iemand die hier meer van weet?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 23:30

Heel herkenbaar! Ik word ook ontzettend misselijk als ik te moe ben, twee korte nachten na elkaar gaat ook niet want dan hang ik de avond daarna boven de wc..
Verder ben ik wel gezond overigens!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 23:32

Ik heb het niet maar zogauw ik veel kan slapen lukt het me ook heel goed.

Mijn vriendin heeft dit ook een tijd gehad en zij sliep te veel. Het kan dus zijn dat je te veel slaapt. Klinkt gek maar daar word je dus moe van. Als je dan minder slaapt kunnen je hersenen daar niet tegen. Dus als het dat is moet je langzaamaan steeds minder gaan slapen.
Het kan ook Pfeiffer zijn maar dan denk ik eigenlijk niet.
Als het niet zo is dan zou ik in ieder geval naar de dokter gaan.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 23:39

Ik ben dus pas echt goed uitgeslapen bij 12 uur slapen, vanaf 10 uur kan ik wel normaal functioneren maar deze week loopt zo raar dat ik telkens maar van 00.00 tot 07.00 slaap en dat vanaf dinsdag, dus ik ben nu echt helemaal op gewoon. Maar ga nu ook maar van bokt af, anders slaap ik 00.00 nog niet en moet er weer om 07.00 uit :')

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 00:20

hier nog zo iemand. afgelopen week een paar dagen minder dan 8 uur slaap gehad. zoooo'n buikpijn gehad als gevolg. dat heb ik al mn hele leven als ik te weinig slaap, heel vervelend!

9/10 uur is ook mijn streven per nacht. bij minder ben ik echt moe overdag

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 00:29

Ah lotgenoten!

Ik heb er ook heel erg last van, last van een te trage schildklier en medicijnen nog altijd niet op orde.. Het blijft schommelen!

Erg lastig want ik moet 6 dagen in de week op om 06.00 en dat is hel! Liefst 9 tot 10 uur slaap maar dat zit er niet in want dan werk ik alleen en ga ik na het eten op bed dus dat wordt niet wat.. Helemaal nu ik ziek ben en al wakker wordt sloopt het enorm.

Zeker voor de mensen die er ook last van hebben en niet weten wat het is, laat je schildklier ook checken!!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 00:34

Wat doe je allemaal op een dag?
Bv school sport etc
Door nog op je telefoon oid te gaan slaap je wel slechter van
Je valt wel in slaap maar slaapt onrustiger (ook door stress etc)
Beter is om een puzzeltje te maken of om wat te lezen daar ontspan je van :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 08:14

Ik slaap ook zoveel maar vooral 's winters. Dan haal ik de 9 uur zeker en soms de 10 uur.
Meestal van 21.00 - 06.00 uur.
Mijn dochtertje slaapt ook zolang, die slaapt van 19.00 - 06.00 uur dus gewoon 11 uur.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 08:50

Wat je zou kunnen proberen is een week of 3 heel veel structuur aan te brengen. Om goed te kunnen herstellen moeten we volgens de theorie 7-8 uur slapen op een nacht. Om te herstellen is melatonine nodig. Dat wordt dagelijks rond hetzelfde tijdstip aangemaakt. Als jij rond 11 uur naar bed gaat zal de melatonine de volgende dag rond die tijd aangemaakt worden. Als je te vroeg of te laat naar bed gaat maak je niet optimaal gebruik van die melatonine en zul je niet optimaal herstellen in de nacht. Daarbij is het zo dat fel licht en kunstlicht van tv en mobiel melatonine afbreken waardoor je snachts niet optimaal profiteert van het herstel. Daarbij is eten en drinken heel erg belangrijk. Als je onvoldoende water drinkt (1,5-2 liter per dag) zul je veel meer energie (ik geloof rond de 20% extra!) verbruiken om je lijf draaiende te houden. Als je daarbij ook nog eens verkeerd eet dan zit je al boven de 30% extra energie! Voeding, slapen en energiemanagement hangen heel erg met elkaar samen. Dus probeer eens een aantal weken gestructureerd te slapen en op je voeding te letten en let eens op of dit een positief effect heeft.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 10:36

Equilibria schreef:
Wat eet en drink jij op een dag?

Ik drink alleen maar water en groene thee.
Ik begin altijd met havermout met superfoods, voor de lunch of een smoothie van vers fruit. Stuk of 4 dingen gooi ik er door met groente, of een broodmaaltijd.
Avondeten pasta/rijst/aardappelen met groente en een keer of 4 vlees in de week.
Als tussendoortje iets van havermoutkoekjes, of stukje pure chocola of een liga o.i.d.

Equilibria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 10:42

Je zou eens naar een dietiste kunnen gaan met de exacte hoeveelheid aan wat je eet (ook in kcal.) en dan kijken wat zij er over te zeggen heeft.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:17

Ik herken je gevoel TS!
Ik slaap het liefst ook minimaal 9 uur per nacht (en kan makkelijk meer slapen).
Voel me bij minder dan 8 uur slaap ook eigenlijk de hele dag moe.
Mijn vriend kan daarentegen prima op 4 of 5 uur slaap per nacht functioneren..
Verder ben ik wel gezond, eet gezond, sport zo'n 4 keer per week en probeer dus altijd genoeg te slapen, maar ik zou ook niet weten waar het aan ligt.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:06

troi schreef:
Heel herkenbaar! Ik word ook ontzettend misselijk als ik te moe ben, twee korte nachten na elkaar gaat ook niet want dan hang ik de avond daarna boven de wc..
Verder ben ik wel gezond overigens!

Hier hetzelfde. Ben blij dat er 'lotgenoten' zijn. Mensen denken vaak dat ik me aanstel als ik op tijd opstap, omdat ik om 22 uur in bed wil liggen. Ik heb ook veel regelmaat nodig en het liefst minimaal 9 uur slaap per nacht. Ik slik vitamine B12 (ivm geen vlees eten) en in de winter vitamine D. In de winter is het vaak ook nog erger, dan heb ik vaak aan 9 uur niet genoeg. Ik heb ook Pfeiffer gehad trouwens. Of dat ermee te maken zal hebben? Volgens mij hebben best wel veel mensen Pfeiffer gehad? Ben wel benieuwd of die mensen die maar 6 uur slaap nodig hebben, wel eens getest zijn op pfeiffer. (Ben in elk geval megajaloers, ik wou dat ik maar 6 uur slaap per nacht nodig had, dan hield ik veel meer tijd over voor leuke dingen!!) Ik zit trouwens nu al 3 uur op de klok te kijken of ik al naar bed 'mag'.....

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 21:11

drawerlover schreef:

Mijn vriendin heeft dit ook een tijd gehad en zij sliep te veel. Het kan dus zijn dat je te veel slaapt. Klinkt gek maar daar word je dus moe van. Als je dan minder slaapt kunnen je hersenen daar niet tegen. Dus als het dat is moet je langzaamaan steeds minder gaan slapen.

Dit heb ik ondertussen al zo vaak gehoord. Denk je nou serieus dat we (ik in elk geval wel) dat niet uitgeprobeerd hebben?! Maar als ik elke keer binnen 2 dagen plat moet van de migraine en begin te kotsen, dan is dat toch echt mijn lichaam die me verteld dat ik moet slapen! Dat is overigens ook het enige dat op zo'n moment helpt. Als ik mijn regelmaat houd en netjes 9-10 slaap kan ik vaak wel een hele dag prima functioneren.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 23:34

Els1984 schreef:
drawerlover schreef:

Dit heb ik ondertussen al zo vaak gehoord. Denk je nou serieus dat we (ik in elk geval wel) dat niet uitgeprobeerd hebben?! Maar als ik elke keer binnen 2 dagen plat moet van de migraine en begin te kotsen, dan is dat toch echt mijn lichaam die me verteld dat ik moet slapen! Dat is overigens ook het enige dat op zo'n moment helpt. Als ik mijn regelmaat houd en netjes 9-10 slaap kan ik vaak wel een hele dag prima functioneren.

Dat was mijn gevoel ook wel ja.
Als je mij vroeg op laat staan val ik dus binnen een uur van ellende op de bank o.i.d. in slaap, en dan slaap ik rustig het dubbele aantal uren van wat ik eerder opgestaan heb nog eens extra.
En ik heb ook voor het beestje een naam had geprobeerd het juiste ritme te houden etcetera, maar pas sinds ik het aantal uren slaap van mijn lichaam accepteer herstel ik pas echt goed.
Zelfde met sporten omdat het goed voor me zou zijn, daar ben ik dus ook niets mee opgeschoten, nu pas nu ik veel fitter ben lukt dat pas.
Ik vind het huidige idee van revalideren bij vermoeidheid bijna een soort mishandeling als er gewoon een fysieke reden achter de klachten zit.
Ik heb het zelf gedaan, welliswaar niet bij een centrum maar wel dingen als trainingschema's, op tijd eruit, ritme door sporten, vrijwilligerswerk, resultaat was dat ik binnen 2 maanden totaal op was.
Helemaal op en totaal door mijn hoeven gezakt was de conclusie dat dat hem niet ging worden.