Ik ben een aansteller

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 14:22

Lees het boek van Louise Hay. Beetje zweverig maar als je er open voor staat kan je er een hoop mee.
Zet hem op.

Pantykous

Re: Ik ben een aansteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 14:35

Andere mensen kunnen 100.000 keer zeggen dat je fantastisch bent, als je dat zelf niet een beetje inziet zul je het nooit van ze aan nemen.

Even een huis tuin en keuken tip: geef je zelf elke dag een mini pep talk in de spiegel. Echt, prijs je zelf even de hemel in. Voelt SUPER onnatuurlijk maar het is bewezen dat dat helpt. Dat is natuurlijk niet de oplossing, goed dat je de dokter hebt gebeld. Ik denk dat je veel baat zult hebben bij therapie. :j

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 14:36

Klinkt erg herkenbaar TS. Zit zelf precies in hetzelfde schuitje. Kritisch en negatief over mezelf denken, 24/7. Positieve woorden van anderen omdraaien, voor anderen denken (negatief), mijzelf negatief beoordelen in alles wat ik doe, opgeven na twee pogingen (Zie je wel, je kan het niet)...
Ik ben dit jaar ontzettend hard tegen een muur opgelopen (of het diepste punt bereikt van een put) en heb besloten dat het tijd werd voor actie. Afspraak bij de HA, gevraagd om doorverwijzing naar GGZ. Specifiek ook aangegeven dat het waarschijnlijk ging om een depressie. Ondanks wat opstartproblemen loop ik nu een week of 5 bij een psycholoog (GGZ). En man o man, ik ben mijzelf daar al een aantal keer tegengekomen (typ dit nu ook met vochtige ogen).
Dit negatieve denken is niet te veranderen in een paar gesprekken, een paar weken of paar maanden. Hier moet je heel hard aan gaan werken en diep graven naar wat de oorzaak of oorzaken kunnen zijn. Het wordt een lange, pijnlijke en emotionele weg... Geef bij de psycholoog aan dat je de oorzaak wil gaan aanpakken (mijn psycholoog heeft dat gelukkig in de eerste gesprekken zelf al heel duidelijk onderstreept. Depressie is een symptoom, de oorzaken gaan veel dieper en veel verder).

Ik vind het heel goed van je dat je weer de stap hebt gezet om hulp te zoeken. Hoe jij denkt en oordeelt over je zelf, is alles behalve eerlijk naar jezelf. Iedereen heeft zoveel om blij en trots op te zijn, het is alleen onmogelijk om dat in je uppie te gaan inzien. Heel veel succes TS, ik hoop dat je nu wel de hulp krijgt die je zo hard nodig hebt. De eerste stap is gezet, dikke pluim daarvoor, ik snap hoe moeilijk dat kan zijn, wees er trots op (of in ieder geval blij/opgelucht).
En wat betreft je vriend... Ik vind het alles behalve netjes van hem hoe hij zich naar je opstelt. Zoals Ayasha al zei, liever kwijt dan rijk. Je vriend moet er juist zijn om je te steunen en om er te zijn wanneer je dat nodig hebt. Juist om positiviteit te brengen wanneer jij in een dip zit. Misschien een idee om het er met hem over te hebben (hetzij samen met een psycholoog, hetzij alleen nadat je al in gesprek bent gegaan met een psycholoog). Maar als hij zo'n houding aanhoudt tegen jou, weet ik niet of hij een persoon is die bevorderend is voor je eigen (mentale/fysieke) gezondheid.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 14:38

Mijn adviez: volg je onderschrift op ;)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 14:52

Yellowbird schreef:
Ik heb inderdaad een dubbele afspraak gevraagd. Nu is het niet de eerste keer dat ik hiervoor naar de dokter ga, dus spannend vind ik het niet meer.
Ik wil alleen niet naar maatschappelijk werk, dat is niet voldoende. Wil minimaal naar een goede psycholoog. Wil niet volgend jaar alweer terug moeten gaan omdat ik weer terug val. Wil de oorzaak aanpakken, niet de symptomen.

*\o/* That's the spirit!!! *\o/* :j
Citaat:
Hoe iemand anders mij omschrijft doet er totaal niet toe. Ik weet hoe anderen me omschrijven. Alleen komt de boodschap niet door. Dat is nu juist het probleem.

Goed om te weten!
(En heel verdrietig! )
....en denkbaar was dit ooit een erg verstandige manier van doen. En aan dat soort "overlevingsstrategieen" valt heel erg veel te doen (maar 'dat je zo niet moet denken', dat valt onder symptoombestrijding).

Cleo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:06

Wellicht heb je iets aan de boeken van Brene Brown? Gaat over je kwetsbaar opstellen, maar indirect ook over jezelf accepteren. ik vrees dat wij vrouwen voor onszelf de lat te hoog leggen en perfect willen zijn. maar dat kunnen we niet zijn dus voelen we ons ongelukkig.

Ik hoop dat het gesprek bij de huisarts iets oplevert. En wellicht scheelt het al sje weet dat je zeker niet de enige bent met deze gevoelens.