al zes dagen verstopt/geen tot weinig ontlasting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

beenjesshar

Re: al zes dagen verstopt/geen tot weinig ontlasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:18

Mijn vriend gaat ook bijna niet naar de wc , ondanks de vele klysma,s , movicolon
Diverse ha en Zh bezoeken ... Zeer vervelend

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:23

Psyllium wel eens geprobeerd?Ook goed bij drinken...je kunt de husk of zaadjes gewoon door zuivel doen of pap.Wel voldoende drinken...minstens 2 liter p/d.Je kunt jezelf aanleren door steeds slokjes te nemen van een half liter flesje.

Dokterbezoek zeker niet verkeerd...sterkte :(:)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:56

beenjesshar schreef:
Mijn vriend gaat ook bijna niet naar de wc , ondanks de vele klysma,s , movicolon
Diverse ha en Zh bezoeken ... Zeer vervelend

Misschien de link eens lezen in mijn onderschrift.
De blog dan.
Me zusje heeft hetzelfde probleem.
Heel veel gezeur en gedoe geweest.
Ze heeft naast darm klachten nog wel meer klachten. Wie weet heeft hij er wat aan of wat hij kan voorstellen bij de artsen. Rechts van de blog kan je bladeren naar het begin.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:59

roken :+?

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 21:07

hotchocolat schreef:
Doculax gebruiken wij op het werk ook samen met Movicol.

Bewoners die hier verstoppingsverschijnselen hebben geven we ook pruimensap.
Vroeger was er van roosvicee ook een laxerende siroop in de handel. Geen idee of dat nog steeds zo is ben al even weg uit NL.
Na 4 dagen geen ontlasting zou ik zelf al contact opgenomen hebben met de huisarts

Klopt. Is er nog steeds! Roosvice laxo. Gewoon in de supermarkt te koop (niet bij de siropen en ook niet bij de roosvice maar in het vak waar speciale voedingsmiddelen en dieetspullen staan.

Werkt goed bij mij om de ontlasting op gang te houden. Of het ook helpt bij een grote verstopping?

En het is erg lekker!!

Sterkte

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 10:54

Mijn remedie is meestal roken en een kop koffie ochtends op een lege maag, gegarandeerd dat alles eruit wil ;-)

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:02

Pruimensap van Zonnatura. Bij de super te koop. Op nuchtere maag s morgens een flink glas. Sucezz gegarandeerd. Voor de rest veel water drinken, vezels eten en bewegen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:08

Bij mij helpt frituur ook. Of dingen met veel olie. Als ik ga fonduen hoef ik me daarna geen zorgen meer te maken dat ik niet af kan.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:11

Zoon van een collega van mijn vader zat ook verstopt, langere tijd en hij kreeg de tip van iemand die dat veel had en erg om drop te eten met een bepaalde zoetstof.
Gewoon een heel zakje leeg eten en dan ga je gegarandeerd af aldus de persoon in kwestie.
Denk dat hij het had over Maltitol of Sorbitol? Het zit in ieder geval in de suikervrije drop van Klene.
Het is voor mij de reden dat ik die drop dus niet eet, het effect op mijn darmen vind ik niet fijn.
Die zakjes kosten in ieder geval geen drol en het is zeker het proberen waard.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 29-11-14 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:13

beweeg/sport je wel? Dat helpt namelijk ook om de darmen aan het werk te zijn. Ik heb de laatste tijd iedere keer wanneer ik heb hardgelopen dat ik daarna naar de wc moet :=

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:39

moonfish13 schreef:
Zoon van een collega van mijn vader zat ook verstopt, langere tijd en hij kreeg de tip van iemand die dat veel had en erg om drop te eten met een bepaalde zoetstof.
Gewoon een heel zakje leeg eten en dan ga je gegarandeerd af aldus de persoon in kwestie.
Denk dat hij het had over Maltitol of Sorbitol? Het zit in ieder geval in de suikervrije drop van Klene.
Het is voor mij de reden dat ik die drop dus niet eet, het effect op mijn darmen vind ik niet fijn.

Sorbitol...zit ook in "stophoest"snoepjes...die werken ook laxerend :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 17:46

Tinky12 schreef:
moonfish13 schreef:

Sorbitol...zit ook in "stophoest"snoepjes...die werken ook laxerend :)

Het zit in veel dingen, maar ik noem even een product. Verklaard wel waarom ik stophoest altijd zo'n vreemd smaakje vond hebben.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:19

Klopt...in sommige producten zit zoveel dat je beperkt mag eten ivm de laxerende werking.Stophoest is er een van ;)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:29

Ik ben benieuwd hoe het met TS gaat.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:33

ja ik ook :)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 20:46

Sorry was even heel druk. Vierde mijn verjaardag nog haha.
Uiteindelijk de dokter niet gebeld. Voelde wat verbetering. En inderdaad, in de middag had ik al iets ontlasting en afgelopen avond/nacht is het eindelijk losgelaten! Het is nu nog bezig, dat is minder haha. Maar wat een opluchting zeg!
Heb jullie tips opgevolgd. Heb heel veel gedronken, rondjes gelopen, sinaasappelsap gedronken en met mijn eigen zakjes laxeer spul verder gegaan.
Ik ga het echter wel even in de gaten houden.
Wellicht moet ik iets in miin eet patroon aanpassen want bijna een week volledig verstopt zitten lijkt me niet heel normaal.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:53

Heel simpel.....lijnzaad. gewoon malen en door je yoghurt oid. Werkt als een trein :D
Gewoon dagelijks voor preventief gebruik.
Laatst bijgewerkt door Icrack op 29-11-14 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:54

Icrack schreef:
Heel simpel.....lijnzaad. gewoon malen en door je yoghurt oid. Werkt als een trein :D

Ik ging daar dus juist verstopt van zitten.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 20:56

Lijkt me stug, lijnzaad in de juiste dosering smeert als een tiet. Het wordt niet voor niks voor verschillende doeleinden, wat stoelgang e.d aangaat, gebruikt.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 21:59

Fijn dat je het kwijt bent TS!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:01

Icrack schreef:
Lijkt me stug, lijnzaad in de juiste dosering smeert als een tiet. Het wordt niet voor niks voor verschillende doeleinden, wat stoelgang e.d aangaat, gebruikt.

Ik maak geen geintje.. Ging niet om teveel en ik had toen geen darmklachten. Ik nam het om mijn eetpatroon weer goed te krijgen. Ik kan er echt slecht tegen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:31

moonfish13 schreef:
Het is voor mij de rhttp://www.bokt.nl/forums/posting.php? ... 51350#eden dat ik die drop dus niet eet, het effect op mijn darmen vind ik niet fijn.

Toepasselijk bij dit topic :+

Fijn dat het beter gaat TS.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:37

Scherp! :Y)

LHlovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:38

veel ontbijtkoek helpt mega goed :j

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 22:40

ik heb dit ook regelmatig. en ik vreet me dan rot aan de rozijnen, dat werkt goed . ga vanaf nu anders ook iedere dag yakult drinken, zorgen dat je darmflora op gang blijft.