Niet normaal kunnen snoepen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Niet normaal kunnen snoepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:33

Weet niet of het door mij leegeten van zak pistache noten nou zoveel gezonder is dan iets anders....

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:34

Haha, ik had dat ook altijd.
Maar nu koop ik het gewoon niet meer. Of, nouja.. Ik haal het niet in huis. Want de avonden zijn vooral killing bij mij. Als ik iets in huis heb, MOET het ook op. Dus door het niet in huis te halen, loop ik dat risico al niet meer.
En, als ik ergens zin in heb, blijf ik die zin houden, tot ik het daadwerkelijk gegeten heb. Dus als ik zin heb in bijv die kikkertjes, dan kan ik mezelf een week inhouden, dan haal ik toch een zak, eet mezelf compleet misselijk en dan gaat het weer 4 weken goed over het algemeen :)
Ik probeer gewoon zo min mogelijk te snoepen, maar verbied het mezelf niet. Ik ben een te grote fan van eten om het nooit meer te mogen zeg maar..
Maar ja, afvallen gaat niet met elke dag een zak snoep.. Als je minder eraan toe geeft, zal de drang ernaar ook minder worden. :j Tenminste, dat is mijn ervaring dan..

Sjolvir schreef:
Weet niet of het door mij leegeten van zak pistache noten nou zoveel gezonder is dan iets anders....

Haha, dit ken ik idd.. Ik probeer ook te vervangen met noten.. Maar dan gaat die hele zak eraan.. Maaar.. Ik denk dan maar, ach, het is vast beter dan een zak chips.. En lekker :9

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:36

Koop kleine portieverpakkingen :D tegenwoordig heb je van bijna al het lekkers wel een portieverpakking, Dan Koop je dus zo'n Klein zakje chips, een mini chocoladereepje, een Klein zakje snoepjes, etc. Zal wss wel ietsjes duurder uitvallen, maar als je maar 1 Klein zakje in huis hebt kun je dus ook maar 1 Klein zakje eten, en die mag Dan ook gewoon leeg :D
Koop je de dag erna gewoon weer iets Anders lekkers, heb je nog afwisseling ook. En in verloop van tijd leer je Dan ook dat 1 zo'n portie echt wel genoeg is, Meer heb je niet nodig :)

wat ik ook nog vaak doe, als ik erg zin heb in wat ongezonds, eet/drink ik eerst iets gezonds (fruit, worteltjes,handje rauwe ongezouten nootjes,ongezoete siroop, water etc.) Dan zit je eigenlijk al een beetje vol, en snaai je ook minder snel de hele zak leeg :)

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:40

Ik zit voor mijn werk op de weg. Nieuw bij de Shell. reclameborden met geluid terwijl je staat te tanken. Geen ontkomen aan als ik aan het eind van dag trek heb. Wat helpt: Alleen nog tanken nadat ik gegeten heb. En pinnen aan de pomp dan hoef ik de shop niet in. En als het dan toch eens misgaat....zo een halve zak biggetjes! Dan ben ik misselijk :( Prop rest in dashboardkastje om die vervolgens terug te vinden een paar weken later. Dan was ik hem echt vergeten, maar als ik hem dan vind moet ik hem leegeten.

Of nog erger. Gele m&m's }:)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:42

Een vaste snoepdag in de week inlassen. Bijvoorbeeld de vrijdag. En voor de rest niks in huis halen.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:45

Nu ik dit alles weer lees krijg ik "spontaan" trek in chips. :+

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:48

Af en toe je een keer laten gaan is echt niet erg ;) Daar kom je niet van aan. Als het te gek wordt zou je misschien tijdens zo'n snack-attack lekker naar buiten kunnen gaan ^^ Of iets nemen wat gezonder is, voor zoetigheid bijvoorbeeld fruit en voor hartige dingen worteltjes of andere rauwe groenten ;)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:49

Ik geef er gewoon aan toe.
Die twee of drie keer ipv ontbijt of lunch zakken (truffel/chocolade) kruidnoten.. Prima!
Hup met hond het bos in en zo'n zak truffelkruidnoten tijdens het wandelen als ontbijt weg kanen! Ik was gelukkig hoor!
Moet zeggen dat ze vandaag op het werk lagen., was ik na twee handjes genezen.

Ik zit aan de lage kant van ideaal gewicht dus wellicht heb ik makkelijk banketstaaf..

Laatst al drie heerlijke oliebollen gekocht als lunch! Daarnaast eet ik bijna geheel biologisch en zonder E-nummers.
Maar ik zou jezelf niets ontzeggen..
Ik geniet er van. En vol is vol.

Merk het wel aan m'n energie..
Zijn op zich slechte producten bomvol suikers.

Maar continue tot buikpijn eten lijkt me een onderzoekje waard bij jezelf waar de schoen wringt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 08:43

Sjolvir schreef:

.....over alles valt te debatteren ("wat precies is gezond eten? " "bestaat er gezond snoepen? ").... :')

......maar er zitten geen geraffineerde suikers in, geen E nummers, geen transvetten, geen spul om het langer houdbaar te maken, dus je komt een heel eind. :j

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 08:52

Ik probeer ook zo min mogelijk te snoepen (en mijn vriend is kampioen snoepen) pak dan savonds vaak een toetje of wat (halve zak) studentenhaver. Vast gezonder dan chips of snoep.

(heb geen overgewicht)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 09:03

Vreselijk herkenbaar ik kan zo onwijs snoepen en inderdaad misselijk (en balen) achteraf :+
En dat terwijl ik weet dat al die suikers je niet beter laat voelen, maar jah :+

Ik kon voorheen om 23;00uur 's avonds zo'n trek hebben dat ik gewoon in de auto stapte naar tankstation om een doos koek te halen. Zo erg is het gelukkig niet meer. Ik probeer niets in huis te halen en dan gaat het vrij goed, maar op m'n werk is een goed gevulde snoeppot en zit ik tegenover de supermarkt dus een loopje daarheen voor chocola chip cookies, choco kruidnoten, choco koekjes is zo gebeurd :')

Als ik thuis een zak met iets gekocht heb neem ik het wel de volgende dag mee naar mn werk zodat ik hem niet alleen kan opeten, maar m'n collega's dus ook 'helpen' :+

Ik heb periodes dat ik echt heel veel snoep, zak chips per avond en een doos koek in de middag. Alleen al met de snoep etc kom ik dan aan m'n dagelijkse max calorie inname ( :o ) Gelukkig ben ik wel altijd in de weer, actief, veel lopen met de hond, een paard en gewoon druk van mezelf dus ik verbrand ook heel veel

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 09:34

Ik heb precies hetzelfde maar raak niet vol, word misselijk of krijg buikpijn... Zo jammer...
Ik koop idd kleinverpakkinkjes en dan gaat het redelijk goed.
Verder ben ik qua chocola gepromoveerd naar de >70% cacao. Dat helpt ook. Aldi heeft repen van 125 gram die bestaan uit 5 kleine reepjes van 25 g. Met de 72% cacao ben ik blij en klaar met 1 zo'n reepje en kan ik zelfs vergeten dat ik chocola in huis heb :oo!
Koop ik een reep cadbury, dan moet en gaat ie op....

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 09:38

Vroeger had ik dat wel heel erg!
Kocht ik een zak chips en dan moest het op!
Nu heb ik die behoefte op de een of andere manier niet meer.. :D
Ik neem wel meer dan een portie zeg maar, maar ben dan ook gewoon klaar.
Soms pak ik wel eens bakje chips of iets en dan halverwege geen trek meer :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 09:42

Ah, meer bodem-drift lijders...

Ik koop gewoon niks. Sorry visite, geen koekje bij de koffie of wat te snaaien bij de borrel. Nou ja, als ik visite verwacht haal ik wel wat, maar onaangekondigde visite heeft pech

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 09:56

Ik heb een regel voor mijzelf: 1 of 2 snoepjes mag, maar daarna eet je een stuk fruit. En dan heb ik ook effectief genoeg.

Behalve die 1 week per maand, die 1e verschrikkelijke week voor vrouwen. Dan heb ik zo verschrikkelijk veel zin in chocolade dat ik elke dag een heel pak op eet. Zou dat iets met bloedverlies =ijzertekort te maken kunnen hebben?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:04

Ik heb dat met chips, eenmaal een zak open dan moet ie ook leeg. :+

Kan me gelukkig de laatste tijd wel beter beheersen gelukkig, wil mijn maatje 34/36 echt niet kwijt. :=

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:41

Ooh verschrikkelijk is dat he... Ik heb daar met pepernoten of als ik in de auto zit ook gruwelijk veel last van.

Ik koop nu gewoon snoep, in mijn geval drop, waarvan ik weet dat ik ze na 3/4 niet meer hoef omdat ik er echt misselijk van wordt :=

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 10:58

Ik heb alleen de eerste post gelezen, zooo herkenbaar!!

Maar ik ben 2,5 geleden radicaal gestopt met suiker eten. Kostte me wat afkicktijd, maar nu taal ik er eigenlijk niet meer naar. Daarnaast is mijn smaak veranderd en vind ik veel dingen nu veel te zoet.
Als ik nu al eens iets van gebak eet (verjaardag van de kinderen bijvoorbeeld) heb ik 3 weken straf in de vorm van afkicken. Zoveel plezier doe ik mezelf er dus niet mee.

Tussendoor eet ik nu blokjes kaas, worst, nootjes (geen pinda en cashewnoten) en af en toe een blokje pure chocolade (min 75% cacao). :9

Mijn lijf voelt veel beter en ik ben ook veel minder moe. Suiker is rotzooi voor mijn lijf. Hier komt het er niet meer in. Rotzooi gooi ik ook niet in mijn auto, gaat ie ook stuk van ;)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:02

Dit had ik vooral in mijn kinderjaren tot aan mijn 16e, daarna was ik het echt beu om te snoepen. Ik kocht dan wel snoep maar de helft van de tijd vergat ik gewoon dat ik nog snoep had, of ik nam er 1tje en daarna at ik het gewoon niet meer. Ook nu moet ik niets meer weten van chocolade of snoep. Af en toe 1 is nu voldoende.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:41

Ik heb mezelf gezegd dat ik een zak chips per week mag kopen, in het begin ging die dan ook meteen op maandag op, maar als ik dan op dinsdag honger had baalde ik als een stekker. Maar mocht ook niet naar de winkel.
Nu is het zo dat ik nu aan het einde van de week chips over heb. :') En natuurlijk gaat het weleens mis, maar door mezelf wel toe te staan, maar met beperkingen krijg ik wel meer controle over dat het in een keer op moet. Het zelfde geldt voor gevulde speculaas koeken. Ik had er 8, maar er zijn er na een week nog 3 over. :') Gezond is anders, maar ik het heel duidelijk voor mezelf een hoeveelheid aan snacks die ik in een week mag op eten, en dat werkt heel goed. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:49

Hele pure chocolade kopen: ik zit na 2 blokjes vol ervan omdat het zo heerlijk bitter is :)
Chips kopen wij in van die kinder verpakkingen; van die kleine zakjes.

Maar goed, ook ik heb mijn zwakte; drop. Dus dat haal ik alleen in huis als het 'de tijd van de maand' is en dan zie ik het als compensatie van de ellende :+

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:53

Kenyada schreef:
Het enige wat mij helpt is om het gewoonweg niet in huis te halen. Erg eigenlijk. Maar anders gaat t bij mij ook gelijk op..

Bij mij ook precies zo... Denk dat vele hier last van hebben :P die rommel is echt verslavend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 11:55

Gewoon fruit kopen ipv snoep. :) Beste oplossing.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:01

Fruit blijft dan gewoon liggen hoor en dan ga ik alsnog snoep halen :+

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:03

Wat bij mij helpt is om wel lekkers in huis te hebben, maar niet datgene wat ik echt super lekker vindt. Een zak goedkope lollies, een reep pure chocolade, een zak naturel chips. Kan er nog steeds van genieten, maar omdat het niet mn favoriete snoepgoed is (chocoladepepernoten zijn een no-go :+) doe ik er veel langer mee :)