Het leed dat.. Verkouden zijn heet..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 15:49

Ik ben al 3 maanden lang "verkouden" :') (en als ik erbij nadenk al veel langer)
Ik heb werkelijk alles al geprobeerd om ervan af te komen (neusspray, niet op de tocht zitten, stomen, enz.)

Gelukkig ben ik nu eindelijk een keer naar de huisartst geweest, bloed laten prikken met als uitslag dat ik allerlei allergieën heb...
Morgen waarschijnlijk medicatie krijgen en dan ben ik er hopelijk een beetje van af :+

Edit; Ik ben dus erg snotterig (last van loopneuzen en hoofdpijn) maar daarnaast dus ook nog nies aanvallen en een jeuke keel/ogen/oren

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:22

Enjoy the club :')

Ik kreeg donderdag keelpijn en was vrijdag vrij tm zondag en was precies al die dagen niet lekker, keelpijn, veel snot, niezen, hoesten, niks meer kunnen proeven en volgens mij ook nog verhoging gehad en maandag ging het wel alleen kreeg bekant geen adem meer, zo dicht zat ik. En sinds vandaag gaat het al stukken beter *\o/*

Tip: gebruik otrivin neusspray! Werkt echt goed en duw er ook een paar paracetamollen bij.

Dee_Es

Re: Het leed dat.. Verkouden zijn heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:25

En koud...en warm....en koud...en warm....en koud %) Oh ja en de mooi rode neus van al dat snuiten: :+

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:30

Meld mij ook... zaterdagavond begon ik wat zere keel te krijgen en zondag was het raak. Zit op dit moment in mijn afstudeerperiode dus komt ECHT niet goed uit. Probeer me er zo veel mogelijk aan toe te geven... in hoe verre dat lukt... zodat ik er hopelijk zo snel mogelijk bovenop ben.

Zondag mijn vriend op pad gestuurd: Groene thee, Honing, Trachitol, Neusspray, Dropjes en vandaag zelf maar nieuwe paracetamol gehaald.. Maar dat eventjes naar de supermarkt was echt al weer te veel... bah!
Tip: Ik stoom 3x per dag 10 min boven kamille dat helpt ook heel erg!

Beterschap allemaal!

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:00

MaudiW,
Vervelend zég. Succes met je afstuderen!

Ik schaam mij vooral als ik aan het reizen ben.
Zit 4x per week 4,5 uur per dag in de trein/bus... Best vervelend als je zo verkouden bent, hahaha.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:07

Vreselijk dan zit je zelf zo hard te sniffen terwijl ik me normaal er dood aan erger. Vind het nog steeds heel irritant maar kan even niet anders haha.

Anoniem

Loopt me de neus wel uit hoor , vooral als ik net wakker ben dan is het ellende

Ababe

Ik meld me ook maar, al bijna 3 weken bezig ;( . Eerst alleen hoesten en nu ook heel erg verkouden en hoesten, gaat de goede kant op :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 17:16

MaudiW schreef:
Meld mij ook... zaterdagavond begon ik wat zere keel te krijgen en zondag was het raak. Zit op dit moment in mijn afstudeerperiode dus komt ECHT niet goed uit. Probeer me er zo veel mogelijk aan toe te geven... in hoe verre dat lukt... zodat ik er hopelijk zo snel mogelijk bovenop ben.

Zondag mijn vriend op pad gestuurd: Groene thee, Honing, Trachitol, Neusspray, Dropjes en vandaag zelf maar nieuwe paracetamol gehaald.. Maar dat eventjes naar de supermarkt was echt al weer te veel... bah!
Tip: Ik stoom 3x per dag 10 min boven kamille dat helpt ook heel erg!

Beterschap allemaal!

Och jeetje, dan komt het zeker slecht uit!
Maar.. Komt verkouden ooit goed uit?

Heb vanmorgen even paard gelongeerd en kom net terug van het dorp. Frisse neus is wel lekker! Kom ik binnen, gelijk vol.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:19

Ah lotgenoten, was al erg moe een week lang en koud maar vanaf vandaag is het wel helemaal mis..

Keel is helemaal dik, doet echt pijn bij het slikken en hoofd vol met snot dus die kan zo ontploffen voor mijn gevoel....
Oh en dat gevoel dat mijn tenen en vingers bijna er af vriezen! Ik haat het ;(

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:20

En stiekem er dan spijt van hebben dat je op je twaalfde toch niet je amandelen nog hebt laten weghalen...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 22:19

Lig in bed met asprine, neusspray en 10000 zakdoekjes :')

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:59

Ess_Ramona schreef:
Lig in bed met asprine, neusspray en 10000 zakdoekjes :')

:(:)

Ik heb mezelf nog maar eens een keer laten insmeren met Vicks <3

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:05

Ik haat ook verkouden zijn :( . Ik vind het erger dan hoofdpijn of buikpijn hebben. Vooral als je 's nachts wilt slapen en dat je dan midden in de nacht wakker wordt met een vol hoofd en een dichte neus van het snot.
Wat heel erg helpt tegen een volle neus is Tea Tree Oil! 1 of 2 druppels op je neus en 1 of 2 druppels op je keel/borst. Dan kan je na een paar minuten gelijk beter ademen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 01:08

Hier nog eentje, haha! Ik ben eigenlijk nooit ziek, maar naar de huisarts geweest voor astma. Die vroeg nog of ik last had van groepsverschijnselen, maar toen nog niet. Sinds de dag er na goed verkouden (nu al drie weken). :')
Ik ben nu op het punt waarop wanneer ik m'n neus snuit of nies dat er gelijk een bloeduitstorting volgt door gesprongen adertjes. :') Laten we hopen dat het snel weer over gaat.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 04:00

Ik doe dan altijd japanse mintolie op een zakdoek,
en dan heel vaak opsnuiven.
Je loopneus is in no time weg.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 04:07

Ik meld me ook... Dit is de 3e nacht dat ik heel slecht slaap, constant snot dat mn keel in loopt, bah. En die 2 nachten hiervoor kon ik niet slapen door de keelpijn. Keelpijn is nu gelukkig ietsje minder, maar m'n hoofd en spieren protesteren nog flink. Nu maar weer een poging tot slapen doen, want over 3 uur gaat de wekker.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 06:52

Ekeif96 schreef:
MaudiW,
Vervelend zég. Succes met je afstuderen!

Ik schaam mij vooral als ik aan het reizen ben.
Zit 4x per week 4,5 uur per dag in de trein/bus... Best vervelend als je zo verkouden bent, hahaha.

Tijdens het motor rijden is het ook heel vervelend, je kunt dus echt je neus niet snuiten.
Je kunt op de snelweg met 130 niet even een zakdoekje pakken, die waait zo uit je handen, als je hem al te pakken krijgt met die dikke handschoenen :')
Dus laat maar lopen dan... Tot dat je bij het stoplicht staat en de mensen naast je in de auto je raar aankijken... Oh ja het snot druipt over mn bakkes, lekker!!! :Y)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 07:00

Lotgenoten.......allen beterschap gewenst......

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 07:16

Hier ook, ga de 5 week al in. Heb AB-kuur gehad en daar ben ik precies een dag fit van geweest, om vervolgens weer van voor af aan te beginnen. We steken elkaar lekker aan in Huize Bacillia, mijn zoontje begon, dan kun je er yes op zeggen dat ik ook ga, en zelfs mijn vriend is nu aan t hoesten en snotteren, terwijl die de dans altijd ontspringt. Baal t meeste van de druk op je kop, die holtes die zo vol zitten, na dik 4,5 week ben ik daar wel eens klaar mee.Maar wat ik ook doe, op duistere wijze zit binnen no time de boel weer verstopt. Ik zeg tijd voor lente, sla de winter gelijk maar over, genoeg gesnotterd :-)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 07:24

Als je holtes zo vol zitten kun je dan bij de HA niet vragen om Nasonex.....is een neuspray die je wat langer mag gebruiken en die een onstekings remmend middel bevat. ....heb ik ook weleens gehad omdat ik een paar keer holte omstekingen had achter elkaar. ....werkt echt goed.....
S Nachts ook zeldzaam dan last van een verstopte neus.....kun je ook beter slapen....

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 08:41

Ess_Ramona schreef:
Als ik lees dat mensen er 1,5 tot 2 weken last van hebben.. Kruip ik denk ik maar even onder een steen -O- .

Och MevrouwtJ, ging het niet meer? Is jullie relatie uitgesnoten?

Ja mijn neus werd te afhankelijk van de neusspray en de neusspray nam daar guitig gebruik van, dus ik heb mijn neus onder druk moeten zetten er een einde aan te maken.. -O-

Nee ik wordt er altijd erg makkelijk ''verslaafd'' aan. Zelfs als ik niet meer verkouden ben na een week, zit mijn neus nog steeds dicht door die stomme zooi. Dus als die op is moet ik gewoon de knoop doorhakken. Want tijdens de verkoudheid is het heerlijk :)).

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 08:53

Volgens mij ben ik al 10 jaar 'chronisch' verkouden. Heb ALTIJD mijn neus verstopt ;(

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:16

Ah hoe vervelend! Hoe komt dat ClaudiaHS?

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:49

Herken dat helemaal MevrouwtJ. Ik moet ook altijd even neusspray-afkicken na m'n verkoudheid. Maar zover ben ik nog niet, waar ik ben, daar is mijn neusspray ook :')

Ik werk vandaag maar een dagje vanuit huis. Inmiddels is het hoesten ook begonnen en door het neus ophalen krijg ik last van lucht dat er ook weer uit moet. Niet zo prettig voor mijn collega's ;) En nu kan ik tijdens de middagpauze even plat gaan liggen een half uurtje. Hoop dat het snel weer over is want dit is niks.