Tandenpoetsprobleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Tandenpoetsprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 07:51

Parodontax went wel.
Na 3 x is desmaak beter te doen.
Gewoon rustog blijven doorpoetsen en spoelen.
Alwiene geeft volgens mij een goede tip qua spoelmiddel.
Listerine kan je verdunnen met een beetje water.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 12:59

Ik ga nu shoppen en daarna naar de ortho (rond 10 voor 3) ik zal wel zeggen wat ze hebben gezegd bij de ortho straks

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 16:26

10 minuten :wow:

Jeetje, dat is heel veel, dat hoefde ik niet van mijn ortho hoor.

Maar inderdaad gewoon normaal poetsen, je wilt niet weten hoe vaak ik ontstoken tandvlees heb gehad. Maar je zult het vast al wel gehoord hebben van je ortho.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 16:37

Nee de ortho zei dat ik perfect poets. Ik heb nu ook een andere tandenborstel. Ik denk dat het dan toch daar aan ligt. Nouja ik ga mijn best doen om me eroverheen te zetten. Ik ga ook vragen of ik even 1x met listerine mag spoelen vannavond. Denk wel dat het mag maar ik kan er totaal niet tegen denk ik

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:00

Als ik me niet vergis bevat listerine alcohol. Dat zorgt vooral voor uitdroging, dus of ik dat nou zo'n geslaagd idee vindt bij ontstoken tandvlees :n
Heb je de ortho niet gevraagd wat je kunt doen aan het ontstoken tandvlees dan? Want je hebt er last van toch?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:05

Listerine is slecht. Tenminste dat zij mijn ortho, het verbrand heel je tandvlees. Misschien goed voor je tanden maar niet bevordelijk voor je tandvlees.

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:08

ik heb hetzelfde probleem:( ik heb gister mijn onderbeugel gekregen, bovenbeugel heb ik al een maandje. heel mijn bovenkant is ontstoken, die blokjes bij mijn kiezen 'liggen' echt in mn tandvlees zegmaar.

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:11

ik heb ook boven en onder bij mij kiezen geirriteerd tandvlees de ortho zei gewoon beter poetsen -O-
toen met gewoon kruidvat mondwater gepoetst en onder gaat het goed boven nog niet

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 21:46

Ik heb dat gevraagd en ze vond het maar vreemd want het zag er goed uit. Ze zei dat het aan mijn tandenborstel zou kunnen liggen. Ik moet wel doorpoetsen maar evengoed niet te hard want dat kan Nouja me tandvlees open maken. En ik heb vandaag een soort listerine (zonder alcohol) geprobeerd en dat hield ik niet echt lang vol. Het was heeeeet!!! Nee dat doe ik echt nooit meer :')

Dus ik heb nu een andere tandenborstel en ik poets zoals de ortho zei. Gelukkig maar over 2 maandjes dat ding eruit XD

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:47

Heb je de listerine puur gebruikt? Zoja, doe er dan de volgende keer een klein beetje water bij, dan gaat het al een stuk beter!

Hannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:49

Jaloers! ik moet nog wel een half jaar of langer vrees ik zo. Je kunt trouwens ook van die speciale borsteltjes kopen (een soort plee borstel maar dan min) Ragger ofoso :') En daarmee kun je je tandvlees voorzichtig schoon houden en ook tussen je sterretjes etc

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:56

drawerlover schreef:
Ik heb dat gevraagd en ze vond het maar vreemd want het zag er goed uit. Ze zei dat het aan mijn tandenborstel zou kunnen liggen. Ik moet wel doorpoetsen maar evengoed niet te hard want dat kan Nouja me tandvlees open maken. En ik heb vandaag een soort listerine (zonder alcohol) geprobeerd en dat hield ik niet echt lang vol. Het was heeeeet!!! Nee dat doe ik echt nooit meer :')

Dus ik heb nu een andere tandenborstel en ik poets zoals de ortho zei. Gelukkig maar over 2 maandjes dat ding eruit XD

Ga eens naar de mondhygieniste.

Ontstoken tandvlees komt heel vaak door tandplak en dat soort dingen. Met een beugel kom je niet overal even goed bij, dus dat zou heel goed de oorzaak kunnen zijn.

Ik heb ook altijd licht ontstoken tandvlees, en de mondhygieniste vond dat maar raar omdat ik een hele schone mond had. Ik moest elke dag met tandenstokers tussen mijn tanden. Dat heeft geholpen! Blijkbaar kon het daar dus schoner. Als dat het niet was, moest ze wat tandvlees schrapen omdat het een of andere bacterie kon zijn.

Toen ik nog mijn beugel had, had ik ook erge ontstoken tandvlees dat maar niet weg ging. Mijn tandvlees reageerde op mijn beugel volgens de mondhygieniste.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 07:07

Ik heb een ragertje en daar moet door mijn beugel standaard elke avond na het eten tussen mijn beugel en tussen mijn tanden even erdoorheen. Die tandenborstel scheelt wel. Ik heb ietsje minder pijn nu :)

Oftewel die tandenborstel van eerst was rot ofzo. Ik ga ook naar een mondhygiëniste. Tandenpoetsles dus. Ik moet er pas over 2 maanden weer zijn. Net de dag nadat mijn beugel eruit is. Dus ja. Mijn eigen spoelmiddel komt van de hypotheek af. Die is mij voorgeschreven dus ik dat is helemaal van mezelf en ook beter dan die listerine. Dat merk ik nu al. Bedankt voor alle tips. Ik heb er zeker wel wat aan :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:07

Mijn dochters hebben een kindertandenborstel.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 17:34

TS: het mondwater van Elmex is echt een stuk zachter!
Listerine had ik ook gruwelijke hekel aan!
Maar dit gaat echt goed! :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 17:38

Ik heb mondwater van de apotheek