What (not) to wear voor je bevalling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BiBiQ

Re: What (not) to wear voor je bevalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:49

Och de kraamtranen was Ik bijna vergeten. En die eerste week heb je echt geen zin in mensen die niet heel dicht bij je staan.

Vjestagirl

Rapperijder schreef:
Leuk dat er zoveel tips komen, daar kan ik wat mee! Even verduidelijken:

- Gewone kleren sturen het bezoek de boodschap dat alles bij het oude is en dat ik me weer `gewoon` voel. Dat wil ik vermijden, vandaar dus de keuze voor pyama/kamerjas.
- De mensen die gaan langskomen zijn zeker niet 'close' dus de oude T-shirts/joggingbroeken zijn niet gepast.

Ik denk ik dat niemand van een nieuwbakken moeder verwacht dat ze zich in de week/weken na het bevallen 'gewoon' voelt. Als je niet 'close' met deze mensen bent, weet je dan zeker dat je je prettig zult voelen als je daar in je pyjama zit? Ik denk dat een pyjama misschien nog wel meer 'ongepast' is omdat dat kleding is die je gewoonlijk op intieme momenten draagt en alleen door intimi gezien wordt.

Persoonlijk zou ik misschien gaan voor een gemakkelijke broek (bijvoorbeeld een yoga broek), met een simpele trui of los topje+vest erop. Dat is anders dan je normaal draagt (denk ik), het zit lekker, geeft bewegingsvrijheid en straalt comfort uit zonder slonzig eruit te zien.

BigOne

Wees verstandig, mensen die niet tot je naaste kringetje horen hebben geen bal te zoeken bij je baby. Geef anders een kraamfeestje voor deze mensen een aantal weken nadat je bevallen bent. Jouw bevalling, jouw kind, jouw regels. Het allerbelangrijkste is dat je zo snel mogelijk lekker relaxt bent na de bevalling, dit komt je herstel en je band met je kindje echt ten goede.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:16

Ik droeg normale shirtjes op sportbroeken of nette normale pyjama broeken. Van Hema of H&M. Of een legging met strech jurkje. Ik ontving zo veel mogelijk visite aan bed, dan blijven ze niet zo lang hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:35

Het kan aan mij liggen, maar waarom zou je mensen waar je niet close mee bent en die vooral niet mogen denken dat je weer de oude bent op bezoek laten komen als je net een baby hebt? :)

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 18:54

Het is een lang verhaal maar het gaat om familie van mn man die speciaal naar Nederland komen rond de geboorte. Ik ken die mensen eigenlijk niet dus heb geen zin om ze in een sjofele joggingbroek te ontvangen.

Ik weet zelf best dat een kraamweek vol bezoek verre van ideaal is maar het is nou even niet anders.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:57

Dan doe je gewoon een leuke wijde top aan met een soort van legging eronder.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 21:24

Meid je moet dragen waar je je goed in voelt. Ze komen speciaal voor jou en je baby, en snappen heus wel dat je net bevallen bent. Ga je vooral niet anders voordoen. Dat zien mensen en vinden dat juist gek. Zeker in de situatie waarin jij je dan bevindt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:46

Ik had een briljante kraamhulp en behalve mijn ouders, schoonouders en beste maatje kwam er niemand in.

Ik snap dat jouw situatie anders is maar kies voor jezelf en draag waar je je lekker in voelt en niet wat mooi staat, dat begrijpen ze!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:59

Polly schreef:
Ik snap dat jouw situatie anders is maar kies voor jezelf en draag waar je je lekker in voelt en niet wat mooi staat, dat begrijpen ze!

En als ze het niet begrijpen dan is dat hun probleem en niet dat van jou. Jouw enige zorg is jouw kleine en de rest doet er niet toe.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 23:01

Een Voedingstrui van boob is fijn.

Oja, tijdens de bevalling geen strak topje/hempje aan doen, ik liep een week met een enorme blauwe plek onder mijn arm rond...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 08:45