Rapperijder schreef:Leuk dat er zoveel tips komen, daar kan ik wat mee! Even verduidelijken:
- Gewone kleren sturen het bezoek de boodschap dat alles bij het oude is en dat ik me weer `gewoon` voel. Dat wil ik vermijden, vandaar dus de keuze voor pyama/kamerjas.
- De mensen die gaan langskomen zijn zeker niet 'close' dus de oude T-shirts/joggingbroeken zijn niet gepast.
Ik denk ik dat niemand van een nieuwbakken moeder verwacht dat ze zich in de week/weken na het bevallen 'gewoon' voelt. Als je niet 'close' met deze mensen bent, weet je dan zeker dat je je prettig zult voelen als je daar in je pyjama zit? Ik denk dat een pyjama misschien nog wel meer 'ongepast' is omdat dat kleding is die je gewoonlijk op intieme momenten draagt en alleen door intimi gezien wordt.
Persoonlijk zou ik misschien gaan voor een gemakkelijke broek (bijvoorbeeld een yoga broek), met een simpele trui of los topje+vest erop. Dat is anders dan je normaal draagt (denk ik), het zit lekker, geeft bewegingsvrijheid en straalt comfort uit zonder slonzig eruit te zien.