Ziek zijn dag 11...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:55

Ik zweer bij grootmoeders tips. Voor keelpijn snij ik n ui in ringen leg die op een pendaalemmer zak die doe ik om mijn keel met een sjaal erom. Lekker een paar uur mee lopen. Daarnaast gorgelen met zout water. Een uit in trechtervorm uithollen basterdsuiker in de uitgeholde punt doen, samen op n beker of bakje zetten (zodat je t vocht kan opvangen) en van dat vocht zo af en toe een theelepeltje innemen. En een flinke hoeveelheid vitaminen C innemen om je weerstand even een flinke boost te geven.

Beterschap!!!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:11

WillBokkers schreef:
En allemaal goed je hand voor je mond houden natuurlijk :=
Ik zat namelijk in de bus en zat een man vreselijk van zich af te hoesten, ik voelde het gewoon op mij neer komen.
(Man zat achter mij)
Dat is ook echt suuuper hygienisch.. :+

nooit in je hand hoesten! Altijd in je elleboog ;) Met je hand pak je vanalles vast waardoor het zich in no-time verspreid.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 06:38

Ff update...
Nog steeds niet echt beter..
Hoest nog echt veel, echte kriebelhoest en slaap er ook slecht om. Mn oor zit al 4 dagen potdicht! Mn andere oor zat 1 dag dicht en is daarna gaan lekken :')
Nu snotneus en steeds duizelig, waarschijnlijk door mn dicht zittende oor..
Als de huisarts niet in mn oren had gekeken toen ik er was geweest had ik ze uit laten spuiten maar ze waren perfect schoon.. Afwachten dus maar weer.
Misschien even stomen vanmiddag.

Ben er nu toch wel echt klaar mee...

MirMy

Re: Ziek zijn dag 11...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 06:56

Ik ben ook al vanaf begin november bezig. Hoesten en zo erg dat mijn stem er van kapot gaat. Ik ben nu inmiddels 3x bij de huisarts geweest. Begin november weekje antibiotica gehad. Deed niets. Half november weekje Prednisolon gehad. En sinds vorige week heb ik nu 10 dagen Antibiotica met Prednisolon. Vandaag begin ik met een kuurtje Probiotica van 30 dagen. Ik heb gelukkig nog geen dag thuis hoeven blijven maar dat ik me fit voel is anders. Ben vannacht ook weer zwetend wakker geworden maar dan gebeurd er tenminste iets.....

Verder kan ik alleen maar zeggen, neusspray (of zelf water met zout mengen en opsnuiven), stomen, goed en gezond eten en op tijd naar bed.

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 07:27

Hoi wat vervelend zeg, ik zou neusspray gaan gebruiken dit helpt ook tegen een dicht oor. Daarnaast de keelspray van A. Vogel die is echt heel fijn en daarnaast kan je ook evt echinaforce gebruiken om je weerstand te verhogen zodat je lichaam het beter kan verslaan. Ik weet niet of je ook zuivel drinkt melk enzo, dit zou ik even laten staan dit zorgt alleen maar voor meer slijm. Sterkte ermee oh ja je hebt drie soorten keelsprays ik zou die voor keelpijn doen en evt tabletjes met broomhexine erin dit lost het slijm op. Deze heb je gewoon in eigen merk stuk voordeliger dan van bisolvon!

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 07:33

Flower86 schreef:
Hoi wat vervelend zeg, ik zou neusspray gaan gebruiken dit helpt ook tegen een dicht oor. Daarnaast de keelspray van A. Vogel die is echt heel fijn en daarnaast kan je ook evt echinaforce gebruiken om je weerstand te verhogen zodat je lichaam het beter kan verslaan. Ik weet niet of je ook zuivel drinkt melk enzo, dit zou ik even laten staan dit zorgt alleen maar voor meer slijm. Sterkte ermee oh ja je hebt drie soorten keelsprays ik zou die voor keelpijn doen en evt tabletjes met broomhexine erin dit lost het slijm op. Deze heb je gewoon in eigen merk stuk voordeliger dan van bisolvon!

Ik vind neusspray zoooooo vies :')
Ik heb geen pijn in mn keel alleen hoest ik veel. Ik heb al tabletten van bisolvon tegen slijm maar lijkt nog niet echt aan te slaan...
Ik slik sinds een paar dagen multivitamine en eet genoeg fruit. Zuivel drink ik sowieso niet als ik ziekig ben, kan er niet zo goed tegen.

Bedankt voor al je tips!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 07:54

Hier nog een kandidaat. Ik lig sinds woensdag op bed. Sinds gisteren gaat het weer wat beter. Ben gisteravond ook weer rustig aan gaan paardrijden en dat leverde geen problemen op. Vandaag wil ik weer gaan werken. Helemaal beter voel ik me nog niet. Na aanraden van de huisarts teer ik nu op ibuprofen, paracetamol en neus spray. Ik blijf last houden van koppijn, hoesten en taai slijm. Die koppijn komt omdat mijn holtes steeds vol gaan zitten en daar doet de neusspray wonderen voor.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 07:57

Hier nog een...
sinds gister niet fit.
rechts oor en keelpijn, en ik denk dat de klieren rechts ook flink opgezet zijn gezien mijn nek rechts gewoon veel dikker is.
Zo de ha eens bellen, hopelijk kan ik vandaag nog terecht.

Edit: heb geluk! Moet over 1,5 uur bij de ha zijn.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 09:58

Ik inmiddels ook al 2.5 week ziek. Heb antibiotica gehad en dat heeft een beetje geholpen. 1 oor zit bij mij inderdaad ook helemaal dicht, ik hoor er niks mee :') neuspray wil daar niet voor helpen.
Ik hoest ook nog een beetje slijm, maar het is echt alleen de luchtpijp en niet de longen. Ik ga morgen weer proberen eens naar school te gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:06

Neusspray werkt toch echt goed voor je oren. Ik heb de oren snel dicht zitten, dan gebruik ik een dag neusspray, zo'n 3 of 4 keer en dan is t weer open. Dus ff doorbijten maar ;)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:07

deze klachten heb ik al 2jaar :o , voor dat het over is wen je er aan hoor...gewoon uitzieken....beterschap

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:17

Joolien schreef:
Neusspray werkt toch echt goed voor je oren. Ik heb de oren snel dicht zitten, dan gebruik ik een dag neusspray, zo'n 3 of 4 keer en dan is t weer open. Dus ff doorbijten maar ;)

Ik gebruik het al een week 6x per dag (maximale dosis), gebeurt niks hoor ;)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 10:53

Hier een keelontsteking en ontstoken lymfeklieren...
Kuurtje penicilline gehad, en 4x daags 2 paracetamol.
Wat ik alleen echt niet snap is dat je echt grote capsules krijgt, bij een keelontsteking.
Slikken is al bijna niet te doen, en dan moet je ook nog zo'n grote capsule weg krijgen.... :Y)

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:00

verootjoo schreef:
WillBokkers schreef:
En allemaal goed je hand voor je mond houden natuurlijk :=
Ik zat namelijk in de bus en zat een man vreselijk van zich af te hoesten, ik voelde het gewoon op mij neer komen.
(Man zat achter mij)
Dat is ook echt suuuper hygienisch.. :+

nooit in je hand hoesten! Altijd in je elleboog ;) Met je hand pak je vanalles vast waardoor het zich in no-time verspreid.

Helemaal mee eens!

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 11:03

Zelf gelukkig geen last. Mijn dochter is wel erg moe en ook last van de keel en een benauwd gevoel.
Soms wil stomen met kamille ook wel helpen. En uitkijken met de koude lucht op de keel.

Beterschap voor iedereen.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:17

Blijkbaar heeft mijn onderbuurman er nog het meeste last van. Die kwam me net aanspreken (op een niet zo vriendelijke manier) of ik soms degene ben die zo ligt te hoesten s'nachts en dat hij daar wakker van wordt. Ik vroeg of ik soms niet eens meer ziek mag zijn, maar dat mag dus kennelijk niet. Ik moest maar naar de dokter. Daar ben ik al geweest, en het is een kwestie van zelf uitzieken. Lariekoek volgens hem, en ik moet maar niet meer hoesten.

Kennelijk is mijn onderbuurman een van de weinige mensen op deze wereld die kennis heeft over een wondermiddel waardoor je weer acuut beter wordt, zodat je niet zorgt voor hoestoverlast voor je arme omwonenden. Jammer dat hij dan alleen niet wil zeggen wat dat is.

8)7

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:13

pff wat een ego.... kon je hem niet aansteken :D , gewoon hoesten hoor!

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 14:20

Haha ik zou ook expres zonder hand voor mn mond gaan staan hoesten dan...
Misschien zelfs over zn deurklink! }:)