Hoe jezelf warm houden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 00:28

waterkruik :D Maar dat kan je ook niet de hele dag bij je hebben :+ Balen zeg dat het zo koud is!

Indi_Vito

Re: Hoe jezelf warm houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 00:33

Ik zou dr echt schijt aan hebben wat mn ma vind. Als t zo koud was had ik hem toch echt aan gezet!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 01:46

Hier is het soms ook een dergelijke temperatuur in huis maar mooi dat de verwarming overdag gewoon aan gaat hoor.
Ben me daar gek om een beetje te zitten vernikkelen in m'n eigen huis zeg. 8)7
Dat het zo koud is komt ook omdat de benedenverdieping compleet gestript is en open staat, dus alle kou trekt heerlijk naar boven toe ondanks een isolatielaag in mijn vloer van 20-30cm.
Volgend jaar is het als het goed is wel bewoond en iig geïsoleerd en afgesloten hier beneden dus dat zal dan al een heel stuk schelen. :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 02:40

Marie111 schreef:
Meer laagjes?

Thermo hemd/shirt en thermolegging inderdaad

Dunne skipulli, daaroverheen fleecetrui en dan fleecevest en dan ski-jack?

Verder kun je i.p.v. joggingbroek ook een skibroek aantrekkn of die nog over de joggingbroek.

Zorg er,verder voor dat je wel dikke sokken draagt, maar dat je schoenen/laarzen niet te strak zitten, want dan kan het bloed niet stromen.

Verder naruurlijk een muts dragen en handschoenen.

Ik vraag me wel af hoe het moet als het echt koud gaat worden.

Al die dingen werken enkel als je al warm bent als je ze aantrekt en de kleding zelf liefst ook warm is. Dingen als je sokken even bij je in je warme bed stoppen bv.

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 05:30

Naast je warm kleden waar al veel tips voor zijn gegeven, ook zorgen dat je innerlijke kacheltje goed zijn werk kan doen. Oftewel, eten. Je warm houden kost energie, dus dat moet aangevuld worden.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 05:59

Bij familie of vrienden logeren die wel gewoon de kachel op 20 graden hebben staan. Dat werkt het allerbeste.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 08:12

Wauw, zuidlaardermarkt is geweest hoor.. Aan dat ding!

Wij hebben hier ook al weken de houtkachel aan. Zelfs de cv overdag al aan.
Ik ga me idd niet laten verkleumen in m'n eigen huis!

Hebben jullie te weinig hout dat ze bang is dat jullie straks te kort komen oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 08:20

hoe doe je dat met school enzo? Ik bedoel: huiswerk maken etc? Lukt dat een beetje met die kou?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 08:32

Electrisch kacheltje kopen.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 08:41

Voor je voeten kun je opzoek gaan naar van die zakjes die je even los moet schudden daarna worden ze zelf warm en plak je ze op je voet. Zo houd je een paar uur warme voeten.

Ze zijn er ook voor je handen

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 08:51

asjemenou schreef:

Inderdaad. Bij de Praxis kosten die dingen 13 euro. Ik heb er ook 1 omdat ik geen verwarming in de badkamer heb. Als ik hem aanzet is het zo warm daar. Heerlijk.
Bij 10 graden in huis kun je toch bijna niks meer doen.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 09:59

Voor als het koud is in huis heb ik de touchscreen onderhandschoenen van decathlon: http://www.decathlon.nl/onderhandsch-take-heat-touch-id_8287286.html, zitten heel comfortabel en kan je lekker mee op je computer werken :)

Ik heb dezelfde ook nog van andere winkels (oa blokker) maar die hebben een andere samenstelling en prikken als ik ze te lang draag. Ik heb een vorm van reuma dus draag heel vaak voor langere perioden handschoenen binnen.

Voor lichaam en voeten gebruik ik elektrische kleding, maar binnen kan je misschien wat doen met een elektrisch deken?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 10:05

Bij de Action op het moment een kacheltje voor 8 euro ( electrisch)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 10:05

En welke tijd leven jullie?? :o

Alleen houtkachels? Geen CV? Hoe komen jullie aan warm water voor douchen dan etc?

Bezuinigen?

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 10:06

Jee. Zit je moeder soms in de overgang? Of heeft ze het zelf ook koud? Ik zou bij deze temperaturen alleen warm blijven door heel veel te doen. Een elektrische kacheltje is ook een idee voor de momenten dat je stil zit.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 10:21

asjemenou schreef:

Dan kun je beter de houtkachel aandoen.
De aanschafkosten van zo'n ding zijn de moeite niet waard, maar je gooit de electa (plus het bijbehorende geld) weg met bakken tegelijk.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 10:22

Crème om het warm te krijgen: ik gebruik capsaicine.

(Dat zit ook in Spaanse pepers.)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 11:47

dejavu schreef:
Jee. Zit je moeder soms in de overgang? Of heeft ze het zelf ook koud? Ik zou bij deze temperaturen alleen warm blijven door heel veel te doen. Een elektrische kacheltje is ook een idee voor de momenten dat je stil zit.

We hebben een elektrisch kacheltje maar nét niet voldoende voor mij om daar warm van te worden/te blijven.
Moeders heeft het zelf ook koud.

Dimple schreef:

Alleen houtkachels? Geen CV? Hoe komen jullie aan warm water voor douchen dan etc?

Bezuinigen?

Stenen tijdperk denk ik? :Y)
We hebben een geiser voor warm water.

Eline91 schreef:
Voor als het koud is in huis heb ik de touchscreen onderhandschoenen van decathlon: http://www.decathlon.nl/onderhandsch-take-heat-touch-id_8287286.html, zitten heel comfortabel en kan je lekker mee op je computer werken :)

Ik heb dezelfde ook nog van andere winkels (oa blokker) maar die hebben een andere samenstelling en prikken als ik ze te lang draag. Ik heb een vorm van reuma dus draag heel vaak voor langere perioden handschoenen binnen.

Voor lichaam en voeten gebruik ik elektrische kleding, maar binnen kan je misschien wat doen met een elektrisch deken?

Goede tips, dank je wel! :)

safina schreef:
hoe doe je dat met school enzo? Ik bedoel: huiswerk maken etc? Lukt dat een beetje met die kou?

Dat gaat wat moeizamer omdat mijn handen op den duur zo koud raken dat het bewegen soms pijn gaat doen/handen wat stijver worden.

Froukje1993 schreef:
Wauw, zuidlaardermarkt is geweest hoor.. Aan dat ding!

Wij hebben hier ook al weken de houtkachel aan. Zelfs de cv overdag al aan.
Ik ga me idd niet laten verkleumen in m'n eigen huis!

Hebben jullie te weinig hout dat ze bang is dat jullie straks te kort komen oid?

Geen hout tekort. We hebben een flinke voorraad dus dat is het probleem niet. Moeder wilde er graag mee wachten omdat het anders te vroeg zou zijn.

Jennyj01 schreef:
Bij familie of vrienden logeren die wel gewoon de kachel op 20 graden hebben staan. Dat werkt het allerbeste.

Voor tijdelijk zou het een oplossing kunnen zijn. :)

saskiakefie schreef:
waterkruik :D Maar dat kan je ook niet de hele dag bij je hebben :+ Balen zeg dat het zo koud is!

Deze ligt 's avonds zonder twijfel in mijn bed. :D

Even weer aan de tand gevoeld maar als ik het mag geloven gaat hij vandaag aan.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:52

Te vroeg? Het is bijna eind november. Ik vind dit echt niet normaal, dat jij met jassen en handschoenen aan je huiswerk moet maken en verder bijna de hele dag in bed moet zitten van de kou. Voor mij begint het een beetje te neigen naar mishandeling.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:56

Te vroeg om de kachel aan te steken??? Wat is voor je moeder op tijd?

Wat draagt de rest van het gezin aan kleren?

Hoe doe je dat op school? Trek je dan eerst van alles uit en aan eind van de dag weer aan?

Hoe ging dat in die strenge winters van een paar jaar geleden?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:56

Nog ee tip - elektrische deken in bed!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 12:01

Cookies schreef:
Te vroeg? Het is bijna eind november. Ik vind dit echt niet normaal, dat jij met jassen en handschoenen aan je huiswerk moet maken en verder bijna de hele dag in bed moet zitten van de kou. Voor mij begint het een beetje te neigen naar mishandeling.

Ja dat had ik ook aangekaart, dat halverwege november het niet te vroeg is. Maar mishandeling is wel weer een beetje te gek.

Marie111 schreef:
Te vroeg om de kachel aan te steken??? Wat is voor je moeder op tijd?

Wat draagt de rest van het gezin aan kleren?

Hoe doe je dat op school? Trek je dan eerst van alles uit en aan eind van de dag weer aan?

Hoe ging dat in die strenge winters van een paar jaar geleden?

Meesten dragen een dikke vest/buitenvest. Op één na, die loopt in een tanktop. :=

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:01

Dat vonden ze vroeger ook, dan mocht de kachel niet aan voor de zuidlaardermarkt.
Daarom zei ik ook, die is al geweest. Aan dat ding!
We zitten verdorie al halverwege november en de eerste nachtvorst is al geweest. Zou niet weten hoe laat je het dan nog wilt maken.

En zeker met genoeg hout moet dat geen enkel probleem zijn.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:06

Dimple schreef:

Bezuinigen?

Wij hebben hier ook (nog) alleen maar een houtkachel. Dat is best afzien in een ongeisoleerd tochtig oud huis.
Vorige winter was het na de hele dag stoken net 15 graden te krijgen (op 3 meter van de kachel).

Nu zijn wij wel het hele huis aan het renoveren maar tot de installatie er is die warm water door het systeem gaat pompen, zijn wij nog afhankelijk van de houtkachel en het fornuis brand ook op hout trouwens :P

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 12:06

Pittig eten :)
Door veel dingen kun je gehakte of gesneden (verse) rode peper doen.
Na dit te eten heb ik het altijd erg warm..