Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Discipline. Voel jij je niet vaak sloom oid?
TsarinaZ schreef:bedankt voor de tips allemaal.. helemaal stoppen is echt niet de oplossing voor mij.. zoals ik al zei heb ik dat al geprobeert (wel met nog een glaasje) en daar stond ik voor de volle 100% achter maar nee dat deed het echt niet voor mij![]()
ik drink inderdaad echt heel veel cola gemakkelijk een 2l fles op een dag en soms zelfs meer.
1 glaasje water in plaats van cola per dag zou ik wel kunnen
en als je ons dan laat weten hoe het gaat! JuliaKamm schreef:Ik zou als je suikerverslaafd bent niet zoveel brood eten, zit ook vol met suiker. Wat je ook kunt doen is in de ochtend havermout of Brinta, zit je echt vol van.
Er is ook uit een of ander onderzoek bewezen dat door de suikers in brood je juist weer honger krijgt daarna, beter neem je dan spelt brood, zit geen of weinig tarwe in wat suiker bevat.
AmyII schreef:Laughterline: bij de inname van suikers en cafeïne die TS heeft staat cold turkey stoppen gelijk aan je lichaam flink de vernieling in helpen.
Heeft niks met discipline te maken, ze zal de suikerinname langzaam moeten gaan afbouwen.
NatasjavE schreef:JuliaKamm schreef:Ik zou als je suikerverslaafd bent niet zoveel brood eten, zit ook vol met suiker. Wat je ook kunt doen is in de ochtend havermout of Brinta, zit je echt vol van.
Er is ook uit een of ander onderzoek bewezen dat door de suikers in brood je juist weer honger krijgt daarna, beter neem je dan spelt brood, zit geen of weinig tarwe in wat suiker bevat.
Juist wel brood eten.
Je lichaam kan alleen van suiker leven.( je hersenen met name)
Brood zorgt er juist voor dat die suiker heel langzaam in het bloed wordt opgenomen. Precies hoe je het wil. Het voorkomt een suikerdip waardoor je niet naar ongezonde suikers grijpt.
AmyII schreef:Top TS! En probeer dit dan bijvoorbeeld een week vol te houden. Daarna wissel je (als je je er lichamelijk goed bij blijft voelen) twee glazen cola voor twee glazen water... En zo verder.
Tarwe zit niet in al het brood JuliaKamm. 'Bruin brood' is niet altijd goed voor je, je moet wel opletten dat je bijvoorbeeld een echt volkorenbrood hebt. Bruinbrood dat onder de naam bruinbrood word verkocht is vaak witbrood met een bruin kleurtje.
JuliaKamm schreef:Ik heb altijd anders gehoord, mijn vader heeft zich er helemaal in verdiept en leeft al ongeveer een half jaar zonder tarwe, hij voelt zich beter en energieker, ik wil niet zeggen dat suiker slecht is, maar tarwe wel(tarwe is ontzettend doorgefokt waardoor het nu slechter is dan vroeger) . Kijk anders een keer naar het boek ''Broodbuik'' staat alles netjes en duidelijk in verwerkt. Maar dat terzijde.
NatasjavE schreef:JuliaKamm schreef:Ik heb altijd anders gehoord, mijn vader heeft zich er helemaal in verdiept en leeft al ongeveer een half jaar zonder tarwe, hij voelt zich beter en energieker, ik wil niet zeggen dat suiker slecht is, maar tarwe wel(tarwe is ontzettend doorgefokt waardoor het nu slechter is dan vroeger) . Kijk anders een keer naar het boek ''Broodbuik'' staat alles netjes en duidelijk in verwerkt. Maar dat terzijde.
Geloof me. Is echt niets van waar. Sorry.
En ja,...dit stukje voedingsleer heb ik zeer uitgebreid gehad.
Dat je vader zich energieker voelt kan ook komen doordat hij nu andere ongezonde dingen ook laat staan.
Tenzij er een allergie voor tarwe is.
Ons lijf is tegenwoordig volledig ingesteld op een dieet met granen. Het voordeel van spelt zit hem vooral in het feit dat het normaal gesproken een volkorenbrood product is. En dat is uiteraard beter dan niet volkoren..
's avonds ook weer met een glas water naar boven gegaan. Heb eerlijk gezegd heel de nacht waker gelegen (geen idee of dit door de cola komt) en deze ochtend toch echt wel meteen een glas gedronken.. daarnet weer koffie gedronken tijdens het eten en voorlopig gaat het best goed