suiker verslaafd ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:38

En suikervrije cola?

laughterline

Re: suiker verslaafd ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:47

Water water water :) Discipline. Voel jij je niet vaak sloom oid?
M'n vriend is paar jaar geleden gestopt met suiker eten/drinken en gezond gaan eten. 10 kilo afgevallen...
Als hij nu een 'suikerbom' pakt (bijv zakje m&m's, suikerwafel met slagroom oid) kan je de klok gelijk zetten dat ie tijdje erna helemaal inkakt en zich niet zo goed voelt. 9/10x kan je het op je eetgedrag schuiven als je je ineens niet lekker voelt.. Uitzonderingen daargelaten uiteraard :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:47

Light cola bevat bergen zoetstof, waarmee je je alvleesklier volledig van de wereld brengt.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:52

Laughterline: bij de inname van suikers en cafeïne die TS heeft staat cold turkey stoppen gelijk aan je lichaam flink de vernieling in helpen.
Heeft niks met discipline te maken, ze zal de suikerinname langzaam moeten gaan afbouwen.

Nyncke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:57

TsarinaZ schreef:
bedankt voor de tips allemaal.. helemaal stoppen is echt niet de oplossing voor mij.. zoals ik al zei heb ik dat al geprobeert (wel met nog een glaasje) en daar stond ik voor de volle 100% achter maar nee dat deed het echt niet voor mij :n

ik drink inderdaad echt heel veel cola gemakkelijk een 2l fles op een dag en soms zelfs meer.
1 glaasje water in plaats van cola per dag zou ik wel kunnen :j

Dit klinkt goed TS. Doe je dat morgen? Of misschien vanavond al... ;) en als je ons dan laat weten hoe het gaat!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:01

JuliaKamm schreef:
Ik zou als je suikerverslaafd bent niet zoveel brood eten, zit ook vol met suiker. Wat je ook kunt doen is in de ochtend havermout of Brinta, zit je echt vol van.
Er is ook uit een of ander onderzoek bewezen dat door de suikers in brood je juist weer honger krijgt daarna, beter neem je dan spelt brood, zit geen of weinig tarwe in wat suiker bevat.

Juist wel brood eten.

Je lichaam kan alleen van suiker leven.( je hersenen met name)

Brood zorgt er juist voor dat die suiker heel langzaam in het bloed wordt opgenomen. Precies hoe je het wil. Het voorkomt een suikerdip waardoor je niet naar ongezonde suikers grijpt.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:02

AmyII schreef:
Laughterline: bij de inname van suikers en cafeïne die TS heeft staat cold turkey stoppen gelijk aan je lichaam flink de vernieling in helpen.
Heeft niks met discipline te maken, ze zal de suikerinname langzaam moeten gaan afbouwen.

Oh daar heb ik niks over gehoord, weet alleen dat het bij m'n vriend helemaal goed ging en er 1000x beter uit is gekomen :j

Discipline is altijd handig :o

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:03

Sammyoo schreef:
En suikervrije cola?

Is juist slecht voor je.

Je lichaam proeft zoet en maakt insuline aan. Omdat je daardoor trek in zoet krijgt ga je snoepen.

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:04

Vroeger dronk ik alleeeeen maar limonade. Dus als het een beetje warm was 7 glazen limonade. Wat ik probeerde was eerst 1 glas water, 6 glazen limonade. En dan dat steeds iets meer omzetten naar water. Nu drink ik nog maar 1 glaasje limonade per dag en veder water. :D

Het is even wennen aan het water maar als je de cola langzaam afbouwt en veranderd in water lukt het wel!

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:11

NatasjavE schreef:
JuliaKamm schreef:
Ik zou als je suikerverslaafd bent niet zoveel brood eten, zit ook vol met suiker. Wat je ook kunt doen is in de ochtend havermout of Brinta, zit je echt vol van.
Er is ook uit een of ander onderzoek bewezen dat door de suikers in brood je juist weer honger krijgt daarna, beter neem je dan spelt brood, zit geen of weinig tarwe in wat suiker bevat.

Juist wel brood eten.

Je lichaam kan alleen van suiker leven.( je hersenen met name)

Brood zorgt er juist voor dat die suiker heel langzaam in het bloed wordt opgenomen. Precies hoe je het wil. Het voorkomt een suikerdip waardoor je niet naar ongezonde suikers grijpt.

Ik heb altijd anders gehoord, mijn vader heeft zich er helemaal in verdiept en leeft al ongeveer een half jaar zonder tarwe, hij voelt zich beter en energieker, ik wil niet zeggen dat suiker slecht is, maar tarwe wel(tarwe is ontzettend doorgefokt waardoor het nu slechter is dan vroeger) . Kijk anders een keer naar het boek ''Broodbuik'' staat alles netjes en duidelijk in verwerkt. Maar dat terzijde.

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 19:23

ik zal vanavond een glas water mee naar boven nemen voor snachts in plaats van cola en hier mee beginnen :j

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:33

Top TS! En probeer dit dan bijvoorbeeld een week vol te houden. Daarna wissel je (als je je er lichamelijk goed bij blijft voelen) twee glazen cola voor twee glazen water... En zo verder.

Tarwe zit niet in al het brood JuliaKamm. 'Bruin brood' is niet altijd goed voor je, je moet wel opletten dat je bijvoorbeeld een echt volkorenbrood hebt. Bruinbrood dat onder de naam bruinbrood word verkocht is vaak witbrood met een bruin kleurtje.

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:37

AmyII schreef:
Top TS! En probeer dit dan bijvoorbeeld een week vol te houden. Daarna wissel je (als je je er lichamelijk goed bij blijft voelen) twee glazen cola voor twee glazen water... En zo verder.

Tarwe zit niet in al het brood JuliaKamm. 'Bruin brood' is niet altijd goed voor je, je moet wel opletten dat je bijvoorbeeld een echt volkorenbrood hebt. Bruinbrood dat onder de naam bruinbrood word verkocht is vaak witbrood met een bruin kleurtje.

Dat weet ik ;-)

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:44

TsarinaZ schreef:
ik zal vanavond een glas water mee naar boven nemen voor snachts in plaats van cola en hier mee beginnen :j

Heel goed :j Want midden in de nacht cola drinken is ook nog eens heel erg slecht voor je tanden met al de suiker die daarin zit.

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:02

Helemaal top! Het is een begin!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:03

JuliaKamm schreef:
Ik heb altijd anders gehoord, mijn vader heeft zich er helemaal in verdiept en leeft al ongeveer een half jaar zonder tarwe, hij voelt zich beter en energieker, ik wil niet zeggen dat suiker slecht is, maar tarwe wel(tarwe is ontzettend doorgefokt waardoor het nu slechter is dan vroeger) . Kijk anders een keer naar het boek ''Broodbuik'' staat alles netjes en duidelijk in verwerkt. Maar dat terzijde.

Geloof me. Is echt niets van waar. Sorry.

En ja,...dit stukje voedingsleer heb ik zeer uitgebreid gehad.

Dat je vader zich energieker voelt kan ook komen doordat hij nu andere ongezonde dingen ook laat staan.

Tenzij er een allergie voor tarwe is.

Ons lijf is tegenwoordig volledig ingesteld op een dieet met granen. Het voordeel van spelt zit hem vooral in het feit dat het normaal gesproken een volkorenbrood product is. En dat is uiteraard beter dan niet volkoren..

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:06

NatasjavE schreef:
JuliaKamm schreef:

Geloof me. Is echt niets van waar. Sorry.

En ja,...dit stukje voedingsleer heb ik zeer uitgebreid gehad.

Dat je vader zich energieker voelt kan ook komen doordat hij nu andere ongezonde dingen ook laat staan.

Tenzij er een allergie voor tarwe is.

Ons lijf is tegenwoordig volledig ingesteld op een dieet met granen. Het voordeel van spelt zit hem vooral in het feit dat het normaal gesproken een volkorenbrood product is. En dat is uiteraard beter dan niet volkoren..

Dannn zit er een fout in het boek. Excuus. Ik heb het toch gelezen, maar dan zal het wel een grote fout zijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:10

Tja,...het boek heb ik niet gelezen. Maar de diëtisten die ik geregeld spreek zijn er niet er enthousiast over.
Veel mensen gaan erdoor een dieet volgen met teveel vet of eiwit ter compensatie met alle gevolgen vandien.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:14

Ik ga mee met Natasja. Ik ken het boek wel. Er zijn op dit moment vele stroming in 'dieetland'. Ik ben ook niet enthousiast over de broodbuik stroming... Maar dat is volledig offtopic.

TS, ik zou toch eens een bezoek brengen aan je HA.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:30

Broodbuik is op niks gebaseerd. Er is geen enkel bewijs voor en het is inderdaad de zoveelste hype op dieetgebied. Een tarwe-allergie komt vrijwel niet voor, bovendien zou je daar hele andere klachten van krijgen. Coeliakie (gluten-intolerantie) idem. Een glutensensitiviteit is het bestaan nog niet van aangetoond, hoewel daar wel aanwijzingen voor zouden zijn, maar niet in de extreme hoeveelheid mensen die nu zegt allergisch te zijn voor gluten.
Wellicht voelt je vader zich beter omdat hij bewuster en gezonder is gaan eten, misschien zelfs wel wat kilos afgevallen?

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 07:48

Goedemorgen, hen deze nacht water gedronken en voelde me even duizelig toen ik recht stond deze morgent heb nu net een koffie op en het gaat al beter :j

Nyncke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:43

Top! Interessante ontdekking. Ben benieuwd of dat blijft als je dit een paar dagen volhoudt :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 14:34

En hoe is het gister verder gegaan en vandaag?

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 14:56

Gisteren uiteindelijk mijn eerste glas cola gedronken om 13u22 :j 's avonds ook weer met een glas water naar boven gegaan. Heb eerlijk gezegd heel de nacht waker gelegen (geen idee of dit door de cola komt) en deze ochtend toch echt wel meteen een glas gedronken.. daarnet weer koffie gedronken tijdens het eten en voorlopig gaat het best goed

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 15:08

Hoi! Ik dronk ook altijd teveel cola.. (Ik kom bij lange niet aan 2 l per dag) maar wel te veel. Ik ben gegaan naar 1 glaasje per dag na het eten als ik tv kijk. Zo kan ik er naar uit kijken! De rest drink ik ice tea green thee, cranberrysap, water, melk, thee (koop een thermoskan thee en zet deze oo tafel, zo pak je veel sneller thee als je vol zit!) ik heb er nu wel moeite mee als ik in een dipje zit (emotioneel) dan ben ik geneigd om meer cola te drinken zoals gisteren en eergisteren. Ik moet me zelf echt er toe dwingen andere dingen te pakken.
De eerste paar dagen had ik ook het idee dat ik me niet helemaal lekker voelde er door en toen heb ik gewoon 2 dagen helemaal niets aan frisdrank gedronken en uiteindelijk heb ik geen laat meer van dat rare gevoel! Wie weet kan het bij jou ook!