Onstilbare honger

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:20

Bij mij helpt het heel veel om veel water en thee te drinken. Dan blijft m'n honger gevoel langer weg.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 17:24

Marg, ik zal het eens bekijken als ik veel tijd over heb!

Minikatje, Ik denk dat het wel een beetje te maken heeft met verveling...Heb ook door de week niet veel tijd naast het huiswerk maken. Als ik in het weekend op stal ben kan ik makkelijk (hoe ongezond, ik weet het) 's ochtends een halve boterham eten en dan vijf uur op stal rondhangen zonder honger (Okay ik snoep drie-vier wortelblokjes die voor de paarden bedoeld zijn maar dan nog).

Koud heb ik het vrijwel nooit.
Zoals al gezegd drink ik niet veel, namelijk:
twee glazen vruchtensap bij het ontbijt, misschien een half flesje crystal clear op school, soms twee glazen frisdrank tijdens het avondeten en een of twee glazen frisdrank s'avonds.

Ik lust wel thee maar het probleem is de timing, of ik verbrand mijn lippen of ik heb icetea.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:25

ijssnuiver schreef:
Water kun je wel leren drinken en anders eventueel met een citroentje erdoor?

Dit <3 ik dronk nooit water, vond het echt vies. Totdat me moeder zei doe er eens een spuit citroen sap in. Begin vond ik dat vies maar ging t steeds vaker drinken. En nu drink ik t elke dag :)

Nala

Re: Onstilbare honger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 17:26

Ik zal het citroen/limoen/sinaasappelsap trucje proberen met het water, maar kan niks beloven :+

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:34

Gelukkig hoef je, je aan ons ook niet te verantwoorden ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:35

hwn schreef:
MorganeR schreef:
Aangezien ik 17 en single ben lijkt me dat heel onwaarschijnlijk :+

Men zegt dat zo'n 2014 jaar geleden een 17jarige maagd bevallen is van een zoon. Dus je weet nooit... :D

Toen betekende maagd bv ook jonge vrouw of vrouw die nog nooit een kind gekregen heeft. De betekenis die wij kennen is stukken recenter :)

Het hele 3 maaltijden en 3 tussendoortjes verhaal heb ik al langer zo mijn twijfels bij. Geen baron, of grootindustrieel die zijn werknemers zoveel pauzes zou geven. En maar weinig boeren die met zo'n korte aaneengesloten werktijden fatsoenlijk voor hun land en vee konden zorgen. Onderzoek onder muizen toont ook iets veel meer in de richting van 2 maaltijden per dag aan om slank en gezond! te blijven en dat bij dezelfde hoeveelheid calorieën. 1 groep 24 uur de tijd om te eten en de andere 8 uur per dag eten ter beschikking. De 24 uurs groep was dik en had leververvetting, de 8 uurs groep was slank en kerngezond. Verhaal over meer maaltijden en tussendoortjes is meer om allerlei snacks verkocht te krijgen, dan dat er ook maar iets van gezondheidsmotivatie achter zit.

Lichaam heeft moeite om niet alleen honger en dorst signaal uit elkaar te houden, maar ook vermoeidheid. "Honger" kan dus zowel honger als dorst als slaap betekenen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 17:37

Hahaha nee dat klopt, ik bedoelde het gewoon grappig. Heeft iemand nog andere tips?

Tamary, dankjewel voor de tips! Of het idee van drie maaltijden en drie snacks goed of fout is houd ik mij verder buiten, maar ik geloof wel dat die signalen vaak verwisseld kunnen worden ja!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 17:43

in de ochtend thee die je maag wat meer vult qua kruiden, van zonnatura weet even zo niet hoe het heet

minikatje

Re: Onstilbare honger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 14:45

Dan is het makkelijk uitproberen.

Kauwgom kauwen en flesjes met aanmaak (AH heeft een paar hele lekkere biologische zonder suiker)
Als je echt wat maagvulling wilt zijn geschrapte peentjes er hapbaar.

Het is nu even uitvinden of je behoefte hebt aan kauwbeweging, vocht of vezels.