injectie in schouder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

linnnh

Re: injectie in schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:02

*voelt zich een uitzondering* :')

Kan het zijn als ik voor een tweede injectie ga deze reactie ook zo is?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:09

linnnh schreef:
*voelt zich een uitzondering* :')

Kan het zijn als ik voor een tweede injectie ga deze reactie ook zo is?

Als je vorige keer zo reactie hebt gehad is de kans redelijk aanwezig dat je nu dan weer zo reageert op dat stofje. Je kan vragen of ze nu een ander soort gebruiken je hebt namelijk 2 verschillende werkzame stoffen methylprednison of triamcinolon. De werking is in principe hetzelfde maar het kan dat je bij de andere geen bijwerkingen krijgt.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 08:57

Ik heb helaas ervaring, maar wel redelijk goede.
Heb meerdere injecties gehad in mijn schouder.
De eerste dagen is de pijn heftiger. Daarna een stuk minder.

Ook heb ik via rontgen rechtstreeks in een bepaald gebied een injectie
gehad met verschillende vloeistoffen. Deze was wel pijnlijk, maar uiteindelijk heeft
het heel goed geholpen.

Gisteren een injectie in mijn enkel gehad, het zetten viel mee hoor.
Maar na die tijd echt veel pijn.

Sterkte en wil meer je info pb gerust :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 09:21

Ik heb 1 cortisonen injectie gehad in me elleboog,dit hielp helaas niets,deed wel heel erg pijn.
Toen kreeg ik een 2de injectie,maar dan met een andere vloeistof,geen idee hoe dit spul heet.Dit hielp helaas ook niets en was erg pijnlijk.Vorige week een 3de injectie gehad in de elleboog met dat spul,maar dit keer ging de naald een stuk dieper.Mijn god wat deed dat pijn! maar nu hielp het wel,de pijn is weg.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 09:24

Ik had een 'frozen shoulder' en heb toen ook zo'n injectie gehad. Heb heel wat injecties en prikken gehad in de loop van mijn leven, maar die in mijn schouder was veruit de pijnlijkste. Het hielp gedurende een dag of drie-vier. Daarna kwam de ontsteking wel terug, maar minder erg.
Ik weet dat corticosteroïden niet erg goed zijn voor je gezondheid op den lange duur, maar het is wel de sterkste ontstekingsremmer die er is. Ik zou ervan uitgaan dat een of desnoods tweemaal zo'n injectie niet zo erg is. Het probleem ontstaat meestal pas bij veelvuldig gebruik.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 10:06

Barbabientje schreef:
Warboel schreef:
Ik heb een gescheurd labrum in mijn heup en vorige week een injectie gehad.
De injectie zelf deed echt zoveel pijn! Maar mijn hele heupgebied was gevoelig. Heb in september een auto ongeluk gehad en dat heeft het scheurtje in m'n labrum waarschijnlijk verergerd. Was met m'n knie tegen de voorstoel geklapt en daardoor is waarschijnlijk m'n heupkop hard in de kom gedrukt.

Voor de injectie gaan ze voelen waar bloedvaten lopen, dit deed de arts gewoon door met z'n vingers te drukken.. Nou toen kon ik 'm al villen }> Echt, ik kon wel janken met die prik. De verdoving deed het ook niet zo goed.

Ik heb die injectie gekregen om te kijken of de pijn in m'n heup wel echt uit m'n heup komt. Klinkt stom, maar omdat er al een scheurtje in m'n labrum zat, was er toen ik een jaar of 14 was al een MRI gemaakt.
De arts wilde dat liever niet nog een keer doen, maar eerst dit proberen. Door de klap kan het ook makkelijk ergens anders vandaan komen natuurlijk.
Het helpt wel wat, maar niet voor de volle 100%.

Nou ik heb de operatie gehad :') Ook geen pretje _O-

Ik zou willen dat ik kon toveren en dat het zo *poef* over was :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 15:53

Ik heb vanochtend zo'n injectie gehad, maar dan in mijn enkel. Prik was even gemeen maar niet ondraaglijk pijnlijk ofzo. Nu de verdoving uitwerkt voelt het wat vervelend, een beetje zeurderig. Maar wederom: niet ondraaglijk :').
En nu maar hopen dat dit een beter resultaat geeft dan een half jaar sportrust, fysiotherapie en zooltjes :)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:11

Verdoving? Ik werd niet verdoofd hoor. Wist niet eens dat dat kon.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:21

Ik werd niet vooraf verdoofd hoor, maar ze spuiten wel iets verdovends in. De sportarts noemde dat de pijnstiller / verdoving de eerste twee uur werkt en de corticosteroïden pas na 4 dagen.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 16:32

Ik heb twee weken bedenktijd gekregen. De orthopeed gooit het ook nog even in de vakgroep.
Ik ben er nog niet uit. De prik en de pijn van de prik maken mij niet veel uit...dat is maar heel even.
Maar het feit dat je 'rommel' in je lijf krijgt weegt voor mij wel zwaar.
Mijn schildklier werkt niet dus ik slik daar al pillen voor. Je schildklier regelt ook de hormoonhuisdhouding. Dan nu corticosteroïden erbij????... Ik ben bang dat het de boel dan toch weer kan ontregelen. Na een paar jaar ben ik net weer een beetje stabiel wat betreft schildklier. Dat wil ik graag zo houden.
Als ik zekerheid had dat de prik zou helpen is het nog eens wat, maar die zekerheid is er ook niet.
Twijfel, twijfel, hahahaha, zo ben ik eigenlijk helemaal niet. :? :o