Zorgverzekering 2014 - 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:37

Rinskee schreef:
Ik zou als ik jou was je zorgbehoefte op een rij zetten..
Als je specifieke zorg nodig bent zou ik persoonlijk ook goed oppassen met gestuurde zorg..

Mag dan wel goedkoper zijn als je gaat voor een natura polis(geen vrije keuze van ziekenhuis of een andere zorgverlener) is wel goedkoper maar voor die twee of drie euro meer zou ik gaan voor een restitutie polis.

Ik ben groot voorstander van persoonlijk advies er is tegenwoordig zoveel keuze, een zorgverzekeringen product is een advies product zelfs voor een tussenpersoon is het een hele studie om de kleine lettertjes van elke zorgverzekeraar te kennen. Er zijn veel goedkope maar uitgeklede polissen op de markt en ook vergelijkingsstudie website verdienen een hoop aan het afsluiten van een zorgverzekering en zijn dus niet altijd objectief..

Succes met zoeken,

Mee eens :j.
Kijken naar wat je aan zorg nodig hebt, nodig denkt te hebben en wat je verder belangrijk vindt aan een zorgverzekering.

Vrije keuze staat bij mij voorop evenals een zorgverzekeraar die ook goed is voor zijn zorgverléners. De vier groten vallen daarom sowieso af, puur en alleen op basis van hun omgang met mij en mijn beroepsgroep. Dan betaal ik maar een paar euro meer.
Ik heb nu Zorg&Zekerheid op mijn lijstje staan, DSW vind ik interessant, ONVZ en VvAA idem. Wacht nog op de premie van Ditzo.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:38

Ik heb mijn eigen risico zo laag mogelijk, maar dat ben ik altijd al de 1e maand kwijt, mijn vriend heeft m zo hoog mogelijk staan, 500 euro geloof ik, toen hij afgelopen jaar last kreeg van zn knie en hij eigenlijk langs de orthopeed moest hebben we wel even gebaald, gelukkig ging het tóch vanzelf over. :=

Anoniem

Re: Zorgverzekering 2014 - 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:40

Ik had trouwens op moment dat ik begon met eigen risico op het hoogst. Dat bedrag direct apart op mijn spaarrekening gezet. En bij een verhoging ervan dat er ook weer op. Maar dat staat dus nog altijd netjes apart. Als ik dat niet achter de hand zou kunnen hebben, weet ik ook niet of ik het zo hoog had gezet. Want je weet idd nooit..

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:35

Wat veel mensen niet weten maar wel kan is je basisverzekering en aanvullende verzekering bij twee verschillende verzekeraars onderbrengen!
Dat is mijn plan voor dit jaar :-)

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:20

hittepit_12 schreef:
Zit al even bij andere. Heb andere jong erbij.
Ga straks 108,75 betalen valt gelukkig mee.

Leuk die spellingscontrole op je telefoon... moet dus Ander Zorg zijn.
Betaal nu 102 euro trouwens.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:32

Ik ben verzekerd bij de amersfoortse, altijd tevreden geweest. We hebben nooit problemen met hun gehad en we zijn nooit op narigheden gestuit. Ze betalen ook altijd snel uit.
Mijn vriend is verzekerd bij de FBTO, maar de FBTO is behoorlijk duur en de dekking matig.
Hij gaat vanaf 1 januari ook overstappen naar de Amersfoortse.
Een tandartsverzekering tot 750 euro, eigen risico van 375, de basisverzekering en de aanvullende budget verzekering is 136 per maand pp voor ons. Dan valt alles er wel onder wat je nodig kan hebben in een jaar. (uitzonderingen daargelaten)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:00

Ik volg even! Kreeg gisteren een brief en wij gaan €21 per maand meer betalen. Best een hoop geld! We zitten nu bij Unive. Ik vind overstappen altijd een beetje eng. Nu weet ik wat ik heb en hoe het werkt. Straks weet ik dat niet.
Op internet kom ik uit bij VGZ via independer. Iemand ervaring mee?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:16

zag dat izz basis ook geen fysio vergoed de eerste 20 behandelingen, mm

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:21

Ik ga 91 euro betalen bij zilveren kruis, met eigen risico verhoogd, 1 ster aanvullend en 1 ster tandardsverzekering. Ik gooi weer me eigen risico omhoog. Mankeer nooit wat en als ik nu dan wel wat heb, moet ik toch 360 euro zelf betalen..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:26

DSW is een goeie tip. KNHS leden hebben ook korting bij Zilveren Kruis.
Splitsen van basisverzekering en aanvullende verzekeringen kan. Je kan zelfs de aanvullende en de tandartsverzekering nog uitsplitsen. En soms is het gewoon beter om dingen niet te verzekeren maar er gewoon voor te sparen. Als je de aanvullende verzekering alleen gebruikt voor de brilvergoeding ben je namelijk een dief van je portemonnee. Idem met een tandartsverzekering als je toch nooit over 150 euro aan kosten uitkomt per jaar.
En als je dan spaart en een aardig bedrag hebt ga dan kijken bij de banken bij onze oosterburen. Die geven een stuk meer rente terwijl je toch gelijk bij je geld kan.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:31

Lees hier dat het het beste zou zijn om in december naar de tandarts te gaan ivm wel of geen verzekering. Kan iemand mij dat uitleggen?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:34

Iemand enig idee wat anti conceptie kost? Aangezien ik alleen daar een aanvullende verzekering voor heb

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:34

StalNollie schreef:

FBTO ook niet.. Tenzij je je aanvullend verzekerd én het dan om een chronische aandoening gaat. Echt waardeloos.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:35

briitje schreef:
Iemand enig idee wat anti conceptie kost? Aangezien ik alleen daar een aanvullende verzekering voor heb

Ik neem aan dat je de pil bedoelt? Ik weet niet welke je hebt, maar ik betaalde vaak maar een paar euro. Als het goed is staat het ook op het doosje.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:36

Ik betaal voor een half jaar microgynon (c-merk) rond de 10 euro.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:37

briitje schreef:

tussen 20 euro en 100 euro per jaar ongeveer. Mirenaspiraal 156,= exclusief plaatsen.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:37

Cinderella schreef:
StalNollie schreef:

FBTO ook niet.. Tenzij je je aanvullend verzekerd én het dan om een chronische aandoening gaat. Echt waardeloos.

DSW vergoed het wel met een aanvullend pakket.

Ik betaal trouwens 126 euro per maand.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:41

LynnDenise schreef:
briitje schreef:

Ik neem aan dat je de pil bedoelt? Ik weet niet welke je hebt, maar ik betaalde vaak maar een paar euro. Als het goed is staat het ook op het doosje.

Ik bedoel inderdaad de pil.. als het echt maar 10 euro ongeveer is, kan ik beter me aanvullende verzekering opzeggen.. a 10 euro pm

Staat bij mij helaas niet op het doosje

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:45

Ik zit bij CZ en ik ga 137 euro betalen. Dan heb ik geen vrije keus in ziekenhuizen.
Omdat ik een zwak gebit heb en vaak gaatjes durf ik mijn aanvullende polis niet op te zeggen. Ik kan alleen aanvullende polis doen met tandarts. Hoewel ik vind dat tandheelkundige kosten gewoon bij de basis horen, gezien je ermee geboren bent...

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:46

Ik ben toch maar eens aan het kijken bij DSW en het ziet er niet verkeerd uit.
Hebben mensen hier goede ervaringen mee?
Het is lastig, omdat we bij de Amersfoortse altijd goed gezeten hebben. De DSW is wel goedkoper, dat maakt het aantrekkelijker.

edit: purny, dat kan echt goedkoper hoor!!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:47

je zou ook bij je tandarts kunnen kijken wat het kost per behandeling vaak staat dit op de site van de tandarts, dan kun je uitrekenen wat je per behandeling zou betalen of per maand aan verzekering wat goedkoper is

ik zit nu flink te zoeken maar ik denk dat wij nog niet zo slecht zitten met cz jongeren,

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:51

Cinderella schreef:
Ik ben toch maar eens aan het kijken bij DSW en het ziet er niet verkeerd uit.
Hebben mensen hier goede ervaringen mee?
Het is lastig, omdat we bij de Amersfoortse altijd goed gezeten hebben. De DSW is wel goedkoper, dat maakt het aantrekkelijker.

edit: purny, dat kan echt goedkoper hoor!!

Helaas loop ik een paar maandjes achter door omstandigheden en red ik het niet om op tijd alles te kunnen betalen. Dus ik kan ook niet overstappen...

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:52

Iemand ervaring met de 'verwerking' van de kosten? Stel dat ik dit jaar nog gebruik maak van iets wat vergoed wordt (in dit geval een spiraal), en ik stap over, krijg ik het dan nog daadwerkelijk vergoed? Niet dat ze straks in het nieuwe jaar pas het verwerken en de kosten toch voor mezelf zijn :+

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:52

Ik ben zeer tevreden met ONVZ. Misschien iets duurder maar hele fijne verzekering, vrije keus en makkelijk met uitkeren.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:06

Cinderella schreef:
StalNollie schreef:

Geen enkele zorgverzekeraar heeft de eerste 20 fysiobehandelingen in de basis. Invulling basisverzekering is namelijk wettelijk bepaald.