Joolien schreef:Muurp schreef:Ik ben wel benieuwd wat jouw 'uitlaatklep' is om de spanning (in ieder geval gedeeltelijk) kwijt te raken. Vanuit daar kun je namelijk specifiek zoeken in bijvoorbeeld vormen van creatieve therapie (ik noem bijv. beeldende-, muziek- of psychomotorische therapie).![]()
De manier waarop je spanning verminderd kan je helpen om een voor jou passende therapievorm te vinden.
Ik heb op mijn vorige therapie 11 maanden creatieve therapie gehad, drama, beeldend en dans. Ik heb toevallig net schildersspullen gehaald.
Hopelijk kun je hierin zelf inderdaad ook wat meer je rust pakken.

Ik kan je PMT ook aanbevelen. Het heeft niet zozeer met sporten te maken maar het is een hele brede vorm van creatieve therapie. Er wordt ook gebruik gemaakt van bijv. mindfulness of cognitieve gedragstherapie.
naam en titel niet onthouden), maar ze is cabaretière van beroep en op de meest rare momenten had ze paniekaanvallen van de angst. Ze gaf als voorbeeld aan thuis op de bank te zitten met een kopje thee en ineens in je ooghoeken een bus recht op je af zien komen rijden. Dat gevoel van schrik had ze elke dag een aantal keer. Misschien heeft ze in haar boek nog wat tips staan?
Wie weet scheelt een hogere dosering veel. Of eventueel een ander medicijn als dat niet helpt. Ik ben met mijne eerste medicijn ook een paar keer verhoogd tot het maximum, toen van medicijn geruild, die weer tot het maximum en toen werkte het! Dus wie weet