Kan niet slapen vd pijn!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Re: Kan niet slapen vd pijn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:13

Oeff lees dit net. Ik heb overbelaste enkel gehad en voelde echt precies hetzelfde. Bij mij hielp paracetemol het beste

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:13

Misschien iets teveel gedaan als ik lees dat je vandaag je paard geschoren hebt dan denk ik dat je teveel op je voet hebt gestaan.
Daardoor loopt er vocht naar beneden en dat voel je!
Ik denk nog langer en vaker met je pootje omhoog.
Je teen is niet rood, warm, pusserig, kloppend gevoel ander zou het ook nog wel eens ontstoken kunnen zijn

tradonal=tramadol overigens

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:16

Wat waardeloos zeg, zo te lezen leef je inderdaad al wat te lang op pijnstillers om genoeg positieve effecten van de tramadol te genieten.
Ik weet dat ik na mijn knie operatie erg blij was met mijn tramadol, toen ik ernaast ook nog door m'n rug ben gegaan (top combi) kreeg ik Oxycodon, sliep standaard een uurtje nadat ik daar een pilletje van had genomen xD. Ben dan ook absoluut geen pijnstillers gewend (slik praktisch nooit wat).

Beterschap!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 23:25

heb amper tot niet op men voet gestaan,heb namelijk op een emmer gezeten voor te scheren :+

Wil het liefst van al bij de pijnstillers van nu blijven,omdat ik anders nog eens iets anders neem waar mijn lichaam zich aanpast..

Rest van de dag zit ik overigens in de zetel met men voet omhoog, al is het soms moeilijk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 08:24

Wat ziet dat er bizar uit voor een ingegroeide teennagel 'operatie'. Ik heb die ingreep meerdere malen gehad en dat zag er altijd netjes uit ipv zo'n slagveld dat jij laat zien. Heb alle keren niets gevoeld en kon na een dag het been omhoog houden alles weer doen.
Misschien kan je de andere teen in Nederland laten doen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 08:48

Ja idd, tis wel euh... tja lijkt mij meer kwaad doen dan goed..

Overigens ingegroeide nagels moet je proberen zo lang mogelijk te laten groeien, een goede pedicure kan wonderen verrichten. Zo kort houden krijgt het ook geen kans om wel goed te groeien.. Ik heb het me laten voordoen en heb er een heel stuk minder last van. Ik knip en vijl het in een ander model :P

Rowdine schreef:
Wat ziet dat er bizar uit voor een ingegroeide teennagel 'operatie'. Ik heb die ingreep meerdere malen gehad en dat zag er altijd netjes uit ipv zo'n slagveld dat jij laat zien. Heb alle keren niets gevoeld en kon na een dag het been omhoog houden alles weer doen.
Misschien kan je de andere teen in Nederland laten doen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 08:59

Ik heb begin dit jaar ook deze "operatie" gehad, en mijn teen zag er na de operatie beter uit dan die van jou. En ik liep ook al maanden met een onstoken teen.
Ook bij mij zat hij enorm diep ingegroeid, en dat hebben ze er gewoon uitgetrokken, maar je kon duidelijk zien hoe breed de nagel gegroeid was, helemaal verkeerd gevormd. Ook ik knipte altijd kort en scheef :+
Ja het deed zeer, maar naderhand was het een wereld die open ging, eindelijk geen pijn meer !
Dus vraag me af wat ze in hemelsnaam hebben gedaan bij jou.

Scheren van je pony was geen slimme zet. Hoog houden en rust houden is echt de beste remedie, ook voor pijn.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 11:58

Ik vind het er best nog netjes uitzien, dat er rond is allemaal opgedroogd bloed met isobetadinegel..heb heel veel nagebloed ook de eerste dag omdat ze langs beide kanten zoveel hebben moeten wegsnijden en diep ook.

Ik knipte kort(en scheef) omdat ik dacht dat het zo beter ging gaan, heb altijd al ingegroeide nagels gehad misschien dat het komt doordat ik platvoeten heb?
Ik weet het echt niet maar heb altijd gehad.

Thuisverpleging net geweest om te verzorgen en heb vannacht redelijk geslapen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:11

Ik vind dit zo'n vreemde gang van zaken voor een ingegroeide teennagel. Ik heb ingegroeide teennagels gehad waarop ik bijna niet meer kon lopen. Met wildvlees en alles.
En in het ziekenhuis werd ik op de poli geholpen: twee verdovingsspuiten in de betreffende teen, een elastiekje om je teen heen tegen het bloeden en vervolgens aan de slag. Mijn nagel werd ingeknipt tot onderaan en het het stuk dat was ingegroeid werd er zo uit getrokken. Vervolgens werd dit aangestipt met ik meen stikstof en werd er verband om gedaan. Het wegsnijden van zoveel huid en het moeten hechten is totaal overbodig!

Diezelfde dag altijd met het pootje omhoog, en totaal geen pijn! Ik heb zelfs de poli opgebeld om te vragen of het niet kon dat ze het elastiekje hadden laten zitten omdat ik gewoon helemaal niets voelde. Dag erna verband eraf, pleister er omheen en gaan! Geen enkele thuisverpleging nodig.
Wat jij voor ingreep en totale mishandeling hebt gehad is voor mij onbegrijpelijk. Ik zou dan ook naar een andere arts gaan en je eventueel in NL laten behandelen in het ziekenhuis.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 12:16

Ik ben een Belg dus kan moeilijk voor zo'n teen naar NL rijden :+

Ben volledig in slaap gedaan omdat ik erom vroeg,kan helemaal niet tegen naalden..weet dus ook niet hoe ze aan het zijn gegaan.
Thuisverpleging vond het er goed uitzien en zei dat hetgene wat het vies oogde,gewoon opgedroogd bloed was met isobetadine gel.

Kan me ook niets anders voorstellen dan zolang met verband lopen want zonder heb je immers kans op infecties,toch met zo'n wond em dat ik niet de bedoeling. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:19

LauLauu schreef:
Ik ben een Belg dus kan moeilijk voor zo'n teen naar NL rijden :+

Ben volledig in slaap gedaan omdat ik erom vroeg,kan helemaal niet tegen naalden..weet dus ook niet hoe ze aan het zijn gegaan.
Thuisverpleging vond het er goed uitzien en zei dat hetgene wat het vies oogde,gewoon opgedroogd bloed was met isobetadine gel.

Kan me ook niets anders voorstellen dan zolang met verband lopen want zonder heb je immers kans op infecties,toch met zo'n wond em dat ik niet de bedoeling. :)

Mijn god zeg: onder volledige narcose voor een ingegroeide teennagel? Jeetje mina, gek ziekenhuis daar hoor!!
En zo'n grote wond is totaal niet nodig met een ingreep aan een ingegroeide teennagel, dat is nu juist het hele probleem.
Ik zou echt een andere arts gaan bezoeken, dit is werkelijk waar waanzin.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:24

Jeetje wat een slagveld voor een ingegroeide nagel := en zelfs thuiszorg en volledige narcose :oo mijn teennagel was zo ver ingegroeid dat het bovenste stukje teen helemaal doof was, verdoving werkte ook niet daar. Heb ik nu 2x gehad en beide keren geen centje pijn... Ja, tijdens de ingreep omdat de verdoving het niet deed wel.

Vind het ook een beetje raar dat je niet kan slapen van de pijn maar wel je pony gaat scheren, maargoed dat zal aan mij liggen :+

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 12:32

Hebben jullie soms een foto hoe het er bij jullie uitzag?
Kan ik me een beeld bij stellen waarom jullie dit als een slagveld zien:+

Heb gevraagt voor volledige verdoving,omdat ik al ziek word van de spuiten te zien..komt doordat ik vroeger 8 maand elke dag spuiten moest krijgen.

De pijn komt met vlagen hoor bv in de ochtend niets van pijn,middag zoveel pijn dat ik niets kan doen om na enkele uurtjes weer niets van pijn te hebben..tenminste geen stekende pijn.
Pony heb ik geschoren door op een emmer te zitten voor er toch niet op te leunen. :=

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:17

Nee daar heb ik geen foto van, sorry. Het moest toen een dag of 3 in verband blijven.
Overigens was mijn teen er wel een stuk erger aan toe dan die van jou voor de ingreep, helemaal compleet ontstoken, 3x zo dik en wildvlees groei.
Na de ingreep zat ik dezelfde avond wel weer op het paard.

Maar er was gewoon een stuk nagel afgesneden, eruit getrokken en aangestipt met van die vloeistof. Toen het verband eraf ging was het gewoon een klein wondje. Was gelijk enorm opgelucht met sokken en schoenen aantrekken e.d. Was trouwens ook gewoon bij de huisarts, niet in het ziekenhuis.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 22:38

Dat is wel snel weer op het paard !

Ze hebben bij mij langs beide kanten een stuk nagel weggesneden,eruit getrokken(die in mijn huid) en vervolgens een stuk houd weggedaan(buitenkant)omdat dat er te veel aan was en iets met de nagelbed gedaan op de plaats waar de nagel weg is gesneden/getrokken zodat er geen nagel meer groeit op die plaats.

Het gaat inmiddels al veel beter,alleen stappen gaat moeilijk en gaat nog een maandje met die speciale schoen moeten lopen omdat het nog een poos gevoeliger gaat zijn.
Is wel lastig dat ik er geen deken op kan doen,ben dan ook uit bed geband van mijn vriend en moet ik verplicht beneden slapen omdat ik hem anders wakker maak met roepen mocht hij aan het deken trekken :+

Heb ervoor gekozen voor mijn andere teen volgend jaar te doen omdat ik deze ingreep toch onderschat heb kwa revalidatie(tijd) en ik toch nog wil genieten van de laatste weken/2 maand dat ik nog kan rondlopen omdat ik erna geopereerd word aan men rug en een jaar niets ga kunnen doen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 22:56

Ga hier na wel naar een pedicure en ga niet zelf zitten knippen!!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 23:11

:+
Mijn teen zag er een heel stuk beroerder uit dan jouw teen.... heb dezelfde behandeling gehad.
Alleen gewoon bij de huisarts, lokaal verdoofd en ik heb toegekeken terwijl de huisarts de nagel wegsneed, er uittrok en het eea zo behandelde dat er inderdaad geen nagel meer zou terug groeien..

Kan met niets van een 'revalidatie'periode herinneren.... Heb me geen dag ziek gemeld oid, gewoon verband er om en klaar. Niet eens heftige pijnstilling gehad.

Is het voor jou niet helemaal een idee om eens naar een pijnpoli te gaan TS? Want jarenlang de medicatie slikken die jij slikt lijkt me ronduit ongezond, denk dat er toch een beter beleid te verzinnen moet zijn rondom pijnmanagement ( Ik weet natuurlijk niet wat er met je aan de hand is, maar als er sprake is van chronische pijn, dan is ondersteuning van en begeleiding door een pijnteam misschien geen overbodige luxe.... ..)

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 23:31

Ik kan knippen hoor, maar had het express zo kort gedaan omdat ik dat het zo ging beteren ( dus niet)..uiteindelijk deed mijn HA het elke keer maar het hielp geen steek.

Raar dat het bij jullie allemaal zo anders is gegaan !

Pijnpoli ga ik nu niet meer doen,heb geen andere mogelijkheid dat die rugoperatie gezien het mijn lichaam volledig belast en kapot maakt (artrose in knieën), spieren die zo scheef zitten door mijn kromming die ervoor zorgen dat ik zoveel pijn heb(+spierziekte). :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 23:42

Ik bedoelde niet pijnpoli in plaats van de operatie, maar ernaast!

Want als een simpele ingreep als een ingegroeide, ontstoken teennagel al zoveel problemen geeft, dan lijkt het me handiger dat er deskundigen gaan meekijken naar het (pijnstillings) traject ná je rugoperatie. Misschien toch eerst huidige medicatie afbouwen voor je operatie? Zodat je er 'schoon' ingaat en de pijnbestrijdende medicatie na de operatie in ieder geval enig effect gaat hebben?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-14 23:52

Eerste dag was de pijn zoveel doordat al het bloed opgedroogd was aan mijn verband(veel bloed), dus niet minder als logisch dat het zoveel pijn deed..de rest van de dagen is in combinatie dat ik zoveel moet neerzitten waardoor het effect heeft op mijn spieren/bekken/knieën en heupen.

Medicatie afbouwen gaat helaas niet, ben student en moet naar school..en zonder geraak ik niet uit bed. :)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 00:21

Ben ik dan de enige Nederlander die wel een paar dagen last heeft ff gehad na de ingreep vande ingegroeide teennagel.

Ik heb aantal dagen op krukken gelopen omdat ik er echt niet op kon lopen. Verder weet ik er niet zo veel meer vanaf al hele tijd geleden Gelukkig

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 21:16

UPDATE:

Vandaag op controle geweest en zag er volgens de arts goed uit en geneest zoals het hoort.
Moet wel komende dagen mijn korsten eraf doen zodat 4 december mijn hechtingen eruit mogen, heb hiernet mijn voet geweekt zodat het makkelijker ging..er is al heel veel af,enkel langs de hechtingen wacht ik af. :)

Kan er ook weer beter mee slapen, vannacht heeft het deken er zelf op gezeten zonder ik het wist en niet meer al te veel tintelingen wanneer hij omlaag zit.

Zoals jullie zien al een heel verschil tegenover die van enkele posts terug :+
http://nl.tinypic.com/r/2epsj2a/8

Ik ben eigenlijk wel iemand met veel gebreken..heb gelijk scan laten maken van mijn elleboog (2 jaar geleden uit de kom geweest en beschadigde zenuw erdoor,bleef pijn hebben en last hebben van op slot zitten) en heb 2 loszittende botfragmenten en die moeten eruit.

20 januari heb ik afspraak staan voor een datum te stellen voor die botfragmenten eruit te laten halen, weer van de pijn vergaan :=

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 01:24

Jeetje je hebt nu een hele deuk in je teen door weggesneden vlees!!

Ik hoop wel dat je er nu van verlost bent, dat ongeacht de slagerspraktijken je teen geen zeer meer doet!