Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indra_S

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 23:02

Ik ga binnenkort ook beginnen, ben nu al thuis lekker aan het hardlopen en zelf wat kracht.

Wie sport er hier bij Basic fit? Die komt ook in Harderwijk per januari, maar vraag me af of dar wel goede begeleiding is? Wil wel goed op weg geholpen worden, anders heeft het weinig zin :)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 23:21

Ik ben in maart begonnen met spinning 2x per week. In september begonnen met fitness, mijn bmi, vetpercentage is verbeterd, ben niet veel afgevallen, maar wel strakker.

Viel zelfs een ict collega op en die letten nooit ergens op binnen het bedrijf haha.

Op zondag doe ik spinning of fitness (ligt eraan of ik op tijd mn bed uit ben voor spinningles). Ik begin met cardio en doe daarna een toestellen circuit en sluit af met fietsen, roeien etc. Dit duurt 1,5 uur. Op maandag doe ik hetzelfde fitness programma. Woensdag heb ik paardrijles en op vrijdag heb ik een les funxtion (soort circuittraing onder leiding van instructeur) daarna doe ik nog een half uur cardio. Elke dag lijkt me ook veel. Dan hebben je spieren geen rust.

Doordat ik veel verschillende dingen doe hou ik het leuk voor mezelf. Afgelopen 2 weken ben ik de maandagfitness niet geweest. Ik vind het soms best veel. Werken, gezin, 3 sportende kinderen en zelf ook sporten.

Ik ben in maart begonnen met een vriendin maar de keren dat zij is geweest zijn op 2 handen te tellen. Zo jammer

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 23:27

Erg leuk topic! Ik neem mezelf ook elke keer voor om te gaan sporten.. Zit zelf alleen met enorme rugklachten, eerder was ik fitter en kon ik de pijn beter verdragen nu mijn conditie slechter is heb ik er ook heel erg veel last van.

Ik weet dus als ik fitter word MN rug ook beter teveverdragen zal zijn, alleen als ik ga sporten kan ik daarna amper lopen vd rugpijn, MN been doet dan niet meer wat ik wil :(

Ga het nu maar heel langzaam opbouwen, begin met om de dag 15 min max cardio, en buikspieren. Kan gelukkig thuis heb alles in huis voor zover nodig.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 23:51

Indra_S schreef:
Wie sport er hier bij Basic fit? Die komt ook in Harderwijk per januari, maar vraag me af of dar wel goede begeleiding is? Wil wel goed op weg geholpen worden, anders heeft het weinig zin :)

Ik zit bij Basic Fit :) Begeleiding bestaat uit wat uitleg over apparaten en papieren one-size-fits-all trainingschema's. Voor serieuze begeleiding zul je verder moeten zoeken denk ik. Sommige BF's bieden wel personal trainers aan dacht ik, tegen betaling uiteraard.

Ik vind de zeer beperkte begeleiding geen probleem, Google is your best friend wat betreft dingen als trainingschema's :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 00:29

@Florenc.. Oké thanks!! Ik durf niet echt in gewicht omhoog te gaan, en merk dat ik nu idd meer sets nodig met meer herhalingen om moe te worden :P even mee gaan sleutelen als ik met een vriend train

Vandaag lekker wezen paaldansen :D

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 09:34

Gianti schreef:
@Florenc.. Oké thanks!! Ik durf niet echt in gewicht omhoog te gaan, en merk dat ik nu idd meer sets nodig met meer herhalingen om moe te worden :P even mee gaan sleutelen als ik met een vriend train

Omwille van de angst dat het niet gaat lukken met zwaarder gewicht, of? Eventueel in heel kleine stapjes werken he. Vandaag even met 22 kg aan de slag, dan volgende training eens met 25 kg,.... Maar zeker gewicht goed omhoog gooien. Eindeloos herhalingen met laag gewicht is cardio, en van cardio krijg je geen mooie ronde kont :Y)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:16

Gianti, misschien is bodypump iets voor je, daar voel ik iig lekker in m’n billen.
Xdniesje, Kun je niet standaard 2x in de week vast inplannen, 5 keer is een beetje veel, maar 2 keer zal toch wel moeten lukken?
Loes, ik woon ook wat te ver weg, maar kun je niet meedoen aan groepslessen, dat motiveert ook.
En sanne, nog lekker gesport?
Zoe, hoezo moet je 6 keer sporten? Zelf heb ik ook veel thuis gesport en merkte ook dat het toch te veel werd voor m’n lichaam, ik raakte langzaam uitgeput en uiteindelijk geblesseerd. Dan maar liever iets minder, maar wel met plezier.

Basic fit zit bij mij letterlijk om de hoek, maar ik wordt daar niet echt vrolijk van. De groepslessen zijn virtueel, de openingstijden beperkt en vaak ziet het er overvol uit. Ook heb ik gelezen dat het niet echt makkelijk is om van je abonnement af te komen.

Ik zit nu bij een andere sportschool, wel wat verder weg, maar veel echte groepslessen, goede begeleiding en schoon. Betaal dan ook wel veel meer dan bij BF, maar ik weet van mezelf dat als ik niet tevreden ben ik helemaal niet meer zou gaan. Op deze sportschool zijn alle medewerkers betrokken en dat motiveert ook.
Gister weer lekker gesport. Ik heb nu een schema met krachtoefeningen en cardio. De gewichten ben ik nu langzaam aan het opvoeren. Van mezelf weet ik dat ik snel slordig word in de uitvoering, dus probeer me nu goed op m’n houding te focussen. Vanavond lekker klimmen.

Indra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:40

Heel harderwijk gaat bij ons ook naar basic fit hoor ik al, dus gaat vet druk worden. De andere sportschool is helaas te duur voor mij.
Hoef niet mega veel begeleiding, maar wil wel op weg geholpen worden!
Ga zlf liever ook naar andere sportschool met leuke groepslessen enzo, maar goed wie weet over een jaar.

Vind het wel leuk om te lezen dat jullie niet echt voor afvallen gaan(wat wel leuk meegenomen is), maar meer voor strakker en gezonder :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:46

Ik ben eind september begonnen met op maandagavond fitness op een powerplate (en 2x p/week hardlopen) icm weight watchers.
Ik ben nu 3,5 kilo kwijt... ik had 39% vet... dat is nu 2,5% omlaag gegaan en mijn spier is 1,5% omhoog gegaan :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 11:49

Goed bezig!!

@lieke: ik train liever zelfstandig :)

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 12:21

Ik zou best wel wat kilo's kwijt willen maar vooral strakker en fitter ! Goed bezig iedereen!

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:24

Dankjewel Lieke voor je reactie.
Het probleem is als ik 2 a 3 dagen in de week mijzelf verplicht, ik dan ga uitstellen. Morgen weer een dag!
Ik wil gewoon weer in het ritme komen dat ik er naar toe ga zonder tegen zin en zonder na te denken. Waarschijnlijk is het gewoon weer even die drempel over en mijzelf een schop onder de kont geven.

Ik heb met groepslessen trouwens ook niet zo, het liefst ga ik op de tijden dat er bijna niemand is. Als er meer mensen zijn weerhoud dat mij om echt op volle kracht te gaan.

Youri1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:42

Ik ga nu sinds drie maanden naar een kleine sportschool en heb al heel veel voortgang gemaakt :). Ik heb voor mezelf een trainingsschema gemaakt zodat ik voor mezelf een extra factoor heb waardoor ik ga(anders klopt het schema namelijk niet meer). Ik train op conditie ,want die is een heel stuk slechter geworden sinds ik niet meer voetbal, op kracht en op spiermassa.

Maar nu komt de vraag: hoe houden jullie het leuk voor jezelf? ik ga nu meer uit gewoonte en omdat ik weet dat het goed voor me is dan dat ik het nog echt leuk vind...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:43

mijn belangrijkste drive om door te gaan is dat ik mijn lichaam vooruit zie ga :D en eigenlijk nog nooit zo happy met mijn lijf ben geweest :)

Youri1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 13:50

Gianti schreef:
mijn belangrijkste drive om door te gaan is dat ik mijn lichaam vooruit zie ga :D en eigenlijk nog nooit zo happy met mijn lijf ben geweest :)

Dat klopt, ik ben nu ook wel erg blij met mijn lichaam, zeker als ik oude en nieuwe foto's vergelijk. en mijn vriendin is ook wel een grote motivatie. Het is alleen jammer dat het altijd wel redelijk de zelfde oefeningen zijn... Ik ken veel verschillende maar raak er zo langzaam aan wel een beetje doorheen :P

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 16:55

Youri1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:26

Meliaforever schreef:
Dit kanaal heeft ook veel oefeningen, geen idee welke echt werken. :+
https://www.youtube.com/user/XFitDaily/videos

Dank je! en dat wordt gewoon uitproberen dan :). Dan kom je er vanzelf achter wat wel en niet werkt

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:12

Heb vandaag gewichtjes gekocht van 2 kg om mee te beginnen. Die dingen zijn nog best prijzig :=

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:28

Ik vind ze ook best duur hoor!
Eergisteren ben ik weer naar de sportschool gegaan. Heb lekker mijn benen gedaan :D
Gisteren ging ik weer, maar bleek dat een middelbare school voor meerdere klassen zo'n sportmiddag daar had. Ik was tien minuten binnen en ben toen maar weggegaan. Verschrikkelijk!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 18:35

Action heeft ook gewichtjes yogomat en enkelgewichtjes!! Niet heel zware

Vandaag heerlijk getraind nog!! Ben met squats kwa herhalingen op midden gaan zitten, dus 10 en dan met 30kg

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 09:49

Youri, kun je niet op je sportschool om andere oefeningen vragen?
Gianti, goed bezig!
xdniesje, dat is balen zeg!
Zo meteen weer naar bodypump. Heb de eerste twee keer de gewichten erg laag gehouden om goed aan de uitvoering te werken, nu rustig aan opbouwen, ben benieuwd hoe dat gaat!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 16:52

Ik moet eerlijk bekennen dat ik al bijna 2 weken niet ben geweest. Ik had een buikgriep en ben daar nog steeds niet overheen. Ik ben wel de woensdagen naar de manege geweest:-)

Maar ik merk het goed, pepernoten, chips en geen sport werkt echt niet:-(
Ben bijna 2 kg aangekomen..

Helaas kan ik door het werkrooster van mijn vriend vrijdag pas weer naar de sportschool. Maar heb wel het plan om daarna meteen weer mijn ritme op te pakken en me weer slank(er) en fit te voelen

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 17:01

Metingen; 20/7 (maar ivm vakantie in sept pas weer gestart)
Gewicht 62,6 /vetperct 36,9 / vetmasso/spier 26,5 / vis 6 / bmi 24,5

Meting 10/10; gewicht 60,1 / vetperct 34,4 / spier 27,6 / bmi 23,5 / vis 5

Meting 7/11; gewicht 60,9 / vetperct 34,2 / spier 28 / bmi 23,8 / vis 5

Binnenkort heb ik weer een follow up, voor die tijd dik aan de slag, weeg nu 62,5 en dat is niet door toenemen spiermassa:-(

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:39

Hee leuk topic!
Ik kom me ook melden :)
Ik heb mijn abonnement voor de fitness deze maand afgesloten.
Mijn lengte is 1.70 en gewicht nu zo'n 70 kilo. Vetpercentage en dergelijke zijn niet gemeten..
Ik wil (zichtbaar) minder vet en spieren opbouwen.
Hiervoor ben ik nooit echt lid geweest bij een sportschool, wel deed ik al ruim een jaar 1x per week polefitness..

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 22:18

Hoi Miekel92

Waarom heb je dat niet laten meten? Ik sta op de weegschaal hou een apparaatje vast en daaraan valt alles af te meten (geen idee hoe). Ik vind het wel een fijn idee om me nu niet op gewicht te focussen maar meer te zien na een aantal weken wat ik heb verbeterd en waar ik aan moet werken.

Wanneer ze dit bij jullie hebben kan ik het je aanraden, voorheen stond ik (te) vaak op de weegschaal en nu kan ik het loslaten.

Succes met sporten