Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maximuss schreef:Het grote verschil tussen industriële duikers en sportduikers is dat men als industriële duiker een link heeft met de kant (radio) en een veiligheidsploeg boven staan heeft. Een sportduiker is als het ware volledig "los" en dus ook op zichzelf aangewezen. Ik ken mensen met dezelfde achtergrond die het daar moeilijk mee hebben.
Stagediver schreef:Joolien schreef:Ik heb zelf een zware depressie gehad, maar niet met agressie of chagrijnigheid. Wel veel hulpeloosheid.
Kun je met je vriend praten over hoe het met hem gaat? Of wil hij dat ook niet?
Jawel, kan wel met hem praten. Kan zich alleen niet in "mijn"gevoel plaatsen..Weet ook niet zo goed wat hij zelf moet voelen :/ zegt dat hij geen gevoel heeft maar denk dat het ook door de medicijnen komt?
Wij zijn overigens vandaag voor het eerst wel weer weggeweest vandaag sinds weekend:D
Stagediver schreef:Nee dat is zeker niet voldoende, hij heeft de 20ste gesprek met psycholoog voor de eerste keer, ook wordt hij dagelijks gebeld door emergis crisis hulp, zij gaan ook EMDR voor hem aanvragen, om van die ptss af te komen, wat er verder gaat gebeuren weet ik nog niet?
HEel veel sterkte. Rossfechten schreef:Ts
Wat hij met zichzelf doet is niet jou probleem.
Als ik het goed lees is hij erg stom en eigenwijs geweest met duiken, maar mag jij de oliebol over je heen krijgen.
Meneer ging alleen duiken, en kan onderwater niet rustig blijven. Dan moet hij ook niet zeuren over lichamelijke / geestelijke gevolgen.
Zorg goed voor jezelf. En laat hem zijn eigen probleem maar oplossen, een diagnose ik zag er al wat voorbij komen is geen excuus om je te misdragen.
Stagediver schreef:Ja, ik ga gewoon met hem mee naar de psycholoog, want ik weet dingen anders te verwoorden dan hij ziet. Omdat ik er tegen aan kijk. Hij is niet zo open ook, een vrij gesloten persoon. Omdat ik mee ga dan komen de problemen ook wat meer aan het licht, en kan de psycholoog ook zo beter zijn werk doen.
De problemen zullen ook zeker niet een twee drie opgelost zijn, daarom is het gewoon beter voor mij, en mijn kind om gewoon onze eigen plek te hebben, en als het toe gelaten wordt, dat we gewoon eens er een keer uit kunnen of een weekendje kunnen samen zijn maar gewoon alles een beetje low key om het zomaar te zeggen.
De problemen spelen eigenlijk al zijn hele leven. Heeft in een opvoedkamp gezeten in Frankrijk. Meerdere relaties gehad die zo kapot zijn gegaan.. Problemen met zus, problemen met ouders. Zijn hersencapaciteit laat het gewoon niet toe om alles zwart wit te zien, in te leven in een ander, hij kan gewoon niet functioneren in de maatschappij, zn hele leven al niet.
Iedereen heeft zijn dingetjes wel, maar hij zal toch moeten leren om mee te gaan in de maatschappij en zichzelf ontwikkelen, en hij zal denk ik wel op aangepaste medicatie moeten, want zelf kan die het niet. Ik vind het niet erg als iemand een gebrek heeft, of wat dan ook. Met alles valt wel te leven, mits iemand niet wil leren, en er niets aan gaat doen.
Ik vroeg hem vanmiddag wil jij nou echt zo leven? Wil jij niet een gezinnetje hebben en gelukkig zijn? Hij zei ja natuurlijk wil ik dat, ik zei tegen hem ook al is die kleine jouw kleine niet, zij ziet jou wel als papa die zij nooit heeft gehad. Je kan alles hebben maar vecht er dan voor. Nu ik ben weggegaan ziet hij het probleem wel in, en ziet hij dat hij mij ook wel "nodig" heeft.
Stagediver schreef:Ik ben er weggegaan gisteren, het liep allemaal zo uit de hand, noemde mijn dochter van 2 een k*nkerkind en that was it...
Stagediver schreef:Nee mijn kind moet zeker niet opgroeien in zo'n leefsituatie. Daarom moet ik ook gewoon mijn eigen plek hebben. Waar mijn kind veilig is, en waar ik gerust kan leven. Hij is biologisch zeker haar vader niet, maar zij heeft wel een vaderband met hem. Al vanaf 1 zijn die 2 dikke maatjes. Hij doet ook alles met haar.
Het probleem zal er zeker niet op kort termijn zijn. Ik ben er nu alleen bij de eerste gesprekken bij geweest. Zodat dingen wat duidelijker zijn. Ik heb er ook voor gezorgd dat er weer nieuwe psychologische testen enzo gedaan zijn omdat die anders ook niet zouden gedaan zijn of veel later.
Om hem gelijk af te schrijven zou ook een beetje gemeen zijn, ik geef nog gewoon om hem maar ik kan gewoon zo mijn leven niet leiden. Nu ik daar niet meer woon, kunnen wij gewoon eens proberen om gewoon eens wat dingen te gaan doen, even er lekker uit ofzo zonder alle drama. Wij hebben een hele super leuke tijd met elkaar gehad toen wij nog niet bij elkaar woonde. En als we gewoon weer bij begin beginnen.. en hij gewoon zn therapie volgt.. en het gaat beter alleen maar mooi meegenomen. En als het niet beter gaat, dan is het tijd om de knoop door te hakken, maar dan heb ik wel mijn eigen stekkie..