schimmelinfectie (vrouwenprobleem)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:36

"Menstruatie is hormonaal", daar heeft die malle huisarts groot gelijk aan. :j

Volgende vraag: hoezo komt die infectie telkens terug?

Wat ik al jaren doe, standaard na de laatste menstruatiedag: gewoon even aanzuren. Dit kan met biogardeyoghurt, ik deed het met appelazijn - maar met gewone, schone azijn gaat het ook uitstekend.
Ik heb het nooit met tampons inbrengen gedaan: de meeste jeuk die ik ervoer zat toch buiten, tussen de venuslippen en niet in de vagina zelf.

De drogist verkoopt duurdere middelen die ongeveer hetzelfde doen, maar let wel op de pH: ideaal is tussen 3,8 en 4,2. Er staat een tube in het schap met een pH van 5,6. Vergooi daar je geld niet aan: wie nog geen problemen had, zou ze subiet krijgen met die pH.

Sure_lee

Re: schimmelinfectie (vrouwenprobleem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:40

Wat voor kleding draag je trouwens?
Ik krijg namelijk alleen witte afscheiding als ik strakke spijkerbroeken draag. Die draag ik dus nooit meer en nu heb ik nergens last meer van.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 20:00

Oke even heel stom maar het werkt veeeeeeel beter dan wat je huisarts voorschrijft :'-). De voetschimmel creme van de kruitvat...zit miconazol in het zelfde als de vaginale creme maar echt waar ik zweer erbij na 3 dgn heb je nergens meer last van.

mijn moeder kwam daar ooit mee en die heeft in de zorg gewerkt ;-)

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:47

diesel83 schreef:
Oke even heel stom maar het werkt veeeeeeel beter dan wat je huisarts voorschrijft :'-). De voetschimmel creme van de kruitvat...zit miconazol in het zelfde als de vaginale creme maar echt waar ik zweer erbij na 3 dgn heb je nergens meer last van.

mijn moeder kwam daar ooit mee en die heeft in de zorg gewerkt ;-)

Dat heeft alleen zin bij een uitwendige schimmel. Bij een inwendige schimmel red je het daar niet mee, dan heb je wel een vaginale capsule of applicator nodig :)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:58

katoenen ondergoed dragen, in ieder geval niet synthetisch.

Je kunt ook kijken naar producten van lactacyd, misschien kun je daarmee voorkomen dat er een schimmel opnieuw ontstaat na je menstruatie.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:03

Katoenen ondergoed en bij het slapen luchten heeft voor mij veel gedaan. :j
Ik had geen schimmelinfectie, maar wel veel afscheiding.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:04

Wat ook nog wel eens een boosdoener kan zijn: inlegkruisjes. Gaat lekker broeien

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:05

Jaren last van. Heb nu een recept voor fluconazol, is gewoon een pil die je 1x slikt en dan ben ik er vanaf. Ik heb ze standaard op voorraad.

Ik heb er ook last van na mijn menstruatie maar heb zowiezo verstoorde hormoonspiegel omdat ik geen schildklier meer heb, dus extra gevoelig voor dat soort dingen.

Het lijkt altijd dat je de enigste bent die dit heeft, maar van de dokter hoorde ik dat er heel veel vrouwen zijn die er een periode in hun leven last van hebben. Maar behoorlijk naar is het wel. Bij mij zijn de pillen het enigste dat helpt. Zalfjes e.d. maakt de ellende alleen maar groter
Laatst bijgewerkt door Spekkie01 op 17-11-14 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:05

Ik had hier helaas ook veel last van in mijn periode dat ik gestopt was met de anticonceptie. Steeds na mijn ongesteldheid. Schijnt ook te kunnen komen door tampons. Nu ik weer aan de pil ben en deze constant slik, dus geen stopweek meer, heb ik niet 1 keer meer last gehad, inmiddels ben ik een aantal maanden verder. Dit op advies van mijn huisarts, daar ik toch ook al heel veel last had tijdens mijn menstruatie waardoor ik nauwelijks kon functioneren van de pijn.

Ik kreeg overigens een pil van de huisarts om te slikken, omdat ik voor die crèmes allergisch bleek te zijn, dit maakte de jeuk alleen erger.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:15

Crème met miconazolnitraat gebruiken, kun je op recept krijgen.
Verder opletten dat je niet te veel synthetische materialen bij je kruis draagt. Het liefst katoenen ondergoed en niet altijd strakke kleding. In maandverband zit ook vaak synthetisch materiaal.
Ik heb er ook ooit steeds terugkerend last van gehad en toen heeft het bij mij dus geholpen om alleen maar katoenen ondergoed te dragen en het gebruik van maandverband en inlegkruisjes te minimaliseren.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-14 22:19

Om even een aantal vragen te beantwoorden, ik draag katoenen ondergoed, altijd. En bij mij maakt het niet uit of ik een (strakke)spijkerbroek draag of een losse broek.

Mijn schimmelinfectie is trouwens hormonaal, niet mijn menstruatie (ofja dat óók, maar de dokter had 't natuurlijk over de schimmelinfectie).

Verder ben ik er momenteel vanaf dankzij die pil en ga ik wat vaker mijn tampon verwisselen tijdens m'n menstruatie (al zal dat 's nachts lastig zijn). Ik gebruik verder geen inlegkruisjes of maandverband.

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:28

Casarell schreef:
Hier ook regelmatig last van gehad, en de pillen die ik kreeg van de HA werkte eigenlijk niet.
Toen dit geprobeerd.. en het is nu al jaren weg!!
http://www.multi-gyn.nl/multi-gyn-floraplus/

Het zorgt voor de juiste ph waarde waardoor schimmels het niet kunnen overleven.
En ja.. ik gebruik nog steeds de pil.. :j

Hier hetzelfde probleem en dezelfde oplossing.
Nu als ik iets irritatie voel gebruik ik multi-gyn en breekt het niet door.
Idd zorgen voor juiste pH waarde zodat schimmel geen kans krijgt.

De inbrengcapsules en cremes met miconazolnitraat zijn voor als je al een infectie hebt, die krijgt TS dus al steeds en werken onvoldoende, althans het komt steeds terug. Dat komt dus wrs door slechte zuurgraad.
Dus idd bovenstaande proberen of zoals hierboven die vitamine c voor je ... (normaflor dus)