Gezond afvallen ZONDER sport + MAKKELIJK eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 15:40

Polly schreef:
Ik kan je verder geen tips geven maar ik moest wel enorm grijnzen bij je bol mozzarella als tussendoortje, ik dacht dat ik de enige was met die afwijking.
Sterkte de komende tijd!!

Guilty pleasure :o Laagje per laagje... :Y).

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 15:50

marimba schreef:
zelf ook deze operatie gehad, wandelen kan wel in de eerste weken want de arm kan je niet bewegen door de sling. je arm wordt ge immobiliseerd door de sling, haalde er zelf de koeien mee uit de wei :o

zorg dat je bij een goede fysiotherapeut terecht komt voor de revalidatie, want dat duurt gemiddeld bijna een jaar, was bij mij zelfs langer.

zodra het mag en kan raad ik aquatherapie heb daar zelf veel baad bij gehad.

sterkte vast

Uhm denk dat als de arts tegen de TS heeft gezegd totaal geen beweging dus ook niet wandellen dat het dan ook echt niet mag dat jij zo'n gelijke operatie heb gehad wil niet zeggen dat het herstel etc gelijk is ;)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 15:50

Ik heb de operatie ook gehad,de eerste tijd is zeer vervelend.Maar wandelen kan prima hoor.Het was het enigste wat ik nog kon :-).want je kan zelfs je broek niet aan doen :+
De sling zit zo stevig dat je schouder absoluut net beweegt,erger en pijnlijk is slapen.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 15:55

Alles wat je eet halveren, zelf heb ik dat ook gedaan toen ik met een gebroken scheenbeenplateau 4 maanden moest zitten.
Ik eet gezond , daar was niets meer af te halen dus mijn porties kleiner gemaakt en ik ben hetzelfde gebleven .

saddledancer

Re: Gezond afvallen ZONDER sport + MAKKELIJK eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:41

Oooh mozarella :~

drink ik ipv water veel groene en witte thee, ontzettend gezond, en ook nog goes voor t afvallen :j ik drink het zonder iets, maar vriendlief brengt de zijne een heel Klein beetje op smaak met wat drupjes verse citroensap, ook erg lekker :)

verder, kies de gezonde keuzes,
bruine rijst ipv witte
volkoren pasta ipv witte
olijfolie ipv boter
kruiden en specerijen ipv zout
donkere onbewerkte honing ipv suiker
havermout ipv ontbijtgranen
zoete aardappelen ipv 'normale'
80% cacoa dark chocolate ipv melk of wit (of begin met 55% als je 80 niet meteen lekker vind)
huisgemaakte popcorn met zeezout en olijfolie ipv chips

ga voor de gezonde vis (in kleine porties) alle witvis is goed, tonijn is goed, schelpdieren, mosselen, oesters (rauw)
'gezond' vlees zoals kip, kalkoen, extra mager runder gehakt, kleine porties
maar als je idd vegetarisch wil 3 dagen in de weet, ga Dan voor goede vervangers zoals
bonen
eieren
noten boter (dus pindakaas, amandelboter, cashewboter, maar ga wel voor de varianten zonder toegevoegd suiker en olie)
rauwe noten
tofu
soyabonen

voor je mozarella kan je het best voor de verse, laag zout variatie gaan, en voor andere melkproducten kan je het best kiezen voor vet vrije plain Greek yogurt, feta kaas, cottage cheese, organische 0% vet melk
daarnaast drink ik zelf graag amandelmelk (de ongezoete!) en rijstmelk, dat gebruik ik ook tijdens het Koken.

met granen is het belangrijk Om voor de volkoren varianten Te gaan, maar het beste zijn dingen als quinoa (wat zowel sochtends met kaneel als savonds ipv rijst, pasta of aardappels erg lekker is)
ook quinoa pasta is een lekkere variatie :)
voor een snelle snack kan je een pak rijstewafels naast je neer zetten, eventueel met een dun laagje amandelboter, lekker en gezond!

sommige fruitsoorten zijn beter Dan anderen, zo zijn de meeste bessen (blauwe bessen, frambozen, aardbijen, rode bessen, cranberries) good to go, en ook grapefruit (zonder suiker) watermeloen en avocado is erg gezond!

sorry voor t Lange verhaal, ik ben een beetje uitgebreid geweest denk ik. Mocht je Meer willen weten ben ik altijd bereid je Te helpen :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:57

Mijn zus heeft wel is een crash dieet gedaan. Niet zo heel gezond, wel effectief. Vooral omdat je niet mag sporten.

Maar dat zul je niet willen gok ik.

Ik vind wel dat je erg veel eet hoor. De hoeveelheid vlees en vooral ook koolhydraten zou ik drastisch verminderen als straks thuis zit. Dat heb je dan zeker niet nodig. Fruit is wel gezond maar er zitten ook suikers in, dus niet teveel doen. Wel komkommer, tomaat, bleekselderij, wortels en paprika. Allemaal prima als tussendoortje.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 17:00

Zoals al eerder is aangegeven is BodieBoost een hele goede handleiding om het gezond eten op te pakken. door deze methode 'baken' je als het ware de portiegroottes af. Staan veel lekkere en simpele gerechten in de boek(en) en zijn voorzien van weekmenu's. Ook mag je twee keer per week jokeren, wat iets lekkers eten betekent. Dus een bakje chips, een candybar of een stuk chocolade.

Ik ben er ook zo'n 10 kg mee afgevallen zonder heel veel te sporten. Nu is het voor mij enkel nog een leidraad, maar die 2 jokers blijf ik aanhouden!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:29

Florenc schreef:
Polly schreef:
Ik kan je verder geen tips geven maar ik moest wel enorm grijnzen bij je bol mozzarella als tussendoortje, ik dacht dat ik de enige was met die afwijking.
Sterkte de komende tijd!!

Guilty pleasure :o Laagje per laagje... :Y).

:j :j
Heeeeerlijk!!!

Ik heb jaren terug een crashdieet gedaan en het heeft me 2jr gekost om mn darmen weer aan de praat te krijgen

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:30

Diëten is nooit goed, je leefstijl aanpassen wel ;)

hasufel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:49

Dat verzadigde vetten ongezond zijn is niet bewezen en al erg achterhaald. Juist doen! Vooral boter en olijfolie. Je kunt beter de omega 6 laten staan, die krijg je op allerlei manieren al binnen. Veel verstoort ook de balans omega 3/6, van 3 kun je bijna niet teveel krijgen. Omega 6 zit vooral in plantaardige oliën, en helaas, in noten. Daarnaast bevatten noten ook andere stoffen waar je niet teveel van moet hebben.
Wat het meest aanzet zijn de koolhydraten en suikers. Die verteer je heel snel en neem je allemaal op, worden in het lichaam omgezet en opgeslagen als vet.
Lekker groente knabbelen, vlees mits weidevlees (weer omega 3/6) is ook geen punt. Laat je brood, pasta en couscous weg en dan zul je het vast snel merken. En inderdaad weinig fruit.
Als je wetenschappelijke literatuur hierover zoekt is bv www.coolinginflammation.blogspot.com een leuke. Ook via paleodieet kun je interessante dingen vinden. Alleen doe je er beter aan de agavesiroop en honing weg te laten en wel zuivel te eten denk ik. Zie ook die websites.
Succes met je operatie, herstel en zonder snoepen bezig zijn!

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 18:13

Iemand die zoveel met sporten en voeding bezig is als jij, is tips geven mbt voeding geen lachertje :D
Qua voeding zou ik eten zoals je anders eet, alleen je porties verkleinen. Je spieren hebben die hoeveelheid EW niet nodig als je minder krachttraining doet hé. Dat scheelt toch al direct wat in kcal. Zeker de vetten zoals pindakaas niet schrappen, die zorgen mee voor een verzadigd gevoel. (En het is lekker:p ) Veel mensen(vrouwen vooral) denken dat ze met zoveel mogelijk vetten te schrappen goed bezig zijn om af te vallen maar wij vrouwen hebben nu eenmaal vetten nodig.

Je mag misschien je arm een hele tijd niet bewegen maar dat betekent toch niet dat je je benen niet meer kan trainen?
Je kan perfect benen trainen zonder je armen te gebruiken. Leg press-hack squats-calves-hamstrings zijn allemaal te trainen dmv toestellen waarbij je je arm/schouder niet belast. En vermits het een grote spiergroep is, verbrand je toch redelijk wat extra kcal.
Denk zelfs dat buikspieroefeningen mogelijk zijn...

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 18:44

Ineke2 schreef:
Mijn zus heeft wel is een crash dieet gedaan. Niet zo heel gezond, wel effectief. Vooral omdat je niet mag sporten.

Maar dat zul je niet willen gok ik.

Ik vind wel dat je erg veel eet hoor. De hoeveelheid vlees en vooral ook koolhydraten zou ik drastisch verminderen als straks thuis zit. Dat heb je dan zeker niet nodig. Fruit is wel gezond maar er zitten ook suikers in, dus niet teveel doen. Wel komkommer, tomaat, bleekselderij, wortels en paprika. Allemaal prima als tussendoortje.

Als ik de cheats eruit laat, zit ik nu wel goed voor de hoeveelheid sport waarop ik zit hoor :Y), maar inderdaad, het is zeker niet weinig. Daarom ook dat het lastig gaat zijn om echt minder te eten (naar hoeveelheid, niet naar kcal).

giotto schreef:
Iemand die zoveel met sporten en voeding bezig is als jij, is tips geven mbt voeding geen lachertje :D
Qua voeding zou ik eten zoals je anders eet, alleen je porties verkleinen. Je spieren hebben die hoeveelheid EW niet nodig als je minder krachttraining doet hé. Dat scheelt toch al direct wat in kcal. Zeker de vetten zoals pindakaas niet schrappen, die zorgen mee voor een verzadigd gevoel. (En het is lekker:p ) Veel mensen(vrouwen vooral) denken dat ze met zoveel mogelijk vetten te schrappen goed bezig zijn om af te vallen maar wij vrouwen hebben nu eenmaal vetten nodig.

Je mag misschien je arm een hele tijd niet bewegen maar dat betekent toch niet dat je je benen niet meer kan trainen?
Je kan perfect benen trainen zonder je armen te gebruiken. Leg press-hack squats-calves-hamstrings zijn allemaal te trainen dmv toestellen waarbij je je arm/schouder niet belast. En vermits het een grote spiergroep is, verbrand je toch redelijk wat extra kcal.
Denk zelfs dat buikspieroefeningen mogelijk zijn...

:D Pas op, heb best al wel wat goeie tips gekregen. Ben momenteel ook bezig met wat makkelijke gezonde receptjes uit te zoeken, zodat ik het vriendlief dan gewoon op een blaadje kan meegeven.

Mijn idee op dit moment is om naar koolhydraten terug wat te schrappen.... Minder rijst/pasta bv, eerder naar recepten te gaan met 'volle' groenten (bv pompoen, zoete aardappel, peterseliewortel) die voldoende vullen.

Trainen van je benen, ja, maar dan moet ik naar de fitness :+. Ik train nu 95% van de tijd met losse gewichten en barbells; en dan is het lastiger. Maar ze stelden daar ook al voor om me gewoon met een gewichtsvest te laten squatten/lungen :Y)

hasufel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 20:14

Ik vond op internet een recept voor pumpkin chocolate chip bread, gister gemaakt en echt superlekker! Ipv chips een reep pure 75% chocola met een hamer bewerkt, absolute aanrader! Moet je vriend wel lief aankijken, 1e x uitvoeren is wel wat werk. Zit geen meel in, ipv stroop stevig gebruikt.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 23:54

Ik wil je niet uit je droom helpen maar na 8 weken heel licht sporten na zo'n operatie......
Ik heb een soort gelijke operatie gehad en ik ben nu ruim een halfjaar verder en train nog steeds onder begeleiding vd fysio.

Qua eten heb ik geen tips.. ik vond het vreselijk maar ben niet anders gaan eten.
Ik was zo misselijk door alle medicatie dat ik mijn eetlust totaal verloor.
Ik ben een aantal kg aangekomen en nu de taak om ze er weer af te krijgen! (Voor niks want mijn andere arm moet ook haha).

Veel sterkte met je operatie!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 23:57

Ik wil dit even volgen want ja ik wil ook gezond eten en afvallen maar ik hou niet van sporten :o

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 11:49

hasufel schreef:
Dat verzadigde vetten ongezond zijn is niet bewezen en al erg achterhaald. Juist doen! Vooral boter en olijfolie. Je kunt beter de omega 6 laten staan, die krijg je op allerlei manieren al binnen. Veel verstoort ook de balans omega 3/6, van 3 kun je bijna niet teveel krijgen. Omega 6 zit vooral in plantaardige oliën, en helaas, in noten. Daarnaast bevatten noten ook andere stoffen waar je niet teveel van moet hebben.
Wat het meest aanzet zijn de koolhydraten en suikers. Die verteer je heel snel en neem je allemaal op, worden in het lichaam omgezet en opgeslagen als vet.
Lekker groente knabbelen, vlees mits weidevlees (weer omega 3/6) is ook geen punt. Laat je brood, pasta en couscous weg en dan zul je het vast snel merken. En inderdaad weinig fruit.
Als je wetenschappelijke literatuur hierover zoekt is bv http://www.coolinginflammation.blogspot.com een leuke. Ook via paleodieet kun je interessante dingen vinden. Alleen doe je er beter aan de agavesiroop en honing weg te laten en wel zuivel te eten denk ik. Zie ook die websites.
Succes met je operatie, herstel en zonder snoepen bezig zijn!

Low carb is ook een hype en deels achterhaald :Y)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 11:56

Ik doe nu het brooddieet. Heb het zelf iets aangepast naar mijn weekplanning. Ik eet op ma, woe en vrij alleen brood (zonder boter en beleg). Onbeperkt alle soorten brood. Dit vul ik aan met water, thee (zoetje, geen suiker), beperkt fruit en beperkt bouillon.
De andere dagen gewoon eten wat ik wil.
Is dus iets anders dan voorgeschreven. Maar was in 3 dagen al ca. 1,5 kg kwijt.
Aanbevolen is om dit na 6 wkn te stoppen of goed op je inname van calcium en vit A te letten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:20

Het eerste waar ik aan denk is het zoveel mogelijk beperken van koolhydraten.

Als je stopt met sporten is dat toch wat je in eerste plaats zal doen verdikken... dus denk aan brood, pasta, rijst, couscous,... Volledig schrappen van koolhydraten ben ik niet voor, maar toch zo weinig mogelijk als je amper beweging zal hebben.

Wat fruit dan betreft: het zijn vooral bananen, druiven, meloenen,... die vol energie zitten. Dus die kan je misschien tijdelijk links laten liggen, maar appeltjes, mandarijntjes, sinaasappelen, pompelmoes etc is goed voor je! Zelfs al heb je weinig beweging. Je hebt je vitamientjes nodig.

Je kan oneindig veel groenten eten, sommige groenten zijn heel makkelijk mee te nemen en eet je zo weg (komkommer, kerstomaatjes, wortelen,..) Je kan ook diepvriesgroenten kopen (en in jouw geval bewaren in de ijskast dan), zo kan je heel snel bv. soep maken, of een lekker potje groenten koken. Als minstens de helft van je bord met groenten gevuld is, dan weet je dat je goed bezig bent.

Bij die groenten kan je altijd een lekker stukje vis eten (bv. makreel, zalm, forel,... --> kan je gerookt kopen = super snel én lekkerr! :9 ) of natuurlijk vlees, of een vleesvervanger, een eitje,...

Probeer alles vers klaar te maken, zodat je lichaam in deze periode niet hoeft af te rekenen met bewaarmiddelen en andere troep (dus geen sauzen uit een pakje bv)

Blijf vooral genieten van je bol mozarella, maar dan misschien een halve in plaats van een hele. En chocolade kan je probleemloos vervangen door pure chocolade (min. 70 % cacao, liefst nog donkerder). Lekker en gezond!

Succes, het zal wel niet eenvoudig zijn om als sportliefhebster volledig platte rust te krijgen!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 11:05

http://www.fast-5.nl/
De gezondsheidsvoordelen van vasten, maar dan nog makkelijker vol te houden als het 5-2 dieet.
Je hoeft er in principe niks om te laten staan.