Polly schreef:Ik kan je verder geen tips geven maar ik moest wel enorm grijnzen bij je bol mozzarella als tussendoortje, ik dacht dat ik de enige was met die afwijking.
Sterkte de komende tijd!!
Guilty pleasure
Laagje per laagje...
. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
marimba schreef:zelf ook deze operatie gehad, wandelen kan wel in de eerste weken want de arm kan je niet bewegen door de sling. je arm wordt ge immobiliseerd door de sling, haalde er zelf de koeien mee uit de wei![]()
zorg dat je bij een goede fysiotherapeut terecht komt voor de revalidatie, want dat duurt gemiddeld bijna een jaar, was bij mij zelfs langer.
zodra het mag en kan raad ik aquatherapie heb daar zelf veel baad bij gehad.
sterkte vast

ik drink het zonder iets, maar vriendlief brengt de zijne een heel Klein beetje op smaak met wat drupjes verse citroensap, ook erg lekker
Florenc schreef:Polly schreef:Ik kan je verder geen tips geven maar ik moest wel enorm grijnzen bij je bol mozzarella als tussendoortje, ik dacht dat ik de enige was met die afwijking.
Sterkte de komende tijd!!
Guilty pleasureLaagje per laagje...
.

Ineke2 schreef:Mijn zus heeft wel is een crash dieet gedaan. Niet zo heel gezond, wel effectief. Vooral omdat je niet mag sporten.
Maar dat zul je niet willen gok ik.
Ik vind wel dat je erg veel eet hoor. De hoeveelheid vlees en vooral ook koolhydraten zou ik drastisch verminderen als straks thuis zit. Dat heb je dan zeker niet nodig. Fruit is wel gezond maar er zitten ook suikers in, dus niet teveel doen. Wel komkommer, tomaat, bleekselderij, wortels en paprika. Allemaal prima als tussendoortje.
, maar inderdaad, het is zeker niet weinig. Daarom ook dat het lastig gaat zijn om echt minder te eten (naar hoeveelheid, niet naar kcal).giotto schreef:Iemand die zoveel met sporten en voeding bezig is als jij, is tips geven mbt voeding geen lachertje![]()
Qua voeding zou ik eten zoals je anders eet, alleen je porties verkleinen. Je spieren hebben die hoeveelheid EW niet nodig als je minder krachttraining doet hé. Dat scheelt toch al direct wat in kcal. Zeker de vetten zoals pindakaas niet schrappen, die zorgen mee voor een verzadigd gevoel. (En het is lekker:p ) Veel mensen(vrouwen vooral) denken dat ze met zoveel mogelijk vetten te schrappen goed bezig zijn om af te vallen maar wij vrouwen hebben nu eenmaal vetten nodig.
Je mag misschien je arm een hele tijd niet bewegen maar dat betekent toch niet dat je je benen niet meer kan trainen?
Je kan perfect benen trainen zonder je armen te gebruiken. Leg press-hack squats-calves-hamstrings zijn allemaal te trainen dmv toestellen waarbij je je arm/schouder niet belast. En vermits het een grote spiergroep is, verbrand je toch redelijk wat extra kcal.
Denk zelfs dat buikspieroefeningen mogelijk zijn...
Pas op, heb best al wel wat goeie tips gekregen. Ben momenteel ook bezig met wat makkelijke gezonde receptjes uit te zoeken, zodat ik het vriendlief dan gewoon op een blaadje kan meegeven.
. Ik train nu 95% van de tijd met losse gewichten en barbells; en dan is het lastiger. Maar ze stelden daar ook al voor om me gewoon met een gewichtsvest te laten squatten/lungen
hasufel schreef:Dat verzadigde vetten ongezond zijn is niet bewezen en al erg achterhaald. Juist doen! Vooral boter en olijfolie. Je kunt beter de omega 6 laten staan, die krijg je op allerlei manieren al binnen. Veel verstoort ook de balans omega 3/6, van 3 kun je bijna niet teveel krijgen. Omega 6 zit vooral in plantaardige oliën, en helaas, in noten. Daarnaast bevatten noten ook andere stoffen waar je niet teveel van moet hebben.
Wat het meest aanzet zijn de koolhydraten en suikers. Die verteer je heel snel en neem je allemaal op, worden in het lichaam omgezet en opgeslagen als vet.
Lekker groente knabbelen, vlees mits weidevlees (weer omega 3/6) is ook geen punt. Laat je brood, pasta en couscous weg en dan zul je het vast snel merken. En inderdaad weinig fruit.
Als je wetenschappelijke literatuur hierover zoekt is bv http://www.coolinginflammation.blogspot.com een leuke. Ook via paleodieet kun je interessante dingen vinden. Alleen doe je er beter aan de agavesiroop en honing weg te laten en wel zuivel te eten denk ik. Zie ook die websites.
Succes met je operatie, herstel en zonder snoepen bezig zijn!
) of natuurlijk vlees, of een vleesvervanger, een eitje,...