Volwassen.. en bang voor de tandarts! Lotgenoten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:12

Ik was ook bang voor de tandarts, maar inmiddels niet meer. Ik ga er niet met een feestmuts op heen, maar ik maak me ook niet druk. Mijn tandarts heeft een leuk gevoel voor humor dat scheelt een hele hoop bij mij en hij is rustig.
Laatst ook een wortelkanaalbehandeling gehad, ik had zoveel pijn dat ik er zo blij mee was. En ik heb serieus niks gevoeld!! Ik zou het zo weer doen, terwijl ik eerder bij het woord alleen al doodzenuwachtig en misselijk werd.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:13

Hier nog iemand, we kunnen wel een praatgroep beginnen :'). Ben nu zo'n 3 jaar niet geweest en ben het al het hele jaar aan het uitstellen... Nu stel ik het uit tot volgend jaar, dan heb ik een uitgebreider pakket van de zorgverzekering en betalen ze ook de tandarts als het goed is. Moet het nog ff precies uitzoeken.
Bijkomende is dat onze oude tandarts met pensioen is en de verhalen van de nieuwe niet goed zijn (oudere man is vervangen door een Braziliaanse vrouw; heb ik niks tegen, maar is nogal een overgang). Dus mocht iemand nog een fijne weten in Groningen of omgeving, heel graag! ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:15

Ik vind het ook maar niets en ben ook al een paar jaar niet geweest.
Onze kinderen gaan wel altijd, daar ben ik heel precies in. Zij zijn ook absoluut niet bang voor de tandarts en snappen ook niet waarom mensen dat wel zijn. Heel fijn dus.
Mijn man is zo mogelijk nog banger dan ik en hij heeft wel pech, want hij heeft regelmatig kiespijn. Daar loopt hij dan eerst weken mee door, totdat het echt niet meer te houden is een dan moet ik bellen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:27

Valerie_V schreef:
Hoe langer je wacht hoe meer pijn het gaat doen. Dan worden de gaatjes zo groot dat ze tot de zenuw komen. 2x per jaar voor de controle wordt echt aangeraden zo kun je problemen vroegtijdig opsporen en behandelen.

Kosten voor de tandarts worden nooit door de basisverzekering vergoed wanneer je boven de 18 jaar bent.

Ik heb al zoveel wortelkanaalbehandelingen gehad dat ik bijna niks meer voel. :')

Edit: Ik moet ook echt het behang van de muur krabben van de pijn wil ik een afspraak maken, en dan onder algehele narcose.

M_arjolein

Re: Volwassen.. en bang voor de tandarts! Lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:42

Ik ben ook bang voor de tandarts 1.5 jaar geleden voor het laatst geweest. Ik moet echt nodig weer want mijn streven was toch wel 1 x per jaar maar durf de stap niet te zetten. Ook omdat ze vond dat mijn verstandskiezen er uit moeten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:45

Hier nog iemand die doodsbang was, maar wanneer zo'n pijn hebt dat je er niet meer van kunt slapen, dan moet je wel! Uiteindelijk een heel traject afgelegd en inmiddels durf ik weer redelijk in de stoel van de tandarts.

Maar wat ik nog veel erger vind: de kaakchirurg! Daarbij vergeleken vind ik de tandarts tegenwoordig peanuts. Zodra ik het woord 'gehemelteprik' al hoor vallen krijg ik acuut een hyperventilatieaanval. 8 december moet ik weer naar de kaakchirurg en het valiumrecept ligt al klaar. De afgelopen keer ben ik na afloop op de EHBO beland omdat ik niet meer uit de hyperventilatie kon komen.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:48

Ik ben bijna 10 jaar niet geweest.. Heel stom... ik had wel veel geluk ik had helemaal niks ook geen gaatje! Oke wel wat tandsteen

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:56

ja ik!! Nergens bang voor, maar man de tandarts. Echt bizar. Van kinds afaan gehad. Was ook echt een onaardige botte L*l. Inmiddels overgestapt naar een andere. Dat gaat al beter maar indd dat uitstellen van afspraken ken ik.

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:57

Oh Lotgenoten :+

Ik loop me al minstens twee maanden voor te nemen om een afspraak te maken, maar steeds weer heb ik allemaal redenen om het te vergeten -O-
Stomme is dat ik als kind ook helemaal geen moeite met de tandarts had, en dat lees ik hier al bij meer mensen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:04

Ik ben mijn hele leven al bang. Al meerdere keren jaren niet geweest wel al eens een wortelkanaal behandeling gehad wat gelukkig erg goed ging. Ook een keer een kies bij de kaakchirurg moeten laten trekken gelukkig ook een prima ervaring.
Ik ben niet zo zeer eens bang voor de pijn meer voor het kokhalzen dat reflex heb ik namelijk als de tandarts al zegt mond open dan kokhals ik al zo verschrikkelijk vervelend.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:09

Hier nog eentje ! Vroeger als klein kind was het een hel voor mij , elke keer als ik dan een fluor behandeling kreeg verstopte mijn neus waardoor het ademen bijna niet meer ging en ik deed mijn mond open om adem te halen wat dus niet mocht en ik moest me niet zo aanstellen werd mij gezegd. Tot er een mevrouw mij zag zitten die toen aan de beurt was terwijl ik toen moest wachten tot de flour behandeling erop zat en zij zei tegen de tandarts dat ik half zat te stikken ! Sindsdien geen flour behandeling meer gehad omdat ik daar niet tegen kon. Wat was ik blij ! :D

Als ik nu naar de tandarts toe moet ben ik daar ook niet echt happy op. Al hoe wel ik een aardige tandarts heb die ik vertrouw en heel rustig is en je op je gemak stel vind ik het prima. Maar zodra als er een gaatje gevuld moet worden of wat dan ook en ik krijg geen verdoving , al lig ik met mijn gezicht naar beneden dan vlieg ik als een speer uit de stoel ! En dat heeft de tandarts geweten ook. Dus ik krijg nu altijd verdoving! :D

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:18

Oh, ik ben ff verzekeringen aan het bekijken, en ik MOET dit jaar nog naar de tandarts als ik mijn aanvullende pakket wil wijzigen. Nu wordt het nog vergoed namelijk, straks niet meer... En via PB al een goede praktijk aangeboden gekregen. Heb al ff gemaild met de verzekering of je jaarlijks moet, of dat dat niet uitmaakt. Als ik daar antwoord op heb dan ga ik bellen *verder stel ik helemaal niks uit hoor!! :P Haha*

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 08:49

Mag ik mij ook melden? Als kind nooit problemen gehad met de tandarts, maar toch al 7 jaar niet meer geweest. Helaas een ontstoken huidflapje over mijn verstandskies en nu moest ik er toch echt aan geloven. Praktijk gebeld en kreeg te horen dat ik al 7 jaar niet ben geweest en dus niet meer stond ingeschreven _O- . Gelukkig helpen ze me wel en mag ik om 10.00 uur komen, maar meteen een afspraak maken voor een controle, dan zit ik weer in het ritme :')