Pms klaag topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sannanasje

Re: Pms klaag topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 18:10

Mbt voeding, ik kan geen koffie, cola of chocolade hebben als ik ongesteld ben, dan lig ik echt krom van de buikkrampen. Verder Let ik niet echt ergens op.
Sporten doe ik wel gewoon, als het iets minder gaat pas ik me daar gewoon op aan.

Met paardlief doe ik waar ik zin in heb, maar ik train sowieso niet echt ergens voor. En daarbij vergeet ik altijd al mijn woede en frustratie als ik bij haar ben dus in de regel gaat dat gewoon goed

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:19

Ik zal er even weer wat leven in blazen hier, want ik moet toch echt ook even klagen over mijn PMS.

De laatste tijd weer erg veel last van. Vooral die stemmingswisselingen zijn niet om uit te houden. De afgelopen 2 dagen ben ik zo verschrikkelijk gespannen en heb ik het gevoel dat ik ontplof. Kan ook gewoon niks hebben of ik kan wel janken.
Heb nu 5 jaar een mirena spiraal en in het begin ging het echt stukken beter. De laatste tijd krijg ik het idee dat mijn klachten weer sterker worden. Nu weet ik dat je na ongeveer 5 jaar je mirena moet vervangen en vraag me dus ook af of het misschien daar mee te maken heeft. Is er iemand die daar ervaring mee heeft??
Maandag toch maar eens de huisarts bellen, al zie ik daar tegen op aangezien ze mijn klachten tot nu toe niet echt serieus heeft genomen. Verschijdenen keren doorgestuurd om 'te gaan praten' met iemand. Na lang door zeuren doorgestuurd naar de gynocoloog om vervolgens daar te horen te krijgen dat ze er verder niks aan kunnen doen. Ik wist toen zelf eigenlijk al wel dat het met PMS te maken had, dus ben ik er niks mee opgeschoten.

Ik ga ook nog maar eens langs de drogist, vragen wat er zoal voor te krijgen is op het gebied van pilletjes enzo.

Nou, ben weer even een stukje 'lichter' zeg maar. Gewoon even klagen kan soms erg opluchten.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 11:22

PMP efamol helpt echt goed hoor dames..

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 16:14

Wat rot zeg.. Het niet gehoord worden is misschien wel het vervelendste wat je kan hebben.
Ik heb het idee dat artsen er heel weinig van weten of erkennen.
Neem je wel voldoende tijd voor je zelf? Veel bewegen, veel fruit en groente eten. Tijdens mijn pms let ik ook goed op suikerpieken. Dat probeer ik te vermijden.

Bij mij gaat het gelukkig aardig goed. Weinig stress, dat scheelt enorm!
Wel domme dingen en veel vergeten, soms even uit mijn slof schieten maar dat is niet echt extreem.
Moe en de eeuwige verkoudheid blijf ik wel last van houden.

Ik merk (en collega's ook) dat fitaminepreparaten toch wel een positief effect hebben. Ik gebruik multie fitamine voor vrouwen en extra vit D. Nu nog iets bedenken dat ik ze niet vergeet in te nemen.

Mijn mirena heb ik bijna 6 jaar. Ik ben er nog steeds niet over uit of ik weer een nieuwe neem. Wegens pms klachten heb ik deze toen laten plaatsen maar nu (na twee jaar) heb ik regelmatig cysten.. Lastig iets dus! Maar ja, ik zal toch echt snel iets moeten verzinnen want ik ben al overdatum

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:27

Hier ook. Pijnlijke onderrug, borsten en gewrichten gepaard met moodswings. Gelukkig is het niet iedere maand even erg en iedere keer weer aftellen naar het moment dat ze net voorbij zijn, dan voel ik me plots uitstekend. Echt heel gek soms wat het met je ingesteldheid kan doen of hoe je van hoopje ellende naar super krachtig en gezond kunt gaan in 48 uur tijd.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:31

Amazing_lady, ik zou ook eens met je arts overleggen idd over dat spiraaltje, zou natuurlijk best kunnen dat hij nu wat minder hormoon afgeeft of iets dergelijks dan in het begin.

Mijn laatste keer had ik gedoe op stal, dus daar al verschrikkelijk veel stress van, maar dat zou misschien wel eens extra stressig geweest kunnen zijn door de hormoontjes... rotdingen

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:16

@ no_no die cysten heb jij die ook in je borsten bij een hormoon piek? Want dat heb ik wel en das erg pijnlijk. En weinig aan te doen zeggen ze. Ben er de eerste keer zelfs voor op de mama-polie geweest. helemaal gecontroleerd op borstkanker, maar gelukkig bleken het dus cysten te zijn. De eerste keer duurde het een maand of 3 voor ze weer wat weg waren, maar nu komen ze elke keer terug. En dan kan mijn man maar beter niet aan me komen, want das niet fijn.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 16:07

amazing_lady schreef:
@ no_no die cysten heb jij die ook in je borsten bij een hormoon piek? Want dat heb ik wel en das erg pijnlijk. En weinig aan te doen zeggen ze. Ben er de eerste keer zelfs voor op de mama-polie geweest. helemaal gecontroleerd op borstkanker, maar gelukkig bleken het dus cysten te zijn. De eerste keer duurde het een maand of 3 voor ze weer wat weg waren, maar nu komen ze elke keer terug. En dan kan mijn man maar beter niet aan me komen, want das niet fijn.

Soms heb ik harde gevoelige knobbels in mijn borsten. Bij een slechte maand zijn ze een cup maat groter. Ook ik ben bij de mama-polie geweest voor onderzoek maar gelukkig was alles goed.
Bij mij gaat het bij de menstruatie weer weg. Ik heb het niet ieder maand, soms een paar maanden achter elkaar, dan weer even niet, dan weer een beetje etc etc.

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:35

Dat klinkt heel herkenbaar ja. Meestal bij de menstruatie verdwijnen ze wel weer, maar soms duurt het langer.
Krijg ook vaak last van jeuk en bultjes op mijn schouders en in mijn nek. Dacht eerst dat het een reactie op waspoeder of zeep/shampoo was, maar nu ik steeds beter naar mijn cyclus kijk en naar mijn lichaam merk dat ook dat terugkerende dingen zijn.
Begint allemaal steeds meer op een plek te vallen. Wist niet dat je zoveel veranderingen kon hebben in je lichaam tijdens zo'n hormoonpiek. Tis bijna te veel om op te noemen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 11:41

En die mannen maar klagen dat ze zich iedere dag moeten scheren >;)

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:03

Als dat het enige probleem was, dan tekende ik ervoor.
*\o/* *\%/* {:} :list:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:25

Goedemiddag Bokkers & mede PMS-ers,

Ik ben blij dit topic te hebben gevonden, anders had ik er een geopend.
Ik ben er ' net ' achter dat ik last van PMS heb en heb het pas sinds 3 maanden.

Mijn naam is Do en ik ben 27 jaar.

De afgelopen 3 dagen zijn hel geweest voor mijn vriend en mij.
Ik heb hem zelf het idee gegeven dat ik er klaar mee was en het einde inzicht was van onze relatie.

Ik ben ongesteld geworden en het is helemaal weg , en ik denk .. holy oliebol was is er gebeurd de laatste 3 dagen.

Mijn collega wees mij op PMS en na een hoop gegoogle is het nu duidelijk, past helemaal in het plaatje.
Ik heb voor morgen een afspraak staan met de huisarts om oa de anticonceptie te bespreken.

Ik bn een totaal onrationeel , emotioneel en depressief overkomende hormoonbom 8)7
en nu , weer lekker in mijn vel, lachen , blij en kan de wereld weer aan.

Ik heb geen verandering van pil gehad en ben ook niet eschommeld in gewicht.

hebben jullie nog tips voor mij ?

liefs Do

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:36

Hier ook! PMS, Mirgaine, Heftige Menstruaties en noem maar op. Echt werkelijk alles waar je last van kan hebben in je cyclus, heb ik 8)7

Na jaren lang van alles te hebben geprobeerd heb ik eindelijk gevonden wat het meest werkt bij mij. En dat is verbazingwekkend hetgeen wat ik het langst vermeden heb: een zware pil en die zo lang het kan doorslikken. Ik heb nu de Microgynon 30 en daarmee is mijn hormoonhuishouding het meest stabiel. Door het doorslikken ook geen last meer van pms en migraine. Om de zoveel tijd, bij een doorbraakbloeding, stop ik een dag of 4/5 om daarna weer verder te slikken. Ik word dan wel ongi maar vrijwel zonder klachten.

Ik had ook veel klachten rondom de eisprong. Ik denk dat deze er bij de lichte pillen nog doorheen kwam. Nu bij de zware pil heb ik nauwelijks meer last van deze klachten. Goddank want ik wilde me al laten opnemen in een gesticht!! (Gelukkig begrijpt mijn vriend mij aardig, hij werd nl maandelijks gedumpt, uit huis gezet en dood verklaard :D )

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:38

Jeetje meiden! Zo chagrijnig ben ik dan ook weer niet, dat ik mijn relatie verbreek! Maar mijn vriendje laat zich ook niet verleiden tot ruzie... die zegt gewoon 'ja schatje, je hebt weer last van the redsies he?! Ga maar lekker zitten dan pak ik wat drinken en lekkers voor je' de schat!

Deze leer heb ik trouwens wel verschrikkelijk veel last lichamelijk. Heb al 2 keer overgegeven in 3 dagen tijd, zomaar ineens. Constant hoofdpijn en een vervelende buik... meh

Kan het dat klachten verergeren naarmate je ouder wordt?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 21:47

Welkom!

Ik slik nu multivitamine, extra vit B en egina. Dat helpt aardig moet ik zeggen. Helaas nig wel snel prikkelbaar maar nog niet heel erg explosief.
Wel de afgelopen paar maanden weer cysten gehad.. Erg vervelend!
De mirena moet vervangen worden, ik denk dat ik dat maar doe en niet de sterilisatie.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 21:50

Klachten kunne zeker verergeren sannanasje

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 15:22

Klachten worden vaak erger naar mate je ouder wordt. Helaas.

@peaunutbutter: Bij mij helpt de mirena spiraal erg goed.

@sjira: Ik heb ook jaren de Microgynon 30 gehad. Ik weet niet beter of dat is een hele 'lichte' pil??

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 19:39

Die pil had ik ook. Ik dacht ook dat het een lichte was.
Ik kreeg steeds doorbraakbloedingen en laat van mijn maag na inname.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:47

Hmm ik kwam van de mycrogynon20 en meliane, die waren wel een stuk lichter.. Het is maar net waar je het mee vergelijkt hè ;) Wat is een echte 'zware' pil dan?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:29

Deze maand was een ramp voor mij.
Ik heb migraine gehad, vreselijk veel ruzies met manlief, en alles was janken geblazen.
Gelukkig kunnen manlief en ik het beiden rationeren en weten we heel goed waar het aan ligt.
Volgende week ga ik naar de HA voor een gesprek over anticonceptie. Het huidige idee was een mirena spiraaltje, maar daar zie ik toch vanaf.

Zo te lezen ben ik niet de enige die het zwaar heeft gehad, dus voor alle dames: :(:)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 08:36

Wat rot..
Fijn dat je man je zo steunt!

Ik durf het bijna niet te zeggen na jullie ellendige berichten, ik heb afgelopen weken niet veel last gehad. Wel snel geïrriteerd maar dat vind ik zelf niet zo erg.
Ik ben veel (buiten) bezig geweest, zonnetje lekker gepakt {:} doet veel goed!
Mijn verkoudheid heb ik nog steeds last van (va november of zo) gelukkig grotendeels alleen lichte neusverkoudheid! De laatste zware verkoudheidsronde hier in huis heb ik een keer niet aan meegedaan *\%/* tenminste, ik ben niet erger verkouden geworden :o

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:22

De zon doet idd heel veel goed! Ook hier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 22:05

:o Ik durf geen spiraal te nemen haha. slaat nergens op ik weet het.
Ik heb contact gehad met de HA en die adviseert mij om de pil 3 maanden door te slikken en dan een stopweek te nemen.
Ik zou direct al verschil moeten gaan merken bij mijn periode.
Anders zijn er nog meer opties zoals iid een spiraal of zwaardere pil.
Het moment dat ik ongesteld word is het gelijk over en denk il WTF .. Haha wie was dat :D

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 22:16

Ik meld mij hier ook.

Ik ben als meisje van 11 voor het eerst ongesteld geworden. En 2 jaar later ging ik elke maand weer kapot van de buik, hoofd en rugpijn, stemmingswisselingen enz. Bij mij ging dit ook tijdens de ongesteldheid door.
3 a 4 jaar later ben ik aan de pil gegaan. Ook toen tijdens de stopweken veel last gehad.

Of het verstandig is weet ik niet, maar ik ben het zo zat dat ik nog maar 2 a 3x per jaar mezelf ongesteld laat worden, en dan lekker als ik vakantie heb. Dan hoef ik niks, dus kan ik lekker even een weekje wegkwijnen.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 23:11

Das toch hardstikke zonde van je vakantie? !
Maar ik snap je wel hoor, de laatste keer was ik ook ernstig ongelukkig. En al mijn collega's dachten dat ik zwanger was omdat ineens zoveel moest spugen...
Op 1 na, die opperde blinde darm ontsteking, vond ik ook niet echt opbeurend :')