Ik krijg een Cystoscopie (inwendig onderzoek plasbuis)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 11:50

Wat naar Kim :(:)
Ik heb wel gehoord dat het helpt om je spieren daar te trainen door middel van ... wat je zegt maar doet als je je plas op probeert te houden, dan trek je zeg maar een spier in je vagina aan.
En dat steeds achter elkaar proberen te doen.
Maar je zal wel al heel veel tips hebben gekregen.

Citaat:
Ik vond de bronchoscopie dan weer best te doen :D Zo zie je maar.

Dat lijkt me helemaal afschuwelijk, ik moet al kokhalzen als ik me kiezen poets...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 11:54

KimD schreef:
Ik ben door dat onderzoek ook incontinent geworden ja. Aan het onderzoek zelf is niks, voel je niks van, maar als ik de consequenties had geweten had ik het niet gedaan. Het is een heel apart gevoel, en als ze de blaas dan weer leeglaten is nog gekker, maar niks aan.

Helaas voor altijd, onderzoek is ondertussen bijna 3 jaar geleden. Soms gaat het periodes heel goed, maar over het algemeen is het zo dat als ik voel dat ik moet plassen ik eigenlijk al op de wc moet zitten. Er zijn ook momenten dat het echt gewoon weg begint te lopen, dan voel je je echt verschrikkelijk. Het lijkt dan alsof je een hele plas verliest...

Weet je heel zeker dat dit door dat onderzoek is gekomen KimD? ik was ook een aantal jaren incontinent,kon me plas niet ophouden.Maar later bleek dat dit kwam door de druk op een zenuw [door een nekhernia] die de blaas regelt.Ik ben er alweer een poosje vanaf.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:35

Ik heb het onderzoek ook gehad.
Van te voren ook enorm druk gemaakt erover, maar het viel echt wel mee.
Inbrengen was even pijnlijk, maar als je jezelf eraan blijft herinneren om te ontspannen valt het wel mee.

Pijnlijkste vond ik zelf het plassen erna. Een dag of twee echt een vervelend en branderig gevoel.

Succes!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 12:41

sterkte!!

Nayomie

Re: Ik krijg een Cystoscopie (inwendig onderzoek plasbuis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:47

Nooit gehad, maar wat ongemakkelijk moet dit zijn zeg. :=

Sterkte 2 december, TS. :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:52

Ik heb hem ook gehad. Onderzoek zelf stelt niks voor. Ik kreeg een dikke tena om omdat je van onder verdoofd ben. Het uitwerken van de verdoving vond ik minder prettig. Alsof ik met messen werd bewerkt. Ik heb vaak zitten jodelen toen ik moest plassen.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:15

Als ik dit lees viel het bij mij alles mee. Ik heb helaas een vernauwde plasbuis dus het was behoorlijk pijnlijk, maar achteraf gezien echt goed te doen. Even op je tanden bijten, aan leuke dingen denken en dan zit het er alweer op :) Verdoving heb ik niet gehad en hoewel de 1e x plassen na het onderzoek gevoelig was (doe je meteen na het onderzoek omdat je blaas vol dit met de vloeistof die ze inbrengen) heb ik daarna geen last meer gehad. Succes!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:17

Ik heb het een aantal jaar geleden ook gehad, is even branderig. het vullen met de blaas was niet pijnlijk maar ik vond het zo vreemd om half liggend te moeten plassen waar anderen bij waren. Bij ij was dit onderzoek om de blaasdruk te meten, Ik kon maar heel weinig urine ophouden, had heel snel en vaak aandrang om te plassen en dan waren het steeds maar kleine beetjes.

We vreemd om je blaas van binnenuit te zien trouwens.

Mijn man heeft het 2 jaar geleden ook gehad, hij vond het wel pijnlijk maar dat komt omdat het bij hem anatomisch allemaal anders zit. Hij had het vanwege steeds terugkerende blaasontsteking

Meen dat ik 1 keer even moest hoesten, om het klepje voorbij te gaan, dat was even een steekje, maar als het er allemaal inzit voel je niks meer

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 16:51

Ik heb nog een vraagje, een beetje gênant eigenlijk....
Hebben jullie ook dat als je gaat plassen dat de straal dan in je lies, langs je been of naar achteren (tissen de bips) loopt?
Dat heb ik best vaak en ik heb er een bloed hekel aan als dat gebeurd.
Hebben meerdere dames daar last van of komt het omdat ik moeilijk kan plassen en mijn straal misschien niet hard genoeg is?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-14 16:59

Ik begrijp het als niemand hier antwoord op wilt geven hoor ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:00

Arrabel schreef:
Ik heb nog een vraagje, een beetje gênant eigenlijk....
Hebben jullie ook dat als je gaat plassen dat de straal dan in je lies, langs je been of naar achteren (tissen de bips) loopt?
Dat heb ik best vaak en ik heb er een bloed hekel aan als dat gebeurd.
Hebben meerdere dames daar last van of komt het omdat ik moeilijk kan plassen en mijn straal misschien niet hard genoeg is?

Volgens mij staat dat geheel los van inwendige problemen. Dat heeft te maken met de bouw daaronder. Hoe het allemaal hangt/ligt zeg maar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 18:03

Of gewoon aan de snelheid van je urine.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 14:52

Nog even een vraagje, kan ik na het onderzoek meteen weer door naar me werk of is het verstandiger om een dagje thuis te blijven?
(ik moet om 10:30)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:22

Ik denk dat dat voor iedereen verschillend is, maar ik ben meteen na het onderzoek gaan winkelen met een vriendin van me dus werk had ook wel gelukt :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:10

Je kan na het onderzoek gewoon gaan werken hoor, je hebt geen naweeën.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 21:13

Succes en sterkte TS!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:49

Ik heb dit onderzoek ook een aantal jaar terug gehad.
Had gevraagd om een vrouwelijke arts en net toen ik netjes klaar lag (wat al zo fijn is) kwam er, jawel, een mannelijke arts binnen.
'Oh sorry mevrouw, wilt u het onderzoek verplaatsen?'.. nou je hebt de boel nu toch al gezien, succes ermee..

Niet om je bang te maken maar ik heb echt geschreeuwd van de pijn, kwam denk vooral omdat ik me zo erg ging aanspannen..
Dan zegt er een vriendelijke zuster 'ontspan maar even'.. ja HOE?!

Toen het cameraatje binnen was vond ik het wel interessant om mee te kijken.

Ik kon daarna gewoon alles doen!

De artsen hebben me daarna een onderzoek aangeraden waar ze aan 2 kanten naar binnen gaan... dat heb ik geweigerd en de pijn tot op de dag van vandaag maar voor lief genomen!
Toedeloe, dan maar wat minder fijn pissen!

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:57

Hier ook een patiënt van een jj katheter. Het aller belangrijkste is dat je goed ontspant. Dan is het echt wel te doen. Ik heb een hele lage pijn grens. Maar dit onderzoek kwam niet eens bij pijn in de buurt. Ongemakkelijk is het wel, maar dat is als maar even aan de kant zetten. Die mensen hebben het zovaak gedaan dat je je nergens voor hoeft te schamen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:37

Ja maar jij hebt ze nog nooit gezien en dan lig je met je baboesjka bloot... Ik vond het onderzoek ook wel gaan had gelukkig een vrouw die het deed.