Meer bokkers met een soms ''te'' druk leven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:36

Plien91 schreef:
Prioriteiten stellen, maar dat vind ik echt heel moeilijk. Als we zijn verhuisd wil ik wel graag een schoonmaakster/werkster.

Daar heb ok ook al eens aan zitten denken....

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 16:43

Ja hoor... ik doe ook mee... Ik werk 36 uur (ik krijg voor 36 uur betaald, maar in de praktijk...), ben jurylid, doe vrijwilligerswerk voor een stichting die gehandicaptenpaardensport ondersteunt, doe een opleiding die flink wat tijd opslokt en zit in het kringbestuur voor de paardensport... dan nog m'n eigen paardje, huishouden, huis van mijn vriend in de verkoop, we wonen een aardig eind uit elkaar en een poging tot een sociaal leven. Met andere woorden... chronisch tijdgebrek. Prioriteiten stellen is niet mijn sterkste kant aangezien ik eigenlijk vind dat ik gewoon alles moet kunnen. Maaaarrrr het is een leerproces. Dus ik blijf proberen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:26

Ja, ik heb het sowieso kneitersdruk met school. Ga elke dag 6:45 de deur uit, en dan ben ik rond 18:30 thuis. Dan op maandag bandrepetitie, woensdag fanfare repetitie, donderdag 2 groepslessen op de sportschool en 2x per week naar m'n bijrijdpaard. En dan nog huiswerk, wat ongeveer 15-20 uur per week zou moeten beslaan. Om de paar weken vergadering met een commissie van de fanfare en m'n vriend wil ook nog wel eens aandacht :D ach ik vind het wel prima. Des te meer kan ik genieten van een dagje vrij.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:49

Een topic naar wens, lijkt wel. :+ Fijn dat hier nog lotgenoten zijn. Voel ik me in ieder geval niet alleen die zo druk is. Geloof me of niet, maar ik zit vaak wel in flinke tijdnood ondanks dat mijn dag gewoon té vol zit. Maar anders is de voldoening er niet.

http://i.imgur.com/cBKWToY.jpg
Om even een kijkje uit deze week te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 17:57

Het lijkt mij niet alleen roofbouw op je lichaam, maar ook op je geest. Een mens heeft ook rust nodig, fysiek en mentaal. Bij mij schiet dat er soms ook bij in, maar het is en blijft wel mijn streven om bewust rustmomenten te plannen en dagen niet vol te plannen. Sowieso werkt dat laatste voor mij niet, niks loopt ooit volgens plan. :+ Ik snap niet hoe anderen dat wel lukt, maar ik zou het ook niet willen. Ik wil tijd en ruimte voor onvoorziene zaken (nogal vaak met zoveel dieren) en spontane dingen houden.

Ik doe op een dag liever 3 dingen met volledige tijd, toewijding en aandacht dan 8 dingen snel, snel, snel en weer door naar het volgende...

bente_sat

Re: Meer bokkers met een soms ''te'' druk leven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:04

Ja hier ook! Eindexamen jaar vwo, elke dag 2 paarden doen, voorzitter van de leerlingenraad, lid van de medezeggenschapsraad, zaterdag werken en ergens in de dag nog een gaatje voor huiswerk vinden. Maar ik doe het zelf en zolang het lukt blijf ik het ook doen :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:04

Jouw moeder heeft gelijk. Nu kun je het allemaal prima aan maar als er een moment komt dat dat niet meer zo gemakkelijk gaat dan ga je vaak toch door en daar zit de valkuil. Want je werk moet door, je paarden moeten door en zo zijn er nog wel meer dingen. Helaas al veel jonge mensen door een te druk levenspatroon de vernieling in zien gaan doordat ze, simpel gezegd, geen tijd voor rustig aan doen namen. Dit kan op den duur zowel geestelijk als lichamelijk tot flinke problemen lijden.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:05

Hier ook altijd druk!
kwart over vijf thuis, honden uitlaten, meestal koken, en dan paard doen. Probeer toch 6x in de week mn paard te doen. Probeer uiterlijk om 22 uur in bed te liggen
dan nog bestuurslid bij een vereniging, en zelf starten!
Dan nog een huishouden en probeer enigszins een sociaal leven te onderhouden! Ik werk nu 4 dagen maar straks 5, dan moet er echt iemand de huishouding komen doen, anders schiet dat er echt bij in.Zeker met vriendlief regelmatigin het buitenland

Ik trap echt regelmatig op de rem, vaak op zondag, anders gaat mn lijf in protest!

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:11

Ik ben bezig met mijn promotie-onderzoek als AiO, dus ja natuurlijk heb ik het druk ;)
In onderzoek kun je altijd meer doen, het werk houdt nooit op en je baas verwacht dat je ook niet zomaar ophoudt. Want de rest van het veld holt ook voorwaarts.

Dus maak ik lange dagen en werk in de avonden/weekenden. Echter probeer ik 2 dagen in de week eerder naar huis te gaan om te gaan paardrijden (dat is meteen lekker de hele avond vol).
Schoonmaken en dergelijke zijn zeldzaamheden geworden; ik ben nooit thuis dus vies is het gelukkig ook niet (ik eet erg vaak op werk haha).

Om het vol te houden probeer ik 1 weekenddag in de week niet te werken. Dat houdt dan in niet naar het lab, een avond niet achter de pc doorbrengen en liefst mijn mail niet openen.
En die 2 avonden naar stal zijn gewoon ontspanning hoor, op het moment dat de paarden niet meer je ontspanning zijn is het je hobby niet meer ;) En als je zo lang werkt, kun je best ff 5 minuten bokken tussendoor hihi O:)

Een tv? Ik kan me niet voorstellen dat je daar de hele avond achter zit :+

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:22

Nayomie schreef:
Een topic naar wens, lijkt wel. :+ Fijn dat hier nog lotgenoten zijn. Voel ik me in ieder geval niet alleen die zo druk is. Geloof me of niet, maar ik zit vaak wel in flinke tijdnood ondanks dat mijn dag gewoon té vol zit. Maar anders is de voldoening er niet.

http://i.imgur.com/cBKWToY.jpg
Om even een kijkje uit deze week te geven.

Ik meen me te herinneren dat jij laatst een topic had geopend over je planning? Ik zie op jouw planning nog steeds dat je tot laat in de nacht door gaat, ik zou dat soort dingen persoonlijk echt schrappen. Je kunt beter goed nachtrust nemen en op tijd naar bed gaan, want midden in de nacht is gewoon geen goed idee :) Ik spreek overigens uit ervaring, ik zit nu op de universiteit en merk echt dat ik me veel beter kan concentreren en meer kan doen als ik gewoon op tijd naar bed ga :j Verder geen kritiek ofzo, alleen een tip :) Een keer een nachtje wat langer doorwerken is natuurlijk wel wat anders dan standaard meerdere keren per week tot midden in de nacht doorgaan.

Nu ik zo na zit te denken.. Ik moet nog zoveel doen := Nog 4 hoofdstukken uit een boek doorlezen waar ik écht niet doorheen kom, een presentatie voorbereiden, alle colleges leren voor de bonustoets van volgende week, logica opgaven die ik gemist heb doornemen en maken, alle COO die ik geskipt heb nog een keer doen, beginnen in Marieb a 1200 blz, beginnen in Java Concepts, alle stof nog eens herhalen zodat ik het niet weer vergeet met het tentamen.. Nog 2 paarden meerdere keren rijden deze week.. Huilen dit -O-

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:32

Ik maar denken dat ik het druk heb haha maar het kan nog veel drukker.
Op het moment 2e jaars bouwkunde. Dit betekent een schoolweek van 40 uur, 2,5 uur reistijd per dag. Daarnaast 15 uur werken, 2x in de week bijrijdpaard en een vriend die ook eens wat aandacht wil.
Binnenkort het huis uit, dus dan komen er ook nog de dagelijkse dingen bij, gelukkig wel minder reistijd

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:31

Als ik dit zo lees vind ik het niet gek dat zoveel mensen kampen met een burn-out of andere geestelijke/ lichamelijke klachten. Je lichaam en geest hebben ook rust en ontspanning nodig... :)

Ik loop 32 uur per week stage met om de week 6 uur school erbij en dat is voor mij meer dan genoeg! Als ik thuis kom na een lange dag moet ik echt even weer opladen, anders kom ik de week niet door. Ik moet wel elke avond ook nog aan m'n stageverslagen maar ik plan ook rustmomenten in. :j in het weekend ook. Ik snap echt niet hoe jullie het op de lange termijn volhouden!

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:49

Als ik dit lees ben ik maar wat blij dat ik NIET altijd druk ben :D
Snap niet hoe jullie het doen, ik zou echt het loodje leggen :+

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:51

Ja! Ik doe momenteel 2 voltijd studies aan de universiteit en zie nog steeds zoveel dingen doe ik zou willen doen. Speciale programma's, stage, werk, meer paardrijden.. Weet dat ik er echt de tijd niet voor heb, zo zonde..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:00

:') ik ga er geeneens aan beginnen on alles op te noemen, te druk!

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:03

Op sommige dagen zou ik ook wel willen dat een dag meer uren had, maar dat ligt volledig aan mezelf. Ik heb totaal geen druk leven maar dan heb ik net die dag teveel dingen te doen of ik doe net alles op het nippertje.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:07

Ik heb een paar jaar zo geleefd, opstaan en dan als een locomotief met een strakke planning de dag door. Daar zaten genoeg leuke dingen bij, maar als ik daar nu op terug kijk voelde mijn leven toch meer als het afwerken van een programma, dan bewust iets doen en er van kunnen genieten.

Gelukkig kon ik een stap terug doen in mijn werk en nu zorg ik ervoor dat mijn dagen niet volgestampt zitten. Want hoe leuk uitstapjes en vriendenbezoekjes zijn, voor mij is dat het niet meer als ik van het een in het ander rol.
Ik breng niet meer tijd op de bank door, maar ervaar meer rust en alles hoeft niet meer in een speedy gonzales tempo. Ik wil ook niet meer terug naar dat drukke programma.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:10

Ik herken het wel ja :) Gelukkig heb ik dit jaar de "rust" gevonden om dit af te leren.
Want ik ging er achteraf gezien, aan onderdoor...

Het liefst zou ik iedere minuut bezig willen zijn met de fotografie, paarden, sociale contacten, hondje, huishouden etc. Maar dat gaat niet... -O-

Een rustmoment inbouwen is erg moeilijk geweest.
Wel raad ik het iedereen aan, die dit mocht herkennen in ieder zijn eigen manier.

Want jezelf voorbij lopen, jezelf (onbewust?) wegcijferen, is niet de manier om gelukkig te worden.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:11

Hier ook 1 !
Werk 36 uur per week, heb 3 kids van 3,10 en 12.
Uiteraard een paard, twee katten en sinds twee maanden ook een pup.
Nu is alleen al het hebben van 3 kinderen een 24/7 job, tel daar nog gemiddeld per dag 3 uur voor het paard op, mijn werkweek, de huishoudelijke beslommeringen en de andere dieren...
Tja, ik hou niet erg veel tijd over voor mezelf, heb vaak het gevoel geleefd te worden.
Valt niet altijd mee maar het meeste is ook ontspanning (paardje, wandelen met de hond), gelukkig heb ik een partner die met mijn zoon de voetbal 3x per week voor zijn rekening neemt en gaat mijn jongste in januari ook school. Dan komt er wel weer zwemles bij.....
Inmiddels ben ik al zover dat mijn dochter op zaterdag alleen het paard doet, zodat ik me kan richten op andere zaken.
We hebben ook een hulp, eens in de twee weken maar die doet alles grofweg (stofzuigen, dweilen, toiletten en badkamer gedeeltelijk), maar ramen zemen, wassen draaien en de wat lastigere huishoudelijke klusjes komen toch op mij neer.
Mijn vriend kookt meestal en doet vaak de boodschappen.
Toch blijft het aanpoten

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:18

Ah lotgenoten!!!

Ik meld snel mijn drukke planning maar moet nu eerst slapen. Dat is meestal probleem 1, ik heb wel slaap nodig maar doordat ik zo druk ben val ik slecht in slaap!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:28

Ik werk ruim 50 uur per week, sta op een doe het zelf stal, doe (bijna) elka dag mijn paard zelf, heb een vriendje.
Best druk...

Slaap ongeveer 6 uur per nacht, soms 5 en op mijm vrije dagen 9 om beetje bij te slapen...
Toch vind ik stilzitten erger :')

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:44

Hier nog 1! En dat terwijl ik nog gewoon op school zit en niet eens werk.... := MBO Diermanagement niveau 4, examenjaar)

Ma, di en vrij 8.30 heb ik school en ben dan gemiddeld rond 15.00 klaar. Daarna direct door naar stal (avondeten mee voor in de magnetron) en eerst de stallen/land uitmesten, paarden binnen zetten en voeren. Dan 2 paarden rijden of longeren, en ben ik ca. 21.00 thuis. Daarna douchen, mail checken, nog wat dingen doen voor school en rond 23.00 slapen.

Woe en do heb ik stage van 9.00 - 18.00, dan ben ik rond 19.00 thuis, ga ik na het eten douchen en dan zou ik eigenlijk huiswerk moeten maken. Maar ga ik vaak eerst éven op de bank zitten en daarna aan het werk. O:)

's weekends heb ik dan vaak les met 1 van de paarden, beide dagen rij of longeer ik ze sowieso allebei. Op zondag mest ik ook de stallen uit plus nog wat andere stalklusjes. In het weekend zie ik dan ook mijn vriend, doordeweeks niet omdat 'ie aan de andere kant van het land woont jammer genoeg.

Wat vooral erg veel tijd vergt, is alle examenopdrachten die ik nu het hele jaar door krijg en de studentenraad van mijn school waar ik voorzitter voor ben. Veel vergaderen, naar andere studentenraden toe en bijv. overleg met directie van de school. Dat moet allemaal ook voorbereid worden en dat kost bergen met tijd. Doordat 't allemaal bovenop m'n 'gewone' school(examen)opdrachten komt, zit ik regelmatig tot laat te werken. Maargoed, da's gelukkig leuk werk anders zou ik het niet doen. :')

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 08:23

Ik denk dat veel mensen met paarden en een fulltime baan (al dan niet kinderen) dit wel herkennen.

Ikzelf werk officieel 40 uur, maar vaak meer. Dan nog 5x in de week gemiddeld rijden (en wedstrijden), wat mij 3 uur kost (paard staat niet aan huis, bij stal geen binnenbak dus met de trailer op pad). Dan nog in het bestuur van de vereniging, regelmatig mee jureren en nog een sociaal leven. Aan mijn sociale leven hecht ik ook veel waarde, met als gevolg dat mijn slaapuren wat minder worden. Nu scheelt het dat ik niet heel veel slaap nodig hebt, maar af en toe is het wel fijn om wat bij te slapen!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 08:30

Ik werk 40 uur in de week, doe drie keer in de week aan bootcamp, 1x in de week krachttraining, 2x in de week paardrijden en tussendoor hardlopen. Daarnaast speel ik saxofoon, schrijf ik voor een paar blogs, heb ik ergens een sociaal leven en moet ik ook nog eens het huishouden doen :Y)

Ik ben begin dit jaar wel gestopt met 3 commissies omdat ik compleet klem kwam te zitten, nu zijn daar wel andere dingen voor in de plaats gekomen. Maar sport zie ik dan weer als ontspanning. Terwijl het echt verre van ontspanning is

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 08:39

Er zijn echt te weinig uren in een dag! Ik werk 32 uur per week in het onderwijs, wat neerkomt op ongeveer 38-40 uur per week werken. Dan elke dag naar mijn paard, stal uitmesten en vier tot vijf keer per week rijden. Daarnaast doe ik nog 3 keer per week aan hardlopen, moet mijn huis ook schoon en heb ik nog vriendinnen en een vriend die aandacht willen.
Sommige dingen blijven gewoon liggen, zoals de keukenkastjes eens goed schoonmaken..
In de schoolvakanties probeer ik niet teveel te plannen, zodat ik dan momenten heb dat ik me echt even een keer verveel. Ik merk goed dat ik het nu extra druk heb, ik ben al drie weken zwaar verkouden. Met een beetje rust zou het vast snel overgaan, maar ja..