Na 3 uur alweer vet haar.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 19:51

_Ekenna schreef:
Kiimm_ schreef:

Heb je daar voorbeelden van? Want ik vind het lastig om zulke shampoos te vinden..

In mijn post heb ik ook verteld over shampoo zonder siliconen. Dit is bijv. Neutral of een shampoo van de Tuinen.

Zijn alle shampoos van de Tuinen goed?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:53

Wel diegene zonder parabenen en siliconen. :j (weet eigenlijk niet of ze uberhaupt wel shampoo mét siliconen hebben..)
Gewoon de Tuinen binnen lopen en vragen of ze je er mee kunnen helpen!

cindypony123

Re: Na 3 uur alweer vet haar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:56

ik heb ook van nature vet haar ik was het elke dag de ene dag alleen met shampo (van greentea) en de andere dag doe ik cremespoeling in de puntjes ik was zobizo de haren die echt op mn hoofd zitten met alleen water ... dit helpt bij mij heel goed

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:57

Toch minder wassen na drie weken voel en zie je het verschil.
Kan wel erg gaan jeuken, liefst twee dagen niet wassen

DGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 19:59

Ik gebruik Guhl langer fris, en dan crème spoeling in de onderste helft van mijn haar. Met hulp van een beetje droogshampoo en wat anti klit voor de puntjes kan ik dan mijn haar om de dag en als ik mazzel heb 2 dagen. Ik merk wel dat je haar veel sneller vet wordt met en cap op!

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:00

Of probeer eens andrelon puur natuur. Daarmee wordt mijn haar minder snel vet als de gewone andrelon.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 20:04

ik heb de cotonfresh shampoo van schwarzkopf (hoop dat ik t goed schrijf) deze is voor vet haar silicone vrij en ruikt fijn en werkt ook goed ..

je kan ook een maskertje maken met een ei en yoghurt

Voor dit haarmasker heb je de volgende ingrediënten nodig:
• 50 gram yoghurt
• 1 ei
Dit haarmasker gebruik je nadat het haar is gewassen. Als je dit hebt gedaan begin je met het kloppen van het ei. Daarna voeg je de yoghurt erbij. Vervolgens roer je het goed door elkaar zodat er een egaal masker zal ontstaan.

Verdeel het haarmasker nu rijkelijk over je haar en wikkel het goed in. Dit kan je doen aan de hand van aluminiumfolie. Laat het maskertje ongeveer dertig minuten intrekken en spoel het masker daarna weer uit met warm water

let op niet te warm water anders stolt het ei weer snel

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 21:07

Ik heb nu lekkere shampoo van Herbal, Clearly Naked. Zijn ook zonder siliconen en parabenen. Althans, dat zegt de verpakking :+ Gebruik ik in combinatie met óf Andrelon Puur Natuur crèmespoeling, óf Yes to Carrots crèmespoeling.
Maar ik vind het persoonlijk hele fijne shampoo, krijg er echt súperzacht haar van. Ik heb eigenlijk nooit vet haar dus daar kan ik niet zoveel over zeggen, maar volgens mij is dat best wel oké shampoo daarvoor :)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 22:17

Kiimm_ schreef:
Lara_Silver schreef:
Hoelang heb je het vol gehouden om het om de dag te wassen? Want een weekje zal dan absoluut geen verschil maken. Dat resultaat zie je pas een paar maanden later. Het feit dat je hoofdhuid zo ongelofelijk snel vet word kan betekenen dat je shampoo veel te agressief is. Hoe uitdrogender en agressiever je shampoo is hoe meer je hoofdhuid erop zal reageren. Probeer eens over te stappen op een shampoo met wat meer natuurlijke ingrediënten en vooral zonder siliconen!

Heb je daar voorbeelden van? Want ik vind het lastig om zulke shampoos te vinden..

Ikzelf gebruik een Zwitsers merk dat helaas niet in NL verkrijgbaar is, maar in het volgende topic zijn een helemaal ervaringen terug te vinden over een aantal haarverzorgingsproducten die wel in NL verkrijgbaar zijn.

[MWS] Natuurlijke haar verzorgingsproducten

Edit: en hier nog een klein topic met minder pagina's:

[MWS] 'Natuurlijk' haar

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:08

Doe je je haar drogen na het wassen? Andrelon zou ik ook mee stoppen.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:20

Even de goudentip als het over de tuinen gaat.

Yes to carrots! Natuurlijke shampoo en heeft ook zeer fijne conditioner! Echt heel fijn spul. De shampoo schuimt bij 2x wassen in een douchebeurt wel beter als de 1e keer. Ik hoef hiermee maar 2x in de week mijn haar te wassen en het ziet er dan prima verzorgt uit. Echt een aanrader

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:45

Sababber schreef:
Even de goudentip als het over de tuinen gaat.

Yes to carrots! Natuurlijke shampoo en heeft ook zeer fijne conditioner! Echt heel fijn spul. De shampoo schuimt bij 2x wassen in een douchebeurt wel beter als de 1e keer. Ik hoef hiermee maar 2x in de week mijn haar te wassen en het ziet er dan prima verzorgt uit. Echt een aanrader

Yes to carrots bevat dan wel weer siliconen (Dimethicone).. en mijn mening is dat TS eens een shampoo zónder siliconen moet proberen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:56

Ts heb je wel een kalme hoofdhuid? Geen schilfers etc?

Ik gebruik zelf ook Yes to , maar dan de tomaten versie. Ben daar erg tevreden over!

Heb ook periode met heel vet haar gelopen, had er ook schilfers bij. Heb daarvoor selsun tijdelijk gebruikt en hielp ook echt super tegen vet haar!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 23:58

Ach ja, zonder silliconen en parabenen schijnt geen reet uit te maken .. Ik kan je Guhl aanraden, die is er speciaal tegen vet haar en het is echt fijn spul!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:01

Ik gebruik John frieda. Ik kan makkelijk mijn haar een week niet wassen, dan is het heel licht vettig. Maar ik was het 2 a 3 keer, meestal 2 keer

_Ekenna

Courses schreef:
Ach ja, zonder silliconen en parabenen schijnt geen reet uit te maken .. Ik kan je Guhl aanraden, die is er speciaal tegen vet haar en het is echt fijn spul!

Wel of geen siliconen maakt zeker wel uit. Verdiep je er maar eens in. ;-)

TS, kijk eens naar Jacob Hooy Brandnetelshampoo bij de Tuinen of shampoo van Decubal. Voor zover ik weet zitten hier geen siliconen in. Een vriendin van mij zweert er bij, ik ga 'm denk ik ook halen wanneer mijn flessen Neutral op zijn.
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 11-11-14 00:06, in het totaal 2 keer bewerkt

moonfish13

Alle siliconen en SLS enzo uit je shampoo weren.
Dat het geen reet uitmaakt is echt onzin, ik had exact hetzelfde als jij omschrijft en daar ben ik van af.
Ik heb eerst de siliconen geschrapt en later de SLS, want juist die reinigt zo heftig waardoor je haar zo snel weer vet wordt.

Say yes to heeft shampoo zonder rommel, probeer dat eens.
Ik kan nu om de twee dagen wassen zonder enig probleem, om de drie red ik niet omdat ik ook in het zwembad lig twee keer per week en de paarden natuurlijk.
Bij mij kwamen er nog krullen onder uit ook trouwens. :')

Overigens was mijn punt dat ik er ECHT klaar mee was dat ik ging behandelen voor ziekte en ik ook nog eens eczeem en jeuk kreeg van shampoo.
Toen was ik er echt helemaal klaar mee en heb shampoo besteld zonder enig rare inhoud en dat werkt perfect.
Eens in de paar weken als ik door hormonen ofzo vetter haar heb gebruik ik een keer andrelon natuurlijk puur zonder siliconen met SLS.
Dan red mijn shampoo het namelijk niet om het echt te ontvetten als het heel erg vet is, maar dat is ook niet erg gezien het ook lang zo vet niet meer wordt algemeen gezien.
Als ik moet gokken gebruik ik eens in de drie weken eens andrelon.
Dan een beetje nemen, uitsmeren over waar je haar vet is maar niet op je hoofdhuid masseren en redelijk snel weer afspoelen.
Dan is wel je haar ontvet maar niet je hoofdhuid, die laat je dan met rust en dan gaat je huid ook niet als de rambam weer veel meer talg aanmaken om die laag te herstellen.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 11-11-14 00:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:02

Ik heb ook weleens gelezen over gewoon je haar wassen met backing soda. Dat schijnt heel erg goed te helpen tegen vet haar.

Het klinkt misschien stom, maar misschien is naar de dokter gaan (Dermatoloog) geen slecht idee. Zo snel vet haar is niet normaal, misschien is de bioflora van je hoofdhuid niet optimaal en reageren je talgklieren met overmatige talg productie. Het kan zelfs een schimmel op de hoofdhuid zijn die het veroorzaakt. Dat heb ik als kind weleens gehad (ook vet haar maar ook roos) en kreeg toen een speciale shampoo mee (ketoconazol zat erin tegen de schimmel). Binnen een week was het over.

Dus mocht je er niet uitkomen met alle bovenstaande tips, dan zou je eens de medische kant kunnen opzoeken. Succes!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:08

moonfish13 schreef:
Ik kan nu om de twee dagen wassen zonder enig probleem, om de drie red ik niet omdat ik ook in het zwembad lig twee keer per week en de paarden natuurlijk.

Say yes to bevat dus wél siliconen! :=

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:08

_Ekenna schreef:
moonfish13 schreef:

Say yes to bevat dus wél siliconen! :=

Ik dacht van niet?
Zelf gebruik ik Natures gate, dat bestel ik tegelijk met mijn supplementen uit de USA.
Die bevat geen siliconen, SLS en nog tig andere dingen niet, ook voor veganisten en proefdiervrij. :+
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 11-11-14 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:09

Als je je haar wast met shampoo moet je niet je hoofdhuid mee schrobben want dit stimuleert de talgklieren die je haar vettig houden. Ook iets wat bij mij erg goed werkt is eerst een conditioner of masker te gebruiken en vervolgens pas de shampoo te gebruiken zodat je haren wel verzorging krijgen maar het vettige weg wast.

Je zou misschien de apotheek kunnen proberen of ze daar iets hebben.
Succes!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:10

Ik dacht in eerste instantie ook van niet. Maar heb laatst de ingrediënten lijst opgezocht en er zit Dimethicone in. Dit zijn siliconen..
Of iig wel bij die van Yes to carrots! De rest heb ik niet naar gekeken.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:11

Wat is er precies slecht aan siliconen? En hoe kun je ze herkennen in de ingredienten van een shampoo? Ik kan ze nooit vinden :')

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:14

Ik heb 't even voor je opgezocht. Scheelt me typen. :')
Alle ingrediënten die eindigen op -cone zijn siliconen. Op een rijtje de meest voorkomende:

Cetearyl methicone
Cetyl Dimethicone
Cyclomethicone
Cyclopentasiloxane
Dimethicone
Dimethiconol,
Stearyl Dimethicone
Amodimethicone (en) Trideceth-12 (en) Cetrimonium Chloride
Trimethylsilylamodimethicone.
Let wel: als er ‘PEG’ voorstaat is de silicoon oplosbaar in water, dus dat is geen ‘erge’ silicoon, die kan je gewoon gebruiken. Deze soorten zijn oplosbaar in water (en hier staat geen PEG voor):

Dimethicone Copolyol
Hydrolyzed Wheat Protein Hydroxypropyl Polysiloxane
Lauryl methicone copolyol.

De reden dat merken siliconen in hun haarproducten stoppen is simpel. Het zorgt ervoor dat je haar glad is, glanst en gezond lijkt. Siliconen leggen een laagje om je haar heen, wat het afsluit en zorgt voor die glans. Ook voelt het onder de douche al lekker zacht aan. Het voelt allemaal wel heel lekker, maar is het ook goed voor je haar?
Het probleem met siliconen is dat ze lastig uit te wassen zijn, je hebt daarvoor een krachtige reiniger nodig als SLS of SLES (in ieder geval sulfaten), wat weer slecht is voor je haar en huid omdat ze agressief zijn. Daarnaast was je vaak niet alle siliconen uit je haar waardoor je buildup krijgt. Ook sluit het je haar en hoofdhuid af, wat ervoor zorgt dat er geen lucht of vocht meer bij kan komen. Aan de ene kant is dit goed – je haar zal niet pluizig zijn – maar aan de andere kant maakt het je haar zwaar. Je haar en hoofdhuid moeten gewoon kunnen ademen, afsluiten is niet een manier om het gezond te maken of houden.

Wat doet het voor je huid?

Siliconen zitten vaak in producten als foundations, basisproducten en serums. Het voelt glad en zacht aan en zorgt voor een gladdere basis. Het legt een laagje over je huid waardoor het je huid afsluit. Aan de ene kant is dit goed, want het houdt vocht binnen en maakt je huid lekker glad, maar aan de andere kant verstopt het je poriën en houdt het de ‘slechte’ dingen ook binnen, zoals bacteriën en vet (talg). Sommige mensen zijn overgevoelig voor siliconen en zullen er irritaties van krijgen, maar dat komt niet vaak voor.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 00:25

_Ekenna schreef:
Ik dacht in eerste instantie ook van niet. Maar heb laatst de ingrediënten lijst opgezocht en er zit Dimethicone in. Dit zijn siliconen..
Of iig wel bij die van Yes to carrots! De rest heb ik niet naar gekeken.

Raar verhaal.
Heb ff op een nieuwe fles natures gate gekeken en daar zit het niet in wat jij noemt.
Deze heb ik altijd: http://www.iherb.com/Nature-s-Gate-Herb ... =null&ic=7

Merk het trouwens altijd gelijk als ergens wel siliconen in zaten, krijg meteen erg vet haar niet normaal, kan er echt niks inspuiten of doen of het is bingo.
Voor als ik gezwommen heb gebruik ik trouwens inecto, daar zitten geen siliconen in maar wel SLES, dat is al iets beter als SLS trouwens. Inecto werkt goed bij mij als het droog is na het zwemmen.
Die SLES zit ook in Andrelon natuurlijk Puur trouwens.