Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lizzle schreef:Ik voel me ook erg goed bij veel fruit. Groente eet ik sowieso elke dag vers en veel, fruit schiet er wel eens bij in.
S ochtends beginnen met citroenwater vind ik het heerlijkste wat er is. Verder blender ik wel, maar vind t zonde de vitaminen eruit te halen door de warmte van de blendermotor, vind de slow juicer dan veel fijner.
elibeest schreef:Dit heb ik uit een nieuwsbrief van: A Healty life, m.b.t. de slow juicers etc.
Vjestagirl schreef:luuntje schreef:Via google vond ik een berichtje dat smoothies minder fruitvezels en hroentevezels bevatten omdat je ze stukmaakt/blendert.
Je krijgt met een smoothie wel vitamines binnen.
Nee, ze bevatten nog steeds even veel vezels, alleen de lengte van de vezels is anders. Je lichaam maakt daar echter geen onderscheid in.
Focussed schreef:[quote="Vjestagirl"
Nee, ze bevatten nog steeds even veel vezels, alleen de lengte van de vezels is anders. Je lichaam maakt daar echter geen onderscheid in.
Maar goed, ik doe mijn best. Ook zeker tov mijn dochter. Omdat ik het wel belangrijk vind dat zij alles binnenkrijgt.
Focussed schreef:Dat is helaas wel zo Vjesta. Door te blenderen/slowjuicen verlies je juist die goede vezelstructuur. En wat hou je over: een lekker sapje met vooral véél suiker. Buiten de vitaminen om kun je dan bijna net zo goed een glas frisdrank achterover slaan.
dressagelady schreef:Focussed schreef:Dat is helaas wel zo Vjesta. Door te blenderen/slowjuicen verlies je juist die goede vezelstructuur. En wat hou je over: een lekker sapje met vooral véél suiker. Buiten de vitaminen om kun je dan bijna net zo goed een glas frisdrank achterover slaan.
Maar wat jij zegt is ook onzin. Je kunt fruitsuikers absoluut niet vergelijken met geraffineerde zooi uit frisdrank.
Kiwipitje schreef:Ik ontbijt elke ochtend met een smoothie van 100 gram frambozen / 200 gram aardbeien + 200-300 gram kwark + 100-150 ml magere melk en zit daar best even goed van vol. Dat komt omdat je dan ook eiwitten in neemt. Sterker nog.. ik zit daar stukken langer van vol dan van een appel of mandarijn oid.
ik voel me een stuk fitter en ben vaak al om 6 uur wakker terwijl ik normaal makkelijk tot 8 uur kon slapen. Hier ook elke ochtend een smoothie met fruit, yoghurt en sojamelk, en door de dag heen nog wat snackfruit. Verder veel salades en broodjes gezond ipv brood met zoet beleg of kaas.. En 's avonds uiteraard veel groente bij de pasta/aardappels/rijst.
Raponsje schreef:Je hebt het over fruit of groente wat je als smoothie drinkt. Daar reageer ik op. Mijns inziens bevat een smoothie altijd zuivel anders is het gewoon vruchtensap.Kiwipitje schreef:Ik ontbijt elke ochtend met een smoothie van 100 gram frambozen / 200 gram aardbeien + 200-300 gram kwark + 100-150 ml magere melk en zit daar best even goed van vol. Dat komt omdat je dan ook eiwitten in neemt. Sterker nog.. ik zit daar stukken langer van vol dan van een appel of mandarijn oid.
Maar dat komt omdat je daar nog melk en kwark aan toevoegt. Echt "juicen" is alleen fruit en groente mixen zonder zuivel of andere toevoegingen.